Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pilsneri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 71
    • Alavus

    Nyt tarttis oikeasti apua, ennen kuin auto päätyy romuttamolle.

    E46 N42B20A-moottorilla ja EML/Moottori-valo palaa.

    Imm putsattu tänään, kun antoi siittä vikakoodia.
    (Ei enään ole tullut 50km ajon jälkeen.)

    Mottorin päällä oleva VVT:hen liittyvä liitin putsattu tänään, kun oli öljyinen.
    Sen jälkeen tuikkinut tuota samaa vikakoodia mitä ennen puhdistustakin oli.
    VTT-Sensor Plausibility

    Uudet koodit puhdistuksen jälkeen ovat:
    VVT System overload.
    Mitähän mahtaa tarkoittaa?

    Toimi noin 5km vikakoodien nollauksen jälkeen ok, kunnes annoin olla tyhjäkäynnillä.
    Kone nyökähti kierrokset alle 500, mutta nosti heti takas normaaliksi.
    Samalla syttyi EML-valo, mutta ei moottorivaloa tällä hetkellä.



    Näitä koodeja ei saa pois vaikka kuinka poistelisi ja eml-valo ei sammu enään koodin poistolla.
    E46 318i Touring '03
    Ex: E36 328I M-Sport '97
    Ex: E36 318Is '92
    Toisen sukupolven Bemaristi.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Valvetronicin asentoanturin signaalin järkevyyttähän se herjailee.
      Ilmeisesti tyypillistä juuri tuo että vuotaa öljyä liittimen läpi ja paskoo anturin.

      Tuolla jotain vastaavaa juttua:
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Pilsneri
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 71
        • Alavus

        Originally posted by Supa View Post
        Valvetronicin asentoanturin signaalin järkevyyttähän se herjailee.
        Ilmeisesti tyypillistä juuri tuo että vuotaa öljyä liittimen läpi ja paskoo anturin.

        Tuolla jotain vastaavaa juttua:
        http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=13793830
        Eli tuo koneen päällä oleva anturi?
        Ja mahtaako riittää tiivisteiden vaihto vai onkohan koko anturi rikki?
        E46 318i Touring '03
        Ex: E36 328I M-Sport '97
        Ex: E36 318Is '92
        Toisen sukupolven Bemaristi.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Pilsneri View Post
          Eli tuo koneen päällä oleva anturi?
          Ja mahtaako riittää tiivisteiden vaihto vai onkohan koko anturi rikki?
          No eiköhän se ole, kato se vika kuva tuosta linkistä. Öljy päässyt sisälle asti.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Eipä siinä ole tiivisteitä vaihdettavaksi, muistaakseni umpeen valettu muoviklimppi. Venakoppa auki vaan ja uutta anturia kiinni
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Pilsneri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2008
              • 71
              • Alavus

              Originally posted by Cell View Post
              Eipä siinä ole tiivisteitä vaihdettavaksi, muistaakseni umpeen valettu muoviklimppi. Venakoppa auki vaan ja uutta anturia kiinni
              Muistatko yhtään hintaa osille?
              E46 318i Touring '03
              Ex: E36 328I M-Sport '97
              Ex: E36 318Is '92
              Toisen sukupolven Bemaristi.

              Comment

              • Yazer
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 28
                • Uusikaupunki

                Tuli tuossa luettua 325 e36:sta vikakoodit kun kierrokset hyppii 400-1500 välillä tyhjäkäynnillä ja nykii ajaessa ja tuloksena oli:
                01. Sensor signal
                02. Sensor heating relay
                03. Sensor control
                04. Air mass meter

                4. onkin ilmamäärämittari ilmeisimmin, mutta onko tietoa mitä nuo 3 ensimmäistä ovat? Vikakoodinlukijana v-checker v500.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Originally posted by Pilsneri View Post
                  Muistatko yhtään hintaa osille?
                  Njet.

                  Yazer: No idea, jos ei tiedä onko koodit aktiivisia tai tarkemmin mihin ne osoittaa niin aika hakuammuntaa on. Jos nyt noilla tiedoilla jotain, niin nollauksen jälkeen tuleeko maffin koodi takaisin, ja jos ei niin kokeilee lambdan vaihtoa etenkin jos on vanokseton. Lisätieto ei tietysti olis pahitteeks kun osat maksaakin jotain... :think
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Siis lambdaanhan tuo viittaa, kannattaa tarkistaa ekana se lämmityksen releen toiminta.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Todennäköisesti, sitä on vaan tullut niin laiskaksi ettei jaksa hötkyillä hirveästi ylimääräistä jos näkis läppäriltä suoraan...

                      Lambdan liittimeltähän saa mitattua signaalin ja lämmityksen molemmat, tai ecun liittimen purkamalla. Lämmityksen tietysti releeltäkin suoraan. WDS:stä piuhojen värit ym., faq:sta löytyy.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Ronsuu
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2010
                        • 75
                        • Helsinki

                        Mo

                        Eli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004





                        mitään hajua?
                        autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..

                        Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Ronsuu View Post
                          Eli tämmöstä vikaa pisti eilen pari kertaa vauhdista.. EML, DSC ja huutomerkki valot mittarissa ja kone nilkutusmoodissa.. Autona e46 325 2004





                          mitään hajua?
                          autossa on aikasemmin ollut tyhjäkäynnillä pientä notkahtelua joka vaikuttaa myös liikkeelle lähtöön ja on vaikea esim ryömittää autoa..

                          Imuletkut vaihettu, vanoksen tiivarit vaihettu yms.
                          Väittäisi tyhjäkäyntiventtiilin jumineen auki. Irti ja tutkimaan.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            Kaasuläppäkotelo vaihtoon.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Ronsuu
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2010
                              • 75
                              • Helsinki

                              Originally posted by Supa View Post
                              Väittäisi tyhjäkäyntiventtiilin jumineen auki. Irti ja tutkimaan.
                              jaajuu, puhdistelinki ton ku vaihoin huohottimen eristettyyn malliin. pitää vissiin taas repiä irti se sieltä. pystyykö sitä testaamaan millään? toihan selittäis varmaan ton tyhjäkäynnin notkumisenkin jos se venttiili takertelee?

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.

                                Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:

                                ---

                                255 Energy saving mode active

                                Error frequency : 1

                                Short circuit to ground
                                Error present

                                Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72

                                ---

                                Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.

                                Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.

                                Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.

                                Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎