search.
Takavedon pito
Collapse
X
-
Kaikella pärjää, kattoo jotain 30 luvun a-fordeja puupyörillä niin turha sanoa et joku 90 lukuinen bemari olis huono talviautoTokihan se etuveto on hieman helpompi ja pitoa pikkusen paremmin etenemiseen kun se moottorin paino lepää vetävien pyörien päällä mutta ei se toki tarkoita sitä että takaveto olisi käyttökelvoton. Jos ei ole lukkoa niin kyllä toi luistonesto jeesaa ihan hyvin. Itsellä jäi kerran e46 jumiin ja vaikka kuinka nätisti yritti lähteä niin aina toinen rengas suti. Laitoin sitten l-eston takaisin päälle niin rupespa sitten toinenkin gummi osallistumaan menemiseen ja taas liikuttiin. Tuohan nimenomaan simuloi lukkoa eli siirtää voimaa pitävämmälle puolelle. Mutta jos kokee ettei hallitse takavetoista talvella niin ei sellaista ehkä kannata sitten itsensä ja muiden vaaraksi ostaa vaan hankkii vaikkapa jonkun nelivedon ESP:llä yms. niin johan on helppoa. (ja helvetin hauskaa kun lyö sen espin pois päältä)
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Ennen tätä bemua olen omistanut vain etuvetoisia lukuun ottamatta Chevrolet Astroa jossa oli lukko perä..
Keväällä ehdin rämpiä mökkitien loskassa koht hyvillä renkailla ja mielestäni e34 on todella hyvä etenemään talvi keleillä ilman lukkoakin, Piste!
Astro meni kuin traktori kitkalukon ansiosta, mutta bemun kaa ei ole mitään ongelmaa. Ja sitäpaitsi kun on hieman pitempi akselivälikin ku jossai e30 niin todella miellyttävä ja hyvä hallita..ja ennen kaikkea hauskaVoimaa...
Comment
-
-
Itellä alla e36 2.5 manuaalissa 225\45\17 Michelinin maxi ice kitkat(edellinen omistaja laittanu, ite en välttämättä noin leveitä ois laittanu) ja en ollu kertaakaan kiinni viime talvena. Kyllä kai se taitaa jonku verran olla ratin ja penkin välissä jääkö kiinni vai ei.Originally posted by EGomanon kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiotSatakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
Comment
-
-
Ite ajanu nyt puolitoista talvea takavetoisella enkä kyllä mielellään enää ottas etuvetosta. Ihan vaikka sen peränheittelyllä leikkimisen takiaViime kevättalvena oli pari viikkoa kymmenen sentin loskakerros kotiin menevällä pikkutiellä (2km) ja isäntä valitti koko ajan että ku nipponi ei meinaa pysyä tiellä ku se vaan puskee. Eipä ollu omalla viissatkulla sellasta ongelmaa
Comment
-
-
Mitä itel ollu etu / takavetosia ni kyl takavetonen on kaikkein paras. Viime talvenakin jouduin montakertaa peruuttamaan mäen ylös kun etu renkanille ei riittäny pitoa. Niin oli lyhyt ja jyrkkä mäki. Ja muutenkin. etuveto puskee kun taasen takavedol pystyy korjaamaan hallitusti sivuluisut. etuvedol ei oo ku "tuurinkauppaa" käsijarrun veto....
Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista
E46 320i -99
"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85
ex:
E34 535iA -91
E30 316i -89
E30 320i -90
Comment
-
-
Alkup. kysyjälle:
Vetopitoon vaikuttaa Varsin Moni muukin asia kuin vetotapa ja lukko (tai sen puuttuminen). Käy koeajamassa kun liukkaat tulee.
´97 318i etenee lumella ilman lukkoa yhtä hyvin kuin keskiverto etuveto.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by PeteS View PostKyllä kai se taitaa jonku verran olla ratin ja penkin välissä jääkö kiinni vai ei.Tosin se osaa ajaa muutenkin noilla mua paremmin (edellinen auto oli e30!!?). Tosiasiahan on, että nuo lähtee tankin ollessa täynnä talvellakin ku mummo... Verrattuna siihen urautuneeseen gorillaan, mikäli on yhtään..? jne...
Last edited by dunkelblau; 04-10-2006, 01:00."Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Saas nähdä miten käy ens talvena mulle? E21 alla ja olis tarkotus laittaa kitkat vanteille.
Kyl sitä varmaan kapeilla nakeilla pärjäis, mut jos ei oo perässä painoa ja 195 leveet renkaat,
ei todellakaan oo mikään pitävin yhistelmä.
Onneksi on isukilla neliveto buimuri jos tulee tarvetta ja kyllähän sitä tulee...E39 523i
i3
Comment
-
-
Originally posted by asse21 View PostSaas nähdä miten käy ens talvena mulle? E21 alla ja olis tarkotus laittaa kitkat vanteille.
Kyl sitä varmaan kapeilla nakeilla pärjäis, mut jos ei oo perässä painoa ja 195 leveet renkaat,
ei todellakaan oo mikään pitävin yhistelmä.
Onneksi on isukilla neliveto buimuri jos tulee tarvetta ja kyllähän sitä tulee...G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
kyllähän sitä lukottomalla takavedolla ihan hyvin pääsee. Bemarista ei tosin kokemusta oo, mutta viime talvi meni 2.0 sierralla enkä oikeestaan kertaakaan jääny kiinni. Kuhan ei ihan ehdoin tahdoin yritä päästä liikkelle liukkaasta ylämäestä niin pärjää...
Ja tosiaan kannattaa pitää mahdollisimman kapeet (siis normaalileveet 175 tai 185) nastarenkaat ja extrapainoa takakontissa.E46 323Ci -99
Comment
-
-
Hyvin pitää
Mainiosti toimii tuossa lumessakin tuo sutimisen esto, eli liikkeelle pääsee vähintään yhtähyvin kun etuvetopelillä. Joutuu vaan sit aina erikseen ottaa luistoneston pois päältä, että saa vähän takavetofiilistä
Ja sit ku luistelut autolla on luisteltu, ei muuta kun nettibaariin osotteeseen: http://nettibaari.puhti.com- f01 730d -09
Ex:
- e46 320Ci -01
- e61 525d -04
- e46 320d -99
Comment
-
-
Originally posted by urria View PostKuhan ei ihan ehdoin tahdoin yritä päästä liikkelle liukkaasta ylämäestä niin pärjää...
Ja tosiaan kannattaa pitää mahdollisimman kapeet (siis normaalileveet 175 tai 185) nastarenkaat ja extrapainoa takakontissa.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment