Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako tankata välillä 98:a?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #91
    Kaikki kulkee mutta ei edes tyydyttävästi ,koska "alioktaanilla" ajelu tietää aina ennemmin tai myöhemmin moottorivauriota.

    Comment

    • Pti
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 211

      #92
      ei muuta kun 98 jos vähääkä arvokkaampi auto.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #93
        Miksi?

        Comment

        • anssip
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 233

          #94
          Originally posted by Pti
          ei muuta kun 98 jos vähääkä arvokkaampi auto.
          joo,ja jos tosi arvokas auto niin ei muutako 112okt

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #95
            Oktaaniboosteria uuden 700-sarjalaisen tankkiin.....

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #96
              Viimeisimmässä evo:ssa (087) oli bensavertailu ja läppää siitä voiko korkeampioktaaanisen polttoaineen käytöstä hyötyä, olivat huudatelleet dynossa M5:a ja GTI Kolffia eri löpöillä. Suosittelen lukemaan.
              Last edited by petrolhead; 26-12-2005, 22:21.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • 328 e36
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 488
                • pori

                #97
                Originally posted by petrolhead
                Viimeisimmässä evo:ssa (087) oli bensavertailu ja läppää siitä voiko korkeampioktaaanisen polttoaineen käytöstä hyötyä, olivat huudatelleet dynossa M5:a ja GTI Kolffia eri löpöillä. Suosittelen lukemaan.
                nyt kun ei satu olemaan kyseistä lehteä käsissä eikä taida mistään ilmestyäkään niin viitsisitkö lyhyesti kertoa että mihin tulokseen tulivat tapauksessa?
                (vahva epäilys tuloksesta on kyllä mutta..)
                tietty joku muukin kellä kyseinen artikkeli on niin saa toki kertoa..
                e36 320 cabrio.
                e36 328 coupe.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #98
                  Originally posted by 328 e36
                  nyt kun ei satu olemaan kyseistä lehteä käsissä eikä taida mistään ilmestyäkään niin viitsisitkö lyhyesti kertoa että mihin tulokseen tulivat tapauksessa?
                  (vahva epäilys tuloksesta on kyllä mutta..)
                  tietty joku muukin kellä kyseinen artikkeli on niin saa toki kertoa..
                  Kolopallo tuotti isompia eroja eri litkuilla dynossa. Selittivät että monissa nykyaikaisissa koneissa on korkeahko puristussuhde ja sen tyyppinen moottorinohjaus että kone saa 95:llä käydessään sytkäennakon säädettyä nakutuksen rajamaille. Kuvatunlaisen koneen pitäisi hyötyä korkeaoktaanisemman käytöstä, kun ennakkoa voidaan lisätä.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #99
                    Ite ajoin M40B16 masiinalla 95-oktaanisella, M50B25TU:lla oon päästelly 98:lla, kun se tuntuu sopivan siihen paremmin, eikä hintakaan näillä leveyksillä oo pahemmin noissa eronnut, ihan vaan siks.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Kaikkea sekavaa luin tästä ketjusta. Onko nyt siis väliä ajaako e39 523i -96 95 oktaanisella vai 98?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        95E on OK.

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6709
                          • PK-seutu

                          98:lla ajetaan vaikka manuaalissa lukis, että saa ajaa vaikka laimennetulla vedellä.
                          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                          Comment

                          • Meisseli
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1003
                            • Kotka

                            Originally posted by pyroz
                            98:lla ajetaan vaikka manuaalissa lukis, että saa ajaa vaikka laimennetulla vedellä.
                            Kai sille hukkaan heitetylle rahalle jotain fiksumpaakin käyttöä löytyisi?
                            Eioo penaria alla enää.. :(

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              Kaikkea sekavaa luin tästä ketjusta. Onko nyt siis väliä ajaako e39 523i -96 95 oktaanisella vai 98?
                              Manuskassa lukeepi, että suoritus- ja kulutusarvot saavutetaan 95:lla ja että 98:lla suoritusarvot paranevat ja kulutus pienenee.

                              Itse veteln kompromissina talvet 95:lla ja kesät 98:lla..

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6709
                                • PK-seutu

                                Originally posted by Meisseli
                                Kai sille hukkaan heitetylle rahalle jotain fiksumpaakin käyttöä löytyisi?
                                Voi sitä ajella paskoilla öljyilläkin. (Joo ei oo sama asia kenenkään ei tarvii inistä) jne. Tykkään itekkin mieluummin finlandiasta kuin vesi-leijonasta. Annetaan autollekkin kunnon tavaraa.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎