Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    motonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by smpovers View Post
      Potilaana -04 Octavia.
      Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
      Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
      Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä

      Alla kuva vastaavasta osasta
      Eikä ole vaan ne on ihan parhaita autona.
      Yhdyn edellisiin. Kaikki mitä Topran tuottaa on paskaa.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Telehell
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2016
        • 330
        • Joensuu

        Joskus ostin motonetistä Mapcon koiranluut Volvoon. Paketin aukaistuani rupesin tutkimaan osia ja osaan printatussa leimassa luki "Made in Gernany". Olisi pitänyt jo tuosta tajuta, että kuraahan ne on. Eivät kestäneet edes puoltavuotta.
        Mitsubishi Outlander PHEV
        Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
        Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
        Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
        Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
        Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
        Ex: Nissan Primera P11 -01
        Ex: Nissan Sunny -94

        Comment

        • Optimist
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 6
          • Raisio

          Originally posted by Tomppa80 View Post
          motonetin jarruosat, (levyt lähinnä). Mersu ravistaa kuin piru kerjäläistä. Rahallisesti ei hirveä harmitus, mutta alkaappa taas asentamaan.
          Minkä merkkiset levyt sinulla on? Motonetilla ei omavalmisteisia levyjä löydy.

          Yleisin syy miksi levyt menevät kieroksi ja alkavat täristämään on jumissa oleva jarrusatula, joka jää laahaamaan. Levy menee sitten kieroksi kuumuudesta.

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            Motonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).

            Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Optimist
              Newbiemmer
              • May 2016
              • 6
              • Raisio

              Originally posted by Tenox View Post
              Motonetistä ostetut jarrulevyt (merkkiä en muista) meni vuodessa aivan ruosteeseen. Siis siten, että eivät kuluneet lainkaan, mutta pinta ei pysynyt lainkaan kiiltävänä. Jarrut kuitenkin takanakin toimivat (meni katsastuksesta läpi, peltivanteet ja kapselit, niin ei näkynyt levyjä).

              Toisaalta omaan käyttikseen OEM jarrupalat olisi olleet 223,00e ja Motonetistä LPR palat samaan autoon 32,90e - hyvin pysää, eikä pölytä yhtään.
              Ei metallin ruostuminen ole laatuvika.
              Osa jarrulevyvalmistajista ei suojamaalaa levyjä, jolloin pinta tietenkin ruostuu, mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
              Pintaruostehan on vain kosmeettinen asia, eikä vaikuta jarrulevyjen käyttöön millään tavalla.

              Ruostesuojattuja jarrulevyjä löytyy myös markkinoilta, mutta yleensä ovat jonkun verran kalliimpia mitä nuo peruslevyt, Motonetillakin löytyy esim. Brembon levyt, jotka on suojamaalattuja.
              Last edited by Optimist; 16-05-2016, 14:48. Reason: Tietoa lisätty.

              Comment

              • Tomppa80
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2088
                • Raahe

                Pari rajua jarrutusta 180-20km/h. oikaisi levyjä sen verran että nyt on ihan ok.

                Varmaan johtuukin satuloitten jumituksesta, kun kaupunkiajoa ollut viime vuosi.
                Mercedes Benz E -07
                BMW 523i -96
                Volvo v70t5 -99
                Harley Davidson Electra Glide -00
                Solifer SM -75

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16497
                  • Asikkala

                  Originally posted by Tomppa80 View Post
                  Pari rajua jarrutusta 180-20km/h. oikaisi levyjä sen verran että nyt on ihan ok.
                  :think

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    Originally posted by jr66 View Post
                    :think
                    ai kuulostiko vähän sille että wtf.

                    Motonetin osiin, kannattaa kysäistä mitä merkkiä sieltä tiskin alta löytyy. Hyvänä esimerkkinä viime syksynä oli oem termostaattia omaan autoon erittäin kilpailukykyiseen hintaan.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Aina kun joku puhuu kieroista levyistä, kysyn paljonko oli heittoa ja missä kohtaa ku mittasit? Paljonko levyssä saa olla heittoa ennenkun ravistaa? En oo saanu vastausta koskaan.
                      Ravistaminen jarrutuksessa voi johtua n määrästä erilaisia vikoja, ja kiero levy on niistä harvinaisin.
                      Mä oon ehkä 4-500 jarruremonttia elämässäni tehny mutta en yhtään levyn kierouden takia.
                      Last edited by petrolhead; 16-05-2016, 21:59.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Originally posted by Optimist View Post
                        ...mutta ne kohdat johon jarrupalat ottaa kiinni tietenkin pysyy kiiltävinä, jos vain jarrut toimivat niin kuin kuuluu.
                        ..
                        No kun jarrut siis toimivat oikein (meni läpi katsastuksesta), mutta levyihin ei muodostunut kiiltävää kohtaa lainkaan. Huollossa kysyivät, että onko auto seissyt pitkään, kun vaihtoivat uudet levyt paikoilleen. Auto siis oli koko ajan käytännössä joka päivä ajossa. Kulumaa levyissä ei ollut. Uudet levyt on pysyneet kirkkaina. Tosin on myös uudet palat nyt.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by Tenox View Post
                          No kun jarrut siis toimivat oikein (meni läpi katsastuksesta), mutta levyihin ei muodostunut kiiltävää kohtaa lainkaan. Huollossa kysyivät, että onko auto seissyt pitkään, kun vaihtoivat uudet levyt paikoilleen. Auto siis oli koko ajan käytännössä joka päivä ajossa. Kulumaa levyissä ei ollut. Uudet levyt on pysyneet kirkkaina. Tosin on myös uudet palat nyt.
                          Kertomastasi saa sen kuvan että levyt uusittiin muttei paloja ja sitte ihmetellään ku levy ruostuu.
                          :think

                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2048
                            • Riihimäki

                            Mystisiä on Motonetin levyt :-) Toisella kierot levyt suoristuu jarruttamalla ja toisella jarrut toimii vaikkei palat osu levyihin sen vertaa että ruosteet lähtisi!

                            Sehän on totta että levy vetää pintaruosteeseen heti kun se kastuu vaikka pesussa ja jää seisomaan tunniksikin. Miten paljon ja miten nopeasti, sihen vaikuttaa materiaalit, sekä palan että levyn. Mutta se ohut pintaruoste kyllä lähtee ensimmäisessä jarrutuksessa jos jarrut toimii.

                            Optimist taitaa olla Motonetin myyjä?

                            Comment

                            • Tenox
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2006
                              • 1732

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Kertomastasi saa sen kuvan että levyt uusittiin muttei paloja ja sitte ihmetellään ku levy ruostuu.
                              :think

                              Juu, ei vaihdettu paloja jos muistan oikein. Ihmettelen silti sitä, että jarru toimii, mutta ei saa levyä kiiltäväksi. Vaikka takajarruista onkin kyse.
                              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                              Comment

                              • Optimist
                                Newbiemmer
                                • May 2016
                                • 6
                                • Raisio

                                Originally posted by racing02 View Post
                                Optimist taitaa olla Motonetin myyjä?
                                Juu kyllä olen Motonetissa töissä.
                                Seurailen mielelläni tuotteisiin liittyvää kommentointia ja sen pohjalta saa myös tarvittaessa reagoitua, mikäli ongelmallisia tuotteita tulee vastaan.

                                Pelkkien myynti/palautusraporttien kautta ei kuitenkaan saa kaikkea tietoa selville, joita asiakkaille mahdollisesti on tullut vastaan.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎