Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Plihal
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 65
    • Seinäjoki

    #16
    E39 syylärin päädysssä reikä, nesteet pihalle, syylärin vaihto 28 asteen pakkasella, ihanaa.
    Saihan tuota pakkasta olla enemmänkin
    BMW E39

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7447
      • Oulu

      #17
      Kaverin liisari eli muutaman kuukauden ikäinen F20 LCI 116d EDE oli tänään hukannut hetkeksi sähköisen ohjaustehostimen töihin tullessa ja kellonaika kuulemma katoilee säännöllisesti. Noin -30 mittarissa tänään aamusta.

      E39 vietti eilisen ja yön laturissa ja toiminut toistaiseksi ongelmitta. Laitoin laturiin ihan ennokoivasti kun akkun on ikivanha. Termarin vaihtoa vain kaipaa, mutta tämä ilmeni jo aiemmin.

      Originally posted by desmodromic View Post
      2km ajon jälkeen lämmöt nousee jo lähelle puoltaväliä, mutta sisälle ei tule lämmintä mitenkään perin. oisko tälle kellään heittää jotain v*tun analyysiä?
      Nesteet vähissä tai jäässä?
      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-01-2016, 12:26.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Originally posted by Bemu-Jussi View Post
        e39 520i jäi käynnistymättä, vilkuttaa vaan kaikkia valoja ja naksuttaa kun yrittää startata. Ei siis edes pyöritä moottoria. Onko niin että kun akussa liian alhainen jännite niin ei edes yritä pyörittää? Valot on kyllä kirkkaat, ja akku vasta pari vuotta vanha...
        Jep, akkusi on liian tyhjä.

        Ohjaustehostin mourusi hetken startin jälkeen.
        Ford ei toissapäivänä käynnistynyt ilman lämmitystä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Lämppärinpuhallin vikisee startin jälkeen tai sitten se on IHKA paneelin puhallin. Laittakaa akulle lämmitin, niin ei hyydy akku edes -30C pakkasella. Itsellä akunlämmitin + Ctek, niin hyvin jaksaa vielä vanha akkukin. Akunlämmitin maksoi jotain ~50€ ja nyt on kolmatta talvea paikallaan. Sinällään ihan järkevä sijoitus kun Bosch S4 95Ah maksaa motonetillä 140€.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6936
            • N/A

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Lämppärinpuhallin vikisee startin jälkeen tai sitten se on IHKA paneelin puhallin. Laittakaa akulle lämmitin, niin ei hyydy akku edes -30C pakkasella. Itsellä akunlämmitin + Ctek, niin hyvin jaksaa vielä vanha akkukin. Akunlämmitin maksoi jotain ~50€ ja nyt on kolmatta talvea paikallaan. Sinällään ihan järkevä sijoitus kun Bosch S4 95Ah maksaa motonetillä 140€.
            Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.

            Comment

            • ///saMi
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1198
              • 52300

              #21
              Autona e46 325 -00 :

              Nyt kahtena päivänä peräkkäin aamulla 3h lämmityksessä. Ajamaan kun lähtee niin ensimmäisen noin 2h puhaltaa jääkylmää, kunnes sit pikkuhiljaa alkaa puhaltamaan haaleaa ja lopulta kuumaa. Tänään kävi jo lämmöt punasen puolella, kun laittoi puhaltimen pois päältä ajon aikana. Myös ylävesi letku oli yhdessä vaiheessa vetänyt ittensä kurttuun. Mistähän lähtisi vikaa hakemaan? Joku paikkahan siellä jäätyy. Raakaa jäähdytysnestettä on jo vaihdettu reilusti entisen tilalle.

              Edit: ja pakkasta täällä -29c

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                #22
                Originally posted by ///saMi View Post
                ? Joku paikkahan siellä jäätyy. Raakaa jäähdytysnestettä on jo vaihdettu reilusti entisen tilalle.

                Edit: ja pakkasta täällä -29c
                Ettei ois menny jo liian paksulle, jos oot vaan raakaa lisänny/vaihtanu sinne.

                Normaali raaka pakkasneste ei kestä kuin vajaa -20C. Jätä tonkka raakaa nestettä yöksi ulos niin huomaat... 50/50 seos pitäis kestää sen n. 40C pakkasta. Itekin joskus vuosia sitten sorruin tuohon halpaan, kun lisäsin pelkkää raakaa nestettä ja alle -20C oli pakkasen kesto mittarin mukaan.
                Last edited by bemmeri; 07-01-2016, 14:59.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  #23
                  Just ku pääsin mainostamasta tuota omanautoni oireettomuutta niin nyt tänä aamuna KAKSI rengasta TYHJÄNÄ Noh ilmat sisälle ja matka jatkuu mut jotenkin outoa kyllä että noin tyhjenee, ei oo aiemmin vastaavaa sattunut kohdalleni

                  Comment

                  • VeeCasi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2013
                    • 327
                    • Paska kaupunni

                    #24
                    e39 apparin ovi vittuilee ,ei pysy kiinni

                    Comment

                    • Chailou
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 370
                      • Hki

                      #25
                      Muovia ei ole uskaltanut kokeilla käyntiin, mutta mersun ilmajousitus oli aamulla tontissa, lämmöt nousee max 60 asteeseen ja auto herjaa akun varaustilaa joka käynnityskerralla

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.
                        Itsellä kanssa tulee pätkäajoa, joten päätin tuon akkulämmitin laittaa. Lisäksi sitten 7A c-tekki talvimoodissa (14.8V). Kun se akku on lähdössä lämmin sieltä saa kunnolla virtaa ja vastaavasti auton laturi lataa sen nopeasti täyteen. Joo ei se kylmä akku ota kunnolla virtaa vaikka yön lataisi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • ///saMi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1198
                          • 52300

                          #27
                          Originally posted by bemmeri View Post
                          Ettei ois menny jo liian paksulle, jos oot vaan raakaa lisänny/vaihtanu sinne.

                          Normaali raaka pakkasneste ei kestä kuin vajaa -20C. Jätä tonkka raakaa nestettä yöksi ulos niin huomaat... 50/50 seos pitäis kestää sen n. 40C pakkasta. Itekin joskus vuosia sitten sorruin tuohon halpaan, kun lisäsin pelkkää raakaa nestettä ja alle -20C oli pakkasen kesto mittarin mukaan.
                          Lisäilin sitä raakaa nestettä sinne sen jälkeen kun auto puhalti jo tänään lämmintä. Ei ollut kestävyysmittaria lähettyvillä, mutta oletin että siellä oli ennestään enimmäkseen liian laihaa seosta siksi sorruin tuollaiseen hätäkokeiluun. Jos se nyt olisi sekoittunut sopivaksi, selviää huomen aamulla..

                          Comment

                          • Roito
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2009
                            • 3921
                            • Tavastila/Kotka

                            #28
                            Räkä jäätyy viiksiin.. kolmenepassa kytkinpoljin vähän kankea
                            BMW E70 X5 käyttismöhkö
                            MB W639 Kummisetä

                            Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                            Comment

                            • MH motorsport
                              BTCF Member
                              • Sep 2011
                              • 2301
                              • Turku

                              #29
                              w124 diisselimersu ja citikka on toiminu kyllä moitteettomasti. Mitä nyt kytkimet kankeita ja vaihteenvaihto. No jotkut ajaa kesällä getrakin kankeilla laatikoilla niin nyt tiedän miltä niistä tuntuu kepittää
                              Autopalvelu MH-motor
                              Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                              Maxxecu myynti ja asennus
                              www.mh-motor.fi
                              0503218217
                              Kulkineet:
                              E6 2000 touring
                              E6 2002 touring
                              E30 318is ///Mtechnic 2
                              E34 ///M5 nürburgring
                              E34 S62b50 turbo dct
                              E39 523i ///Msport
                              F30 320d

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                #30
                                Originally posted by Antti O View Post
                                Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.
                                Minkäslaisia akunlämmittimiä ihmiset käyttää? Onko se ihan vaan eristyskerros vai lämmittääkö vastuksilla jotenkin?
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎