Eikös ne uudet hinnat pitäisi tuoda importilla? Exporthan vie ne ulos ETK:sta. Hinnat viedään suoraa siihen tietokantaan joten siksi erillisiä hintatiedostoja ei näy. Eri juttu sitten on saako niitä hintoja siihen lisättyä, ei se minulla ainakaan toiminut menujen tai erilaisten ohjeiden mukaisesti. Mutta kehitin tuohon oman menetelmän jolla se näyttäisi onnistuvan...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ETK (yhdistetty topikit)
Collapse
X
-
TJJ
Onko ne hinnat niissä RFILE000 ja RFILE001 -tiedostoissa? Asentuko sulla automaattisesti jotkut hinnat ja mistä sen näkee fileistä minkä maan hinnat on kyseessä? Onko ne uudemmat etk-cd:t ja niihin asennetut hinnat tehty aina tiettyä maata varten ?
Viittitkö valottaa mitä tarkoitit sillä, että kehitit ite jonkun menetelmän? Onko sulla nyt vaihdettu härmän hinnat noiden orkkissakuhintojen tilalle?
Paljon kysymyksiä, mutta toivottavasti TJJ tai joku muu osaa jelppii.Last edited by KFZ-Koenig; 08-03-2005, 13:59.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Hinnat on noissa rfile-tiedostoissa. Jotkut hinnat oli automaattisesti mutta en tiedä minkä maan. Netistä olen ottanut uusimmat hinnat, oletan niiden olevan saksalaiset. Suomalaisia hintoja en ole löytänyt, ehkä niitä ei olekaan, sillä esim. Laakkonen ei niitä ETK:sta katso vaan jollain muulla ohjelmalla. Menetelmästä kirjoitan ohjeet myöhemmin tänään kun olen kotona. Kuitenkin nuo rfile tiedostot pitää yhdistää yhdeksi tiedostoksi ja sitten kirjoittaa käskyrivi jolla ne viedään ETK:n tietokantaa. Erillisten tiedostojen vienti ei minulla toiminut.
Comment
-
-
Niin, otetaas uusiksi: siis nuo rfileet on ne tietokannat, toki niissä on hinnatkin mutta myös kaikki muukin tieto. Itse hintatiedostot löytyy netistä kahtena pakettina joiden sisällä on price.1 ja price.2 nimiset tiedostot ja niille siis pitää tehdä kuten alla lukee. Toki tähän on helpompikin tapa Sysadminin valikoista Load Prices -kohdasta, mutta se ei minulla toiminut, kannattaa kuitenkin kokeilla ensin sitä, silloin nuo paketit pitää purkaa kahdelle korpulle.
- Yhdistä price.1 ja price.2 yhdeksi tiedostoksi nimeltä preise.txt
Tuo onnistuu esim. Total Commanderilla combine-käskyllä tai kopsaamalla
price.1 price.2 päälle jolloin voi valita päällekirjoittamisen sijaan append.
- Kopsaa preise.txt etk/bin hakemistoon
- mene komentorivillä etk/bin kansioon ja kirjoita:
win_load.exe -new preise.txt etk
ETK pitää tietysti olla suljettu kun hinnat päivittää.
Hinnat löytää esim. emulle hakusanoilla BMW ETK preise 2005
Comment
-
-
Originally posted by JantunenKuinkas tuo asentaminen onnistuu daemontoollsilla? muuten ok siihen asti mut sitte ku pitäis laittaa disk2.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Originally posted by Rossifumino siinä vaiheessa meet daemoniin mounttaamaan disk2:n. kokeile esim alt+tab yhdistelmää päästäksesi windowssiin tai sit ihan windows painikkeella.
Comment
-
-
Originally posted by Rossifumieikös noiden hintojen päivittäminen onnistu ihan noista preice paketeista kun ottaa sysadm:sta sen hintojen päivityksen niin se kysyy noita paketteja.
Noissa taitaa olla aina vähä eroja sen suhteen kuinka kökkösen version ohjelmasta käsiinsä saa. 2004-mallissa en ole ehtinyt TJJ:n hyvistä ohjeista huolimatta päivittää hintoja. Pitäis saada suomihinnat eka...Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigPitäis saada suomihinnat eka...
Suuntaa antavan tiedon saa kyllä noista ulkomaiden hinnastoistakin, mutta tuntuu Laakkoslisä olevan kaikilla kamoilla joku +20% jos ei enemmänkinE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigTolla sysadmilla oon itekki tossa 2003-versiossa hinnat ladannu, mut eka piti muistaakseni tehä 2 hakemistoa (ETK Preise 1 ja ETK Preise 2)preise-hakemiston alle ja sit purkaa sinne price.1 ja price.2 ja lopulta editoida sitä label-tiedostoa, jotta kummastakin tulee hinnat käyttöön. Tän jälkeen sai vasta ladattua hinnat sysadmissa.
Noissa taitaa olla aina vähä eroja sen suhteen kuinka kökkösen version ohjelmasta käsiinsä saa. 2004-mallissa en ole ehtinyt TJJ:n hyvistä ohjeista huolimatta päivittää hintoja. Pitäis saada suomihinnat eka...
voipihan niitä eroja olla.Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
-
Originally posted by Rossifumimä olen kyllä saanut asennettua ne kuitenkin suoraan noista kahdesta tiedostoista senkun on sysadmilla asentanut.
voipihan niitä eroja olla.
Comment
-
-
Originally posted by DualfunSuuntaa antavan tiedon saa kyllä noista ulkomaiden hinnastoistakin, mutta tuntuu Laakkoslisä olevan kaikilla kamoilla joku +20% jos ei enemmänkin
Comment
-
-
Originally posted by TJJEn edelleenkään usko, että Laakkosella on ETK:ssa Suomen hinnat vaan niillä on erillinen hinnasto-ohjelma, ainakin täällä on. KL-varaosissa ne taas näytti katsovan alkuperäisosien hinnat Excel-taulukosta. Laakkoslisä ei ole tasainen vaan voi olla 0-50%, yleensä +30%. Korotuksen kohteetkaan ei mene minkään (ainakaan minulle) selvän logiikan mukaisesti.
Uusimmissa 2005-etkoissa hinnat tulee pienemmille bmw-liikkeille netistä, mutta aikasemmin hinnat oli vielä niiden omilla koneilla, eli sellaset filet on kyllä olemassa. Olihan tällä palstallakin aikasemmin eräs (se jolla M1 avatarissa), joka oli saanut nuo filet käsiinsä, muttei suostunut/uskaltanut antaa niitä jakeluun.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
Comment