meillä e narina nii ei oo ku lykätä tulille vaikka 32pakkasta ilman lämmitystä vaikka tosin vähän tuppaa paikat rämistä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
X
-
Akun joutui uusimaan E39:iin, kun ei enää -20 asteen pakkasilla startannut.
Kaksi vuotta vanha akku kyseessä, varta 100AH/830A.
Ei vissiin nuo nykyajan akut kestä paria vuotta kauempaa.:think
Muuten kyllä kuusimukinen, kolmenlitran dieseli hyrskyttää hyvin. Tosin, jos alkaa -30 c olla, niin ei meinaa lämmöt pysyä normaalissa. Varsinkin jos tyhjäkäyntiä käyttää, niin tipahtaa äkkiä..E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostAkun joutui uusimaan E39:iin, kun ei enää -20 asteen pakkasilla startannut.
Kaksi vuotta vanha akku kyseessä, varta 100AH/830A.
Ei vissiin nuo nykyajan akut kestä paria vuotta kauempaa.:think
Muuten kyllä kuusimukinen, kolmenlitran dieseli hyrskyttää hyvin. Tosin, jos alkaa -30 c olla, niin ei meinaa lämmöt pysyä normaalissa. Varsinkin jos tyhjäkäyntiä käyttää, niin tipahtaa äkkiä..Nyk:e34 m50b28 sedan - 91 tiC -- 545hv 713nm
ex:e39 523iA sedan -97
ex:e39 523 sedan -98
ex:e34 535 sedan -88
ex:e39 523 sedan -97
ex:e36 325 (taxi) -95
ex:e36 325 coupe -93
ex:e34 525 m50 -90
ex:e34 520 m50 -90
ex:e34 520 m20 -89
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostE39 apparin ovi se vaan ei tykkää pysyä kiinni, ennenkun koppi lämpenee. Puhalsin lukon paineilmalla, lämmitin hiustenkuivaajalla ja löin purkin aseöljyä; niin paljon, että valui oven alalaidasta lattialle
Kai se on uskottava, että auki se täytyy ottaa, jos ei halua vaivasta kärsiä. Muuten toimii oikein hyvin, ei ongelmiaX1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by mikkis View PostOletko varma ettei renkaat jäätyneet läjään? jolloin kulkee juurikin tuollee.EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVoi helvata.Rupesi taas kontin kansi aukeilemaan (ajossa) itsekseen.Kyllä hävetti kaupungilla,kun jarrutti liikennevaloihin,niin kontin kansi nousi ylös.Oli siinä kanssa-autoilijoiden katseissa havaittavissa (lievää?) vahingoniloa.
Kotiin päästyäni laitoin sisätila lämppärin konttiin tunniksi huutamaan.Lämpöpuhaltimella "hehkutin" vielä ulkokahvaakin.Niin nyt tuntuisi toistaiseksi taas toimivan.
ED.Lämpöhoidon jälkeen ei ole ollut ongelmia luukun lukituksen kanssa.Last edited by Heguli 31; 21-01-2016, 16:09.
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostVarmasti oli vähän sitäkin mutta oikea etuiskari tuossa on jäässä ainakin, kotoa lähtiessä ok, toki vitun kova mutta n.7km työmatkan loppuosassa on jo oikea etupää ihan tontissa että rengas raapii lokariin.. Sitten taas kun hetken seisottaa se palautuu.. Kannattaako tuota koittaa vielä sulatella muutama yö hallissa vai onko vaihtokunnossa iskarit? Lämpötilan vaihto oli aika raju kun tätä oiretta alkoi esiintyä, yö +16 hallissa ja sitten suoraa -30 asteeseen..
Sigun vehkeessä vänkärin ovi ei meinannu aueta, olisi pitänyt uskoa ja jättää kampeamatta sisältä auki. Eihän se nimittäin enää mennyt kiinni. Piti vähän kuumailmapuhaltimella lämmittää lukkoa, niin sai kiinni. Seuraavaksi erehdyin avaamaan kontin, joka ei sekää mennyt kiinni. Kontti onneksi pysyi suht hyvin ajossa kiinni ja pienen lenkin jälkeen sai kiinni (en jaksanut enää jäädä kuumailmapuhaltimen kanssa leikkimään). Eli sitä samaa mitä kaikissa autoissa, luukut tahtoo jäätyä kiinni ja sitten niitä ei meinaa saada enää takaisin kiinni. Pitäisi varmaan ruiskuttaa pullo aseöljyä, jos se sillä sitten asettuisi. Ei tosin hirveästi innosta tuonne pihalle mennä.
Lisäksi ohjaus, sekä automaatti oli aamulla vähän jäykät ja bensaa palaa lyhyessä ajossa enemmän. Tosin ymmärtäähän sen kun pihalla on -33C. Noh eipä siinä kunhan vaan käyntiin lähtee hyvin, muut on pieniä ongelmia. Komea höyrypilvi auton takana käynnistyksen jälkeen näillä pakkasilla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostVitutus. Ei riitä muovin romussa lämpöä näillä pakkasilla. Ajon aikanen webasto/eber sais olla tossaki, niinku tiisselissä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostVitutus. Ei riitä muovin romussa lämpöä näillä pakkasilla. Ajon aikanen webasto/eber sais olla tossaki, niinku tiisselissä.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostE39 apparin ovi se vaan ei tykkää pysyä kiinni, ennenkun koppi lämpenee. Puhalsin lukon paineilmalla, lämmitin hiustenkuivaajalla ja löin purkin aseöljyä; niin paljon, että valui oven alalaidasta lattialle
Kai se on uskottava, että auki se täytyy ottaa, jos ei halua vaivasta kärsiä. Muuten toimii oikein hyvin, ei ongelmia
Lisäksi ostin käytetyn lukkomekanismin ja puhdistin sen liiasta rasvasta. Se tosin on edelleen tallin hyllyllä, mutta auttaa näemmä sieltäkin
Mitään ongelmia ei nyt ole (tämän sanominen voi olla suuri virhe), kaikki toimii ja lämpöä riittää.
Käyntiin en ole kylmänä laittanut, itse asiassa tolpassa aina kun lämpötila alle 2-3 asteen. Näillä pakkasilla (-20 tai yli) parikin tuntia.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Tuli muuten mieleen, että mitäs rasvaa sinne lukkomekanismiin kannattaisi laittaa, jos sen purkaisi ja puhdistaisi? Siis lähinnä ajatellen, että toimisi hyvin vielä yli -30C pakkasillakin. Entäs sitten itse lukkoon? Oli tuo kuskin oven lukko "hieman" jäykkä kun koitin avaimella kaukosäätimen patterin kyykättyä pakkasessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Turbotiili on lämmin 5minuutissa olipa piuhassa tai ei ja olipa pakkasta 5 tai 25.
Hälyyttäviä kolinoita kyllä kuuluu pellinalta ihan riittävästi kun lyö ihan kylmiltään käyntiin.
Toinen takaovi ei aukea pakkasella ulkokahvasta ja raidetangon tai iskarin yläpäät kolisee jatkuvasti... Ei tietenkään kolisisi jos huoltaisi, ehh...Last edited by Remotion; 21-01-2016, 16:01.
Comment
-
Comment