Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6463
    • Tuusula

    #46
    ABG/SRS - Airbag
    ABS - Anti-lock braking system = Lukkiutumattomat jarrut
    BIT/TEL - Basic Telephone Interface = Kiinteä puhelin
    DME - Digital Motor Electronics = Moottorinohjaus Bensa
    DDE - Digital Diesel Electronics = Moottorinohjaus Diesel
    DSC - Dynamic Stability Control = Ajonvakautusjärjestelmä
    EGS - Transmission Control Unit = Sähköisen automaattilaatikon ohjaus
    EHC - Self-levelling Suspension (electronic height control) = Automaattinen tasonsäätö
    EWS - Electronic Immobilizer = Ajonesto
    GM3/ZKE - General Module 3/central body electronic = Runkomoduli
    GT/NAV - Navigation Computer MK 1-4 = Navigointilaite
    IHKA - Automatic Air Conditioning = Automaattinen ilmastointi
    IKE - Instrument Cluster Electronic = Mittaristo
    LCM - Light Check (control) Module = Valomoduli
    LWR - Headlight Vertical Aim Control = Automaattinen valojen korkeussäätö
    LWS - Steering Angle Sensor = Ohjauskulma-anturi
    PDC - Park Distance Control = Parkkitutka
    SM - Seat Module = Sähköpenkkien moduli
    TV1/VID - Television = TV/video moduli
    ZHZ/STH - Additional Heater = Lisälämmitin (Webasto)
    MFL - multifunction-steering wheel
    RAD - Radio
    SZM - switching center = keskikonsolin nappulat
    LEW - Steering angle sensor = ratinasennon/kulman tunnistin(DSC)
    MID - multi-information display = ajotietokone keskikonsolissa
    DSP - digital sound prosessor = "hifi" hifit
    RDC - tyre pressure check = rengaspaine valvonta
    SHD - sliding/tiltin sunroof = kattoluukku
    SVT - servotronic = "hifi" ohjaustehostin
    CVM - convertible-top module = avoauton katon moduli

    Lisäsin vaihtoehtoja eri moduleille sillä eri ohjelmat käyttävät eri lyhenteitä ja lisäsin vielä muutamat yleisimmät modulit.
    Last edited by Rahu; 25-07-2008, 18:53.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      #47
      ABG/SRS - Airbag = Ilmatyyny(t)
      ABS - Anti-lock braking system = Lukkiutumattomat jarrut
      BIT/TEL - Basic Telephone Interface = Kiinteä puhelin
      DME - Digital Motor Electronics = Moottorinohjaus Bensa
      DDE - Digital Diesel Electronics = Moottorinohjaus Diesel
      DSC - Dynamic Stability Control = Ajonvakautusjärjestelmä
      EGS - Transmission Control Unit = Sähköisen automaattilaatikon ohjaus
      EHC - Self-levelling Suspension (electronic height control) = Automaattinen tasonsäätö
      EWS - Electronic Immobilizer = Ajonesto
      GM3/ZKE - General Module 3/central body electronic = Runkomoduli
      GT/NAV - Navigation Computer MK 1-4 = Navigointilaite
      IHKA - Automatic Air Conditioning = Automaattinen ilmastointi
      IKE - Instrument Cluster Electronic = Mittaristo
      LCM - Light Check (control) Module = Valomoduli
      LWR - Headlight Vertical Aim Control = Automaattinen valojen korkeussäätö
      LWS - Steering Angle Sensor = Ohjauskulma-anturi
      PDC - Park Distance Control = Parkkitutka
      SM - Seat Module = Sähköpenkkien moduli
      TV1/VID - Television = TV/video moduli
      ZHZ/STH - Additional Heater = Lisälämmitin (Webasto)
      MFL - multifunction-steering wheel = Monitointo ratti
      RAD - Radio = Radio
      SZM - switching center = Keskikonsolin nappulat
      LEW - Steering angle sensor = Ratinasennon/kulman tunnistin(DSC)
      MID - multi-information display = Ajotietokone keskikonsolissa
      DSP - digital sound prosessor = Tilaprosessori hifit
      RDC - tyre pressure check = Rengaspaine valvonta
      SHD - sliding/tiltin sunroof = Kattoluukku
      SVT - servotronic = "mukautuva" ohjaustehostin
      CVM - convertible-top module = Avoauton katon moduli
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • creative 22
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 560
        • Alavus

        #48
        Originally posted by Rahu View Post
        Tokihan se nyt kannattaa tsekata niin kuin kaikki muutkin mitkä vähänkään mieleen tulee tuossa vaiheessa. Vastaavanlainen vika paljastui hiljattain eräässä tutkimassani autossa jolloinka ensimmäisenä tutkittiin tietysti tulpat, puolat yms.. Mutta lopulta viaksi paljastu kansipahvin palaminen joka vuoti jäähdytyskanavasta sylinteriin mutta kuitenkin niin vähän että sitä ei mistään huomannut, tämä siis vain esimerkkinä pahimmasta vikamahdollisuudesta, toivottavasti ei kuitenkaan ole näin vakavaa.
        Tein tänään hieman tutkimuksia ja irroittelin kaikki sytytyspuolat autosta.Lukuunottamatta 1. sylinterin puolaa oli kaikkien muiden pohjassa sen eristeen lähellä sinisiä läpilyönnin jälkiä, eli voisiko tuosta jotain päätellä?Pahimmat jäljet oli juurikin 3,6 sylinterien puolien pohjissa, joista nämä Misfire-kooditkin tulee?Mutta miten ihmeessä 15s.kuluttua kylmäkäynnistyksestä käynti tasaantuu?Luulisi viallisen puolan/puolien aiheuttavan ongelmia jatkuvasti?
        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

        BMW Freude Am Fahren

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          #49
          Originally posted by creative 22 View Post
          Tein tänään hieman tutkimuksia ja irroittelin kaikki sytytyspuolat autosta.Lukuunottamatta 1. sylinterin puolaa oli kaikkien muiden pohjassa sen eristeen lähellä sinisiä läpilyönnin jälkiä, eli voisiko tuosta jotain päätellä?Pahimmat jäljet oli juurikin 3,6 sylinterien puolien pohjissa, joista nämä Misfire-kooditkin tulee?Mutta miten ihmeessä 15s.kuluttua kylmäkäynnistyksestä käynti tasaantuu?Luulisi viallisen puolan/puolien aiheuttavan ongelmia jatkuvasti?
          Ei välttämättä temppuile koko ajan viallinen puola, mutta hieman kuulostaa omituselta että kaksi puolaa olisi suht samalla tavalla viallisia. Paraneeko käynti kerralla vai sillee pikku hiljaa?
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by creative 22 View Post
            Tein tänään hieman tutkimuksia ja irroittelin kaikki sytytyspuolat autosta.Lukuunottamatta 1. sylinterin puolaa oli kaikkien muiden pohjassa sen eristeen lähellä sinisiä läpilyönnin jälkiä, eli voisiko tuosta jotain päätellä?Pahimmat jäljet oli juurikin 3,6 sylinterien puolien pohjissa, joista nämä Misfire-kooditkin tulee?Mutta miten ihmeessä 15s.kuluttua kylmäkäynnistyksestä käynti tasaantuu?Luulisi viallisen puolan/puolien aiheuttavan ongelmia jatkuvasti?
            Mutta vika kuitenkin säilyy samoissa sylintereissä vaikka vaihdat puolia? Joten vika taitaa olla jossain muualla. Oletko tutkinut/puhdistanut DME:ltä sytytyspuolille lähtevän liittimen? X60005, 9 pinninen musta liitin.
            E39 528iA

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #51
              Originally posted by Dunky View Post
              Ei välttämättä temppuile koko ajan viallinen puola, mutta hieman kuulostaa omituselta että kaksi puolaa olisi suht samalla tavalla viallisia. Paraneeko käynti kerralla vai sillee pikku hiljaa?
              Ei parane ns.laakista vaan tuntuisi että Dme jotenkin pikkuhiljaa korjaa käynnin normaaliksi.Eli vielä selvennyksenä:Kun laitan auton käyntiin (siis kylmänä), se käy noin pari sekuntia suht normaalisti ja sitten jotain menee pieleen ja 1 tai 2 sylinteriä ikäänkuin "katoaa" ja kone alkaa ravistamaan niin että korikin heiluu mukana, tätä kestää noin 20 sekuntia ja sitten kierrokset hieman laskevat ja käynti alkaa tasaantua, noin 30-45 sek kuluttua käynti on normaali ja kierrokset tällöin noin 750 rpm.Vikavalo ei ole palanut kuukauteen eikä mitään muita kuin nämä "Burning Fail"-koodeja talletu.Autocomin testerillä luettaessa tuli 4:sylinteriä lukuunottamatta kaikista pytyistä "Sytytyshäiriöitä sylintereissä" ja numerot perässä.

              Jäähdytysnestettä ei katoa yhtään (termostaatin vaihdon jälkeen) joten en oikein usko kansipahvin vuotoon..Joku ehdotti että jokin hydraulisista venttiilinnostajista jumittaisi kylmänä ja aiheuttaisi tämän?Täytyy tutkia nyt tuo Tjj:n vinkkaama Dme:n liitinkin ja kai se on se separaattorikin purettava...
              Tarkoitus oli myös kokeilla vaihtaa kaverin autosta kaikki puolat kokeeksi mutta se on M52b28 moottorilla joten mahtaako ne olla samat..Etk:sta tuo varmaan selvinnee.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                #52
                Originally posted by creative 22 View Post
                Eli vielä selvennyksenä:Kun laitan auton käyntiin (siis kylmänä)
                Mutta toimii koko ajan moitteettomasti kun on kone lämmin (vaikka välillä sammuttaisikin)?
                Nii ja puolat samat, et koitas kaverisi puolilla niin todennäköisesti toimii.
                Last edited by Dunky; 28-07-2008, 17:06.
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #53
                  Originally posted by Dunky View Post
                  Mutta toimii koko ajan moitteettomasti kun on kone lämmin (vaikka välillä sammuttaisikin)?
                  Nii ja puolat samat, et koitas kaverisi puolilla niin todennäköisesti toimii.
                  Kyllä toimii lämpimänä täysin normaalisti mutta ei tarvi jäähtyä aivan kylmäksi asti (sininen alue lämpömittarissa), niin tekee jo saman.Ei auta myöskään jos sammuttaa tuossa "ravisteluvaiheessa" vaikka kuinka monta kertaa, sen ikäänkuin täytyy tuo vispaus saada tehdä ennenkö käy normaalisti.Jos antaa kierroksiakin kaikki mukit tulevat mukaan heti eli ongelma on vain tyhjäkäynnillä.

                  Tänään tutkin Dme:n puolille menevän liittimen, ei hapettumaa eikä muutakaan erikoista.Samalla kertaa liityin separaattorin purkaneiden iloiseen joukkoon eikä tuoltakaan mitään löytynyt, osat olivat merkintöjen mukaan vaihdettu -06.Purkasin tuon kuitenkin ja pesin osat, letkut/putket tarkistin, kaikki olivat tiiviit.

                  Sain auton kasaan, käynnistys ja taas vispasi todella voimakkaasti, vikavalo tauluun ja koodienlukua perään, 239, 240, 243, Burning Failia tyrkkäsi.Eli 2,3 ja 6 sylinterit..Kyllä se on nyt ne puolat kokeiltava vaihtaa seuraavaksi..
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4929
                    • Kotka

                    #54
                    Originally posted by creative 22 View Post
                    Kyllä toimii lämpimänä täysin normaalisti mutta ei tarvi jäähtyä aivan kylmäksi asti (sininen alue lämpömittarissa), niin tekee jo saman.Ei auta myöskään jos sammuttaa tuossa "ravisteluvaiheessa" vaikka kuinka monta kertaa, sen ikäänkuin täytyy tuo vispaus saada tehdä ennenkö käy normaalisti.Jos antaa kierroksiakin kaikki mukit tulevat mukaan heti eli ongelma on vain tyhjäkäynnillä.
                    Joo tää viittaa kyllä todella paljon siihen että puola jos toinenkin "kuiva" ja toimi täten vain lämpimänä
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      #55
                      Kertokaapa viisammat mitä tarkoittaa E39 535iA vaihteiston koodi 121 not denifed? tämmänen tuli tänään eteen.
                      Last edited by ongelmalapsi; 31-07-2008, 00:25.
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #56
                        Originally posted by ongelmalapsi View Post
                        Kertokaapa viisammat mitä tarkoittaa E39 535iA vaihteiston koodi 121 not denifed? tämmänen tuli tänään eteen.
                        Mahtaakos olla Cs:llä luettu?Tuon oman kotteron Dme kun päivitettiin, Cs tarjoaa juuri näitä "Not defined" koodeja mutta vain Dme:n osalta.Livedata ei myöskään enää näy.

                        Omasta koslasta vielä, ongelma edelleen selvittämättä, nyt on mitattu Autodatan ohjeiden/arvojen mukaan vastusarvot seuraavista:Puolat, suuttimet, Evp.Purge valve, (tankin tuuletusventtiili), Imuilman lämpötunnistin.Kaikki mittausten mukaan kunnossa.Polttoaineen paine vielä tutkimatta, pitäisi olla tyhjäkäynnillä 3.5bar.Tässä M54 moottorin Ms43 järjestelmässä ei enää ole paluuputkea, suutintukille tulee vaan 1 putki.

                        Edelleen vikakoodeina 240, (s3) 243 (s6) ja välillä 242 (s5) "Burning Fail", joskus tuon ravistelun aikana katoaa jokin sylinteri täysin leikistä pois ja vikavalo syttyy, useimmiten käynti normalisoituu uudella starttauksella, joskus pitää koodit nollata että käy kaikilla ja vikavalo sammuu.Sähkoisen vertailun mukaan ongelma on 3:sylinterissä jonka "Rough" arvo inpassa pysyy pitkään punaisella lukemalla tämän ravistelun aikana, kun vispaus asettuu, myös lukema tipahtaa normaalille alueelle.

                        Lämpimänä juuri tämän 3:s sylinterin arvo on kaikkein matalimmalla..
                        Last edited by creative 22; 04-08-2008, 22:27.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #57
                          INPA ja CS 6.5 sekä KWP2000 on käytössä mutta puuttuu ohjelma+piuha jolla pääsisin tekemään ns. koodauksia, voisiko tietävä antaa vinkin.

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4929
                            • Kotka

                            #58
                            Originally posted by creative 22 View Post
                            Edelleen vikakoodeina 240, (s3) 243 (s6) ja välillä 242 (s5) "Burning Fail", joskus tuon ravistelun aikana katoaa jokin sylinteri täysin leikistä pois ja vikavalo syttyy, useimmiten käynti normalisoituu uudella starttauksella, joskus pitää koodit nollata että käy kaikilla ja vikavalo sammuu.Sähkoisen vertailun mukaan ongelma on 3:sylinterissä jonka "Rough" arvo inpassa pysyy pitkään punaisella lukemalla tämän ravistelun aikana, kun vispaus asettuu, myös lukema tipahtaa normaalille alueelle.

                            Lämpimänä juuri tämän 3:s sylinterin arvo on kaikkein matalimmalla..
                            Swappasitkös puolat jo??
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #59
                              Originally posted by Dunky View Post
                              Swappasitkös puolat jo??
                              Vielä ei ole kaveri ehtinyt autollaan "elintenluovutukseen"..eikä viitsi olla kokoajan pyytelemässäkään.1:s sylinterin puolaa kokeilin (se on ainut jossa ei ole läpilyöntijälkiä) vaihtaa 3:s sylinterin puolan tilalle, result sama juttu ja samoilta pytyltä tulee herjat oli puolat miten tahansa.Eli siis aina 3 ja 6 sylinterit ja satunnaisesti jokin muu, 5 tai 2 sylinteri.On toki selvä ettei tuo ohmien mittaus kerro totuutta puolan kunnosta vaan täytyy ne vaihtaa kokeeksi kun vaan kaveri ehtisi.Samoin kuin tuo "Burning Fail" ilmoitus on vähän kyseenalainen ja miten sitä tulkita.

                              Irroitin sen imusarjan päällä kulkevan muovikiskon johon huohotinputket tulevat, tuo on kai jokin kaasujen paluulinja imusarjaan, ei sieltäkään vuotoa löytynyt ja o-renkaat olivat ehyet.Yritin myös saada "keinotekoisesti" tuon vikavalon syttymään irroittamalla sen ylimmän putken auton käydessä ja samalla saada niitä vikakoodeja ilmaantumaan.Tulos, auto kävi kuin vanha Zetori "pienellä kaasulla" mutta vikavalo ei syttynyt eikä myöskään koodeja ilmaantunut minkäänlaisia.Eli tuo imuvuodon mahdollisuus vian aiheuttajana taitaa olla aika pieni.
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • Whisper
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 53
                                • Sievi

                                #60
                                zke vikakoodi

                                Single diagnosis ZKE / ZVM - Status: ERROR
                                Module info : ZKE / ZVM
                                ZKE 5
                                Supplier : Elektromatik suedeafrica
                                Part Nr : 8 385 543
                                Software nr : 12
                                Hardware nr : 11
                                Code index : 1
                                Diagnose index : 50
                                Bus index : 8
                                Production date : 11/99
                                zke4.dxt
                                7 Module not coded


                                Eli tämmöinen vikakoodi e46 -99 ja lähinnä ihmetyttää tuo 7 module not coded että mitä meinaa olisiko jollain tietoa ? ja mikä osa on kyseessä ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎