INPA Kysymyksiä ja vastauksia vol2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Wespa
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.

    Tai sitten sen konetilan pyöreän pistokkeen voi modata hyppylangalla niin että ohjaamon OBD2-portista saa yhteyden kaikkiin moduuleihin, omassa 11/98 E39:ssa tuli tuo tehtyä niin ei tarvinnut erikseen hommata tuollaista pyöreää sovitinta lukijaan.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by IiroU View Post
    INPAn kanssa tässä vähän ongelmaa.

    Vanhan E39 kanssa toimi loistavasti. Siinä olikin 20-pin pyöreä liitin. Nyt autona facelift E39 jossa OBD2 liitin. Moottoriin ja vaihdelaatikkoon pääsee käsiksi, mutta muualle ei. Käytössä joku tuollanen halpis kiinalainen K+DCAN kaapeli.

    Muualle kun koittaa päästä, niin ilmoittaa "IFH0009: No Control From Response Unit." Menenkö nyt ja juotan pinnit 7 ja 8 yhteen? Eivät siis vielä ole yhdessä.

    Satunnaisesti koodien lukua myös porukoiden autosta, joka on E61 -05, tuleeko sen kanssa ongelmaa jos pinnit 7 ja 8 yhdessä?
    Löytyykö konehuoneesta myös pyöreä pistoke obd2 pistokeen lisäksi? Jos löytyy niin käytä sitä.

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    INPAn kanssa tässä vähän ongelmaa.

    Vanhan E39 kanssa toimi loistavasti. Siinä olikin 20-pin pyöreä liitin. Nyt autona facelift E39 jossa OBD2 liitin. Moottoriin ja vaihdelaatikkoon pääsee käsiksi, mutta muualle ei. Käytössä joku tuollanen halpis kiinalainen K+DCAN kaapeli.

    Muualle kun koittaa päästä, niin ilmoittaa "IFH0009: No Control From Response Unit." Menenkö nyt ja juotan pinnit 7 ja 8 yhteen? Eivät siis vielä ole yhdessä.

    Satunnaisesti koodien lukua myös porukoiden autosta, joka on E61 -05, tuleeko sen kanssa ongelmaa jos pinnit 7 ja 8 yhdessä?

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Kyllä se taitaa näin olla, melko työläs yhdistelmä tosiaan.
    No vähän on joo, eikä oo aikasemmin moinen tullukkaan vastaan. Ihmettelin kun ei millään piuhalla suostu yhdistämään ja koitin kahella läppärilläki

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Originally posted by Vicious_e36 View Post
    Onko tosiaan niin, että ihan alkupään e36 ei saa Inpalla yhteyttä k+dcan kaapelilla ja OBD1 adapterilla, vaan pitää olla OBD1 adapterin kaverina ADS palikka ja koneessa com-portti? Vm ’92 kyseessä, uudempiin e36 kyllä saanu yhteyden.
    Kyllä se taitaa näin olla, melko työläs yhdistelmä tosiaan.

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Onko tosiaan niin, että ihan alkupään e36 ei saa Inpalla yhteyttä k+dcan kaapelilla ja OBD1 adapterilla, vaan pitää olla OBD1 adapterin kaverina ADS palikka ja koneessa com-portti? Vm ’92 kyseessä, uudempiin e36 kyllä saanu yhteyden.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Nordman8 View Post
    Itsellä Inpa on toiminut tähän asti moitteetta mutta nyt herjaa vähän väliä "Datatransmission failurea". Eli kun vaikka katsoo rough runningia niin arvot tulee esiin mutta sitten herjaa edellämainittua. Rämpyttämällä ok:ta saa arvot hetkeksi esille kunnes tulee taas failurea. Onko johdossa vika?
    Tai windows päivittynyt ja portin latenssit väärin.

    Leave a comment:


  • Nordman8
    replied
    Itsellä Inpa on toiminut tähän asti moitteetta mutta nyt herjaa vähän väliä "Datatransmission failurea". Eli kun vaikka katsoo rough runningia niin arvot tulee esiin mutta sitten herjaa edellämainittua. Rämpyttämällä ok:ta saa arvot hetkeksi esille kunnes tulee taas failurea. Onko johdossa vika?

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    Originally posted by Elätti View Post
    1. Ahtoilman lämpötilasensorin lukema.

    2. Arvo ei ole raja-arvojen sisällä.
    Kiitos, uusi anturi on tuossa jo odottamassa asennusta. Kerron lähteekö huutomerkki kun saan vaihdettua. Hyvä ettei (vielä) tarvitse MAF:ia vaihtaa

    3. en o viisaampi, mutta olisko inpa asennettu jostain esim. jenkeille tarkoitetusta "valmispaketista",
    tai asentaessa valittu vain väärin?
    Tämä on se Mike's easy tools -paketti tjsp., muistaakseni versio 5.06. Periaatteessa ei mitään ongelmia F-asteiden kanssa. Samalla koneella on aikaisempi versio (2.x) joka näyttää nätisti C-asteita ja toivottavasti tuon voi jotenkin konffata.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    3. en o viisaampi, mutta olisko inpa asennettu jostain esim. jenkeille tarkoitetusta "valmispaketista",
    tai asentaessa valittu vain väärin?

    pikaisesti googlella kurkattuna bongasin tämmöisen postauksen, jossa mainittu saksankielinen
    vaihtoehto tuottaa ainakin varmasti Celsiuksia, ja ehkäpä tuo UK-vaihtoehtokin toimisi:

    Leave a comment:


  • Elätti
    replied
    Originally posted by Bertram View Post
    Lämpötilan mittausarvo ei vaikuta loogiselta ja haluaisin varmuuden mistä mittauksesta tarkalleen on kyse:
    1. Tarkoittaako DDE -valikossa oleva "air intake temperature" ahtoilman lämpöitlasensoria (IC:n jälkeen), vai imuilman lämpötilaa joka käsittääkseni on integroitu MAF:iin?
    2. Mitä tarkoittaa kun kyseisen mittauksen lukuarvon edessä on huutomerkki?
    3. Miten INPA:ssa saa vaihdettua Fahrenheitit Celsiuksiin? (Varmaan FAQ mutten heti löytänyt ohjetta tähän)


    Auto on 530d -05. Kiitos tiedoista.

    1. Ahtoilman lämpötilasensorin lukema.

    2. Arvo ei ole raja-arvojen sisällä.
    3. Viisaammat kertokoot.

    Leave a comment:


  • Bertram
    replied
    M57 Imuilman lämpötila

    Lämpötilan mittausarvo ei vaikuta loogiselta ja haluaisin varmuuden mistä mittauksesta tarkalleen on kyse:
    1. Tarkoittaako DDE -valikossa oleva "air intake temperature" ahtoilman lämpöitlasensoria (IC:n jälkeen), vai imuilman lämpötilaa joka käsittääkseni on integroitu MAF:iin?
    2. Mitä tarkoittaa kun kyseisen mittauksen lukuarvon edessä on huutomerkki?
    3. Miten INPA:ssa saa vaihdettua Fahrenheitit Celsiuksiin? (Varmaan FAQ mutten heti löytänyt ohjetta tähän)


    Auto on 530d -05. Kiitos tiedoista.
    Last edited by Bertram; 19-09-2022, 13:28.

    Leave a comment:


  • Terpatin84
    replied
    Mikä kaapeli toimii f33:ssa

    Tuli hommattua f33 bmw ja nyt täytys hommata itelle joko inpa tai ista. Mistä ja minkälainen kaapeli ja ohjelmisto?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    käytöstäpoisto ja toisen aktivointi ei välttämättä vielä täytä aivan täydellistä poistoa 'varustelistalta'.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Jos moduli on poistettu ni ei kait siihen voi yhteyttä enää saada Onko muutos tehty ihan loppuun asti oikein.
    Kyllä se silloin aikoinaan ihan hyvin tehtiin, koska tähän asti rengaspainevalvonta on toiminut, eikä näitä ongelmia tai virhekoodeja ole tullut.

    Se fyysinen moduli siis poistettiin, mutta samalla koodattiin, jotain joka käyttää eri tapaa rengaspainevalvontaan. Ts. tässä oli jenkkiversio ja nyt on eurooppalainen versio käytössä.

    Leave a comment:

Working...
X