Originally posted by Heguli 31
View Post
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
X
-
Aukeaako hegulilla itsekseen kontti vaikka on lukossa vai eikö pysy kiinni avaamisen jälkeen?
Ja ne lukot pelaa paljon paremmin talvella ilman rasvausta. Ennemmin puhtaana mekanismit ja sitten joku ihan ohut "juoksevana" pysyvä öljy/muu kerros niihin jos on pakko laittaa. Omassa kuskin ovi välillä vasta toisella kerralla jää kiinni tai jo ensimmäisellä jos vetää sitä sekunnin että ehtii kynsi lukittua. Olis omassakin noi lukkojen puhdistukset edessä mutta saa päivät olla töissä ulkona niin ei kiinnosta enää rassailla illalla vaikka oliskin lämmin talli missä tehdä..
Comment
-
Tuolta ase-öljyä:http://www.tampereenoljytukku.com/ca...atalog.php?c=6 Ei ole kokemusta, mutta ainakin pakkaskestävyyttä -60:thinkOriginally posted by HTK12 View PostTuli muuten mieleen, että mitäs rasvaa sinne lukkomekanismiin kannattaisi laittaa, jos sen purkaisi ja puhdistaisi? Siis lähinnä ajatellen, että toimisi hyvin vielä yli -30C pakkasillakin. Entäs sitten itse lukkoon? Oli tuo kuskin oven lukko "hieman" jäykkä kun koitin avaimella kaukosäätimen patterin kyykättyä pakkasessa.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Eivät ainakaan tehtaalla käytä aseöljyn tapaista ohutta öljyä, vaan paljon paksumpaa rasvaa. Tämän havainnon olen tehnyt ainakin uusissa virtalukoissa. Ei myöskään jäykisty pakkasella, joten mitäköhän rasvaa käyttävät? Aseöljy on muuten hyvä, mutta ei taida kovin hyvin pysyä paikallaan, pitäisi säännöllisesti lisätä, mikä on hieman hankala esim. oven lukkomekanismin kohdalla.Originally posted by janke View PostTuolta ase-öljyä:http://www.tampereenoljytukku.com/ca...atalog.php?c=6 Ei ole kokemusta, mutta ainakin pakkaskestävyyttä -60:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kyllä se aukeili vaikka laitoin lukkoonkin.Pahimmillaan jopa itsekseen pihalla seisoessaan,kuten ajossakin (lukittuna).Nyt vian olettaisin olevan siinä,että avauskahvan mikrokytkin on "jähmettynyt" ihan siihen kintaalle.Ja lämpö tuohon vähän tuo helpotusta.Originally posted by pazq View PostAukeaako hegulilla itsekseen kontti vaikka on lukossa vai eikö pysy kiinni avaamisen jälkeen?
Ja ne lukot pelaa paljon paremmin talvella ilman rasvausta. Ennemmin puhtaana mekanismit ja sitten joku ihan ohut "juoksevana" pysyvä öljy/muu kerros niihin jos on pakko laittaa. Omassa kuskin ovi välillä vasta toisella kerralla jää kiinni tai jo ensimmäisellä jos vetää sitä sekunnin että ehtii kynsi lukittua. Olis omassakin noi lukkojen puhdistukset edessä mutta saa päivät olla töissä ulkona niin ei kiinnosta enää rassailla illalla vaikka oliskin lämmin talli missä tehdä..
Lukko-osa on lämmitetty/kuivattu ja aseöljyllä reilusti voideltu,joten siinä ei olettaisi vikaa olevan.Toimii ainakin luukku avoimena hienosti,kun ruuvarilla sitä testailee.
Comment
-
Ota testiksi mikrokytkimen piuha irti, eikös sen kuitenkin saa kaukolla auki :thinkOriginally posted by Heguli 31 View PostKyllä se aukeili vaikka laitoin lukkoonkin.Pahimmillaan jopa itsekseen pihalla seisoessaan,kuten ajossakin (lukittuna).Nyt vian olettaisin olevan siinä,että avauskahvan mikrokytkin on "jähmettynyt" ihan siihen kintaalle.Ja lämpö tuohon vähän tuo helpotusta.
Lukko-osa on lämmitetty/kuivattu ja aseöljyllä reilusti voideltu,joten siinä ei olettaisi vikaa olevan.Toimii ainakin luukku avoimena hienosti,kun ruuvarilla sitä testailee.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Onko suositella, jonkun valmistajan jotain tuotetta, jota saisi tavan kuluttaja ostettua helposti?Originally posted by pazq View Post00-vaseliinia laittaa jos tahtoo paksumpaa mutta silti ohutta ja notkeaa mekanismeihin. Itse avaimenreikään en laittais mitään muuta kuin puhdistusainettae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko suositella, jonkun valmistajan jotain tuotetta, jota saisi tavan kuluttaja ostettua helposti?
Jotain ton tyyppistä notkeana pysyvää rasvaa kovillakin pakkasilla. Noita tavan vaseliinejä kun on eri viskositeetilla ja se notkein varmasti paras tämmöseen kohteeseen. Tuo on kallista kun mikä mutta onkin esimerkki nopeasti. Kuulalaakerirasva nyt yleensäkin on notkeaa tavaraa ja siihen lukkokieleen tai mikä lie onkaan kun laittaa niin pitäisi liikkua aika hienosti kovillakin pakkasilla. Tässä illalla putsasin omasta nuo ja laitoin "jotain punaista öljyä" tippakannusta mitä ollut siinä jo ainakin 15vuotta kun mopon ketjujakin sillä rasvasin. Veikkaisin että ATF:ää on. Ainakin äsken pelas todella hienosti kun kävin varmistamassa että tarviiko aamulla taistella. Bräkleenillä pesin niin pirusti ja paineilmaa perään ja sitten tota öljyä ja taas paineilmaa että tunkeutuu joka koloon..kerron huomenna kuinka toimii
Comment
-
No joo joku tuon tapainen voisi varmaan olla hyvä, valmistaja lupailee -74C, joten luulisi riittävän.Originally posted by pazq View Posthttp://www.motonet.fi/fi/tuote/60309...koisrasva-397g
Jotain ton tyyppistä notkeana pysyvää rasvaa kovillakin pakkasilla. Noita tavan vaseliinejä kun on eri viskositeetilla ja se notkein varmasti paras tämmöseen kohteeseen. Tuo on kallista kun mikä mutta onkin esimerkki nopeasti. Kuulalaakerirasva nyt yleensäkin on notkeaa tavaraa ja siihen lukkokieleen tai mikä lie onkaan kun laittaa niin pitäisi liikkua aika hienosti kovillakin pakkasilla. Tässä illalla putsasin omasta nuo ja laitoin "jotain punaista öljyä" tippakannusta mitä ollut siinä jo ainakin 15vuotta kun mopon ketjujakin sillä rasvasin. Veikkaisin että ATF:ää on. Ainakin äsken pelas todella hienosti kun kävin varmistamassa että tarviiko aamulla taistella. Bräkleenillä pesin niin pirusti ja paineilmaa perään ja sitten tota öljyä ja taas paineilmaa että tunkeutuu joka koloon..kerron huomenna kuinka toimii
Perinteiset halpis vaseliineja on turha laittaa kun jäykistyvät pakkasella.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Sama vika jatkuu niinkuin joka vuosi, vuodesta 2010 lähtien. Lämppärinlaakerit kiljuu näillä pakkasilla.
Ei muita vikoja eikä käynnistysongelmia edelleenkään, niinkuin ei muinakaan talvina.
Paitsi kaks kertaa pesun jälkeen menty ikkunasta sisälle, oven mekanismin jäädyttyä.
Jospa ensi talveksi ostais uuden akun varmuuden vuoksi, kun tuo eeberi jauhaa kuitenkin melkoisia aikoja. Tuskin enää seitsemättä talvea jaksaa tuo s6.
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
Sama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..Originally posted by Hanza View PostSama vika jatkuu niinkuin joka vuosi, vuodesta 2010 lähtien. Lämppärinlaakerit kiljuu näillä pakkasilla.
Ei muita vikoja eikä käynnistysongelmia edelleenkään, niinkuin ei muinakaan talvina.
Paitsi kaks kertaa pesun jälkeen menty ikkunasta sisälle, oven mekanismin jäädyttyä.
Jospa ensi talveksi ostais uuden akun varmuuden vuoksi, kun tuo eeberi jauhaa kuitenkin melkoisia aikoja. Tuskin enää seitsemättä talvea jaksaa tuo s6.

Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.
Comment
-
Pakkanen pyörii jatkuvasti -25 hujakoilla,niin ei kiinnosta ulkohommat tällä hetkellä ollenkaan.Todennäköisesti kaikki muoviosat hajoaisi niitä aukoessa.Jos käytössä olisi lämmin talli,niin auto olisi jo varmasti kunnossa.Originally posted by peto2 View PostOta testiksi mikrokytkimen piuha irti, eikös sen kuitenkin saa kaukolla auki :think
Comment
-
Itsellä ujeltaa puhallin pakkasilla myös erittäin epämiellyttävästi. Olen voidellut nyt kahteen kertaan. CRC:llä oli hiljainen yhden päivän. Paksummalla sprayöljyllä viikon. E53:ssa ei pääse moottoriin käsiksi kuin koko kojelaudan purkamalla. Voitelu täytyy tehdä raitisilmasuodattimen kotelon kautta ilman näkö- tai kosketusyhteyttä. Pitäisi olla joku skooppi tai peilisysteemi, niin voisi löytyä akselin pää paremmin.Originally posted by Antti O View PostSama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..
Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
Comment