Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin osat
Collapse
X
-
Originally posted by VeeCasi View PostNo eläpä muuta sano .Parhaillaan on käännetty tietokoneen näyttöä ja sanottu ,että kato itse sopiva osa .Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä .
Oi niitä aikoja kun BMW edustus oli vielä Hartikaisella ja tiskin takana oli Kettunen. Vastaukset löytyi kuin apteekin hyllyltä ja osien etsimistä ei tarvinnut myyjälle opettaa (Avain vaunulla BMW osien kohdalla joutui ihan kädestä pitäen opettamaan).
Nykyisin tulee kyllä suurinosa tilattua netistä, kun varaosaluettelosta katsoo numeron ja sillä hakee. Sitten valitsee vain itseään miellyttävän valmistajan ja tilaa. Toki jotain pientä ei kehtaa tilata, tai jos osa on saatava nopeasti, saa sen paikallisesta usein nopeammin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nojoo, todellinen osien tuntemus vaatisi sitä, että aivan omakätisesti niitä myös asentaa. Harvassa ovat niin pätevät myyjät nykyään, koska he eivät ole niin halpoja ja helposti löydettävissä.
Onneksi oma ei ole vielä niin kovasti vakiosta poikkeava, että usein tarvisi tiskillä riidellä.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Petri View Post
Onkohan compactissa nyt sitten taas joku aivan oma patenttinsa. :thinkMyyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by VeeCasi View PostNo eläpä muuta sano .Parhaillaan on käännetty tietokoneen näyttöä ja sanottu ,että kato itse sopiva osa .Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä .
Tämä tulos...joka on kymmeniä tuhansia, kerrotaan sillä kuinka paljon samoissakin autoissa on erilaisia osavariaatioita vuosimallien vaihtuvuudesta, moottoreista ja varusteista riippuen, jne,jne?
.....”Nissanmicranjarrusatulankiinnityspulttikiiit ..ooos”
....Ai, mikä tarkka valmistusajankohta? Mikä ihmeen moottorityyppi? Ai siltikin käytetty kolmen erityypin jarruja?...ai mikä alustanumero?
Sitten somessa: ...."Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä”....
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostHmm, mietitäämpä hieman montako osaa pitäisi olla opiskeltuna/omassa muistissa jos olet varaosamyyjänä motonetissa tai BMW:n marmorilla?
Tämä tulos...joka on kymmeniä tuhansia, kerrotaan sillä kuinka paljon samoissakin autoissa on erilaisia osavariaatioita vuosimallien vaihtuvuudesta, moottoreista ja varusteista riippuen, jne,jne?
.....”Nissanmicranjarrusatulankiinnityspulttikiiit ..ooos”
....Ai, mikä tarkka valmistusajankohta? Mikä ihmeen moottorityyppi? Ai siltikin käytetty kolmen erityypin jarruja?...ai mikä alustanumero?
Sitten somessa: ...."Pitäs nyt jotain tietämystä autoista olla jos meinaa noita hommia tehdä”....
Työtähän sekin on ja aikamoni näistä on jotain osa-aikaisia työntekijöitä tai opiskelijoita joilla saattaa kiinnostus olla vähän... Huono.
Hereillä kannattaa olla että saa oikean osan. Pienestä kiinni välillä se että joku alkaa menemään "åt helvete"
Comment
-
-
Olen itse harrastanut autoja aktiivisesti n.20 vuotta.
Olen purkanut osiksi varmasti lähemmäs 40 autoa ja kasannut osista n. 20 autoa, suurin osa näistä on ollut tekniikan- tai korinvaihtoja.
Olen työskennellyt vuosia autonasentajana ja pian 10 vuotta myynyt varaosia päivätyökseni.
Silti ei mene viikkoa ilman missiä, lienenkö vain niin tyhmä ettei ala tuo kokemus vastautua ammattitaitoon.
Tai sitten se on oikeasti ihan yhtä haastavaa kuin teidän muiden keskivertojamppojen omat oikeat työtkin.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostOlen itse harrastanut autoja aktiivisesti n.20 vuotta.
Olen purkanut osiksi varmasti lähemmäs 40 autoa ja kasannut osista n. 20 autoa, suurin osa näistä on ollut tekniikan- tai korinvaihtoja.
Olen työskennellyt vuosia autonasentajana ja pian 10 vuotta myynyt varaosia päivätyökseni.
Silti ei mene viikkoa ilman missiä, lienenkö vain niin tyhmä ettei ala tuo kokemus vastautua ammattitaitoon.
Tai sitten se on oikeasti ihan yhtä haastavaa kuin teidän muiden keskivertojamppojen omat oikeat työtkin.
Originally posted by Mäkki View PostEn tiedä miksi, mutta kyllä sieltä tiskiltä on aina lähdetty oikean osan kanssa :think
Ne varaosaohjelmat/luettelotkaan kun ei kerro kaikkea, niin vain ostajalla on edes mahdollisuus tietää mitä hän haluaa/tarvitsee.
Kyllähän tuolla varaosatiskillä odotellessa kuulee lähes joka kerran niin absurdia juttua kun ihmiset hakee osia autoihinsa niin että jo pelkkä malli ja vuosimalli on kokonaan hakusessa?
Comment
-
-
Toimivatko BMW:n varaosanumerot Motonetissa nykyään?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Mäkki View PostEn tiedä miksi, mutta kyllä sieltä tiskiltä on aina lähdetty oikean osan kanssa :thinkLast edited by petrolhead; 23-05-2016, 17:00.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostToimivatko BMW:n varaosanumerot Motonetissa nykyään?-E34 525ia Touring
-E36 323ia Touring ///M
Comment
-
Comment