Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autonmaalaus, Part 1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbo Terminator
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 334
    • Villi Pohjola

Autonmaalaus, Part 1

Nyt se on semmoinen alpinvise-valkoinen. Maali on hieman kulunut ja kaarissa ja helmoissa on vähän ruostetta.
    Ajattelin että maalaan koko auton.

1. Kannattaako vaihtaa väriä? (Mulla on kyllä aikaa maalata konehuoneet yms. jos vaihdan värin.)

2. Mikä olisi hyvä väri? Montako litraa sitä täytyy olla? Paljonko tulisi kustannuksia? Antakaa värivinkkejä yms. Auto on 80-luvun lopun e30

Väri ei saa missään nimessä olla keltainen eikä (kirkkaan)vihreä.

3. Itse teen ainakin pohjat, mutta kannattaako viedä liikkeeseen maalattavaksi vai maalaanko itse? Paljonko liikkeet (Kuopiossa) yleensä veloittaa maalauksesta?
  • matolaatikko
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 451
    • .

......
    Last edited by matolaatikko; 13-11-2012, 13:14.

Comment

• Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

Re: Autonmaalaus, Part 1

Originally posted by Turbo Terminator
      1. Kannattaako vaihtaa väriä? (Mulla on kyllä aikaa maalata konehuoneet yms. jos vaihdan värin.)
      Tottakai kannattaa!

2. Mikä olisi hyvä väri? Montako litraa sitä täytyy olla? Paljonko tulisi kustannuksia? Antakaa värivinkkejä yms. Väri ei saa missään nimessä olla keltainen eikä (kirkkaan)vihreä.
      Keltainen ja vihreä ovat hyviä värejä.
      50litraa riittää varmasti.
      5000€ varmaan riittää...

3. Itse teen ainakin pohjat, mutta kannattaako viedä liikkeeseen maalattavaksi vai maalaanko itse? Paljonko liikkeet (Kuopiossa) yleensä veloittaa maalauksesta?
      Maalaa itse,ei ne siellä liikkeessä mitään osaa...

:juo :juo
      E24 635csi

Comment

• AjE
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 104
        • i3

Ehdottomasti jokin väri alkup. värikartasta. Se on todella harvoin kun itse keksityt näyttävät kivoilta vielä puolen vuoden jälkeen.

Comment

• kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

Jos maalaa itse matallivärillä niin kannattaa katsoa, että kädessä on kunnon maaliruisku! Huonolla ruiskulla saattaa tulla epätasainen hohto.
          Kokeilemalla se selviää...

Comment

• Maxi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 190
            • Vaasa

Jee. valmistuin autokorinkorjaajaksi tänään ja ollaan kyllä maalattu amiksessa aika paljo ja voin sanoa kans että turha ruveta maalaamaan metalliväriä huonolla ruiskulla se piirtää eli maali suihkun ylä ja ala osaan tulee enemmän massaa kuin keskelle ja sitte menee koko maalaus vituks
            rai rai.

Comment

• alepos
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 210
              • Pori

Originally posted by bmw316
              Jee. valmistuin autokorinkorjaajaksi tänään ja ollaan kyllä maalattu amiksessa aika paljo ja voin sanoa kans että turha ruveta maalaamaan metalliväriä huonolla ruiskulla se piirtää eli maali suihkun ylä ja ala osaan tulee enemmän massaa kuin keskelle ja sitte menee koko maalaus vituks
              Minkähintaisella/merkkisellä ruiskulla sitä voi muuten odottaa saavansa siedettävää jälkeä? Millaisia kokemuksia porukalla on?

Maalasin pappatunturini (entisöintiprojekti) itse PPG:n Deltron automaalilla ja Bilteman ruiskulla ja noin pienellä pinnalla ei tuo piirtoilmiö varmaankaan tullut vielä esille. (No tuli sillä yksi Civicin kylkikin peltirempan jälkeen maalattua ja kukaan ei kettuillut/huomannut) Nyt tarvisi kohta tuo 1502 maalata ja ajattelin paremman maaliruiskun ostaa.

Comment

• Miika Tissari
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 1802
                • Varkaus

Itse olen maalaillut noin 500€ satajet ruiskulla, mutta kyllä se 20€ ruisku ruiskuttaa yhtähyvin. Huonoa halvoissa ruiskuissa on kun muutaman purkamiskerran jälkeen ruiskujen tiivisteet rupeaa vuotamaan ja neula kuluu nopeasti pykälälle.
                E28 ///M-tech V8 -83
                E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

Comment

• Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

Eiköhän se ruisku nyt kuitenkin ole aika pieni murhe kun lähdetään autoa tuolta pohjalta "maalaamaan". En nyt kerta kaikkiaan käsitä tuota värinvaihto logiikkaa? Taitaa kuitenkin tuo maalausprojekti maksaa x2 tuon auton hinnan joten ehkä kannattaisi myydä valkoinen pois ja ostaa "teinisininen" jos mielikuvitus ei riitä valkoiseen autoon?

Comment

• loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1480
                    • Vantaa

Itse olen työskennellyt automaalaamossa 6 vuotta ja nyt
                    itselläni kiillotus firma. Tässä mun mieleipiteeni:
                    Valkoinen on hieno väri, jos sitä osaa hoitaa kunnolla
                    Helppo myllyttää ja saada alkuperäinen väri takas. Naarmut saa pois helposti.
                    Autoa kannattaa pestä talvisin kevyesti 2 päivän välein, vaikka ihan huuhtasta painepesurilla,
                    jos siihen on mahdollisuus. Slloin valkoinen pysyy hienona ja kirkkaana.
                    Itse olen ajatellut maalaavani tässä parin kuukauden sisällä mun E39 helmiäis valkoiseksi.

Jos kuitenkin haluaa vaihtaa väri, niin kannattaa ottaa irti kaikki luukut ja mahdolliset osat.
                    On kauheaa katsoa välillä noita värinvaihto autoja mitä ei ole iitsitty purkaa kunnolla. Myös pohjat
                    kannattaa hioa todella tarkasti, uuden maalin pysymisen varmistamiseksi.

Mä olen käyttänyt devilbissin ruiskua yleensä...

Comment

• Turbo Terminator
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 334
                      • Villi Pohjola

Joudun ehkä vähän laittamaan pakkelia yms. Niin missä värissä näkyisi vähiten korin mahdolliset epätasaisuudet?

Comment

• Turbo Terminator
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 334
                        • Villi Pohjola

Originally posted by MKN
                        1. Mielestäni ehdottomasti! Valkoinen kun ei ole kovin erikoinen/näyttävä/hieno väri, valitettavasti.

2. Tässä muutamia mielestäni nättejä BMW:n omia värejä E30:seen:
                        Daytonaviolett-Metallic
                        Mauritiusblau-Metallic
                        :palvo:

Sori, muihin kysymyksiin en osaakkaan sitten kommentoida :|
                        Paljos nuo värit maksaa ja montako litraa tarviin sitä?

Comment

• Mlatvala
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 3553
                          • Kuopio

Originally posted by MKN
                          1. Mielestäni ehdottomasti! Valkoinen kun ei ole kovin erikoinen/näyttävä/hieno väri, valitettavasti.

Daytonaviolett-Metallic
                          Mauritiusblau-Metallic

Ei millään hyvällä mutta mene nyt herrajestas shwartsenikkeri johonkin automaalausfirmaan kyselemään näitä asioita. Kyselet paljonko värit maksaa niin en tiedä mutta pitäskö minun lähteä tästä monimaalaukseen kyselemään värin hintaa!?

Hohhoijakkaa. Osta sitä nyt aluks 3 litraa, ei se niin kallista ole.

-HALPOJEN MAALIRUISKUJEN HAUKKUJA-

Toisekseen niistä metallihohtovärien epätasasuuksista huonolla ruiskulla niin mietihän vähän mitä puhut!? Ei se ruiskusta johdu vaan ruiskuttajasta!

Nimimerkillä kymmeneneuron yläpuolisella säiliöllä olevalla ruiskulla autoni osat maalannu, kukaan ei oo moittinu.
                          E61 535d alkuunsa viritetty.

Comment

• Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

Valkoisessahan pienet epätasaisuudet ja maalausvirheet eivät näy lainkaan. Mustassa tietenkin eniten.

Comment

• bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

Originally posted by Mlatvala
                              Originally posted by MKN

Daytonaviolett-Metallic
                              Mauritiusblau-Metallic

Ei millään hyvällä mutta mene nyt herrajestas shwartsenikkeri johonkin automaalausfirmaan kyselemään näitä asioita. Kyselet paljonko värit maksaa niin en tiedä mutta pitäskö minun lähteä tästä monimaalaukseen kyselemään värin hintaa!?

Hohhoijakkaa. Osta sitä nyt aluks 3 litraa, ei se niin kallista ole.

-HALPOJEN MAALIRUISKUJEN HAUKKUJA-

Toisekseen niistä metallihohtovärien epätasasuuksista huonolla ruiskulla niin mietihän vähän mitä puhut!? Ei se ruiskusta johdu vaan ruiskuttajasta!

Nimimerkillä kymmeneneuron yläpuolisella säiliöllä olevalla ruiskulla autoni osat maalannu, kukaan ei oo moittinu.
                              mullakin tollanen kympin ruisku ja kyllähän sillä hyvin esim. puskurit maalaa mut vaikeammat värit esim. calypsocotmetallic kun rupee nokkapeltiä vetämään niin varmasti tulee parempaa ruiskua ikävä :?
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎