Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vonsaku
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 109

    Ei Airbagin valon nollaus ota oikein tuulta alleen, valo syttyi talvella pitkän seisonnan tuloksena.

    Eli Autona E39 1997 525TDS

    Vikakoodeina Carsoft 6.5:n mukaan;

    20 (ei selitettä)???
    16 (Drivers seatbelt switch)

    Tuommoistahan tässä autossa ei ole lainkaan mitä toi 16 antaa ilmi.
    Penkin alla on ainoastaan liitokset kuljettajanpenkin lämmittemelle sekä turvavyökiristimen räjähdyspanokselle.
    Penkkien liittimet tarkistettu, jos ottaa räjähdyspanoksen irti niin koodi on 05 asiallisine selitteineen, myös oviairbägin irroittaminen tuo eri koodin.

    Mikä tuo 20 on, en tunnu löytävän sitä mistään?

    Comment

    • Dunky
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 4929
      • Kotka

      Originally posted by Vonsaku View Post
      Mikä tuo 20 on, en tunnu löytävän sitä mistään?
      Se on CarSoft vikakoodi Eli vaihda oikeaan softaan
      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

      Comment

      • Vonsaku
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 109

        Originally posted by Dunky View Post
        Se on CarSoft vikakoodi Eli vaihda oikeaan softaan
        Ilmeisesti sitten pitää, toi Carsoftin boxi oli ilmeisen hankala saada toimimaan Inpan kanssa, mutta hoitaisiko tämä sitten asian niin että toimii OBD-I ja ADS-Inpa?

        Vai parempia ehdotuksia?
        Last edited by Vonsaku; 09-06-2010, 12:33.

        Comment

        • Axe27
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 143
          • Fin

          Inpalla tuli tämmöinen.

          Date: 06/15/10 20:46:10
          ECU: LSZ_2
          JobStatus: OKAY
          Variant: LSZ_2

          RESULT: 1 errors in error memory !

          34 VHAC, front load sensor short-circuit to ground

          Error frequency : 1

          Error present

          Missäköhän tuommoinen anturi on, littyy varmaan xenonien korkeussäätöön ?

          Comment

          • Dunky
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 4929
            • Kotka

            Originally posted by Axe27 View Post
            Inpalla tuli tämmöinen.

            Date: 06/15/10 20:46:10
            ECU: LSZ_2
            JobStatus: OKAY
            Variant: LSZ_2

            RESULT: 1 errors in error memory !

            34 VHAC, front load sensor short-circuit to ground

            Error frequency : 1

            Error present

            Missäköhän tuommoinen anturi on, littyy varmaan xenonien korkeussäätöön ?
            Ja auto oli?
            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

            Comment

            • Axe27
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 143
              • Fin

              Originally posted by Dunky View Post
              Ja auto oli?
              Hups, sehän on E46 330DAT 2003 M57N koneella.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4582
                • Tampere

                Originally posted by Axe27 View Post
                Inpalla tuli tämmöinen.

                Date: 06/15/10 20:46:10
                ECU: LSZ_2
                JobStatus: OKAY
                Variant: LSZ_2

                RESULT: 1 errors in error memory !

                34 VHAC, front load sensor short-circuit to ground

                Error frequency : 1

                Error present

                Missäköhän tuommoinen anturi on, littyy varmaan xenonien korkeussäätöön ?
                alatukivartta toiselta puolelta tutkimalla löydät mötin.. tarkkailee juurikin keulan korkeutta xenoneille.. Muistaakseni oikealla puolella..

                Tuossa vielä kuva
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Axe27
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 143
                  • Fin

                  Originally posted by fraatti View Post
                  alatukivartta toiselta puolelta tutkimalla löydät mötin.. tarkkailee juurikin keulan korkeutta xenoneille.. Muistaakseni oikealla puolella..

                  Tuossa vielä kuva
                  http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...ontrol_sensor/
                  Thanks, nyt muistan nähneeni tuon tukivarren luona. Pitääpä viikonloppuna perehtyä toimintaan tarkemmin.

                  Comment

                  • antsajtp
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2007
                    • 107
                    • Lahti

                    Originally posted by nappe74 View Post
                    Moi !!

                    INPA antoi 3 vikakoodia ZKE3_GM1 osiosta:

                    -149 interior security: fuse or cable

                    -56 open circuit activation SRA, DRM 2

                    -55 open circuit activation SIR, DRM 2

                    Kaikkien perässä vielä "Error frequency : 1" ja "Static error"


                    Suomennosta noille???
                    Minulla Inpa heittää myös tuon 56-vikakoodin. Olen ottanut ajovalojen pesureista sulakkeen irti, ja uskoisin sen johtuvan siitä. Toimiiko sinulla tuulilasin/ajovalojen pesurit?
                    Myynnissä E39/E36-osia
                    ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                    Comment

                    • antsajtp
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2007
                      • 107
                      • Lahti

                      Lueskelin hieman INPA:lla vikakoodeja, ja seuraavat löytyivät.
                      Autossa (e39 vm.99 523i) on muutaman kerran vuoden sisään tehnyt seuraavanlaista vikaa: käynnistyksen jälkeen (sekä lämpimällä että kylmällä koneella!) auto ei ole käynyt tyhjäkäyntiä vaan on sammunut. Minun on hetken aikaa pitänyt painella kaasua jotta tyhjäkäynti löytyy.
                      Oireileeko ilmamassamittari? Olen puhdistanut sen tarkoitukseen tehdyllä aineella.
                      Last edited by antsajtp; 26-06-2011, 19:12.
                      Myynnissä E39/E36-osia
                      ***Optiikka löytyy kamerasta, ei autosta***

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4582
                        • Tampere

                        Originally posted by antsajtp View Post
                        Lueskelin hieman INPA:lla vikakoodeja, ja seuraavat löytyivät.
                        Autossa (e39 vm.99 523i) on muutaman kerran vuoden sisään tehnyt seuraavanlaista vikaa: käynnistyksen jälkeen (sekä lämpimällä että kylmällä koneella!) auto ei ole käynyt tyhjäkäyntiä vaan on sammunut. Minun on hetken aikaa pitänyt painella kaasua jotta tyhjäkäynti löytyy.
                        Oireileeko ilmamassamittari? Olen puhdistanut sen tarkoitukseen tehdyllä aineella.

                        Ei muutakun uutta mittaria ostamaan mikäli et ole tuota ilmamassamittarin piuhaa koemielessä nyhtänyt irti..
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          Onko normaalia, että INPA näyttää livedataa tyhjäkäynnillä katsoessa "engine load" [mg/stroke] kohdassa arvoja, jotka ovat yli 80 kun siinä on asteikko vain 0-7? Kun antaa koneelle kierroksia, niin arvo vaan kasvaa. Jos ei ole normaalia, niin mistähän voisi johtua?

                          Toinen mikä ihmetyttää, niin lambdojen jännite vaihtuu reilusta 1 voltista reiluun 4 volttiin ja takaisin koko ajan. Vai ovatko nämä tuon ohjelman "ominaisuuksia" tai jotain yhteensopivuusongelmia vanhemman auton kanssa?

                          Autona E36 328i -95
                          Last edited by HarzaTheMan; 16-06-2010, 18:52.
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • L@d@
                            Newbiemmer
                            • Jul 2007
                            • 13
                            • kuopio

                            Mulla semmonen ongelma että airbagin valo palaa 1-2min. Ja tuossa eilen kävin lukasee Yltin virmalla vikakoodeja (kiitos vielä hänelle) ja herjas airbagin sivutörmäystunnistinta? Missähän kyseinen tunnistin mahtaa sijaita? Jos vaikka sattuis olemaan johdatuksissa nirhaumia tai muuta. Kyseessä siis vm-95 320 cabrio.
                            320 cabrio -95
                            ex. 535i -91

                            Comment

                            • nappe74
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 2844
                              • South Carelia

                              Originally posted by antsajtp View Post
                              Minulla Inpa heittää myös tuon 56-vikakoodin. Olen ottanut ajovalojen pesureista sulakkeen irti, ja uskoisin sen johtuvan siitä. Toimiiko sinulla tuulilasin/ajovalojen pesurit?

                              Kyllähän nuo toistaiseksi ovat toimineet moitteetta... tiedä sitten olisko jossain vaiheessa ollut joku hetkellinen häiriö mikä jättänyt vikakoodin... :think
                              G30 530e xDrive A M-Sport -20

                              ex-Bimmerit:
                              F10 525dA xDrive M-Sport -13
                              E21 316 -80
                              E91 330xdA M-Sport -06
                              E53 X5 3.0iA Sport -04
                              E91 335xiA M-Sport -08
                              E60 530iA M-Sport -06
                              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                              E91 320d -06
                              E39 530iAT M-Sport -01
                              E36 328iA -96
                              E39 528iA -96
                              E36 325i -92

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                Originally posted by HarzaTheMan View Post
                                Onko normaalia, että INPA näyttää livedataa tyhjäkäynnillä katsoessa "engine load" [mg/stroke] kohdassa arvoja, jotka ovat yli 80 kun siinä on asteikko vain 0-7? Kun antaa koneelle kierroksia, niin arvo vaan kasvaa. Jos ei ole normaalia, niin mistähän voisi johtua?

                                Toinen mikä ihmetyttää, niin lambdojen jännite vaihtuu reilusta 1 voltista reiluun 4 volttiin ja takaisin koko ajan. Vai ovatko nämä tuon ohjelman "ominaisuuksia" tai jotain yhteensopivuusongelmia vanhemman auton kanssa?

                                Autona E36 328i -95
                                Lambdan kuuluukin seilata, kuuluu kapeakaistan ominaisuuksiin, jos ei seilaa niin lambda on sökö.

                                Massamittarijuttu on myös ihan normi, johtuu asteikosta inpassa.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎