Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by Vee-eit View Post
    Vanhalla nesteellä poljintuntuma saattaa olla kumipallomainen. Eron huomaa vasta kun on vaihtanut uudet nesteet. Suositus taitaa olla vaihtaa nesteet parin vuoden välein, jos edellisestä vaihdosta on enemmän aikaa, niin ei uusista nesteistä ainakaan haittaa ole.
    Toisekseen se neste on kyllä niin halpaa ja vaihtotyö helppo että vaik jokavuosi vaihtaa niin ei siitä konkurssia tule. Totuus vaan taitaa olla se että vaihdetaan sitten kun on ihan pakko ja vahinko on jo sattunut...

    ...joo, se näytti vielä ihan hyvältä
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      Parin vuoden välein nesteet juu, ja joka jarrupalojen vaihdossa sitten myös muistetaan tarkistaa liukutappien kunto, puhdistaa ja voidella ne siihen tarkoitetulla rasvalla sekä laittaa kuparitahnaa sipaisu jarrupalojen satulaa vasten liukuviin pintoihin ja miksei sylkkyä ja satulaa vasten oleviin pintoihinkin tasoitteeksi. Myös se napa on syytä puhdistaa kunnolla teräsharjalla ennen levyn asennusta. Nämä siksi ettei turhaan moitita ostettuja osia (jos vikaa olisikin asennuksessa).

      Kun myös kirjoitatte ostaneenne "motonetin" levyt niin allekirjoittaneella kiinnostaisi mitä merkkiä ne oikeasti olivat, lupaan toistaiseksi asentaa ilmaiseksi levyt joiden paketissa lukee merkkinä "motonet"!

      Välillä tavara on siis ihan asiallista oikeaa merkkiä ja välillä ihan kuraa samaan hintaan, onneksi paketissa lukee AINA oikean valmistajan nimi, toisinkuin biltemalla (miksi sitä oikean valmistajan nimeä on niin vaikeaa tänne laittaa????) jolloin tietää välttyä ostamasta roskaa.

      Mapco merkkisiä jarrupaloja ei kannata ostaa motonetista eikä mistään muualtakaan... minulta saa ilmaiseksi E39:n sopivat jos joku haluaa kokeilla että miksi ei! ABS (All Brake Systems) toimii jotenkin, ETF vielä vähän edellistä paremmin, näitä tavallisimiin on myös motskun hyllyssä. Toki joskus löytyy ihan Jurid tms linjaakin.

      Levyissä lienee kaikki rauhallisessa ajossa jollain tapaa toimivia.

      -Löytyykö teiltä muun merkkisenä noita?
      -Löytyy "asiallinen laatumerkki".
      - No laitetaan se mieluummin.
      /
      -Ei ole muita
      -No jätetään väliin tällä kertaa kiitos.
      Näin helppoa on mm. motonetissa asiointi.

      Comment

      • Ketzi
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 217
        • Pohojammaa

        Originally posted by Jürgen_ View Post
        Toisekseen se neste on kyllä niin halpaa ja vaihtotyö helppo että vaik jokavuosi vaihtaa niin ei siitä konkurssia tule. Totuus vaan taitaa olla se että vaihdetaan sitten kun on ihan pakko ja vahinko on jo sattunut...

        ...joo, se näytti vielä ihan hyvältä
        Joo eipä taida suomen aikana tuohon autoon olla vaihdettu. Muistaakos joku ulkoa tuota määrää tuohon E36? Ja riittääkö DOT 4, vai pitääkö olla viitosta?
        Tietää että montako purkkia matkaan ottaa..
        Täytynee varalta ottaa ainakin ottaa yks liukutappisarja ja männänkumisarja eteen...

        Takalevyihin ilmestynyt (toiseen keskelle ja toiseen vähän sivumpaan) kiertävä millin pari kapea ura.. Onko tuo tullut jostain välissä olevasta kivestä.. Vai onko noihin tehty jotkut "kulumisen ilmaisimet?"
        Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98

        Comment

        • Fürst
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 54
          • Salo

          Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
          No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.

          ja autona tuo e34 touring

          Comment

          • MakeJ
            BTCF Member
            • Jun 2005
            • 324
            • Hml

            Originally posted by Fürst View Post
            Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
            No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.

            ja autona tuo e34 touring
            Oliko huippu laadukkaita Mapco merkkisiä? Jos oli niin, en ihmettele yhtään, että kumit paskana.
            E60 535dA LCI -07 M-sport
            E39 530dAT -99 "M-sport"

            Comment

            • Dani
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 3847
              • Espoo

              Itselläni kans 4kpl. motonetin E46 koiranluut mennyt 10-15tkm aikana...
              Ei kestä ei..merkistä ei hajuakaan.
              sigpic
              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

              Comment

              • J0ne
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 746
                • Turku

                Originally posted by Fürst View Post
                Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
                No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.

                ja autona tuo e34 touring
                Alusta vakio/madallettu? Lintatettu E34 syö aamupalaksi koiranluita. Kannattaa ehdottomasti ottaa motonetin tiskiltä ne vahvistut hd-versiot. On rehellisesti suojakumit nivelillä ja tankokin paksumpi vs. noku. OE-vastaava on yleensä TRW:n tahi lemförderin tuotteita, laadultaan ihan jees, mutta itse en miettinyt hetkeäkään HD:n ja OE:n väliltä.

                edit. Nii ja HD on mapcon HPS-sarjaa.
                On-One InBred 29er

                Comment

                • Fürst
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 54
                  • Salo

                  On siinä mieto madallus.
                  Kummatkin samanlaisissa paketeissa mutta kumeissa näköjään eroa.
                  Tässä hajonneessa on yksi pykälä kumissa vähemmän eli joutuu kovemmalle rasitukselle? kuin tuo toinen missä ns enemmän pelivaraa jos nivel ääriasennossa.
                  Paketissa lukee ISOSTEER ja tosiaan se halvempi versio.
                  Ja rasvaa ei näytä olevan kuin nimeksi eli varmasti kuluu myös sohloksi nopeaan. Tarvinnee lisäillä kumpaankin lubea.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14502
                    • Oulu

                    Originally posted by Fürst View Post
                    On siinä mieto madallus.
                    Kummatkin samanlaisissa paketeissa mutta kumeissa näköjään eroa.
                    Tässä hajonneessa on yksi pykälä kumissa vähemmän eli joutuu kovemmalle rasitukselle? kuin tuo toinen missä ns enemmän pelivaraa jos nivel ääriasennossa.
                    Paketissa lukee ISOSTEER ja tosiaan se halvempi versio.
                    Ja rasvaa ei näytä olevan kuin nimeksi eli varmasti kuluu myös sohloksi nopeaan. Tarvinnee lisäillä kumpaankin lubea.
                    Itse tilasin nuo edelliseen 525i:hin: http://cgi.ebay.co.uk/BMW-5-Series-E...d=p3286.c0.m14

                    Vaikuttivat laadukkailta ja kumit oli kumia ja hyvin paikallaan. 20e toimitettuna kotiovelle. En kerinnyt sitten autolla pitkään ajelemaan, kun möin pois.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      Itse olen joitakin tuotteita joutunut palauttamaan, esimerkiksi motonetista ostaman kytkimen pääsylinterin,josta työntötappi lähti irti,kuten jollain muullakin käynyt? Lisäksi Ossca merkkisen etutukivarren joutunut vaihtamaan kun oli 3viikon jälkeen väljempi kuin vanha..

                      Jotakin juttua ollut myös Abs merkkisistä jarrupaloista..onko mistään kotoisin?

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by Juzbe View Post
                        Itse olen joitakin tuotteita joutunut palauttamaan, esimerkiksi motonetista ostaman kytkimen pääsylinterin,josta työntötappi lähti irti,kuten jollain muullakin käynyt? Lisäksi Ossca merkkisen etutukivarren joutunut vaihtamaan kun oli 3viikon jälkeen väljempi kuin vanha..

                        Jotakin juttua ollut myös Abs merkkisistä jarrupaloista..onko mistään kotoisin?
                        Noissa tukivarsissa yms. osissa joissa palloniveliä, voi saada tarvikeosatkin kestämään kauemmin kun irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon rasvaa reilusti.
                        Kikkamakaroonit on säästelly ja laittanu riisinjyvän kokosen nokareen jotain margariiniä niihin
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • J0ne
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 746
                          • Turku

                          Originally posted by JJT View Post
                          Noissa tukivarsissa yms. osissa joissa palloniveliä, voi saada tarvikeosatkin kestämään kauemmin kun irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon rasvaa reilusti.
                          Kikkamakaroonit on säästelly ja laittanu riisinjyvän kokosen nokareen jotain margariiniä niihin
                          Juu nuiden itätuotteiden(mm. ossca) kanssa kannattaa tarkistaa että sieltä nivelestä löytyy rasvaa. Puslat nuissa on järkiään ihan pätevän oloisia, toki poikkeuksia löytyy. Kannattaa kysyä tiskillä löytyneekö hyllystä esm. delphin tuotteena keppejä jos itämaat tuntuu vastenmielisiltä, Delphit tulee ilman heloja, mutta nivelistä löytyy ainakin valmiiksi rasvaa...

                          Suomalainen kuluttaja Kauko voinee katsella itse peiliin ja miettiä miksi löytyy tarvikeliikkeistä sitä "kiinanpaskaa". Halutaan se halvin kepakko mitä löytyy ja siitäkin pitää tingata "Kun on niin vanha autokin" tjsp muuta nönnönnöö selitystä vedoten johonkin naurettavaan höpöhöpö-seikkaan. Listoilta kuitenkin löytyy nytkin jo todella moneen kikkareeseen OE-vaihtoehto mistä löytyy numeroita ja hienoja sanoja. Hintaa löytyy kympistä pariin enemmän, mutta sitten on se kiva pakkaajan merkki siinä pahvilaatikossa tuomassa turvallisia unia...
                          On-One InBred 29er

                          Comment

                          • Juzbe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 1066
                            • Pori

                            Itse kävin motonetissa kysymässä että mites homma hoituu,kun 1000km nivel on väljempi kuin vanha.. Myyjä pisti sitten Delphi merkkisen tilaukseen ja oli helvetisti paremman tuntuinenki kuin Ossca. Omassa oli ainakin hela valmiina? ilmeisesti sattumaa jos tulee ilman..

                            Kysyin myyjältä Osscan laadusta ja vastaus "Jonkin verran palautettu,jotkut ihan hyviä ja jotkut ei"

                            Comment

                            • J0ne
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 746
                              • Turku

                              Originally posted by Juzbe View Post
                              Itse kävin motonetissa kysymässä että mites homma hoituu,kun 1000km nivel on väljempi kuin vanha.. Myyjä pisti sitten Delphi merkkisen tilaukseen ja oli helvetisti paremman tuntuinenki kuin Ossca. Omassa oli ainakin hela valmiina? ilmeisesti sattumaa jos tulee ilman..
                              Delphi helan kanssa? Villiä.

                              Originally posted by Juzbe View Post
                              Kysyin myyjältä Osscan laadusta ja vastaus "Jonkin verran palautettu,jotkut ihan hyviä ja jotkut ei"
                              Osscaa tulee takaisin myyntimäärään suhteutettuna niin vähän että ihan hävettää. Näistäkin jos vielä karsii pois asennusvirheistä johtuvat "takuu"asiat niin ollaan niin pienillä luvuilla jo että alta pois.

                              Takuujuttuun tarttuen vielä... Moni tilaa ulkomaansuunnasta nuita samoja kepakoita/mitälie, säästää toki muutaman rahan, mutta, siinä vaiheessa kun paskat osuu rupeliin ja kekkosen niskasta lähtee viimeinenki haitu niin suomikaupasta haetulle tavaralle on naurettavan helppo saada uusi vastaava tilalle. Nimeltämainitsemattomassa liikkeessä onnistuu saada uusi osa matkaan, mikäli vain hylly sellaisen tarjoaa, samalla reissulla vaikka vanha osa vielä paikalla olisikin. Saksan/Lontoon/nönnön-kauppiaat kun yleensä haluaa vanhan ja viallisen osan "tutkimuksiin" ennenkuin uutta saa tilalle. :think
                              On-One InBred 29er

                              Comment

                              • jrasi
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2009
                                • 53
                                • Viljakkala

                                Osscan öljynsuodattimiin törmää aika-ajoin töissä. Aika kova luotto valmistajalla, kun suodattimessa lukee "Replace every 5000km", kuitenkin osassa autoista huoltoväli jopa kuusi kertaa tuo ilmoitettu 5000km...
                                GM

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎