Originally posted by bemmeri
View Post
INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2
Collapse
X
-
Onko joku vika asetuksissa, kaapelissa vai autossa?
E81 130i ja inpa toimii samalla kaapelilla e39 540 -99 hyvin.
Leave a comment:
-
-
Ymmärtääksen Inpalla pitäisi onnistua mm. öljynvaihtovälin nollaus. Ja se pitäisi löytyä karosserie (body) -> instrument clusterin alta. Mä en vaan sieltä löydä semmoista kohtaa, mutta huomasin että kolmas rivi (F3) on vaihtoehdoista tyhjä. Pitäiskö tuossa olla se valikko mistä huollot pääsee nollaamaan? Vai onko se jonkun toisen alavalikon sisällä?
Kokeilin sekä E90:llä että E93:lla.
Leave a comment:
-
-
Onko vieläkään olemassa INPA versiota tai filuja millä saa M70B50 -moottoria luettua? :think
Leave a comment:
-
-
Löysin tohon dsc moduuliin oikeat scriptit.
Eli vaikka inpa herjaa et moduuli on toi dsc_60pp, niin oikea filu on DXC8_P.IPO
Tota DXC8_P filua on useempaa eri varianttia. Tarpeeksi uusi variantti löyty F-sarjalaisen inpa päivityspaketista. Googlesta vois loytyä tällänen INPA_Fxx_v.2.rar
Itse en ajanut ton paketin asennusta, vaan kopion siitä ton ipo tiedoston ja lisäsin hakupolun e60.eng tiedostoon
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dokumon View PostMiten INPAlla pääsis E61 LCI:n DSC-moduuliin? Tulee virhe: "requested control unit: 'DSC_60' not found. Control unit found: 'DSC_60PP'." Jossain foorumilla neuvottiin käyttämään DXC8_P:tä mutta ei sekään auta.
INPA asennettu Mike's easy BMW toolssista ja päivitetty ecuihin DSC_60.prg, DSC_60PP.prg ja DXC8_P.prg. SGDAT:sta ei löydy tuota DSC_60PP.ipo:a, pitäisiköhän? :think
Oisko kellään heittää apuja tähän? Ite kaipaisin kanssa oikeita scriptejä
Leave a comment:
-
-
Originally posted by >bemari< View PostMoro, joo elikkä inpa temppuilee toisessa 99vm 328i ssä. Antaa lukea livedata ja koodit mut bodyn puolelle ei päästä. Tulee error IFH-0009 no response from controlunit. Toisessa 320d 2003vm sit taas päästi bodyn puolelle MUTTA aluksi teki samaa erroria siinäkin, sit ainaki eri usb portteja kokeilin ja kaapelia kii irti kii niin sit rupes päästää bageihin yms. Pitääkö 99vm mennä body tietoihin tuolta pellin alta olevasta pyöreästä liittimestä adapterin kera?
Leave a comment:
-
-
Moro, joo elikkä inpa temppuilee toisessa 99vm 328i ssä. Antaa lukea livedata ja koodit mut bodyn puolelle ei päästä. Tulee error IFH-0009 no response from controlunit. Toisessa 320d 2003vm sit taas päästi bodyn puolelle MUTTA aluksi teki samaa erroria siinäkin, sit ainaki eri usb portteja kokeilin ja kaapelia kii irti kii niin sit rupes päästää bageihin yms. Pitääkö 99vm mennä body tietoihin tuolta pellin alta olevasta pyöreästä liittimestä adapterin kera?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostYritän päästä inpalla sigun kulkineeseen sisään ja muualle pääseekin paitsi moottorin ja laatikon moduuleihin. Tulee kuvan mukainen virhe Ilmo. Tarkottaako tämä nyt sitä, että kyseinen inpa versio ei tue tätä moottoria? M57tu2 moottori autossa ja inpan listasta löytyy myös ja löytyy n- sarjan koneitakin, niin on kumma jos just tätä ei tue. Laatikosta myös vastaava ilmoitus.
Leave a comment:
-
-
Yritän päästä inpalla sigun kulkineeseen sisään ja muualle pääseekin paitsi moottorin ja laatikon moduuleihin. Tulee kuvan mukainen virhe Ilmo. Tarkottaako tämä nyt sitä, että kyseinen inpa versio ei tue tätä moottoria? M57tu2 moottori autossa ja inpan listasta löytyy myös ja löytyy n- sarjan koneitakin, niin on kumma jos just tätä ei tue. Laatikosta myös vastaava ilmoitus.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by erä-koira View PostJoo se unohtu laittaa että pyöree 20 pinninen vaan tos mallis on.
Myyjä sano että asentaa ja testailee että toimis. ja vaihelaatikko muistaakseni samaa koodia anto muualle mie kyl pääsen. voisko olla että on toi kaapeli mennyt kappaleiks on se jo 3-6v vanha ja suuriman osan ajasta oli varastos mulla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos nyt oletetaan, että se inpa on asennettu ja testattu toimivaksi ennen kuin sinä sen ostit, niin onko käytössä se pyöreä adapteri sinne konehuoneen liittimeen? Tuon ikäisessä E39:ssä sisällä olevasta obd-liittimestä pääsee vain moottorinohjaukseen ja vaihteistoon (en nyt varmaksi muista oliko tuon ikäisessä dieselissä sisällä pistoketta bensoissa usein on).
Myyjä sano että asentaa ja testailee että toimis. ja vaihelaatikko muistaakseni samaa koodia anto muualle mie kyl pääsen. voisko olla että on toi kaapeli mennyt kappaleiks on se jo 3-6v vanha ja suuriman osan ajasta oli varastos mulla
Leave a comment:
-
-
Originally posted by erä-koira View PostOstin läppärin johon oli asenettu valmiiks inpa ohjelmistot.
Koitan päästä lukasemaan Airbag ja perän koodeja nollailemaan tulee teksti ifh-009 no response from controlunit.
Kaapelissa on 7-8 pinni juotetu yhteen.
Tietokone Windous XP 32-bit järjestälmällä
kuten ylempänä sanoin 7-8 pinnit yhteen juotettu ja kattonu että latens 1 ms ja Com 1 portti asenettu.
ohjelma on bmw coding tool inpa versio 5.0.6 EBIDAS 7.3 versio taitaa olla
oon koittanu googlailla sitä mut en oikeen ite osaa näit inpa asennus hommia.
Autona e39 530D VM:99
Jos nyt oletetaan, että se inpa on asennettu ja testattu toimivaksi ennen kuin sinä sen ostit, niin onko käytössä se pyöreä adapteri sinne konehuoneen liittimeen? Tuon ikäisessä E39:ssä sisällä olevasta obd-liittimestä pääsee vain moottorinohjaukseen ja vaihteistoon (en nyt varmaksi muista oliko tuon ikäisessä dieselissä sisällä pistoketta bensoissa usein on).
Leave a comment:
-
-
Ostin läppärin johon oli asenettu valmiiks inpa ohjelmistot.
Koitan päästä lukasemaan Airbag ja perän koodeja nollailemaan tulee teksti ifh-009 no response from controlunit.
Kaapelissa on 7-8 pinni juotetu yhteen.
Tietokone Windous XP 32-bit järjestälmällä
kuten ylempänä sanoin 7-8 pinnit yhteen juotettu ja kattonu että latens 1 ms ja Com 1 portti asenettu.
ohjelma on bmw coding tool inpa versio 5.0.6 EBIDAS 7.3 versio taitaa olla
oon koittanu googlailla sitä mut en oikeen ite osaa näit inpa asennus hommia.
Autona e39 530D VM:99
Leave a comment:
-
Leave a comment: