motonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin osat
Collapse
X
-
Originally posted by smpovers View PostPotilaana -04 Octavia.
Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä
Alla kuva vastaavasta osasta
Yhdyn edellisiin. Kaikki mitä Topran tuottaa on paskaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Joskus ostin motonetistä Mapcon koiranluut Volvoon. Paketin aukaistuani rupesin tutkimaan osia ja osaan printatussa leimassa luki "Made in Gernany". Olisi pitänyt jo tuosta tajuta, että kuraahan ne on. Eivät kestäneet edes puoltavuotta.Mitsubishi Outlander PHEV
Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
Ex: Nissan Primera P11 -01
Ex: Nissan Sunny -94
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View Postmotonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
Yleisin syy miksi levyt menevät kieroksi ja alkavat täristämään on jumissa oleva jarrusatula, joka jää laahaamaan. Levy menee sitten kieroksi kuumuudesta.
Comment
-
-
Motonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).
Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostMotonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).
Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.
Osa jarrulevyvalmistajista ei suojamaalaa levyjä, jolloin pinta tietenkin ruostuu, mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
Pintaruostehan on vain kosmeettinen asia, eikä vaikuta jarrulevyjen käyttöön millään tavalla.
Ruostesuojattuja jarrulevyjä löytyy myös markkinoilta, mutta yleensä ovat jonkun verran kalliimpia mitä nuo peruslevyt, Motonetillakin löytyy esim. Brembon levyt, jotka on suojamaalattuja.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Post:thinkai kuulostiko vähän sille että wtf.
Motonetin osiin, kannattaa kysäistä mitä merkkiä sieltä tiskin alta löytyy. Hyvänä esimerkkinä viime syksynä oli oem termostaattia omaan autoon erittäin kilpailukykyiseen hintaan.Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment
-
-
Aina kun joku puhuu kieroista levyistä, kysyn paljonko oli heittoa ja missä kohtaa ku mittasit? Paljonko levyssä saa olla heittoa ennenkun ravistaa? En oo saanu vastausta koskaan.
Ravistaminen jarrutuksessa voi johtua n määrästä erilaisia vikoja, ja kiero levy on niistä harvinaisin.
Mä oon ehkä 4-500 jarruremonttia elämässäni tehny mutta en yhtään levyn kierouden takia.Last edited by petrolhead; 16-05-2016, 21:59.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Optimist View Post...mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
..Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostNo kun jarrut siis toimivat oikein (meni läpi katsastuksesta), mutta levyihin ei muodostunut kiiltävää kohtaa lainkaan. Huollossa kysyivät, että onko auto seissyt pitkään, kun vaihtoivat uudet levyt paikoilleen. Auto siis oli koko ajan käytännössä joka päivä ajossa. Kulumaa levyissä ei ollut. Uudet levyt on pysyneet kirkkaina. Tosin on myös uudet palat nyt.
:think
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mystisiä on Motonetin levyt :-) Toisella kierot levyt suoristuu jarruttamalla ja toisella jarrut toimii vaikkei palat osu levyihin sen vertaa että ruosteet lähtisi!
Sehän on totta että levy vetää pintaruosteeseen heti kun se kastuu vaikka pesussa ja jää seisomaan tunniksikin. Miten paljon ja miten nopeasti, sihen vaikuttaa materiaalit, sekä palan että levyn. Mutta se ohut pintaruoste kyllä lähtee ensimmäisessä jarrutuksessa jos jarrut toimii.
Optimist taitaa olla Motonetin myyjä?
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKertomastasi saa sen kuvan että levyt uusittiin muttei paloja ja sitte ihmetellään ku levy ruostuu.
:think
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by racing02 View PostOptimist taitaa olla Motonetin myyjä?
Seurailen mielelläni tuotteisiin liittyvää kommentointia ja sen pohjalta saa myös tarvittaessa reagoitua, mikäli ongelmallisia tuotteita tulee vastaan.
Pelkkien myynti/palautusraporttien kautta ei kuitenkaan saa kaikkea tietoa selville, joita asiakkaille mahdollisesti on tullut vastaan.
Comment
-
Comment