Vanhalla nesteellä poljintuntuma saattaa olla kumipallomainen. Eron huomaa vasta kun on vaihtanut uudet nesteet. Suositus taitaa olla vaihtaa nesteet parin vuoden välein, jos edellisestä vaihdosta on enemmän aikaa, niin ei uusista nesteistä ainakaan haittaa ole.
Toisekseen se neste on kyllä niin halpaa ja vaihtotyö helppo että vaik jokavuosi vaihtaa niin ei siitä konkurssia tule. Totuus vaan taitaa olla se että vaihdetaan sitten kun on ihan pakko ja vahinko on jo sattunut...
Parin vuoden välein nesteet juu, ja joka jarrupalojen vaihdossa sitten myös muistetaan tarkistaa liukutappien kunto, puhdistaa ja voidella ne siihen tarkoitetulla rasvalla sekä laittaa kuparitahnaa sipaisu jarrupalojen satulaa vasten liukuviin pintoihin ja miksei sylkkyä ja satulaa vasten oleviin pintoihinkin tasoitteeksi. Myös se napa on syytä puhdistaa kunnolla teräsharjalla ennen levyn asennusta. Nämä siksi ettei turhaan moitita ostettuja osia (jos vikaa olisikin asennuksessa).
Kun myös kirjoitatte ostaneenne "motonetin" levyt niin allekirjoittaneella kiinnostaisi mitä merkkiä ne oikeasti olivat, lupaan toistaiseksi asentaa ilmaiseksi levyt joiden paketissa lukee merkkinä "motonet"!
Välillä tavara on siis ihan asiallista oikeaa merkkiä ja välillä ihan kuraa samaan hintaan, onneksi paketissa lukee AINA oikean valmistajan nimi, toisinkuin biltemalla (miksi sitä oikean valmistajan nimeä on niin vaikeaa tänne laittaa????) jolloin tietää välttyä ostamasta roskaa.
Mapco merkkisiä jarrupaloja ei kannata ostaa motonetista eikä mistään muualtakaan... minulta saa ilmaiseksi E39:n sopivat jos joku haluaa kokeilla että miksi ei! ABS (All Brake Systems) toimii jotenkin, ETF vielä vähän edellistä paremmin, näitä tavallisimiin on myös motskun hyllyssä. Toki joskus löytyy ihan Jurid tms linjaakin.
Levyissä lienee kaikki rauhallisessa ajossa jollain tapaa toimivia.
-Löytyykö teiltä muun merkkisenä noita?
-Löytyy "asiallinen laatumerkki".
- No laitetaan se mieluummin.
/
-Ei ole muita
-No jätetään väliin tällä kertaa kiitos.
Näin helppoa on mm. motonetissa asiointi.
Toisekseen se neste on kyllä niin halpaa ja vaihtotyö helppo että vaik jokavuosi vaihtaa niin ei siitä konkurssia tule. Totuus vaan taitaa olla se että vaihdetaan sitten kun on ihan pakko ja vahinko on jo sattunut...
...joo, se näytti vielä ihan hyvältä
Joo eipä taida suomen aikana tuohon autoon olla vaihdettu. Muistaakos joku ulkoa tuota määrää tuohon E36? Ja riittääkö DOT 4, vai pitääkö olla viitosta?
Tietää että montako purkkia matkaan ottaa..
Täytynee varalta ottaa ainakin ottaa yks liukutappisarja ja männänkumisarja eteen...
Takalevyihin ilmestynyt (toiseen keskelle ja toiseen vähän sivumpaan) kiertävä millin pari kapea ura.. Onko tuo tullut jostain välissä olevasta kivestä.. Vai onko noihin tehty jotkut "kulumisen ilmaisimet?"
Nykyisin jotain.. Ex. E46 318ci '00, Ex. E36 323i '98
Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.
Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.
ja autona tuo e34 touring
Oliko huippu laadukkaita Mapco merkkisiä? Jos oli niin, en ihmettele yhtään, että kumit paskana.
Huomasin tänään että 15.6.09 vaihdetuista koiranluista toinen jo paskana. Sekä ylä että alapään pallonivelen suojakumit ympäriasti poikki.
No lupasi motonetin tyyppi vaihtaa uuteen. Saa nähdä miten käy huomenna jos ei sama kaveri ole töissä. Ja kyseessä nämä halvemmat tarvikemallit.
ja autona tuo e34 touring
Alusta vakio/madallettu? Lintatettu E34 syö aamupalaksi koiranluita. Kannattaa ehdottomasti ottaa motonetin tiskiltä ne vahvistut hd-versiot. On rehellisesti suojakumit nivelillä ja tankokin paksumpi vs. noku. OE-vastaava on yleensä TRW:n tahi lemförderin tuotteita, laadultaan ihan jees, mutta itse en miettinyt hetkeäkään HD:n ja OE:n väliltä.
On siinä mieto madallus.
Kummatkin samanlaisissa paketeissa mutta kumeissa näköjään eroa.
Tässä hajonneessa on yksi pykälä kumissa vähemmän eli joutuu kovemmalle rasitukselle? kuin tuo toinen missä ns enemmän pelivaraa jos nivel ääriasennossa.
Paketissa lukee ISOSTEER ja tosiaan se halvempi versio.
Ja rasvaa ei näytä olevan kuin nimeksi eli varmasti kuluu myös sohloksi nopeaan. Tarvinnee lisäillä kumpaankin lubea.
On siinä mieto madallus.
Kummatkin samanlaisissa paketeissa mutta kumeissa näköjään eroa.
Tässä hajonneessa on yksi pykälä kumissa vähemmän eli joutuu kovemmalle rasitukselle? kuin tuo toinen missä ns enemmän pelivaraa jos nivel ääriasennossa.
Paketissa lukee ISOSTEER ja tosiaan se halvempi versio.
Ja rasvaa ei näytä olevan kuin nimeksi eli varmasti kuluu myös sohloksi nopeaan. Tarvinnee lisäillä kumpaankin lubea.
Vaikuttivat laadukkailta ja kumit oli kumia ja hyvin paikallaan. 20e toimitettuna kotiovelle. En kerinnyt sitten autolla pitkään ajelemaan, kun möin pois.
Itse olen joitakin tuotteita joutunut palauttamaan, esimerkiksi motonetista ostaman kytkimen pääsylinterin,josta työntötappi lähti irti,kuten jollain muullakin käynyt? Lisäksi Ossca merkkisen etutukivarren joutunut vaihtamaan kun oli 3viikon jälkeen väljempi kuin vanha..
Jotakin juttua ollut myös Abs merkkisistä jarrupaloista..onko mistään kotoisin?
Itse olen joitakin tuotteita joutunut palauttamaan, esimerkiksi motonetista ostaman kytkimen pääsylinterin,josta työntötappi lähti irti,kuten jollain muullakin käynyt? Lisäksi Ossca merkkisen etutukivarren joutunut vaihtamaan kun oli 3viikon jälkeen väljempi kuin vanha..
Jotakin juttua ollut myös Abs merkkisistä jarrupaloista..onko mistään kotoisin?
Noissa tukivarsissa yms. osissa joissa palloniveliä, voi saada tarvikeosatkin kestämään kauemmin kun irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon rasvaa reilusti.
Kikkamakaroonit on säästelly ja laittanu riisinjyvän kokosen nokareen jotain margariiniä niihin
Noissa tukivarsissa yms. osissa joissa palloniveliä, voi saada tarvikeosatkin kestämään kauemmin kun irrottaa suojakumin ja laittaa kunnon rasvaa reilusti.
Kikkamakaroonit on säästelly ja laittanu riisinjyvän kokosen nokareen jotain margariiniä niihin
Juu nuiden itätuotteiden(mm. ossca) kanssa kannattaa tarkistaa että sieltä nivelestä löytyy rasvaa. Puslat nuissa on järkiään ihan pätevän oloisia, toki poikkeuksia löytyy. Kannattaa kysyä tiskillä löytyneekö hyllystä esm. delphin tuotteena keppejä jos itämaat tuntuu vastenmielisiltä, Delphit tulee ilman heloja, mutta nivelistä löytyy ainakin valmiiksi rasvaa...
Suomalainen kuluttaja Kauko voinee katsella itse peiliin ja miettiä miksi löytyy tarvikeliikkeistä sitä "kiinanpaskaa". Halutaan se halvin kepakko mitä löytyy ja siitäkin pitää tingata "Kun on niin vanha autokin" tjsp muuta nönnönnöö selitystä vedoten johonkin naurettavaan höpöhöpö-seikkaan. Listoilta kuitenkin löytyy nytkin jo todella moneen kikkareeseen OE-vaihtoehto mistä löytyy numeroita ja hienoja sanoja. Hintaa löytyy kympistä pariin enemmän, mutta sitten on se kiva pakkaajan merkki siinä pahvilaatikossa tuomassa turvallisia unia...
Itse kävin motonetissa kysymässä että mites homma hoituu,kun 1000km nivel on väljempi kuin vanha.. Myyjä pisti sitten Delphi merkkisen tilaukseen ja oli helvetisti paremman tuntuinenki kuin Ossca. Omassa oli ainakin hela valmiina? ilmeisesti sattumaa jos tulee ilman..
Kysyin myyjältä Osscan laadusta ja vastaus "Jonkin verran palautettu,jotkut ihan hyviä ja jotkut ei"
Itse kävin motonetissa kysymässä että mites homma hoituu,kun 1000km nivel on väljempi kuin vanha.. Myyjä pisti sitten Delphi merkkisen tilaukseen ja oli helvetisti paremman tuntuinenki kuin Ossca. Omassa oli ainakin hela valmiina? ilmeisesti sattumaa jos tulee ilman..
Kysyin myyjältä Osscan laadusta ja vastaus "Jonkin verran palautettu,jotkut ihan hyviä ja jotkut ei"
Osscaa tulee takaisin myyntimäärään suhteutettuna niin vähän että ihan hävettää. Näistäkin jos vielä karsii pois asennusvirheistä johtuvat "takuu"asiat niin ollaan niin pienillä luvuilla jo että alta pois.
Takuujuttuun tarttuen vielä... Moni tilaa ulkomaansuunnasta nuita samoja kepakoita/mitälie, säästää toki muutaman rahan, mutta, siinä vaiheessa kun paskat osuu rupeliin ja kekkosen niskasta lähtee viimeinenki haitu niin suomikaupasta haetulle tavaralle on naurettavan helppo saada uusi vastaava tilalle. Nimeltämainitsemattomassa liikkeessä onnistuu saada uusi osa matkaan, mikäli vain hylly sellaisen tarjoaa, samalla reissulla vaikka vanha osa vielä paikalla olisikin. Saksan/Lontoon/nönnön-kauppiaat kun yleensä haluaa vanhan ja viallisen osan "tutkimuksiin" ennenkuin uutta saa tilalle. :think
Osscan öljynsuodattimiin törmää aika-ajoin töissä. Aika kova luotto valmistajalla, kun suodattimessa lukee "Replace every 5000km", kuitenkin osassa autoista huoltoväli jopa kuusi kertaa tuo ilmoitettu 5000km...
Comment