Kuvan kaapeli ilman kytkintä toimii vain joko K-Can tai D-Can. K-Can on vanhempiin ja ainakin loppupään E90 tarvitsee D-Can kaapelin, oisko vaihtuminen jossain 2007 paikkeilla?
Muistaakseni pääset nyt alkuun jatkamaan kun juotat pinnit 7 ja 8 yhteen. Jos meinaat kuitenkin satunnaisesti lukea sekä kyseisestä E90 että esim. E39 niin suosittelen kaapelia kytkimellä. Ebaystä löytyy.
Jos kaapelissasi on kytkin niin laita se toiseen asentoon, jos ei ole niin sitten tarvitset erilaisen kaapelin. E90:sissä ja muissa uudemmissa malleissa on eri systeemit kuin E39/E46:sissa ja muissa klassikkomalleissa.
Mulla on inpa tommosella vanhalla läppärillä, jossa on windows vista. Olen saanut luettua hyvin livedataa ja vikakoodeja e36, e39 ja e46 malleista. Kaikissa ollut pyöreä liitin. Koitin yksi päivä lukea e90 koodeja. Ei päästänyt mihinkään purkkiin. En nyt tähän hätään muista minkä virheen ilmoitti, mutta osaisiko joku heti sanoa mistä voisi johtua?
Mä en oo kovin hyvä noiden tietokoneiden kanssa, muistaakseni aikanaan Morkai auttoi asennuksessa.
Yritän päivittää inpan loader 1.001 -> 2.023. Bimmerprofsin sivuilta ladattu paketti, purin tiedoston ja kopioin sisällön inpan kansiossa olevaan SGDAT kansioon. Korvasin olemassa olevat tiedostot näillä uusilla. Loader pysyy 1.001.
[ QUOTE = HTK12; 4394069 ] Sulla on näköään yrityisviestit estetty, niin en pyrtynyt vastaamaan: "Munanjatke on päättänyt olla vastaanottamatta yksityisiä viestejä tai hän ei saa vastaanottaa yksityisiä viestejä. Siksi et voi lähettää viestiäsi hänelle. "[/QUOTE ]
Mulla oli vissiin joku täppä väärässä kohdassa asetuksista.
Nyt pitäis toimia, ehkä. Yritin myös äsken lähettä sulle yv:tä
Niin siis tarkoitin että olisin ostamassa, kaapelia, ja tarvitsisin myös ohjelman.
Mistä saisi nopeimmalla toimituksella.
Keski-suomen alueesta kyse.
Sulla on näköjäään yksityisviestit estetty, niin en pystynyt vastaamaan: "Munanjatke has chosen not to receive private messages or may not be allowed to receive private messages. Therefore you may not send your message to him/her."
Niin siis tarkoitin että olisin ostamassa, kaapelia, ja tarvitsisin myös ohjelman.
Kuten sanoin, niin joltain paikalliselta ostat. Käyt noutamassa kaapelin, niin se on vielä tänään kädessä. Suomesta tilailemalla saat varautua sitten 1-4pv toimitusaikaan riippuen toimitustavasta, kirjeenä voi sitten kestää vaikka 2vko.
ja siihen sulle vastaus annettiin. ei toimitusaikaa paikalliselta, jos sielläpäin sattuu joku noita kauppaamaan.
sigun ja locationin perusteella esim. HTK12 olisi paikallinen Joensuussa, mutta tällä foorumilla ei mainosteta,
joten kerronpa vain kokemukseni, että nopeasti toimitti mitä olin vailla.
edit: ja INPA:n saa netistäkin toimivana ilmaiseksi.
Onko tuollainen Inpan virheilmoitus kenellekään tuttu, ja millä yhteyden mahtaisi saada kuntoon?
IFH-0010: DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED. Program will be stopped.
Potilas on E38 750, minkä kaikkiin muihin bokseihin sain yhteyden USB K+DCAN kaapelillakin, mutta nyt siirryin ADS yhteyteen, että saisin yhteyden myös moottorinohjaimiin. Myös ADS puolella pääsee kaikkiin muihin bokseihin kiinni, paitsi moottoriin. Auto toimii ihan normaalisti, eli DME boksitkin on varmasti hereillä.
Jatketaan vanhaa asiaa, eli onko kukaan onnistunut saamaan M73B54 DME bokseihin yhteyden inpalla, vai taistelenko ihan turhaan?
Leave a comment: