Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonip86
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2014
    • 582
    • lieksa

    #61
    meillä e narina nii ei oo ku lykätä tulille vaikka 32pakkasta ilman lämmitystä vaikka tosin vähän tuppaa paikat rämistä
    Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


    ex:e39 523iA sedan -97
    ex:e39 523 sedan -98
    ex:e34 535 sedan -88
    ex:e39 523 sedan -97
    ex:e36 325 (taxi) -95
    ex:e36 325 coupe -93
    ex:e34 525 m50 -90
    ex:e34 520 m50 -90
    ex:e34 520 m20 -89

    Comment

    • KimmoKoo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 206
      • Oulu / Suomussalmi

      #62
      Akun joutui uusimaan E39:iin, kun ei enää -20 asteen pakkasilla startannut.

      Kaksi vuotta vanha akku kyseessä, varta 100AH/830A.

      Ei vissiin nuo nykyajan akut kestä paria vuotta kauempaa.:think

      Muuten kyllä kuusimukinen, kolmenlitran dieseli hyrskyttää hyvin. Tosin, jos alkaa -30 c olla, niin ei meinaa lämmöt pysyä normaalissa. Varsinkin jos tyhjäkäyntiä käyttää, niin tipahtaa äkkiä..
      E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
      E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
      Ex:
      E39 523iA -00 Touring
      E39 520i
      E38 728i
      E39 523i

      Comment

      • jonip86
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2014
        • 582
        • lieksa

        #63
        Originally posted by KimmoKoo View Post
        Akun joutui uusimaan E39:iin, kun ei enää -20 asteen pakkasilla startannut.

        Kaksi vuotta vanha akku kyseessä, varta 100AH/830A.

        Ei vissiin nuo nykyajan akut kestä paria vuotta kauempaa.:think

        Muuten kyllä kuusimukinen, kolmenlitran dieseli hyrskyttää hyvin. Tosin, jos alkaa -30 c olla, niin ei meinaa lämmöt pysyä normaalissa. Varsinkin jos tyhjäkäyntiä käyttää, niin tipahtaa äkkiä..
        meillä meni kansa tojotassa vartan akku vaihtoon kuukausi sitte vaikka sekin oli vaan 1.5v vanha
        Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm


        ex:e39 523iA sedan -97
        ex:e39 523 sedan -98
        ex:e34 535 sedan -88
        ex:e39 523 sedan -97
        ex:e36 325 (taxi) -95
        ex:e36 325 coupe -93
        ex:e34 525 m50 -90
        ex:e34 520 m50 -90
        ex:e34 520 m20 -89

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #64
          E61
          Pakkasta jos on tarpeeksi ~ -20C. Musiikki kuloostaa kun raato hakkaisi reisiluuta arkun kanteen, ensimmäisen 3min starttauksen jälkeen.

          Comment

          • vaviah
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 632
            • Turku

            #65
            Originally posted by Peltsii View Post
            E39 apparin ovi se vaan ei tykkää pysyä kiinni, ennenkun koppi lämpenee. Puhalsin lukon paineilmalla, lämmitin hiustenkuivaajalla ja löin purkin aseöljyä; niin paljon, että valui oven alalaidasta lattialle

            Kai se on uskottava, että auki se täytyy ottaa, jos ei halua vaivasta kärsiä. Muuten toimii oikein hyvin, ei ongelmia
            Oletko kokeillut glykolia? Ja myös ovessa olevan kumitulpan peittämän reiän kautta?
            X1 18d sDrive -18
            320i GT xDrive -13
            i3 BEV -13
            X1 18dA xDrive -16
            X5 3.0iA -00
            320d Touring -00
            528iA Touring -97
            325 CiA -93
            316i -94
            316 -88

            Comment

            • A^A
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 2168
              • Seinäjoki

              #66
              Originally posted by mikkis View Post
              Oletko varma ettei renkaat jäätyneet läjään? jolloin kulkee juurikin tuollee.
              Varmasti oli vähän sitäkin mutta oikea etuiskari tuossa on jäässä ainakin, kotoa lähtiessä ok, toki vitun kova mutta n.7km työmatkan loppuosassa on jo oikea etupää ihan tontissa että rengas raapii lokariin.. Sitten taas kun hetken seisottaa se palautuu.. Kannattaako tuota koittaa vielä sulatella muutama yö hallissa vai onko vaihtokunnossa iskarit? Lämpötilan vaihto oli aika raju kun tätä oiretta alkoi esiintyä, yö +16 hallissa ja sitten suoraa -30 asteeseen..
              EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10078
                • KVLA

                #67
                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Voi helvata.Rupesi taas kontin kansi aukeilemaan (ajossa) itsekseen.Kyllä hävetti kaupungilla,kun jarrutti liikennevaloihin,niin kontin kansi nousi ylös.Oli siinä kanssa-autoilijoiden katseissa havaittavissa (lievää?) vahingoniloa.

                Kotiin päästyäni laitoin sisätila lämppärin konttiin tunniksi huutamaan.Lämpöpuhaltimella "hehkutin" vielä ulkokahvaakin.Niin nyt tuntuisi toistaiseksi taas toimivan.

                ED.Lämpöhoidon jälkeen ei ole ollut ongelmia luukun lukituksen kanssa.
                Hermot menee kohta.Luulin jo ongelman poistuneen,kunnes taas tänään luukku pystyssä heti kun pihalta käännyin tielle.Nyt on taas lämpöpuhallin kontissa puhaltamassa.Pitäisi varmaan saada auto yöksi lämpimään talliin.
                Last edited by Heguli 31; 21-01-2016, 16:09.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by A^A View Post
                  Varmasti oli vähän sitäkin mutta oikea etuiskari tuossa on jäässä ainakin, kotoa lähtiessä ok, toki vitun kova mutta n.7km työmatkan loppuosassa on jo oikea etupää ihan tontissa että rengas raapii lokariin.. Sitten taas kun hetken seisottaa se palautuu.. Kannattaako tuota koittaa vielä sulatella muutama yö hallissa vai onko vaihtokunnossa iskarit? Lämpötilan vaihto oli aika raju kun tätä oiretta alkoi esiintyä, yö +16 hallissa ja sitten suoraa -30 asteeseen..
                  No jos se iskari kerran jäätyy, niin jatkossa tulee myös jäätymään. Iskarin sisälle kun on täytynyt päästä vettä, ei se muuten jäädy. Eipä sille oikein muuta mahda kuin vaihtaa uudet.

                  Sigun vehkeessä vänkärin ovi ei meinannu aueta, olisi pitänyt uskoa ja jättää kampeamatta sisältä auki. Eihän se nimittäin enää mennyt kiinni. Piti vähän kuumailmapuhaltimella lämmittää lukkoa, niin sai kiinni. Seuraavaksi erehdyin avaamaan kontin, joka ei sekää mennyt kiinni. Kontti onneksi pysyi suht hyvin ajossa kiinni ja pienen lenkin jälkeen sai kiinni (en jaksanut enää jäädä kuumailmapuhaltimen kanssa leikkimään). Eli sitä samaa mitä kaikissa autoissa, luukut tahtoo jäätyä kiinni ja sitten niitä ei meinaa saada enää takaisin kiinni. Pitäisi varmaan ruiskuttaa pullo aseöljyä, jos se sillä sitten asettuisi. Ei tosin hirveästi innosta tuonne pihalle mennä.

                  Lisäksi ohjaus, sekä automaatti oli aamulla vähän jäykät ja bensaa palaa lyhyessä ajossa enemmän. Tosin ymmärtäähän sen kun pihalla on -33C. Noh eipä siinä kunhan vaan käyntiin lähtee hyvin, muut on pieniä ongelmia. Komea höyrypilvi auton takana käynnistyksen jälkeen näillä pakkasilla.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17543
                    • Turku

                    #69
                    Originally posted by zener View Post
                    Vitutus. Ei riitä muovin romussa lämpöä näillä pakkasilla. Ajon aikanen webasto/eber sais olla tossaki, niinku tiisselissä.
                    Kumpi auto?
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • pjuhis
                      Newbiemmer
                      • Jan 2016
                      • 1
                      • Jyväskylä

                      #70
                      E36 m40 1991

                      Palaneen käry, puhaltimen moottori toimii vain täysillä ja huonosti tietysti, auto tärisee, jalat paleltuu, käynnistäessä ulina kuuluu ja koirat haukkuu.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        #71
                        Originally posted by zener View Post
                        Vitutus. Ei riitä muovin romussa lämpöä näillä pakkasilla. Ajon aikanen webasto/eber sais olla tossaki, niinku tiisselissä.
                        Ootko mitannu sisään tulevan ilman lämpötiloja?
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14499
                          • Oulu

                          #72
                          Originally posted by JJT View Post
                          Ootko mitannu sisään tulevan ilman lämpötiloja?
                          Ei paljo tarvi mittailla, kun semmosta haaleaa on ku pakkaset lähentelee -30.

                          Originally posted by Laku View Post
                          Kumpi auto?
                          Muovi aka. E36. Seiska on talviunilla.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 958
                            • Salo

                            #73
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            E39 apparin ovi se vaan ei tykkää pysyä kiinni, ennenkun koppi lämpenee. Puhalsin lukon paineilmalla, lämmitin hiustenkuivaajalla ja löin purkin aseöljyä; niin paljon, että valui oven alalaidasta lattialle

                            Kai se on uskottava, että auki se täytyy ottaa, jos ei halua vaivasta kärsiä. Muuten toimii oikein hyvin, ei ongelmia
                            Itsellä oli ekana talvena ongelma kuskin oven kanssa, eli ei kylmänä tahtonut mennä/pysyä kiinni. Lähinnä se tappiin tarttuva mekanismi takerteli, oli hidasliikkeinen pakkasella. Bräkleeniä puoli pulloa, alkoi toimimaan.

                            Lisäksi ostin käytetyn lukkomekanismin ja puhdistin sen liiasta rasvasta. Se tosin on edelleen tallin hyllyllä, mutta auttaa näemmä sieltäkin

                            Mitään ongelmia ei nyt ole (tämän sanominen voi olla suuri virhe), kaikki toimii ja lämpöä riittää.

                            Käyntiin en ole kylmänä laittanut, itse asiassa tolpassa aina kun lämpötila alle 2-3 asteen. Näillä pakkasilla (-20 tai yli) parikin tuntia.
                            Last edited by kalevik; 21-01-2016, 06:56. Reason: tarkennus
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #74
                              Tuli muuten mieleen, että mitäs rasvaa sinne lukkomekanismiin kannattaisi laittaa, jos sen purkaisi ja puhdistaisi? Siis lähinnä ajatellen, että toimisi hyvin vielä yli -30C pakkasillakin. Entäs sitten itse lukkoon? Oli tuo kuskin oven lukko "hieman" jäykkä kun koitin avaimella kaukosäätimen patterin kyykättyä pakkasessa.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15267
                                • Ajamisen Iloa

                                #75
                                Turbotiili on lämmin 5minuutissa olipa piuhassa tai ei ja olipa pakkasta 5 tai 25.
                                Hälyyttäviä kolinoita kyllä kuuluu pellinalta ihan riittävästi kun lyö ihan kylmiltään käyntiin.
                                Toinen takaovi ei aukea pakkasella ulkokahvasta ja raidetangon tai iskarin yläpäät kolisee jatkuvasti... Ei tietenkään kolisisi jos huoltaisi, ehh...
                                Last edited by Remotion; 21-01-2016, 16:01.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎