Sama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..
Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.
Eipä ole tullut voideltua. Ei tuo niin kauheasti ole haitannu, kun hiljenee kuiteskin auton lämmettyä. Vois ens syksynä koittaa tai sitten ei, kun olen laiska.
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Eipä ole tullut voideltua. Ei tuo niin kauheasti ole haitannu, kun hiljenee kuiteskin auton lämmettyä. Vois ens syksynä koittaa tai sitten ei, kun olen laiska.
Joo sama homma ja kun lyö automaatille se pyörii senverran kovaa että hiljenee myöskin..
Missä näissä ei olis "väljää" puhaltimen laakeria kun tunteja tulee ihan_saatanan_paljon. Tai sitten on vaan jostain muusta johtuva ominaisuus. Jos se pakkasilla vinkuu ja silti toimii normaali keleillä vielä yhden 10vuotta vähintään niin ei se väljyyttään vingu...
Missä näissä ei olis "väljää" puhaltimen laakeria kun tunteja tulee ihan_saatanan_paljon. Tai sitten on vaan jostain muusta johtuva ominaisuus. Jos se pakkasilla vinkuu ja silti toimii normaali keleillä vielä yhden 10vuotta vähintään niin ei se väljyyttään vingu...
Mitäs sille metallille tapahtuu pakkasella?
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Sama homma, puhallin ujeltaa hetken kun on yli -25c. Oletko kokeillut sitä voidella? Laakerithan siellä varmaan on..
Muuten ei täälläkään mitään ongelmia e46 kanssa, vuos takaperin ostin duracell 80A patterin siihen ja hyvi o virta riittäny. Oon toki välistä ylläpitolaturissa pitänyt. Oon vielä pessytkin liki -30c pakkasilla autoa. Ovetkin aukeaa, toki oon tiivisteet kuivannut hallissa.
Omassa e46:sessa kitisi kanssa puhaltimen laakeri todella ärsyttävästi aina pakkasilla. Suihkuttelin laakereihin wurth hhs2000-synteettistä voiteluöljyä, ja sen jälkeen kitinät ovat loistaneet poissaolollaan jo parin talven ajan. Aivan hetken aikaa saattaa kitistä aamun ekan startin jälkeen, kun pakkasta on -20 tai enemmän, mutta muuten puhallin on hiljainen.
Eli suosittelen ainakin koittamaan laakerien rasvausta, sillä se saattaa hiljentää kitinät pitkäksikin aikaa.
a) Kolinaa takaa oikealta. Lähtee heti kun on saanut olla päivän lämpimässä, palaa kun on tuo -20°C hyväilemässä alustaa.
b) Akku oikuttelee, tänään alkoi radio lähtemään itsekseen päälle, mikä on aivan uusi ja jännittävä oire. Parantui kun sai olla laturin päässä 2h. Akun sijoitus takakonttiin vain kerää ongelmia, nyt vain takaistuimet kaatoon ja akkuakin lämpimäksi.
c) Ottaa nihkeästi 95°C öljynlämpötiloja. Mielellään kyllä laskee niitä, ei sitten tiedä kuinka paljon F30:ssä pitäisi ao lämpötilan muuttua? E34 M5 3.8:ssa se öljyn lämpötila ei paljoa liikkunut vaikka saattoi hiukan happeakin saada, isompi kone ja tiukempi konetila, mutta silti.. No, M5 on M5.
a) Kolinaa takaa oikealta. Lähtee heti kun on saanut olla päivän lämpimässä, palaa kun on tuo -20°C hyväilemässä alustaa.
b) Akku oikuttelee, tänään alkoi radio lähtemään itsekseen päälle, mikä on aivan uusi ja jännittävä oire. Parantui kun sai olla laturin päässä 2h. Akun sijoitus takakonttiin vain kerää ongelmia, nyt vain takaistuimet kaatoon ja akkuakin lämpimäksi.
c) Ottaa nihkeästi 95°C öljynlämpötiloja. Mielellään kyllä laskee niitä, ei sitten tiedä kuinka paljon F30:ssä pitäisi ao lämpötilan muuttua? E34 M5 3.8:ssa se öljyn lämpötila ei paljoa liikkunut vaikka saattoi hiukan happeakin saada, isompi kone ja tiukempi konetila, mutta silti.. No, M5 on M5.
No ei se takakonttiin sijoitettu akku nyt niin huono ratkaisua ole. Kovissa talvioloissa kun laittaa akulle lämmittimen kaveriksi, niin ei mitään ongelmia vaikka on ollut yli -30C pakkasta. Itsellä on akunlämmitin+c-tek kytketty, niin että menevät päälle kun auton laittaa lämmitykseen. Vastaavasti kesällä taas akku on paljon parempi olla takakontissa, niin sitä ei moottori turhaan kuumenna. 60w akunlämmitin maksoi kolme vuotta sitten huimat 50€.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei tunnu nykybemarit oikeen pakkasesta tykkäävän E84: n näytössä on se keltainen nosturivalo, jossa auto pukeilla, tullut nyt tammikuun käynnistyksien yhteydessä tutuksi. Se ei oo kyllä ainakaan toistaiseksi vaikuttanut mitenkään auton toimintaan ja on kadonnut aina kun pakkaset lauhtuu.
Kerran on akun/latauksen-valokin lyhyesti välähtänyt, mutta oon yrittänyt sen jälkeen ajella pidempiä matkoja ja käyttää sähköä syöviä lisävermeitä mahdollisimman niukasti eikä sitä ole uudestaan ilmaantunut. Sellainenkin ilmiö tossa on, että kun normaalisti ovien lukkojen avauksen yhteydessä syttyy huomiovalot eteen ja taakse palamaan, niin nyt pakkasilla ei syty muuta kun ovenkahvojen pikkuvalot :think
F10 520dA -10
ex E84 X1 20dA -11
ex E63 645CiA -04
ex E60 520iA LCI -08
ex E39 520iA LCI -02
ex E39 523iA -99
e38 on ollut kohta kuukauden ajamatta pakkasessa. Otin akun varuilta lämpiimään tänään ennen huomista ensikäynnistystä. Ois voinut ottaa irti jo seisottaessa. No kuitenniin 12,28v näyttää nyt lämpimässä (kolme vuotta vanha akku). Kait tuo tuosta huomenna käynnistyy, kun lohkoa lämmittää -3celsiusta ulkoilmaa -26 sijaan
e38 on ollut kohta kuukauden ajamatta pakkasessa. Otin akun varuilta lämpiimään tänään ennen huomista ensikäynnistystä. Ois voinut ottaa irti jo seisottaessa. No kuitenniin 12,28v näyttää nyt lämpimässä (kolme vuotta vanha akku). Kait tuo tuosta huomenna käynnistyy, kun lohkoa lämmittää -3celsiusta ulkoilmaa -26 sijaan
Lataisi kyllä ennen paikalleen laittoa. Yleisesti suositellaan, että akku pitäisi aina ladata ennen asennusta, jos sen jännite on alle 12.4V. Tuo akku on siis melko tyhjä, vain 50% kapasiteestista.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Lataisi kyllä ennen paikalleen laittoa. Yleisesti suositellaan, että akku pitäisi aina ladata ennen asennusta, jos sen jännite on alle 12.4V. Tuo akku on siis melko tyhjä, vain 50% kapasiteestista.
Laturi Joensuussa. Mies ja auto Lahdessa... Yritän lämpimällä akulla varmistaa käynnistyksen ja pääsyn Joensuuhun Eikös se lämmin ota jo varausta vastaan heti?
Comment