Nyt tuli poliisi setä valittamaan etulasin kalvoista, niin mikä olisi paras tapa noitten kalvojen poistoon...? Oon newbie autojen kanssa, joten sori jos kyselen tyhmiä.
Nyt tuli poliisi setä valittamaan etulasin kalvoista, niin mikä olisi paras tapa noitten kalvojen poistoon...? Oon newbie autojen kanssa, joten sori jos kyselen tyhmiä.
Otat vaan reunasta kiinni ja lähdet rauhallisesti repimään kalvoa lasista irti, riippuen kalvosta, ikkunaan saattaa jäädä kalvon palasia jonkun verran, ne saa ieti helposti saippuavedellä ja partaterällä! tulikos sakkoja myös kun ei heti paikanpäällä pitänyt repiä pois, vai jälkitarkistus?
Kyllä niitä kalvoja yritettiin repiä, mutta ei siitä mitään tullut ja sovittiin että menen näyttämään poliisilaitokselle viikon päästä, että kalvot on poissa.
Muistelisin et joskus sai todella kalliina lisävarusteena A8 Audiin sellaset lasit jotka muuttui nappia painamalla semmosiksi ettei ulkoo nähnyt sisään ollenkaan. Lasissa oli kuulemma jotain hemmetin kiteitä sisällä mitkä reagoivat siihen kun lasin läpi kierrätettiin jokin jännite, samaa tekniikkaa käytetäään kyllä esim. toimistojen lasiseinissä.
Semmoset kun sais mustana niin komeet olis, vois testata konstaapelin hermoja kun ajais lasit mustina ja sitten kun ne olis pysäyttänyt niin painais napista lasit normaaleiksi
Onko sellaisia yrityksiä, jotka laittaa tummennukset etusivulaseihin? Jos on niin kertokaa yrityksen nimi. Kiitos ja kumarrus etukäteen.
Omien ja kaverien kokemusten perusteella yksikään kalvottaja ei ole vielä kieltäytynyt...
Tämä siis vaasa-seinäjoki akselilla..
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Kyselin Lahden BMW marmoritiskiltä Mega-autosta saako e39:in erikseen sävylaseja eteen.
Myyjä yritti tyrkyttää "vihreitä" sävylaseja ja sanoi että sellaiset autossani taitaa jo olla.
Tämän jälkeen tarkensin kysymystäni laittamalla muutaman kuvan sähköpostini jatkeeksi josta tuli vastaus:
"Näitä lähes mustia laseja ei ole hyväksytty meillä tieliikenteeseen. Konttorilla on tietääkseni mallipalat etuoviin hyväksytyistä tummennuksista.
Takaoviin ja takalasiin saa laittaa tummemmat kalvot kuin etuoviin. Kalvotus lienee ainoa vaihtoehto, vai olsikohan autolasikeskuksessa Hirsimetsäntiellä
jotain muuta tarjolla?
-Heikki"
Voinko kenties tämän sanan nojalla käydä laitatuttamassa kalvot etusivulaseihini?
Vai tarvitseeko Mega-auton myyjän olla tietoinen edes tämän kaltaisista "lakipykälistä"?
Jos kyllä, taidankin lähteä kauppaan saman tien.
"Näitä lähes mustia laseja ei ole hyväksytty meillä tieliikenteeseen. Konttorilla on tietääkseni mallipalat etuoviin hyväksytyistä tummennuksista.
Takaoviin ja takalasiin saa laittaa tummemmat kalvot kuin etuoviin. Kalvotus lienee ainoa vaihtoehto, vai olsikohan autolasikeskuksessa Hirsimetsäntiellä
jotain muuta tarjolla?
-Heikki"
Viitaten siis tähän eilen saamaani sähköpostiin.
"Kalvotus lienee ainoa vaihtoehto"
Ja vähän ehkä OT mutta miksi merkkiliikkeestä ei saa alkup. tummia laseja?
Eikö e39:iin sitte ole edes ollut tummia etulaseja?
meillä aikoinaan ukko teki vaniin takakylkiin itse ikkunat. kävi hakemassa valmiiksi muotoon leikatut lasin kappaleet jostain lasiliikkeestä, ne olivat sellaiset jossa on kaksi lasia päällekkäin ja kalvo? tai jokin siellä välissä. sen muistan että lasit olisivat silloin saanut vaikka punasävyisenä ym... hintaa en niille muista mutta saakohan tälläisiä laseja vielä jostain?
jaakkotuote myy paneliassa
tuulilasia niiltä ei saanut kuin 75%
tollasta leikattua muistaakseni sai tummempanakin
nakkilassa tmi toimiva tummentaja ei suostu laittamaan 35% tummempia etulaseihin ja nekin laittaa harkinnan ja pienen keskustelun jälkeen. sitä vaaleemmat läiskii kyllä kyselemättä
Comment