Kaverin liisari eli muutaman kuukauden ikäinen F20 LCI 116d EDE oli tänään hukannut hetkeksi sähköisen ohjaustehostimen töihin tullessa ja kellonaika kuulemma katoilee säännöllisesti. Noin -30 mittarissa tänään aamusta.
E39 vietti eilisen ja yön laturissa ja toiminut toistaiseksi ongelmitta. Laitoin laturiin ihan ennokoivasti kun akkun on ikivanha. Termarin vaihtoa vain kaipaa, mutta tämä ilmeni jo aiemmin.
2km ajon jälkeen lämmöt nousee jo lähelle puoltaväliä, mutta sisälle ei tule lämmintä mitenkään perin. oisko tälle kellään heittää jotain v*tun analyysiä?
e39 520i jäi käynnistymättä, vilkuttaa vaan kaikkia valoja ja naksuttaa kun yrittää startata. Ei siis edes pyöritä moottoria. Onko niin että kun akussa liian alhainen jännite niin ei edes yritä pyörittää? Valot on kyllä kirkkaat, ja akku vasta pari vuotta vanha...
Jep, akkusi on liian tyhjä.
Ohjaustehostin mourusi hetken startin jälkeen.
Ford ei toissapäivänä käynnistynyt ilman lämmitystä.
Lämppärinpuhallin vikisee startin jälkeen tai sitten se on IHKA paneelin puhallin. Laittakaa akulle lämmitin, niin ei hyydy akku edes -30C pakkasella. Itsellä akunlämmitin + Ctek, niin hyvin jaksaa vielä vanha akkukin. Akunlämmitin maksoi jotain ~50€ ja nyt on kolmatta talvea paikallaan. Sinällään ihan järkevä sijoitus kun Bosch S4 95Ah maksaa motonetillä 140€.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Lämppärinpuhallin vikisee startin jälkeen tai sitten se on IHKA paneelin puhallin. Laittakaa akulle lämmitin, niin ei hyydy akku edes -30C pakkasella. Itsellä akunlämmitin + Ctek, niin hyvin jaksaa vielä vanha akkukin. Akunlämmitin maksoi jotain ~50€ ja nyt on kolmatta talvea paikallaan. Sinällään ihan järkevä sijoitus kun Bosch S4 95Ah maksaa motonetillä 140€.
Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.
Nyt kahtena päivänä peräkkäin aamulla 3h lämmityksessä. Ajamaan kun lähtee niin ensimmäisen noin 2h puhaltaa jääkylmää, kunnes sit pikkuhiljaa alkaa puhaltamaan haaleaa ja lopulta kuumaa. Tänään kävi jo lämmöt punasen puolella, kun laittoi puhaltimen pois päältä ajon aikana. Myös ylävesi letku oli yhdessä vaiheessa vetänyt ittensä kurttuun. Mistähän lähtisi vikaa hakemaan? Joku paikkahan siellä jäätyy. Raakaa jäähdytysnestettä on jo vaihdettu reilusti entisen tilalle.
? Joku paikkahan siellä jäätyy. Raakaa jäähdytysnestettä on jo vaihdettu reilusti entisen tilalle.
Edit: ja pakkasta täällä -29c
Ettei ois menny jo liian paksulle, jos oot vaan raakaa lisänny/vaihtanu sinne.
Normaali raaka pakkasneste ei kestä kuin vajaa -20C. Jätä tonkka raakaa nestettä yöksi ulos niin huomaat... 50/50 seos pitäis kestää sen n. 40C pakkasta. Itekin joskus vuosia sitten sorruin tuohon halpaan, kun lisäsin pelkkää raakaa nestettä ja alle -20C oli pakkasen kesto mittarin mukaan.
Just ku pääsin mainostamasta tuota omanautoni oireettomuutta niin nyt tänä aamuna KAKSI rengasta TYHJÄNÄ Noh ilmat sisälle ja matka jatkuu mut jotenkin outoa kyllä että noin tyhjenee, ei oo aiemmin vastaavaa sattunut kohdalleni
Muovia ei ole uskaltanut kokeilla käyntiin, mutta mersun ilmajousitus oli aamulla tontissa, lämmöt nousee max 60 asteeseen ja auto herjaa akun varaustilaa joka käynnityskerralla
Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.
Itsellä kanssa tulee pätkäajoa, joten päätin tuon akkulämmitin laittaa. Lisäksi sitten 7A c-tekki talvimoodissa (14.8V). Kun se akku on lähdössä lämmin sieltä saa kunnolla virtaa ja vastaavasti auton laturi lataa sen nopeasti täyteen. Joo ei se kylmä akku ota kunnolla virtaa vaikka yön lataisi.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ettei ois menny jo liian paksulle, jos oot vaan raakaa lisänny/vaihtanu sinne.
Normaali raaka pakkasneste ei kestä kuin vajaa -20C. Jätä tonkka raakaa nestettä yöksi ulos niin huomaat... 50/50 seos pitäis kestää sen n. 40C pakkasta. Itekin joskus vuosia sitten sorruin tuohon halpaan, kun lisäsin pelkkää raakaa nestettä ja alle -20C oli pakkasen kesto mittarin mukaan.
Lisäilin sitä raakaa nestettä sinne sen jälkeen kun auto puhalti jo tänään lämmintä. Ei ollut kestävyysmittaria lähettyvillä, mutta oletin että siellä oli ennestään enimmäkseen liian laihaa seosta siksi sorruin tuollaiseen hätäkokeiluun. Jos se nyt olisi sekoittunut sopivaksi, selviää huomen aamulla..
w124 diisselimersu ja citikka on toiminu kyllä moitteettomasti. Mitä nyt kytkimet kankeita ja vaihteenvaihto. No jotkut ajaa kesällä getrakin kankeilla laatikoilla niin nyt tiedän miltä niistä tuntuu kepittää
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus www.mh-motor.fi0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Oon myöskin harkinnut tota akunlämmitintä ja 10A defan laturia, meinaa olla vähän virtaongelmia lyhyen työmatkan ja kovien pakkasten kanssa.. ctekillä vaikka yön latais, ei se oikein kylmä akku ota virtaa.
Minkäslaisia akunlämmittimiä ihmiset käyttää? Onko se ihan vaan eristyskerros vai lämmittääkö vastuksilla jotenkin?
Comment