Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lastut huuhaata ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    Originally posted by Autobahnboy View Post
    Toimivan lastun ku löytää niin tuleehan niitä heposia. Penkitys tulos anto 194,5hv/240.1nm. Vakio taitaa olla se 192/240.

    Onhan tuossa vissi ero ja hevosvoiman hinnaksi jäi about 15 euroo!!!

    Kulutus taitaa olla hieman vakiolastua pienempi ja väännöt tuntus alkavan aiemmin. Laitanpa huomenissa dynokäyrästä kuvaa kun pääsen skannerille.


    Originally posted by Neutrone View Post
    Minkä merkkisellä/minkä vehkeen lastulla näitä mielikuvia on tullu? Ostin Brenneriltä joskus pari vuotta sitten lastun kuudellakympillä ja ei kyllä kaduta yhtään. Vakiolastuun verrattuna alavääntö parani ja kulutus laski vajaan litran. Vakiolastu sai kyllä jäädä kaappiin ja mitään ongelmia ei ole ollut, päinvastoin. Huipputehosta en sano mitään, mutta tärkeempää mulle oli että sai ees jotain helpotusta tohon M50B25 höttöseen alavääntöön. Siinä sivussa kun vielä kulutus laski, niin melko hyvä vastine hinnalle saatiin.
    Tämä on siis kyseinen Brenneriltä ostettu lastu. Kommentoikaas tätä käppyrää:

    Last edited by Autobahnboy; 05-08-2008, 23:13.

    Comment

    • Autobahnboy
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 400
      • Espoo

      tupla

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1637

        Brennerin lastulla en huomannut mitään eroa vakioon. Puolestaan tuolla halvalla (30 euroa posteineen) Ebay-lastulla tuntui jopa olevan eroa ja dyno vahvisti asian.

        Comment

        • Harzzza
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 218
          • Tampere

          Originally posted by Behemoth View Post
          Kukaan lastuttanu (E38) M60B30 V8-mottia? Mitä seuraillut niin aika paljon lupaillaan tähän mottiin enemmän tehoja kuin moneen muuhun Bemarin bensavapariin...mm. voimaa.com ilmoittelee 218-->239hp. Taitaa olla mahdollista vaihtaa tuo ihan fyysinen tuhatjalkanen, ettei tartte mennä piuhojen nokkaan boxin kanssa?
          Vähän tuolta taaempaa kun lukaset, mä koitin. Tykkäsin pirusti erosta, mutta automaattilaatikon ohjausboxi ei tykänny... Vaihdot meni ihan pamahteluks. Mut koneesta tuli kyllä pirteempi, sen huomaa kyl sokeekin persdynolla. Vetää alhaalta ihan eri innolla kun vakiolastulla.

          Ja joo, ihan lutikkaa vaihtamallahan sen softan saa muutettua.

          Comment

          • Harzzza
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 218
            • Tampere

            Originally posted by teho_ View Post
            olekkos löytäny mitään lastua mikä toimisi hyvin? itseä kanssa kiinnostaisi...:think
            En oo löytäny, en oo ettiny, ei oo tarjottu... Edelleen kiinnostais myös automaatissa toimiva lastu. Se hapekas into vetää yhdistettynä pehmoisiin vaihtoihin on vieläkin utopiaa. Manuaaleihin vakiolastuisiin suosittelen ! Voin vaikka myydä ton mun lastun mitä kokeilin, edullisesti...

            Comment

            • teho_
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 122

              Originally posted by Harzzza View Post
              En oo löytäny, en oo ettiny, ei oo tarjottu... Edelleen kiinnostais myös automaatissa toimiva lastu. Se hapekas into vetää yhdistettynä pehmoisiin vaihtoihin on vieläkin utopiaa. Manuaaleihin vakiolastuisiin suosittelen ! Voin vaikka myydä ton mun lastun mitä kokeilin, edullisesti...
              pistä hintaa tulee ni katotaa...
              BMW 528iA touring e39
              Honda cbr 900 rr fireblade

              EX. BMW 325 E36, BMW 540 IA E34, BMW 525 TDS E34, BMW 730i E32, BMW 520i E34

              Comment

              • Harzzza
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2006
                • 218
                • Tampere

                Nythän tuo löyty todistekkin et miksei virilastut oikein automaattiin sovi...
                Tossahan tuo kerrotaan että DME juttelee ja nopeesti ton laatikonohjaimen kanssa.



                The engine control module used on the M60 engine is the Digital Motor Electronics (DME) M3.3 system manufactured by Bosch. The most notable differences between DME M3.1 and DME M3.3 are the addition of knock control, dual oxygen sensor control, and a high speed data bus between the transmission and engine control modules called CAN (Controller Area Network).

                Comment

                • Thuppu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2007
                  • 3626
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Harzzza View Post
                  Nythän tuo löyty todistekkin et miksei virilastut oikein automaattiin sovi...
                  Tossahan tuo kerrotaan että DME juttelee ja nopeesti ton laatikonohjaimen kanssa.
                  Tuo nyt taitaa olla ton automaatin ominaisuus..? Kyllä lastut yleensä automaatienkin kanssa toimii hyvin.


                  Vaparien lastuttamisesta tuntuu olevan monenlaista mielipidettä ja usein sitä pidetään turhana... Sattumalta huomasin tuolla Harisen sivuilla pari vaparibemuprojektia dynokäyrineen. Onhan noissa hengitystä hieman paranneltu myös. http://www.hestec.fi/projektit/bmw/bmw325.html +28hv ja +20hv mielestäni melko hyvin vaparista saatu lisää potkua. Nyyttoneitakin tullu kiitettävästi ja muutenkin potkua on tullu koko kierrosalueelle. Vai onko näissä nyt joku koira haudattuna?
                  BMW 740iA "ALPINA"
                  BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                  Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                  Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    Putkisto+ilmanputsarin vaihto + Lastutus Karalalla tuotti muistaakseni 204/tai 214hv takapyöriltä, vääntöä en muista.

                    Auto on -92 325i E36
                    Ja auto on huomattavasti pirteämpi vakiota vielä tänäkin päivänä ja tuosta modauksesta on useita vuosia aikaa.
                    Tämä ei siis oma auto ole mutta tiedän auton hyvin. Samassa perheessä.

                    Omassa ex: E34 535i -90 testasin 60,- euron lastun, no paras vääntö ainakin perstuntumalla ja muistamalla alkoi n. 1000 kierrosta alempaa ja rajoitin siirtyi ties minne. Eipä tullut kokeiltua missä se rajoitin ois ollu ja sitä en ymmärrä miksi se ominaisuus niihin lastuihin pitää laittaa. Mutta ei mielestäni huonompaan suuntaankaan se lastu autoa vienyt niinkuin kulkupuolessa, kulutuksessa en juurikaan mainittavaa eroa huomannut.. Mitään muuta "viriä" en tehnyt siis.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • -Jo0nas-
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 162
                      • kouvola

                      mites onko tollanen lastu vaikea laittaa. tarkoitan näitä halppislastuja ku sellasen olen tilaamassa. boksi vissii pitää avata ainakin?

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16344
                        • Leppävirta

                        Originally posted by -Jo0nas- View Post
                        mites onko tollanen lastu vaikea laittaa. tarkoitan näitä halppislastuja ku sellasen olen tilaamassa. boksi vissii pitää avata ainakin?
                        mihis sitä olet laittamassa? Mutta joo boksiin se vaihdetaan, ainakin oman "halpis" lastun mukana tuli kuvalliset ohjeet lastun vaihtoon.

                        edit: ei siis mitenkään vaikea homma, eikä kestänyt puolta tuntia pitempään se homma.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • -Jo0nas-
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 162
                          • kouvola

                          lastu tulee e30 318i eli vaihdetaanko sinne se jonki toisen tilalle vai ihan pistetään paikoillein jokin käsitys kuitenkin hommasta on , mutta aattelin nyt ottaa selvää.

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16344
                            • Leppävirta

                            Originally posted by -Jo0nas- View Post
                            lastu tulee e30 318i eli vaihdetaanko sinne se jonki toisen tilalle vai ihan pistetään paikoillein jokin käsitys kuitenkin hommasta on , mutta aattelin nyt ottaa selvää.
                            toki siellä orkkis ohjelma on eli vaihto toimenpide on kyseessä. Tosin rohkenen epäillä että siitä mitään hyötyä tulee olemaan. Ja kannattaa kysyä sieltä mistä tilaa että tuleeko asennus ohjeet mukana.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • -Jo0nas-
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 162
                              • kouvola

                              juu sainkin ohjeet no aivan sama jos sillä saa edes pienen hyödyn...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎