Jaajuu toiset kitkat tässä elämässä alla. Enemmän tykkään piikkipyöristä mutta kun noi nykyiset läskikitkat tuli auton mukana niin käytetään pois. Ja ihan kivasti on pärjänny!
Mulla on 225/45/17 kitkat, ja ei mitään ongelmia. kertaakaan en ole kiinni jäänyt. Auto on vieläpä päivittäisessä työmatka ajossa. Itse ihmettelen tota kitkoilla jää kii jauhantaa:think .
Kokovartalokyrpä
Nyt ajossa:
BMW X5 E45 M-Sport -20
BMW X5 Sport package -07
EX: Pirusti Pemareita
Niin, no, niin. Itsekin olen 535i:llä jääny monesti jumiin jäihin kun ei ole lukkoa ja pyöristetyt 'Saksan kitkat' ei paljoa jäästä (eikä edes asfaltista) pitoa saa. Pakkohan ne nastat on laittaa.
Henkilökohtainen mielipiteeni on Lukkoperä pitää olla jos sellainen on joskus ollut ei voi ilman olla sen muistaa vaan
takaraivossaan miten paljon parempi pito on ja ei jää kiinni
ja lähtee valoista on se vaan noloa kun uuno jättää sinut seisomaan valoihin syynä lukoton perä se ei onnistu enää
jos omaat lukkoperän autossasi...loppuu se vitutus...
Sen johdosta olen aina hommannut pitoautoihin lukkoperän, mutta se pitää myös muistaa että on lukko esim. muijalle lukkoperä ei välttämättä se ole paras vaihtoehto koska
kiinnijääminen on pienempi paha kuin sitä vertaa ,että
se vetäsee pitkät luistot mutkassa pitkäksi kun
kahva edellä ajaminen ei kaikilta muijilta onnistu.
Olis E34 535i m lukkoperä jouten eli myynnissä
välitys 3.64 ja 8-pulttinen ...voi ottaa yhteyttä
jos kiinnostaa ....perä on hyvä.
on se vaan noloa kun uuno jättää sinut seisomaan valoihin syynä lukoton perä se ei onnistu enää
jos omaat lukkoperän autossasi
Kumma kun ilman lukkoa ei pääse liikkeelle? Jos sattuu olemaan liukasta, niin käytän sopivasti käsijarrua liikkeelle lähdössä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lukkoperää sen takia, että pääsisin näyttämään Fiat kuskille, eihän meitä voi verrata keskenään edes samana päivänä! *vitsi*
Totta on että lukolla pääsee helpommin liikkeelle ja sillä on kiva vetää luisua, mutta hyvin kummatkin onnistuneet ilman lukkoa.
Kumma kun ilman lukkoa ei pääse liikkeelle? Jos sattuu olemaan liukasta, niin käytän sopivasti käsijarrua liikkeelle lähdössä.
Itselleni ei tulisi mieleenkään hankkia lukkoperää sen takia, että pääsisin näyttämään Fiat kuskille, eihän meitä voi verrata keskenään edes samana päivänä! *vitsi*
Totta on että lukolla pääsee helpommin liikkeelle ja sillä on kiva vetää luisua, mutta hyvin kummatkin onnistuneet ilman lukkoa.
Kävi ilmi, bemareissa ei ole ilmeisesti minkäänlaista lukkoperää paitsi 4wd-malleissa. Mitenkäs tällasella vehkeellä pääsee talvikelissä mihkään? Itse jouduin toissatalvena vaihtamaan kitkat nastarenkaisiin kun en päässyt pihasta edes etuvetopelillä.
Sittenkin hankittava etuvetopeli?
Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona. Muissakin aikas paljon. Seiska langilla ajellessa saa rauhassa jättää kaikki etuvedot kynsimään paikalleen liikennevaloihin, painoa kun on takana, uuden nokian vitoset alla ja siihen vielä lukkoperä niin eipä ole juuri etuvedolla sanomista.
ASC+T luistonestossa, kun painaa nappia pohjassa n. 15 sek. menee päälle sellanen moodi, missä ajotietokone pyrkii siihen, että molemmat pyörät vetää yhtä aikaa jarruttamalla sopivasti liian nopeasti pyörivää pyörää. Ikäänkuin köyhän miehen lukko, tarkoitettu varmaan lähinnä helpottamaan jostain lumikinoksesta tai vastaavasta poispääsyä.
Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona. Muissakin aikas paljon. Seiska langilla ajellessa saa rauhassa jättää kaikki etuvedot kynsimään paikalleen liikennevaloihin, painoa kun on takana, uuden nokian vitoset alla ja siihen vielä lukkoperä niin eipä ole juuri etuvedolla sanomista.
Missähän seiskoissa e32 on kyllä saanu lisävarusteena ja monessa se onkin mut e38 ei oo saanu enää ollenkaan kun luiston esto on vakiona. Hyvin pärjää kyllä ilman mitään avustimiakin.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Ajelin viimevuonna 60tkm VW Golf 2.0tdi:n kanssa ja pito ongelmia ei juurikaan ollut. Vaihdoin auton BMW e87 120d malliin. Pitoa ei löydy samalla tavalla siis lähdettäessä esim valoista liikkeelle todella liukkaalla. Jos kitkaa on edes jonkin verran menee pito BMW:n eduksi. Volkkarissa on painojakauma about 60/40 kun taas Bemussa abou 50/50. Saadakseen bemuun saman painojakauman pidon maksimoimiseksi mutta enemmän painoa takana eli 40/60 tulisi takakonttiin laittaa about 350kiloo tavaraa taka-akselin päälle.. Pitoa piisaisi
Edit korjaillaan sen verran että saman pidon saamiseksi siis riittäisi sama massa vetävällä akselilla.. Eli Riittää kun konttiin laittaa noin 130kiloa tavaraa.
Kävi ilmi, bemareissa ei ole ilmeisesti minkäänlaista lukkoperää paitsi 4wd-malleissa. Mitenkäs tällasella vehkeellä pääsee talvikelissä mihkään? Itse jouduin toissatalvena vaihtamaan kitkat nastarenkaisiin kun en päässyt pihasta edes etuvetopelillä.
Ei mitään ongelmia ole ollut talvella ajaessa, pitää vaan osata ajaa .
Kerran on kyl parkkipaikalla ollu hiukan ongelmia ku joku oli aurannut auton taakse sellasen 20cm korkean lumivallin.
Kusipää Bemaristi
BMW e46 320d -03
ex:
BMW e34 520i -88/-92
Nissan Sunny 1.6 -92
BMW e36 325iA Coupé -92
Häh höpö höpö. Esimerkiksi seiskoissahan taitaa olla lukko kaikissa vakiona.
Nimenomaan, höpö höpö. Oikeaa mekaanista lukkoperää ei vakiovarusteena taida edelleenkään olla missään muissa kuin M-sarjassa ja E30 (sekä E34?) nelivetomalleissa.
Uudemmissa on sitten näitä luistonestojuttuja jotka jarrulla yrittävät pyörittää renkaita suht samaan tahtiin, niistä en sen enempää tiedä.
Joskus liikennevaloista lähdettäessä tulee huvittavia hetkiä ton lukkoperän kanssa. Vaikka kuinka _varovasti_ nostaa kytkintä, perä perä karkaa tien kallistuksen mukana ensin sivulle.
Hyvillä renkailla ja lukolla pärjää todella hienosti talvella.
Lukosta tykkään itse enemmän, kuin esim. ASC+T:stä. Tosin mulla on ollu lukko edellisessä ja nykyisessä E34:ssä ja luistonesto E36 coupessa ja pidin ajoltaan muutenkin E34:sta mukavampana talviautona. Massaa enemmän ja pidempi akseliväli johon yhdistetään lukkoperä niin ei pahemmin höntyile ja meno maistuu lumihangessakin.
Tämä tuli todistettua eilen veikkolan iltarallissa jonnekin metsäpolun varteen parkkeerattuani. Laakista nousi ylös.
Yhden kerran oon jääny jumiin, kun parkkipaikan auraamattomuudesta ja kelin muutoksista johtuen oli renkaat sellasissa mukavissa jääkuopissa. Tosin siitä ei voi kyllä takavetoa syyttää.
Sori sekavasta tekstistä... pää jumittelee
-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment