Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä ahdin 530d-02??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shift
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 113
    • vantaa

    Mikä ahdin 530d-02??

    Meni sit autosta ahdin paskaksi.Akseli otti ja meni poikki..
    En vielä purkanut sen enempää mutta kiinnostaisi tietää mikä ahdin siellä nyt vakiona on?
    Menee tämä varmaan projektiosioon kun vakiota ei varmaan vakiolla korvata.
    Jos jollain on vinkkiä mitä nyt tehdään niin laittaa kertoen..

    Mulla ei ole kauheesti diisselistä kokemusta vielä ole mutta taitaa auto seisoa tallissa hetken.Eiköhän tuo tutuksi tule
    -------------------
    -530d -02 M-sport
    -------------------
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Se on Garret GT2556V

    (530D/730D 01- 2.9 D, 193hp, M57, 2247691G, 454191-6/8)

    Hinta Laakkosella ~1500€, Ebay 700€, siis uusien hinta.

    Enpä kyllä edes tiedä mikä olisi Garretilla isompi VNT kuin tuo GT2556V?

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Kyllä tuolla näyttäs olevan isompiakin 550 hp (400 kW) to over 1500 hp (1100 kW), the product line includes the Garrett® Large-Frame GT Series turbochargers (GT47 – GT70)
      -> http://www.honeywell.com/sites/ts/tt...uty_Trucks.htm
      Mutta eivät sitten vissiin VNT-ahtimia?
      ...

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Originally posted by reddewil
        Kyllä tuolla näyttäs olevan isompiakin 550 hp (400 kW) to over 1500 hp (1100 kW), the product line includes the Garrett® Large-Frame GT Series turbochargers (GT47 – GT70)
        -> http://www.honeywell.com/sites/ts/tt...uty_Trucks.htm
        Mutta eivät sitten vissiin VNT-ahtimia?
        juu ei.

        Ongelmaksi muodostuu väännön määrä. Toisaalta jos laittaisi ei VNT:n, niin olisi valikoimaa alaväännön kustannuksella (toisaalta voimansiirron "säästöä"). Ei muutakuin Holsetin HX40 sinne ja katso mitä tapahtuu...
        Last edited by Keimo; 11-05-2005, 07:52.

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #5
          Nyt kun se turbo hajosi ja otat sen irti, voisitko tehdä minulle suuren palveluksen ja mitata sen pesien koot? Oon suunnitellu laittavani tuon ahtimen TDS:ään, mutten ole saanut kokoa selville ja mietityttää että onko se liian iso. Minkälainen kiinnitys siinä on? Onko neljällä pultilla suorakulmainen laippa ja yksiosainen pakopesä?
          Last edited by TuomasTee; 11-05-2005, 10:17.
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            www.autopalsta.com voisi löytyä takuupurkuosana.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Originally posted by Hemi
              www.autopalsta.com voisi löytyä takuupurkuosana.
              Ohjautui keltaiseen pörssiin? vai pitikö sen mennäkin sinne?

              Ah: korjasitkin sen jo

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6326
                • P-Pohjanmaa

                #8


                Siellä on suomen takuupurkaamot.
                Antoiko turbo vihjeitä hajoamisesta vai yx kax hajosi ?
                Onko vakio vai lastutettu..tuolla tuskin merkitystä.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • FastDsl
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 178
                  • nollayhdeksän

                  #9
                  Originally posted by Keimo
                  juu ei.

                  Ongelmaksi muodostuu väännön määrä. Toisaalta jos laittaisi ei VNT:n, niin olisi valikoimaa alaväännön kustannuksella (toisaalta voimansiirron "säästöä"). Ei muutakuin Holsetin HX40 sinne ja katso mitä tapahtuu...
                  Kuinkas meinasit ohjata EI VNT ahtimen painekelloa? Nimittäin VNT ahtimien "painekelloa" ohjataan alipaineella. Korjatkaa jos olen väärässä.
                  Musta 335i E91 N55
                  Musta 520d F11
                  Musta 535d E60
                  Musta 320d E91
                  Musta 330d E46

                  Comment

                  • TuomasTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 529
                    • Kotka

                    #10
                    Eikös se vaan käy niin että jos noin isossa turbossa edes on integroitua hukkaporttia, kaikki on turbossa valmiina, kompurapesästä tulee letku hukkaportin kellolle. Mistä VNT ottaa sen alipaineen millä se ohjaa siipiä? Jotkut on dieselfoorumilla laittanu VNT:n tavallisen ahtimen tilalle ja ovat muuntaneet siipiensäätösysteemin ylipainetoimiseksi ja ottaneet ilmeisesti ylipaineen sitten kompurapesästä. Ei muuten näytä löytyvän käytettyjä gt2556v:tä kovin helposti.
                    Last edited by TuomasTee; 11-05-2005, 16:09.
                    BMW F15 X5 M50d -14

                    Comment

                    • shift
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 113
                      • vantaa

                      #11
                      Originally posted by Keimo
                      Se on Garret GT2556V

                      (530D/730D 01- 2.9 D, 193hp, M57, 2247691G, 454191-6/8)

                      Hinta Laakkosella ~1500€, Ebay 700€, siis uusien hinta.

                      Enpä kyllä edes tiedä mikä olisi Garretilla isompi VNT kuin tuo GT2556V?
                      Eipä ole isompaa ei.Luulin että tuossa on sama ahdin kuin 330D:ssä.Nyt edetään sillai et huomenna haen uuden vakion ja pulttaan sen kiinni.Ei viitti nyt mitään laippamuutoksia alkaa tekemään.

                      Tattis keimo!
                      -------------------
                      -530d -02 M-sport
                      -------------------

                      Comment

                      • shift
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 113
                        • vantaa

                        #12
                        Originally posted by TuomasTee
                        Nyt kun se turbo hajosi ja otat sen irti, voisitko tehdä minulle suuren palveluksen ja mitata sen pesien koot? Oon suunnitellu laittavani tuon ahtimen TDS:ään, mutten ole saanut kokoa selville ja mietityttää että onko se liian iso. Minkälainen kiinnitys siinä on? Onko neljällä pultilla suorakulmainen laippa ja yksiosainen pakopesä?
                        Palaan tähän asiaan kun kerkeen remonttiin ryhtyä.
                        -------------------
                        -530d -02 M-sport
                        -------------------

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          Originally posted by FastDsl
                          Kuinkas meinasit ohjata EI VNT ahtimen painekelloa? Nimittäin VNT ahtimien "painekelloa" ohjataan alipaineella. Korjatkaa jos olen väärässä.
                          Totta. En tarkoittanutkaan, etteikö joutuisi säätämään saadakseen Holsetin toimimaan. Ja miten se saadaan...ei harmainta aavistustakaan. Tuolla volkkarifoorumilla on noita VNT-juttuja puitu enemmän.

                          Comment

                          • CAN U C IT?
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2004
                            • 149
                            • Kempele

                            #14

                            Ei välttämättä ole vastaus kysymykseesi, mutta tuolta näet mikä turbo on missäki autossa...

                            Comment

                            • shift
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2004
                              • 113
                              • vantaa

                              #15
                              Originally posted by TuomasTee
                              Nyt kun se turbo hajosi ja otat sen irti, voisitko tehdä minulle suuren palveluksen ja mitata sen pesien koot? Oon suunnitellu laittavani tuon ahtimen TDS:ään, mutten ole saanut kokoa selville ja mietityttää että onko se liian iso. Minkälainen kiinnitys siinä on? Onko neljällä pultilla suorakulmainen laippa ja yksiosainen pakopesä?
                              Nyt on ahdin vaihdettu ihan omin käsin.
                              Ei ole neljällä vaan kolmella pultilla ja tuosta pakopesästä ei mitään hajua.Tämä oli mun ensimmäinen kosketus turboremonttiin ja yleensäkkin turboihin.Pitääkö vielä mitata pesien kokoja ja miten sen teen??
                              Remppa maksoi noin 1100€ ja työtunteja ehkä 6..
                              -------------------
                              -530d -02 M-sport
                              -------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎