Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä pakkelin siaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by TomiK View Post
    Mitä tököttiä se happo(maali?) on? Mistä saa? Mitä maksaa? Moni on kehuskellut sillä, mutta kun käyn kyselemään pellinlaitto vinkkejä, niin menee aina jotenkin vaikeaksi:think?
    Automaaleja myyvästä liikkeestä. Hinnat, 16€ tartuntapohja/1l ja 14€ happokovete/1l.

    Originally posted by TomiK View Post
    Antaako tinaaminen pellille uutta muotoa? Lämpökäsittelyä kun on?
    Kyllä jos se tehdään väärin, mutta EI jos se tehdään oikein.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

      #17
      Originally posted by TomiK View Post
      Mitä tököttiä se happo(maali?) on? Mistä saa? Mitä maksaa? Moni on kehuskellut sillä, mutta kun käyn kyselemään pellinlaitto vinkkejä, niin menee aina jotenkin vaikeaksi:think

      Antaako tinaaminen pellille uutta muotoa? Lämpökäsittelyä kun on?
      Happomaalia saat, kun kävelet vaikka lähimpään Wurth-myymälään. Hinta ei muistaakseni ollut halvimmasta päästä, mutta itselläkin on litran pänikkä riittänyt viimeisen vuoden pari, jos pelkkiä kukkia ehostellaan.

      Tinaaminen jos tehdään maltilla, eikä jäätävän suurille aloille, niin kolteilua ei synny.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #18
        ..........
        Last edited by Raine; 24-06-2013, 00:51.
        ///Motorporot

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #19
          [QUOTE=Valkman;1005950]Voisitko joskus edes vastata kysymyksiin niin, että ainoastaan vastaat etkä esitä vastaväitteitä omilla kysymyksilläsi? Esim. "ei ole parempaa kuin pellin vaihto" ois kai ollut ihan hyvä ilman minkäänlaista vi***lua?




          Onhan tuo jo nähty palstaa lukemalla.
          Kaikkitietävyyttä, ehdottomuutta, henkilöönkäyvää arvostelua...
          Olipa palsta mikä tahansa, löytyy sieltä usein henkilöitä jotka ylimielisesti kuittailevat saivarrellen vilpittömiin kysymyksiin.
          Hemi ei varmaankaan ole koskaan nähnyt sen saatanan epoksikitin halkeilevan maalin alla.
          Tinan kohdalla sitä ei tapahdu.
          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • Soininen
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 1296
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Rockford View Post
            ...ja poistahan se ruoste sitten hiekkapuhaltamalla + perään happo tai muuten on aivan turhaa työtä.
            Njoo.. jos vain paikka ja vehkeet löytyy. Fiksi paikkana kun toimii kotipiha

            Originally posted by Hemi View Post
            Siis miten ihmeessä tuo minun kysymykseni taas tulkittiin vittuiluksi?????
            On kuitenkin ihan turha lähteä neuvomaan kysyjää millään hitsipaikkojen suojauksilla jos=kun ei edes tiedetä onko tästä kysymys?
            Eli tiedustelin MIKSI tai MIKÄ on se autokorityö johon ei normaali 2K-polyesterikitti kelpaa? Eli siis jostain varsin poikkeuksellisesta on varmasti kyse, mutta alkuperäinen kysyjä ei tästä puhunut mitään.
            Eli, Nythän vastauksia toki tulikin jo useita kysymykseen johon EI VOI olla vastausta, koska me emme nyt VOI TIETÄÄ mitä/miksi 2K-polyesterikitti halutaan korvata jollain muulla?
            Jospa taas nuo hymiöt hieman auttaisi jotta tätäkään ei tulkittaisi vittuiluksi?
            No siis selvennetään että kaikki ymmärtää. Kyseesä on maalin alla kuplivan pintaruosteen poisto ja sen kittaileminen tai tinaaminen, hionta tasaiseksi ja maali pintaan.

            JA kun en vielä näistä asioista kovin paljoa tiedä niin olen vähän ulalla. Sen kuitenkin tiedän että se pakkeli ei kestä ikuisuuksia siellä maalin alla ehjänä ja kysyinkin että onko jotain pakkelia korvaavaa ainesta millä voi hoitaa saman homman joka kestäisi pidempään. Selväksi tuli että koritina, mikä lie voi korvata sen mutta uskompa että taidot ei riitä sen tekemiseen, mutta voihan olla että kajaanista löytyy henkilö joka sen voi tehdä.
            E28 "525i" M52 -84
            F11 520d xDrive -16

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Soiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
              50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
              Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
              Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.

              Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
              Sinullekkin yksi....

              Comment

              • Soininen
                BTCF Member
                • Nov 2006
                • 1296
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Soiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
                50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
                Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
                Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.

                Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
                Sinullekkin yksi....
                Selvä. Pitää vielä katsastella millä sitä rupeaa paikkaamaan. Tuo koritinaaminen kyllä kiinnostaisi. Mutta näkee sitten ajan kanssa mitä laitetaan.
                E28 "525i" M52 -84
                F11 520d xDrive -16

                Comment

                • Bemu500
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2005
                  • 2992
                  • INvaLA

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Soiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
                  50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
                  Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
                  Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.

                  Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
                  Sinullekkin yksi....
                  Hemihän sitte vois tulla kittaan mun kylkilistojen kolot sileeks ilman et vuoden päästä saumat paistaa? Ja ei sit oo vittulua.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-


                  e91 325i -06

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Bemu500 View Post
                    Hemihän sitte vois tulla kittaan mun kylkilistojen kolot sileeks ilman et vuoden päästä saumat paistaa? Ja ei sit oo vittulua.
                    Jotain on tehty väärin tai jotain on jätetty tekemättä(hiontavärivälikerros?) mikäli saumat vuoden kuluttua tulevat esiin.
                    Ei tällainen offensiivi nyt ole oikeinkaan tehtynä kovinkaan kummoinen ja kestää 100% varmuudella x2-x3 ko.auton eliniän.
                    Eli missään tapauksessa ei ole kysymys kitin ominaisuudesta, vaan vain ja ainoastaan väärästä työtavasta. Kittaushan näissä tulee suorittaa vähintään x3 pinta-alalta yli, eikä missään tapauksessa vain täyttää pelkkä listaura(eli lopullinen kittiraja pitää olla lähes puolessa välissä ovea, eikä siis missään tapauksessa listauran rajassa).
                    Tosin tuokaan ei auta, mikäli kitin ja pintavärikerroksen välistä puuttuu sulkeva 2-K hiontavärikerros.

                    Comment

                    • Rockford
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 8028
                      • Pinsiö

                      #25
                      ...eli Biltsusta saa sen erittäin hyvin toimivan hiekkapuhalluspistoolin pilkkahintaan ja kompuran kanssa hommat onnistuu siellä kotipihassakin.
                      Kukkien puhaltamisen jälkeen en näe mitään järkeä alkaa tinaa käyttämään, koska kyseiseen kohtaan menee kuitenkin todella säälittävä määrä sitä kittiä.
                      Ja kuten edellä jo kerrottiin - se kitti ei irtoa, lohkeile, säröile, kesi, eikä yhtään mitään muutakaan, jos se on kunnolla tehty. Parhaimmillaan 60-luvulta ollut autoja, joista ei päällepäin olisi ennen hiontaa tiennyt edes kittiä olevan ja joskus taas näkee näitä mielenkiintoisia karhentamattomalle pinnalle kitattuja lastukasoja.

                      Eli jos kirkkaalle puhtaalle pellille tai karhennetulle 2k-tai/hiontapinnalle tekijämies vetää laadukkaasti laadukasta kittiä ja hionnan jälkeen laadukasta hiontaväriä, niin on 100%:sen varmaa, ettei seuraavaan 80:neen vuoteen tule näkymään yhtään mitään. Itsekin käytän useasti joissakin vielä lasikuitukittiä pohjana, jonka jälkeen vasta kevyesti siloitellaan normaalilla.
                      -Dodge Charger -73
                      -Mercedes-Benz GLK
                      -VW Transporter

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.

                        1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan (epoksi)
                        2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo aika helposti.
                        3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
                        Toimisko näin vai mites äijän kävis?
                        Last edited by Jamppa1983; 09-08-2007, 21:17.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • S.Kaulaote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1579
                          • Woikkaalla

                          #27
                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.

                          1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan
                          2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo eika helposti.
                          3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
                          Toimisko näin vai mites äijän kävis?
                          Minä sanon että EI toimi!! Mutta tähänkin tulee varmasti 10 eri vastausta..
                          Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                          -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                          -Mitsubishi "runkkari"

                          Comment

                          • pTRCH
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2003
                            • 57
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by Jamppa1983 View Post
                            Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.

                            1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan
                            2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo eika helposti.
                            3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
                            Toimisko näin vai mites äijän kävis?
                            Kyllä tämä on tuomittu yritys koittaa kitillä liittää jotain koriin, jos meinaa että se pysyy.
                            E61 530D

                            Ex:E39 530D Touring, E34 M5 Touring, E28 528i, E21 323i

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              #29
                              No jos joku tietää niin infoa vaan tänne! Kai joku sen onnistuneesti on tehny? Kori kuitenkin "elää" aina jonkun verran niin mites se kiinnitys sit kannattais oikein tehdä? Sama juttu levikkeissä, kuinka saa se saumattomasti koriin kiinni?
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              • Jamppa1983
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 739
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                No jos joku tietää niin infoa vaan tänne. Kai joku sen onnistuneesti on tehny? Kori kuitenkin "elää" aina jonkun verran niin mites se kiinnitys sit kannattais oikein tehdä? Sama juttu levikkeissä, kuinka saa se saumattomasti koriin kiinni?
                                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎