Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motonetin osat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3026
    • Sjundeå

    Originally posted by HTK12 View Post
    En käsittänytkään arvosteluksi, ihan mukava kuulla mielipide sieltä "tiskin takaa". Ihmettelin nyt lähinnä vaan hinnoittelua noissa varaosissa. Välillä ei tunnu olevan mitään logiikkaa näissä Suomen hinnoissa. Joo ei se motonet ole aina halvin, mutta aika monesti on ainakin omalla kohdallani ollut halvin paikallinen liike.

    Hintoihin lie osaltaan vaikuttaa se, että varaosien hintavertailu on melko työlästä, kun kovinkaan moni Suomalainen perinteinen varaosakauppa ei ole vaivautunut verkkokauppaa tekemään.

    Ei se hinta ole itsellä aina se tärkein kriteeri, mutta silloin kun isompaa erää/kalliimpaa tulee hankittua tulee yleensä vertailtua hintoja. Pienissä hankinnoissa kuten paisarin korkissa jne. tulee monesti haettua osa marmorilta niin saa varmasti sen toimivan. Jos hintaerot asettuisivat samalle tasolle kuin tietotekniikassa niin tulisi paljon enemmän ostettua Suomesta.
    Juu en mäkään ole kuluttajakaupan kanssa ollut tekemisissä. Tukkutasolla varaosakauppaa korjaamoille. Siitä mä en tiedä sitten että oliko se parempi vai huonompi kuin kuluttajakauppa.
    Katotaan sitten mitä sitä seuraavaksi alkais tekemään. Pidetään nyt näitä pitämättömiä työttömyyspäiviä pois.

    Luettelot ei tosiaan ole kuluttajan käytettävissä. Tunnusten takana ja niiden saaminen taas edellyttää melkein Y-tunnusta.

    Tulee itsekin helposti ajeltua tuohon lohjan motonetiin jos tuotemerkki on ookoo ja hinta edes jokseenkin kartalla. Siinä on lähellä kyllä AD-varaosakauppakin mutta....
    Aikoinaan tuli tilattua Camryyn jarrusatula ja etupalat jenkeistä Amazon.comin kautta. Suomesta sai ainoastaan merkkiliikkeestä hintaan 350€ satulasta ja vajaa satku paloista. Netin kautta tuli kotiovelle about 150€:lla yhteensä.
    Toki siinä auttoi se, että amerikassa Camry on melkoisen paljon yleisempi auto. Volvoihin ja Saabeihin oon tilannut Ruotsista. Joko Skruvatin tai speedpartsin kautta.
    -22 Lexus ES300h
    -23 Nissan Leaf

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by GameOver View Post
      Juu en mäkään ole kuluttajakaupan kanssa ollut tekemisissä. Tukkutasolla varaosakauppaa korjaamoille. Siitä mä en tiedä sitten että oliko se parempi vai huonompi kuin kuluttajakauppa.
      Katotaan sitten mitä sitä seuraavaksi alkais tekemään. Pidetään nyt näitä pitämättömiä työttömyyspäiviä pois.

      Luettelot ei tosiaan ole kuluttajan käytettävissä. Tunnusten takana ja niiden saaminen taas edellyttää melkein Y-tunnusta.

      Tulee itsekin helposti ajeltua tuohon lohjan motonetiin jos tuotemerkki on ookoo ja hinta edes jokseenkin kartalla. Siinä on lähellä kyllä AD-varaosakauppakin mutta....
      Aikoinaan tuli tilattua Camryyn jarrusatula ja etupalat jenkeistä Amazon.comin kautta. Suomesta sai ainoastaan merkkiliikkeestä hintaan 350€ satulasta ja vajaa satku paloista. Netin kautta tuli kotiovelle about 150€:lla yhteensä.
      Toki siinä auttoi se, että amerikassa Camry on melkoisen paljon yleisempi auto. Volvoihin ja Saabeihin oon tilannut Ruotsista. Joko Skruvatin tai speedpartsin kautta.

      Oletko skruvat:lta paljon tilannut? Miten on homma toiminut? Itse vertailin hieman hintoja kun alkoivat aikoinaan radio rockilla mainostaa, mutta silloin ainakin oli todella kalliit hinnat. Nyt vilkaisin tuohon omaan esim. etujarrulevy ~134€ (TRW) ja profiteile (ATE) ~48€. Jarrupalat ~71€ (bosch) ja profiteile ~47€ (ATE). Valikoima ei ole kovin kattavan oloinen. Motonet tarjoaa melkein 50% halvemmalla nuo osat kuin Skruvat. Skruvatilta otin halvimmat, joissa oli valmistaja ilmoitettu ja Profiteileltä otin keskihintaiset. Noita missä ei ole valmistajaa edes mainittu en kyllä jarrun osiksi autooni kelpuuta.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • GameOver
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3026
        • Sjundeå

        Originally posted by HTK12 View Post
        Oletko skruvat:lta paljon tilannut? Miten on homma toiminut? Itse vertailin hieman hintoja kun alkoivat aikoinaan radio rockilla mainostaa, mutta silloin ainakin oli todella kalliit hinnat. Nyt vilkaisin tuohon omaan esim. etujarrulevy ~134€ (TRW) ja profiteile (ATE) ~48€. Jarrupalat ~71€ (bosch) ja profiteile ~47€ (ATE). Valikoima ei ole kovin kattavan oloinen. Motonet tarjoaa melkein 50% halvemmalla nuo osat kuin Skruvat. Skruvatilta otin halvimmat, joissa oli valmistaja ilmoitettu ja Profiteileltä otin keskihintaiset. Noita missä ei ole valmistajaa edes mainittu en kyllä jarrun osiksi autooni kelpuuta.
        Oon jonkun verran skruvatilta tilaillu. Tosin sellasia "oudompia" tavaroita. 1-kopan V70:iin tilasin alipainepumpun (150€) ja kuskin oven ikkunakatkaisijakokonaisuuden (110€). Suomesta samaan hintaan sai lähinnä käytettyjä.

        Jarruja ja muita huolto-osia oon ottanut vähän mistä sattuu.

        Juu. Ja briteistä suoraan tuli Land Rover-tavaraa. Freelanderin viskokytkin ja kardaanin kannattimet tuli kotiin reilulla 500€:lla. Suomesta oli vaikea saadakin moista viskoa mutta kai sen olis tilaamalla saanut jollain 7-800€:lla.
        -22 Lexus ES300h
        -23 Nissan Leaf

        ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

        Comment

        • jpeltoma
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 600
          • pirkanmaa

          Originally posted by GameOver View Post
          Koska ne ostomiehet on monesti nysviä. Sitten tulee toki tämä katerakenne. Alhaalta ylöspäin. Eli näennäisesti kilpailukykyisen (kuitenkin pitkäksi menneen) ostohinnan päälle aletaan lätkimään katteita eri osastoille (varasto, tuotehallinta, logistiikka, hallinto, myynti, ym) saadaan korjaamon/varaosaliikkeen nettohinta. Ja niille toki oma kate päälle.
          Varaosa tukkujen toiminnasta suomessa, eikä tuo touhu ole muuksi muutunut kun hintatasoa uk/saksaan vertaa:

          __________________________________________________ ________________________
          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3026
            • Sjundeå

            Originally posted by jpeltoma View Post
            Varaosa tukkujen toiminnasta suomessa, eikä tuo touhu ole muuksi muutunut kun hintatasoa uk/saksaan vertaa:

            http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201313362/304
            Nojuu. Tuohan on tosiaan vanha keissi ja maailma siinä määrin muuttunut että jokaisella suurimmalla tukkurilla on omien lippujen alla toimivat kauppiaat ja korjaamot. Oli muuten melkoisen pitkä asiakirja se juttu. Löytyy ihan netistä jos on päivä aikaa lukea läpi.

            Ja kartellioikeudenkäynnistähän tuli jo tuomiot. Nyt on käsittelyssä vahingonkorvausoikeudenkäynnit. Mutta vaatimukset on summiltaan niin suuria ettei käräjäoikeudessa ole järkeä moista käsitellä.
            -22 Lexus ES300h
            -23 Nissan Leaf

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • deemu79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2011
              • 453
              • Helsinki

              Lainaan ketjua m52b28 apulaitehihnojen kiristinrullia koskien. INA:n rullia saa näköjään vaihtaa yhdet per öljynvaihto. Onko noissa oem-rullissa vielä "vanhat hyvät laakerit" vai jo tätä uutta kuraa?
              sigpic
              328i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • AK-87
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2015
                • 324
                • Hml

                Onko kokemuksia/havaintoja Motonetin termostaateista? Tarvisi e91:een vaihtaa päätermari ja ERG-termari, tohtiiko laittaa Motonetin valikoimista löytyvät vaihtoehdot? Saa ehdottaa muitakin toimittajia, jos tietää hyviä.
                V60 D4 AWD -16
                Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                ex V60 D4 -13
                ex E36 323i 4D -96
                ex E91 320d -06 Stage 1

                Comment

                • Tojopa
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 1592
                  • Kuopio

                  Originally posted by AK-87 View Post
                  Onko kokemuksia/havaintoja Motonetin termostaateista? Tarvisi e91:een vaihtaa päätermari ja ERG-termari, tohtiiko laittaa Motonetin valikoimista löytyvät vaihtoehdot? Saa ehdottaa muitakin toimittajia, jos tietää hyviä.
                  Termareista en ainakaan itse muita kelpuuta kuin muutaman tunnetuimman valmistajan (Wahler, Gates), ja näitäkin löytyy motonetistä. Eli kannattaa käydä katsomassa, mitä sieltä sattuu löytymään.

                  Comment

                  • AK-87
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 324
                    • Hml

                    Ok. Aloittelijan jatkokysymys: Motonetin sivuilla päätermari näyttää olevan 88 asteinen ja EGR-termari 70 asteinen. Näinkö kuuluukin olla?
                    V60 D4 AWD -16
                    Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                    ex V60 D4 -13
                    ex E36 323i 4D -96
                    ex E91 320d -06 Stage 1

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      Originally posted by AK-87 View Post
                      Ok. Aloittelijan jatkokysymys: Motonetin sivuilla päätermari näyttää olevan 88 asteinen ja EGR-termari 70 asteinen. Näinkö kuuluukin olla?
                      Kyllä nämä ovat alkuperäisille annetut avautumislämpötilat. Moottorin lämpö tulee pysyä 88C lukemassa ajon aikana, kun termostaatit ovat kunnossa.
                      Motonetista voi hyvällä tuurilla löytyä myös BMW originaalin valmistajan Behr:n valmistamia termostaatteja.

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        Potilaana -04 Octavia.
                        Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
                        Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
                        Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä

                        Alla kuva vastaavasta osasta
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by smpovers View Post
                          Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
                          Kaveri sai risan startin ...tai toimihan se kahdesti.
                          Veljellä on nyt murheena Fordin smart charging ominaisuudella oleva laturi mikä kovin smartisti pukkaa vikakoodia.

                          Tuolla on vielä erinomainen systeemi nykyisin yli 50€ risojen osien palautukseen kun ehjiä saa odotella takaisin kaksi viikkoa

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            Originally posted by smpovers View Post
                            Potilaana -04 Octavia.
                            Vilkkurele naksui itsekseen. Hain motonetista uuden vilkkukytkimen merkkiä Topran. Vilkkureleen itsekseen naksuminen kyllä loppui, mutta vakionopeussäädin ei toimi enään kunnolla. Viiksessä oleva liukukytkin pitää tosi tarkkaan keskittää keskelle ja sen jälkeen painaa viiksen päästä nappia, niin sitten vakkari kytkeytyy. Jos liukukytkimellä yrittää nostaa auton nopeuttaa, niin taas vakkari menee pois päältä.
                            Onkos muille tullut rikkinäisiä sähköosia?
                            Vai onko tossakin joku juttu minkä voi asennusvaiheessa sössiä. Omasta mielestäni ei vaan voi olla. Muutenkin nämä volkkarin sukuiset autot on ihan perseestä
                            Jotain jännää taas tapahtui. Ekan illan vakkari toimi huonosti ja nyt kolme päivää ahkeralla käytöllä toiminut moitteettomasti.. Hitto noista ei ota selvää:think
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14448
                              • Oulu

                              Tuo topran on kyllä sitä huonointa mahdollista kuraa, etten siihen rahaa laittas kiinni vaikka miten ois halpaa.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Joo topran on kyllä paskaa. Itse toprania enää osta kuin hätätilanteessa tilapäis ratkaisuksi.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎