Originally posted by jakeluvesimies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakkasen aiheuttamia oireita?
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOttaahaan se hyvin latausta, jos akku on kunnolla lämmennyt myös sisältä. Lämpenemisessä sitten kestää, jos kyseessä on 100Ah akku. Kuoret toki lämpenee, mutta kun muovi ei johda lämpöä kovin hyvin. Kannattanee siis laittaa se akku lämpöiseen paikkaan yöksi (patterin viereen tms).
Comment
-
-
Nyt rupesi emännän vessakin sitten temppuilemaan.Kylmiltään käyntiin,niin nelikon valo jää palamaan. (auto on siis oikeasti vain takavetoinen).Myös luistoneston- ja abs valot jää palamaan.Kuten se jarrujen punainen hälyvalokin.Kun sitten moottori/auto on ajettu lämpimäksi,niin pienen huilin jälkeen uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki on ok.Ja kaikki hälyvalot sammuu normaalisti.Eli moottorista hohkava lämpö "sulattaa" jotakin.Autossa on uusi 95Ah agm akku.Ja varmasti latingissa.No toistaiseksi asialle ei tehdä mitään.Tuo takavetoiseksi putoaminen vaan tuli yllätyksenä.Ja tämä ilmenee vasta pidemmässä seisokissa.Esim. yön yli huilissa n.12 tuntia.Last edited by Heguli 31; 23-01-2016, 20:20.
Comment
-
-
Sytämen tykytystä se teki mullekin toi syksyinen hankinta.
Neljäkymmentä vuotta kaiken maailman ritsoja ostellut, ja nyt sattui ensimmäinen "kesäauto", eli myyjä oli ajellut ilmeisesti lähes pelkillä vesillä (sen vähän aikaa, mitä auto oli sen omistuksessa). Itse lisäilin syksyn mittaan pari litraa 50:50 -seosta.
Noh, kun mittari tippui tuonne kolmeenkymppiin, auto lähti nätisti käyntiin, ihmetystä aiheutti vaan se, että lämpö nousi liki normaaliksi, ja lämppäristä tuli pelkkää kylmää. Auto sammuksiin, syylarin korkki auki, ja jäässähän se!
Sydän tykyttäen ajoin sen toissa viikonloppuna naapurissa olevaan huoltohalliin sulamaan, ja, kunhan kiire siellä loppui, nesteiden vaihtoon. Olivat mitanneet, sisällä oleva kesti -15 astetta. Paksummat nesteet sisälle, ja nyt pari viikkoa seurannut, paljonko hajosi. Näyttää, että se vähä, mitä sisällä oli, esti jään laajenemisen sen verran, että mitään ei särkynyt.
Eli kun ostatte auton kesäkelillä, varmistakaa syksyllä, että se kestää myös pakkaset, tämä trokari pääsi nyt yllättämään.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
-
Minkälaisia kokemuksia renkaan tyhjenemisestä pakkasilla? Ei tietääkseni mitenkään harvinaista mutta mitkä syyt siihen johtaa?
Pääsin aamulla töihin mutta parkkipaikalla takarengas oli tyhjä. Sisällä kun pyörä lämpesi vähän aikaa alkoi ilma pysymään. Eka kerta kun omalle kohdalle sattui. X5 ja 235/60/17 rengas kyseessä. Kiinnostaisi mitkä tekijät tuolle altistaa. Valmiiksi matala paine mikä laskee kylmässä lisää? Muutkin paineet oli alakanttiin. Vaikuttaako kylmyys isossa renkaassa enemmän? Rengasmerkki, ikä tms.? Onko todennäköistä että sattuu uudestaan kun on kerran tapahtunut vai onko ihan herran hallussa?
Eli uskaltaako tuolla päästää vaimoa ja poikaa keskenään liikkumaan pakkasilla? Jos ei akku sippaa tai huohotin jäädy niin renkaat tyhjenee...toisaalta uskaltaako millään bemulla.
Comment
-
-
Originally posted by jakeluvesimies View PostKylpyhuoneen LattialämmitysG30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostKerran vuosia vuosia sitten volkkarissa ei akku 30 asteen pakkašessa jaksanutkaan pyörittää... Äkkiä konehuoneesta irti ja pesuhuoneessa pesuvatiin jossa kuumaa vettä ja välissä ylimääräinen kuppi kahvia. Akku kainaloon ja kas kummaa auto hyrähti tulillee39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Ei oireita F11:ssä toistaiseksi *koputtaa puuta*. Tänään omistusajan kovin koitos, kun kohta pitäisi lähteä tallille ja pakkasa on -23 astetta.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Kutonen seisonut 1.5vkoa. Lähti kuin palmun alta.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi oireita F11:ssä toistaiseksi *koputtaa puuta*. Tänään omistusajan kovin koitos, kun kohta pitäisi lähteä tallille ja pakkasa on -23 astetta.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostKutonen seisonut 1.5vkoa. Lähti kuin palmun alta.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostOmani normaalisti lämpimässä hallissa, mutta kertaalleen -25 pakkasesta lähti kyllä yön jäljiltä hienosti käyntiin. Ei tartte konetta paljon pyöräyttää niin johan hörähtää. Muutoinkin yllättänyt talviautona positiivisesti.Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Comment