Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mitä pakkelin siaan?
Collapse
X
-
Originally posted by TomiK View PostMitä tököttiä se happo(maali?) on? Mistä saa? Mitä maksaa? Moni on kehuskellut sillä, mutta kun käyn kyselemään pellinlaitto vinkkejä, niin menee aina jotenkin vaikeaksi:think
Antaako tinaaminen pellille uutta muotoa? Lämpökäsittelyä kun on?
Tinaaminen jos tehdään maltilla, eikä jäätävän suurille aloille, niin kolteilua ei synny.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
[QUOTE=Valkman;1005950]Voisitko joskus edes vastata kysymyksiin niin, että ainoastaan vastaat etkä esitä vastaväitteitä omilla kysymyksilläsi? Esim. "ei ole parempaa kuin pellin vaihto" ois kai ollut ihan hyvä ilman minkäänlaista vi***lua?
Onhan tuo jo nähty palstaa lukemalla.
Kaikkitietävyyttä, ehdottomuutta, henkilöönkäyvää arvostelua...
Olipa palsta mikä tahansa, löytyy sieltä usein henkilöitä jotka ylimielisesti kuittailevat saivarrellen vilpittömiin kysymyksiin.
Hemi ei varmaankaan ole koskaan nähnyt sen saatanan epoksikitin halkeilevan maalin alla.
Tinan kohdalla sitä ei tapahdu.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Originally posted by Rockford View Post...ja poistahan se ruoste sitten hiekkapuhaltamalla + perään happo tai muuten on aivan turhaa työtä.
Originally posted by Hemi View PostSiis miten ihmeessä tuo minun kysymykseni taas tulkittiin vittuiluksi?????
On kuitenkin ihan turha lähteä neuvomaan kysyjää millään hitsipaikkojen suojauksilla jos=kun ei edes tiedetä onko tästä kysymys?
Eli tiedustelin MIKSI tai MIKÄ on se autokorityö johon ei normaali 2K-polyesterikitti kelpaa? Eli siis jostain varsin poikkeuksellisesta on varmasti kyse, mutta alkuperäinen kysyjä ei tästä puhunut mitään.
Eli, Nythän vastauksia toki tulikin jo useita kysymykseen johon EI VOI olla vastausta, koska me emme nyt VOI TIETÄÄ mitä/miksi 2K-polyesterikitti halutaan korvata jollain muulla?
Jospa taas nuo hymiöt hieman auttaisi jotta tätäkään ei tulkittaisi vittuiluksi?
JA kun en vielä näistä asioista kovin paljoa tiedä niin olen vähän ulalla. Sen kuitenkin tiedän että se pakkeli ei kestä ikuisuuksia siellä maalin alla ehjänä ja kysyinkin että onko jotain pakkelia korvaavaa ainesta millä voi hoitaa saman homman joka kestäisi pidempään. Selväksi tuli että koritina, mikä lie voi korvata sen mutta uskompa että taidot ei riitä sen tekemiseen, mutta voihan olla että kajaanista löytyy henkilö joka sen voi tehdä.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Soiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.
Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
Sinullekkin yksi....
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSoiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.
Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
Sinullekkin yksi....E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSoiniselle: Mikäli 2K-polyesterikitti ei kestä maalin alla halkeilematta vaikka
50-vuotta, on kyllä jo lähtökohtaisesti tehty väärin.
Eli kyse on kuitenkin kemiallisesti kovettuvasta ja kuivuttuaan 100% stabiilista täyteaineesta joka itsessään ei muutu, eikä siis halkeile/kutistu.
Jos siis näin kuitenkin käy, on käytetty jotain muuta kuin autokoritöihin tarkoitettua kittiä, tai pohjien tartunnan kanssa ryssitty. Myös toki se aiheuttaa ongelmia mikäli kitin alle pääsee kosteutta/happea kitattavan alustan läpi, eli kitillä lähdetään paikkaamaan joitain pitseksi muuttuneita alueita.
Jonne: En, en siis tosiaankaan ole nähnyt epoksikitin halkeilevan maalin alla, joten vilpittömästi en tiedä mistä on kysymys?
Sinullekkin yksi....
Comment
-
-
Originally posted by Bemu500 View PostHemihän sitte vois tulla kittaan mun kylkilistojen kolot sileeks ilman et vuoden päästä saumat paistaa? Ja ei sit oo vittulua.
Ei tällainen offensiivi nyt ole oikeinkaan tehtynä kovinkaan kummoinen ja kestää 100% varmuudella x2-x3 ko.auton eliniän.
Eli missään tapauksessa ei ole kysymys kitin ominaisuudesta, vaan vain ja ainoastaan väärästä työtavasta. Kittaushan näissä tulee suorittaa vähintään x3 pinta-alalta yli, eikä missään tapauksessa vain täyttää pelkkä listaura(eli lopullinen kittiraja pitää olla lähes puolessa välissä ovea, eikä siis missään tapauksessa listauran rajassa).
Tosin tuokaan ei auta, mikäli kitin ja pintavärikerroksen välistä puuttuu sulkeva 2-K hiontavärikerros.
Comment
-
-
...eli Biltsusta saa sen erittäin hyvin toimivan hiekkapuhalluspistoolin pilkkahintaan ja kompuran kanssa hommat onnistuu siellä kotipihassakin.
Kukkien puhaltamisen jälkeen en näe mitään järkeä alkaa tinaa käyttämään, koska kyseiseen kohtaan menee kuitenkin todella säälittävä määrä sitä kittiä.
Ja kuten edellä jo kerrottiin - se kitti ei irtoa, lohkeile, säröile, kesi, eikä yhtään mitään muutakaan, jos se on kunnolla tehty. Parhaimmillaan 60-luvulta ollut autoja, joista ei päällepäin olisi ennen hiontaa tiennyt edes kittiä olevan ja joskus taas näkee näitä mielenkiintoisia karhentamattomalle pinnalle kitattuja lastukasoja.
Eli jos kirkkaalle puhtaalle pellille tai karhennetulle 2k-tai/hiontapinnalle tekijämies vetää laadukkaasti laadukasta kittiä ja hionnan jälkeen laadukasta hiontaväriä, niin on 100%:sen varmaa, ettei seuraavaan 80:neen vuoteen tule näkymään yhtään mitään. Itsekin käytän useasti joissakin vielä lasikuitukittiä pohjana, jonka jälkeen vasta kevyesti siloitellaan normaalilla.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Vähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.
1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan (epoksi)
2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo aika helposti.
3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
Toimisko näin vai mites äijän kävis?Last edited by Jamppa1983; 09-08-2007, 21:17.Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostVähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.
1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan
2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo eika helposti.
3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
Toimisko näin vai mites äijän kävis?Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.
-49 Mercury LQ4 Twin Turbo
-Mitsubishi "runkkari"
Comment
-
-
Originally posted by Jamppa1983 View PostVähän ohi aiheesta, mutta onnistuuko lasikuitu osien liittäminen koriin hyvin just tällä 2k-polyesterikitillä? Esim, m3 lokarinkaarien liittäminen koriin.
1.Hiotaan maali karheeks, hiontamaali pintaan
2.Lokarit vakiolokareiden päälle ja saumat 2k-kitillä (reilusti yli sauman kitin levitys) Vai tarviiko eka levikkeet liittää koriin kuidulla? Eikö kuitu irtoo eika helposti.
3.Hiotaan ja hiontamaali päälle... Hiotaan ja maalipintaan.
Toimisko näin vai mites äijän kävis?E61 530D
Ex:E39 530D Touring, E34 M5 Touring, E28 528i, E21 323i
Comment
-
-
No jos joku tietää niin infoa vaan tänne! Kai joku sen onnistuneesti on tehny? Kori kuitenkin "elää" aina jonkun verran niin mites se kiinnitys sit kannattais oikein tehdä? Sama juttu levikkeissä, kuinka saa se saumattomasti koriin kiinni?Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
-
No jos joku tietää niin infoa vaan tänne. Kai joku sen onnistuneesti on tehny? Kori kuitenkin "elää" aina jonkun verran niin mites se kiinnitys sit kannattais oikein tehdä? Sama juttu levikkeissä, kuinka saa se saumattomasti koriin kiinni?Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!
M3 e90 & "M3" e30 turbo
Comment
-
Comment