Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakkasen aiheuttamia oireita?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1931
    • Juvan Shell. Requiescat in pace

    #91
    Originally posted by Antti O View Post
    Sama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..
    Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.
    Eipä ole tullut voideltua. Ei tuo niin kauheasti ole haitannu, kun hiljenee kuiteskin auton lämmettyä. Vois ens syksynä koittaa tai sitten ei, kun olen laiska.

    Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

    t: luft waffel

    "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #92
      Originally posted by Hanza View Post
      Eipä ole tullut voideltua. Ei tuo niin kauheasti ole haitannu, kun hiljenee kuiteskin auton lämmettyä. Vois ens syksynä koittaa tai sitten ei, kun olen laiska.

      Joo sama homma ja kun lyö automaatille se pyörii senverran kovaa että hiljenee myöskin..

      Comment

      • Roito
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 3921
        • Tavastila/Kotka

        #93
        E53 X5 tänään aamulla -28c ja paksin luukku ei pysynyt ylhäällä, melkein tuli vaimoa päähän, auton kun ajoi lämpimäksi pysyi taas ylhäällä
        BMW E70 X5 käyttismöhkö
        MB W639 Kummisetä

        Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #94
          Väljä laakerihan sen vikinän aiheuttaa, eli mitä paksumpi pakkasta kestävä rasva, niin sen parempi "korjaus" tai hetken helpotus.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3175
            • 47200

            #95
            Missä näissä ei olis "väljää" puhaltimen laakeria kun tunteja tulee ihan_saatanan_paljon. Tai sitten on vaan jostain muusta johtuva ominaisuus. Jos se pakkasilla vinkuu ja silti toimii normaali keleillä vielä yhden 10vuotta vähintään niin ei se väljyyttään vingu...

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #96
              Originally posted by pazq View Post
              Missä näissä ei olis "väljää" puhaltimen laakeria kun tunteja tulee ihan_saatanan_paljon. Tai sitten on vaan jostain muusta johtuva ominaisuus. Jos se pakkasilla vinkuu ja silti toimii normaali keleillä vielä yhden 10vuotta vähintään niin ei se väljyyttään vingu...
              Mitäs sille metallille tapahtuu pakkasella?
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • maukka86
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 490
                • Pirkanmaa

                #97
                Originally posted by Antti O View Post
                Sama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..
                Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.
                Omassa e46:sessa kitisi kanssa puhaltimen laakeri todella ärsyttävästi aina pakkasilla. Suihkuttelin laakereihin wurth hhs2000-synteettistä voiteluöljyä, ja sen jälkeen kitinät ovat loistaneet poissaolollaan jo parin talven ajan. Aivan hetken aikaa saattaa kitistä aamun ekan startin jälkeen, kun pakkasta on -20 tai enemmän, mutta muuten puhallin on hiljainen.

                Eli suosittelen ainakin koittamaan laakerien rasvausta, sillä se saattaa hiljentää kitinät pitkäksikin aikaa.
                f22 220i

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2565
                  • Kirkkonummi

                  #98
                  a) Kolinaa takaa oikealta. Lähtee heti kun on saanut olla päivän lämpimässä, palaa kun on tuo -20°C hyväilemässä alustaa.

                  b) Akku oikuttelee, tänään alkoi radio lähtemään itsekseen päälle, mikä on aivan uusi ja jännittävä oire. Parantui kun sai olla laturin päässä 2h. Akun sijoitus takakonttiin vain kerää ongelmia, nyt vain takaistuimet kaatoon ja akkuakin lämpimäksi.

                  c) Ottaa nihkeästi 95°C öljynlämpötiloja. Mielellään kyllä laskee niitä, ei sitten tiedä kuinka paljon F30:ssä pitäisi ao lämpötilan muuttua? E34 M5 3.8:ssa se öljyn lämpötila ei paljoa liikkunut vaikka saattoi hiukan happeakin saada, isompi kone ja tiukempi konetila, mutta silti.. No, M5 on M5.
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #99
                    Originally posted by Petteri75 View Post
                    a) Kolinaa takaa oikealta. Lähtee heti kun on saanut olla päivän lämpimässä, palaa kun on tuo -20°C hyväilemässä alustaa.

                    b) Akku oikuttelee, tänään alkoi radio lähtemään itsekseen päälle, mikä on aivan uusi ja jännittävä oire. Parantui kun sai olla laturin päässä 2h. Akun sijoitus takakonttiin vain kerää ongelmia, nyt vain takaistuimet kaatoon ja akkuakin lämpimäksi.

                    c) Ottaa nihkeästi 95°C öljynlämpötiloja. Mielellään kyllä laskee niitä, ei sitten tiedä kuinka paljon F30:ssä pitäisi ao lämpötilan muuttua? E34 M5 3.8:ssa se öljyn lämpötila ei paljoa liikkunut vaikka saattoi hiukan happeakin saada, isompi kone ja tiukempi konetila, mutta silti.. No, M5 on M5.
                    No ei se takakonttiin sijoitettu akku nyt niin huono ratkaisua ole. Kovissa talvioloissa kun laittaa akulle lämmittimen kaveriksi, niin ei mitään ongelmia vaikka on ollut yli -30C pakkasta. Itsellä on akunlämmitin+c-tek kytketty, niin että menevät päälle kun auton laittaa lämmitykseen. Vastaavasti kesällä taas akku on paljon parempi olla takakontissa, niin sitä ei moottori turhaan kuumenna. 60w akunlämmitin maksoi kolme vuotta sitten huimat 50€.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Croc
                      BTCF Member
                      • Dec 2004
                      • 93
                      • Vaasa

                      Ei tunnu nykybemarit oikeen pakkasesta tykkäävän E84: n näytössä on se keltainen nosturivalo, jossa auto pukeilla, tullut nyt tammikuun käynnistyksien yhteydessä tutuksi. Se ei oo kyllä ainakaan toistaiseksi vaikuttanut mitenkään auton toimintaan ja on kadonnut aina kun pakkaset lauhtuu.

                      Kerran on akun/latauksen-valokin lyhyesti välähtänyt, mutta oon yrittänyt sen jälkeen ajella pidempiä matkoja ja käyttää sähköä syöviä lisävermeitä mahdollisimman niukasti eikä sitä ole uudestaan ilmaantunut. Sellainenkin ilmiö tossa on, että kun normaalisti ovien lukkojen avauksen yhteydessä syttyy huomiovalot eteen ja taakse palamaan, niin nyt pakkasilla ei syty muuta kun ovenkahvojen pikkuvalot :think
                      F10 520dA -10

                      ex E84 X1 20dA -11
                      ex E63 645CiA -04
                      ex E60 520iA LCI -08
                      ex E39 520iA LCI -02
                      ex E39 523iA -99

                      Comment

                      • Tomba87
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 4030
                        • Imatra

                        Originally posted by Roito View Post
                        E53 X5 tänään aamulla -28c ja paksin luukku ei pysynyt ylhäällä, melkein tuli vaimoa päähän, auton kun ajoi lämpimäksi pysyi taas ylhäällä
                        Sama vika rahikaisella, ebaysta uudet stabiluksen pumput ja johan nousee luukku iloisesti taas.
                        Luukku auki ja risut kyytiin

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Originally posted by Tomba87 View Post
                          Sama vika rahikaisella, ebaysta uudet stabiluksen pumput ja johan nousee luukku iloisesti taas.
                          Juu täällä nyt kun keli lauhtunu niin pelaa ihan normaalisti, jos alkaa temppuilemaan useammin niin sitten pumput vaihtoon kanssa.
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • jakeluvesimies
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2010
                            • 2726
                            • On the road @ Laplandia

                            e38 on ollut kohta kuukauden ajamatta pakkasessa. Otin akun varuilta lämpiimään tänään ennen huomista ensikäynnistystä. Ois voinut ottaa irti jo seisottaessa. No kuitenniin 12,28v näyttää nyt lämpimässä (kolme vuotta vanha akku). Kait tuo tuosta huomenna käynnistyy, kun lohkoa lämmittää -3celsiusta ulkoilmaa -26 sijaan

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by jakeluvesimies View Post
                              e38 on ollut kohta kuukauden ajamatta pakkasessa. Otin akun varuilta lämpiimään tänään ennen huomista ensikäynnistystä. Ois voinut ottaa irti jo seisottaessa. No kuitenniin 12,28v näyttää nyt lämpimässä (kolme vuotta vanha akku). Kait tuo tuosta huomenna käynnistyy, kun lohkoa lämmittää -3celsiusta ulkoilmaa -26 sijaan
                              Lataisi kyllä ennen paikalleen laittoa. Yleisesti suositellaan, että akku pitäisi aina ladata ennen asennusta, jos sen jännite on alle 12.4V. Tuo akku on siis melko tyhjä, vain 50% kapasiteestista.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • jakeluvesimies
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2010
                                • 2726
                                • On the road @ Laplandia

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Lataisi kyllä ennen paikalleen laittoa. Yleisesti suositellaan, että akku pitäisi aina ladata ennen asennusta, jos sen jännite on alle 12.4V. Tuo akku on siis melko tyhjä, vain 50% kapasiteestista.
                                Laturi Joensuussa. Mies ja auto Lahdessa... Yritän lämpimällä akulla varmistaa käynnistyksen ja pääsyn Joensuuhun Eikös se lämmin ota jo varausta vastaan heti?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎