Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    Jos joku osaisi selventää näitä vikakoodeja mitä BMW Scanner 1.36 tuuppas niin olisin tyytyväinen.

    Eli SRS boksi anto kaksi erroria. (bägin valo palaa kokoajan)
    Koodi: 192 ja
    Koodi: 66

    Jos joku innokas lähistöltä "haluaisi" koodeja autosta lukea, niin ei varmaan olisi pahitteeksi, kun ei tuolla BMW scannerilla meinaa päästä auton muihin bokseihin edes käsiksi. Jossain joku laittaa vastaan?

    Ajovalojen automatiikkaa olisin muutenkin vailla!

    Autona BMW 740i -95
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

    Comment

    • Aslakki
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 359
      • Kuusamo

      Originally posted by Aslakki View Post
      http://img11.imageshack.us/img11/3280/viatr.jpg

      Tämmösiä vikoja lävähti INPAn näyttöön, voisko joku suomentaa...
      -Onko tuo turbon vikakoodi kuinka huolestuttava?
      -ABS:n valo palaa näytössä, viittaako tuo vikakoodi anturiin?
      -Entäs tuo CAN?
      Charge-air pressure vikakoodiin löytyi syy;
      Letku nro. 11 puhki.
      E39 525iA - 01, Toyota Avensis 2005 2.0d, Toyota Corolla 2007 1.6, Ex. E30 318i cabrio 3/1992, Ex.E39 530i M-Sport 11/2001, Ex.E39 525iA-01, Ex.E36 325i coupe 4/1994, Ex.Toyota Avensis 2006 2.0d, Ex.Nissan Primera 2.0i 1999, Ex. E39 530da touring 2/2000, Ex. Opel Vectra 2.0 -97, Ex. Toyota Corolla 1.6 -88

      Se mikä ei tapa, se vit... ketuttaa

      Comment

      • Mics
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 45
        • Vaasa

        Ilmastointi koodi?

        Mitä vikaa tarkoittaa 2 Fehler 2 ilmastoinnissa?
        Ohjelma carsoft 6.5.
        Ja mistä sais muutettua ne saksan tekstit englanniksi????
        E46 330xi Touring -02


        ex. Audi TT -99
        ex. E39 530dA Touring -01
        ex. E36 325i Coupe -92
        ex. E28 535 iM -85

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4582
          • Tampere

          Originally posted by Sierramies View Post
          Terve

          Katsastuksen yhteydessä oli ilmennyt seuraavanlaiset vikakoodit: P0011 ja P0014. Jos nyt tulkitsin topickin alussa olevaa listaa oikein niin vika on vanoksessa. Olenko oikeassa?
          Joutuukohan tässä nyt vaihdattamaan koko vanos-järjestelmän, vai onko joitain helpompia (ja halvempia) tapoja? Vika on ilmeisesti ilmennyt jo syksyllä (auto ei ole oma). Autoon on vaihdettu öljyt syksyllä ja sen yhteydessä on tehty forte-käsittely ja se ei ilmeisesti auttanut.

          Moottori on m54b30
          Vanoksen tiivisteet pettäneet, vaihtoon heti..

          Löytyy paljon juttua esim


          ja haulla tietenkin lisää
          ja tuolta saa tilattua
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4582
            • Tampere

            Originally posted by pav View Post
            Nollasin koodit ja ajelin lyhyen lenkin, niin antoi sitten seuraavan: (en siis ole lambdaa enkä nokka-akselin asentotunnistimia vaihtanut)

            18 Signal Camshaft Sensor Outlet

            Error Frequency : 1
            Logistic counter : 40

            Engine Speed: 1728.00 1/min
            Engine condition = thrust cut off 32.00 --
            oel temperature: 76.99 Grad C
            Battery Voltage: 13.97
            appear before (rel.): 0.10 h

            Kein signal
            CARB-Fehler
            Fehler nach Entprellung gespeichert
            Fehler momentan vorhanden
            statischer Fehler

            Errorcode: 12 74 01 28 36 20 9D 89 89 F0

            Eli kumpi asentotunnistin herjaa? Lambdasta ei tuolla ajalla (noin 15-20 min ajoa) tullut mitään, joten en vielä lähde sitä vaihtelemaan...
            pakopuolen asentoanturissa katkos..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4582
              • Tampere

              Originally posted by McBeast View Post
              Jos joku osaisi selventää näitä vikakoodeja mitä BMW Scanner 1.36 tuuppas niin olisin tyytyväinen.

              Eli SRS boksi anto kaksi erroria. (bägin valo palaa kokoajan)
              Koodi: 192 ja
              Koodi: 66

              Jos joku innokas lähistöltä "haluaisi" koodeja autosta lukea, niin ei varmaan olisi pahitteeksi, kun ei tuolla BMW scannerilla meinaa päästä auton muihin bokseihin edes käsiksi. Jossain joku laittaa vastaan?

              Ajovalojen automatiikkaa olisin muutenkin vailla!

              Autona BMW 740i -95
              Miltei luetteva jollain muulla softalla nut koodit uudestaan..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4582
                • Tampere

                Originally posted by Mics View Post
                Mitä vikaa tarkoittaa 2 Fehler 2 ilmastoinnissa?
                Ohjelma carsoft 6.5.
                Ja mistä sais muutettua ne saksan tekstit englanniksi????

                carsoft ilmoittelee ihan mitä sattuu.. jollain muulla ohjelmalla koodit uudestaan lukuun..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • pav
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 178
                  • Varkaus

                  Originally posted by fraatti View Post
                  pakopuolen asentoanturissa katkos..
                  Kiitos

                  Comment

                  • Sierramies
                    Newbiemmer
                    • Oct 2009
                    • 17
                    • Tornio

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Vanoksen tiivisteet pettäneet, vaihtoon heti..

                    Löytyy paljon juttua esim


                    ja haulla tietenkin lisää
                    ja tuolta saa tilattua
                    http://www.beisansystems.com/
                    Vanos menee sitten näköjään vaihtoon. Paikallisella korjaamolla sanoivat että vanos jumittaa ainakin välillä. Eivät alkaneet arpomaan millään tiivisteiden vaihdolla tms. Venttiilikoppa oli avattu syksyllä ja nokka-akselit eivät olleet olleet oikeassa asennossa.
                    Ajossa ongelmaa en ole muuten huomannut, mutta ilmeisesti ajoittain (n. kerran kuussa) ilmenevä liian alhainen tyhjäkäynti liittyy tähän. Auto kuitenkin pysyy aina käynnissä.

                    Hintavahan tuo operaatio on, mutta ei auta kun itellä ei ole nyt oikein päivätolkulla aikaa uhrata tuohon, että sais tutkittua ja huollettua tuon vanoksen.

                    Jos vikakoodin mukaan nokka-akselien ajoitus on edellä, niin tuntuis loogiselta että vanos jumittaa.

                    Pitänee kattoa sitten miltä se vanha vanos näyttää ko uus on tilala ja vanha pöydälä.

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by Sierramies View Post
                      Vanos menee sitten näköjään vaihtoon. Paikallisella korjaamolla sanoivat että vanos jumittaa ainakin välillä. Eivät alkaneet arpomaan millään tiivisteiden vaihdolla tms. Venttiilikoppa oli avattu syksyllä ja nokka-akselit eivät olleet olleet oikeassa asennossa.
                      Ajossa ongelmaa en ole muuten huomannut, mutta ilmeisesti ajoittain (n. kerran kuussa) ilmenevä liian alhainen tyhjäkäynti liittyy tähän. Auto kuitenkin pysyy aina käynnissä.

                      Hintavahan tuo operaatio on, mutta ei auta kun itellä ei ole nyt oikein päivätolkulla aikaa uhrata tuohon, että sais tutkittua ja huollettua tuon vanoksen.

                      Jos vikakoodin mukaan nokka-akselien ajoitus on edellä, niin tuntuis loogiselta että vanos jumittaa.

                      Pitänee kattoa sitten miltä se vanha vanos näyttää ko uus on tilala ja vanha pöydälä.
                      Hukkaan menee rahat, mutta sopiihan ne koko kikkareetkin vaihtaa, tiivisteiden vaihdolla se kuntoon kuitenkin olisi tullut ihan samalla tapaa. Rahamiehen valinta
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Sierramies
                        Newbiemmer
                        • Oct 2009
                        • 17
                        • Tornio

                        Originally posted by Cell View Post
                        Hukkaan menee rahat, mutta sopiihan ne koko kikkareetkin vaihtaa, tiivisteiden vaihdolla se kuntoon kuitenkin olisi tullut ihan samalla tapaa. Rahamiehen valinta
                        Niin tai tässä tapauksessa rahanaisen ko ko. auto on äitin omistuksessa...
                        Mie kyllä yritin niile sielä korjaamola sanoa että tiivisteitä oli kaupattu vaihettaviksi, mutta ei auttanu. Ja ko itelä ei ole nyt oikein aikaa ja kunnon paikkaa alkaa tekkeen ko. operaatiota (Sierran vaihelaatikon stefojen ja öljyjen vaihto yms. vie ajan ja tilat), niin minkäs sille voi.

                        Tuossa kyllä tosin nuo oireet poikkeaa edellä linkitetyssä threadissa mainituista ongelmista siten, että moottorin lämpötilalla ei ole mitään vaikutusta tuohon satunnaiseen tyhjäkäyntihäiriöön. Lisäksi se tyhjäkäyntihäiriö esiintyy siten, että saattaa mennä joka päiväsessä käytössä kuukausi pari ettei mitään ja sitten joku päivä ronklaa oli kylmä tai kuuma, mutta kun sammutat moottorin vaikka kaupassa käynnin ajaksi (tai yöksi, ei väliä) niin taas menee kuukauden kuin ei mitään. Vikakoodit tosin tulee silti.
                        Kaipa se nyt kuiten tulee kuntoon tuolla.

                        Comment

                        • TsKo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2009
                          • 127
                          • Loppi

                          e39 abs

                          Autona e39 tds -99 ja antaa inpalla abs vikakoodeiksi

                          4 vasen takapyörän nopeusanturi
                          30 vasen takapyörän nopeusanturi

                          Mitähän eroa noilla koodeilla on? Valot palaa taulussa heti kun laittaa virrat päälle.

                          Lisämausteena vielä

                          67 electromagnetic field susceptibility.
                          e70 X5 40d -11
                          ex e39 530D touring -00
                          ex e39 TDSa touring -99

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by TsKo View Post
                            Autona e39 tds -99 ja antaa inpalla abs vikakoodeiksi

                            4 vasen takapyörän nopeusanturi
                            30 vasen takapyörän nopeusanturi

                            Mitähän eroa noilla koodeilla on? Valot palaa taulussa heti kun laittaa virrat päälle.

                            Lisämausteena vielä

                            67 electromagnetic field susceptibility.
                            Todennäköisesti toinen koodi tarkoittaa että anturin piiri on sähköisesti poikki ja toinen että ei saa selvää pulssista, mikä on tietysti ihan luonnollista jos signaali pätkii, varmaan toinen tullut ensin ja sitten toinen.
                            Jollei anturin vaihto ja laakerin välyksen tarkistus auta niin todennäköisesti boksivikaa mikä on kyllä korjattavissa.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Doni
                              Moderator
                              • Sep 2004
                              • 2842
                              • Kyrsälä

                              Originally posted by Doni View Post
                              Tässä on kuva N42 koneen termarista. Ei tuohon ainakaan tule mitään sähköä.

                              Mitä mä en nyt ymmärrä
                              Nyt toimii.
                              Eli vikakoodi 279C CDKETS - Control Heater Cooler korjaantui termostaattikotelon vaihdolla. Kotelossa on kuin onkin anturi.

                              Vanha anturi näytti 25 asteen helteessä 0,8 Ohm ja uusi samassa helteessä 16 Ohm.


                              PS: Kamala vaihtaa jos pultit on jäätyny kiinni
                              Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                              Comment

                              • Eemeli39
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 69
                                • Pirkanmaa

                                Moi,
                                mulla on kans heittänyt tuota "Elektromagnetic field susceptibility" -erroria. Huomenna menee abs:n boksi huoltoon. Katsotaan josko sillä tokenisi? Jos ei, niin sitten täytyy katsoa jotain muuta, kuten... (tähän voi kaikki kokeneemmat jatkaa omilla hyvillä ehdotuksillaan...).

                                Dodii, nyt kävi auto Lohjalla Elekromekassa näytillä. Abs:n moduuli oli ehjä. Sen jälkeen lähdimme tarkemmin metsästämään vikaa, joka livedatan kautta löytyikin oikean takapyörän anturista. Anturi on antanut satunnaisia vikailmoituksia, mutta vasta livedata osoitti, että anturi antaa ihan omanlaistaan impulssia. Ja anturi on alle vuoden vanha, joten olen kuulemma ostanut jo valmiiksi rikkinäisen anturin. No, huomenna liikkeeseen valittamaan.

                                Mutta hatunnosto Elektromekalle. Asenne, palvelualttius ja hinnoittelu kohdillaan. Ja osaamista BMW:stä löytyy. Kannattaa käydä näin kauempaakin! Tällaisia huoltopaikkoja saisi olla enemmänkin.
                                Last edited by Eemeli39; 09-07-2010, 20:31.
                                e39 530dA -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎