Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topick (vikakoodikyselyt tänne!)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miika320
    Newbiemmer
    • Oct 2009
    • 9
    • Kempele

    Originally posted by miika320 View Post
    Voisko joku sanoa mitä näm vikakoodit meinaa.. inpalla luettu ja auton ongelmaa on et ei lähe käyntiin starttaa kyllä eli

    127 avtivate solenoid valve socking jet pump

    126 avtivate solenoid valve tank-leck-diagnostic pump

    62 avtivate solenoid valve secondary air

    35 avtivate relay secondary air pump

    52 avtivate solenoid value exhaust flap

    50 avtivate solenoid valve fuel circulation switch

    Kiitos näin etukäteen
    eli kyseessä on 320 bensa e46 vm.1999

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by miika320 View Post
      eli kyseessä on 320 bensa e46 vm.1999
      Todennäköisesti sulake F3 (20A) pimeenä moottorinohjauksen sulakkeista.
      Sijaitsee siis sähkölaatikon sisällä missä moottorinohjaus yms.
      Katso kuva: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EA8680A.htm
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • api-75
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 30
        • Espoo

        Originally posted by api-75 View Post
        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
        -------------------------------------
        Date: 09/09/12 10:55:27
        ECU: D40M57A1
        JobStatus: OKAY
        Variant: D40M57A1
        -------------------------------------------------------------
        RESULT: 1 errors in error memory !
        -------------------------------------------------------------
        4368 1110 Ladelufttemperaturfuehler T21

        Warning: F_HFK doesnŽt exist in result record 1 !
        Warning: F_UW_ANZ doesnŽt exist in result record 1 !
        Warning: F_ART_ANZ doesnŽt exist in result record 1 !
        Errorcode: 11 10 02
        ===============================================

        Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?
        E39 530dA Touring -03

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by api-75 View Post
          Sen verran vielä uteliaisuus heräsi, että mitäs ne nämä INPA:n antamat varoitukset tarkoittaa? Puuttuuko mulla INPA:sta jotain tärkeitä tiedostoja?
          Ei ole tallentanut sen hetkisiä tilatietoja, yleensä tuohon tulee esimerkiksi monta kertaa vika on todettu, milloin esiintynyt, mitkä ovat muut tiedot vian ilmenemisen yhteydessä jne.
          Todennäköisesti sulla ei ole täysin oikea skripti inpassa käytössä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • miika320
            Newbiemmer
            • Oct 2009
            • 9
            • Kempele

            Originally posted by Supa View Post
            Todennäköisesti sulake F3 (20A) pimeenä moottorinohjauksen sulakkeista.
            Sijaitsee siis sähkölaatikon sisällä missä moottorinohjaus yms.
            Katso kuva: http://wds.spaghetticoder.org/en/zinfo/E46_EA8680A.htm
            oli sulakkeet ehjät..

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by miika320 View Post
              oli sulakkeet ehjät..
              Mittasitko että virransyöttö tulee em. antureille?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • miika320
                Newbiemmer
                • Oct 2009
                • 9
                • Kempele

                Originally posted by Supa View Post
                Mittasitko että virransyöttö tulee em. antureille?
                äkkiseltään mittasin kyllä tuntuis et virtaa tulee.Ja koittaa startata niin alkaa bensa haisee... Meinaa lähtä mut ei kuitenkaan lähe. Prkl

                Comment

                • Hencco
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 14
                  • Kyyork

                  Apuja?
                  e90 320d m47tu2

                  Vikakoodi: 44cc air charge pressure controller??
                  Tuommoset arvot hyppäsi kans silmille, huutomerkki perässä oli auto käynnissä tai ei..
                  Click image for larger version

Name:	nominalactual.jpg
Views:	1
Size:	35.6 KB
ID:	4825451
                  e38 740i 6-gang
                  ex:
                  e46 320d touring M-SportII`02, e90 320dŽ05, e39 530da M-Sport Individual '03, e39 528i Individual, '96 e38 740ia -96, e46 328i '98, e39 530da M-Sport '02, e38 740ia '96, e36 M3 Coupe '93, e34 540ia '93, e30 325i Cabriolet '90, e30 324TD Touring '91, e36 325ia Coupe '93, e30 325i 2d '88, e30 316i 2d '90,
                  e30 316 1.8 '85

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by Hencco View Post
                    Apuja?
                    e90 320d m47tu2

                    Vikakoodi: 44cc air charge pressure controller??
                    Tuommoset arvot hyppäsi kans silmille, huutomerkki perässä oli auto käynnissä tai ei..
                    [ATTACH]105393[/ATTACH]
                    Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
                    Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
                    Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Hencco
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 14
                      • Kyyork

                      Originally posted by Supa View Post
                      Ahtopaineensäätimeen viittaa. Katso koodin tarkempi selitys vielä.
                      Katso vastaako desired arvo currenttia, muuten noista huutomerkeistä ei niin kannata välittää. Tyhjäkäynnilä ja vedossa tietty noita kannattaa seurailla.
                      Eli eka on ahtopaineet sitten railipaineet ja ilmanmassa. Kummassakin senhetkinen todellinen arvo oikealla ja laskennallinen arvo vasemmalla. Pitäisi olla hyvin lähettä toisiaan.
                      Kyllä ne toisiaan seurailee.. Imusarjan päähän olen vaihtanut uuden paine-anturin mutta koodia vaan pukkaa. Tuo koodi tulee heti kun virrat laittaa autoon päälle vikojen nollauksen jälkeen.
                      Tämähän on "tieto lisää tuskaa vika" auto toimii ja varoitusvaloja ei pala..
                      Last edited by Hencco; 01-10-2012, 16:20. Reason: lisäys
                      e38 740i 6-gang
                      ex:
                      e46 320d touring M-SportII`02, e90 320dŽ05, e39 530da M-Sport Individual '03, e39 528i Individual, '96 e38 740ia -96, e46 328i '98, e39 530da M-Sport '02, e38 740ia '96, e36 M3 Coupe '93, e34 540ia '93, e30 325i Cabriolet '90, e30 324TD Touring '91, e36 325ia Coupe '93, e30 325i 2d '88, e30 316i 2d '90,
                      e30 316 1.8 '85

                      Comment

                      • pmtk
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2005
                        • 1560
                        • Iisalmi

                        Taas EML syttyi ja Motornotprogramme päällä. Lisäksi, luistonesto palaa. Vikakoodit seuraavanlaiset:







                        Ja ABS jne modulin puolelta seuraava:



                        Nyt en kyllä keksi, mikä voisi olla kyseessä. Olisko teillä hyviä arvauksia tai tietoa? Kyseessä siis 525 iAT, 2001. Olisi kiva saada kuntoon vähän pidemmäksi aikaa
                        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Sähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.

                          Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Tätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • pmtk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1560
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Cell View Post
                              Sähkökaasuläpän liitintä veikkaisin, merkkiliikkeen toimien jälkeen johtunut käyntiongelma johtuu kaasuläpän adaptaatiosta joka on jäänyt kesken, käynti palautuu silloin vikakoodin nollaamalla mutta palaa uudelleen käynnistäessä viimeistään mikäli adaptaatio ei tule valmiiksi. He olivat siis nollanneet adaptaatiot testerillä ymmärtämättä opettaa kaasuläppää uudestaan.

                              Myös merkkiliikkeen ottamissa koodeissa näkyy adaptaatioprosessin uudelleenkäynnistys, tod. näk. vikana on ollut virhe kaasuläpän signaalissa. Nyt sinun koodeissasi näkyy myös väärä arvo toisella asentopotikoista. Tällä perustein lähtisin putsailemaan/tarkistamaan läpän liitintä ekana.
                              Originally posted by Supa View Post
                              Tätä vähän veikkaan itsekkin. Ellei ole saatu jotain rikki oikeasti. Läppään viittaa kuitenkin.
                              Kiitos pikaisista vastauksista. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin liikkeessä. Adaptioarvot nollasin sen jälkeen Inpalla, kun siitä oli oma vikakoodikin. Liekkö tullut tehtyä oikein? Auto pelasi jonkun aikaa ihan hyvin, eikä vikakoodeja ilmaantunut.

                              Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.
                              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                              Comment

                              • John Doe
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2005
                                • 119

                                Originally posted by pmtk View Post
                                Kiitos pikaisista vastauksista. Kaasuläppäkotelo puhdistettiin liikkeessä. Adaptioarvot nollasin sen jälkeen Inpalla, kun siitä oli oma vikakoodikin. Liekkö tullut tehtyä oikein? Auto pelasi jonkun aikaa ihan hyvin, eikä vikakoodeja ilmaantunut.

                                Katson ja putsaan siis kaasuläppäkotelon liittiminen. Voiko vika kuitenkin noiden koodien perusteella olla niissä kaasuläpän asentopotikoissa? Ei viitsisi läppäkoteloa ihan heti ostaa. Pakko tietty, jos vika on siinä.
                                Tuommoisia herjaili minun 525iAT -00.

                                Alkuun temppuili kohtuu harvoin, noin parin viikon välein, ja vian sai kuitattua pois auton sammuttamalla.
                                Vian ilmaantuminen alkoi kuitenkin muuttumaan tiheämmäksi, eikä vikatila poistunut enää kuin vikakoodit poistamalla, eli piti kuskata läppäriä aina autossa mukana ...

                                Liittimen putsailusta ei ollut minun tapauksessa apua, mutta nyt on "uuden" kaasuläppäkotelon kanssa ajeltu about 5kk / 10tkm ilman ongelmia.

                                Osan tilasin täältä, ja näytti tulevan Californiasta asti .

                                Edit: Noita potikoitahan ei tähän erikseen saa, vaan pitää vaihtaa koko kotelo.
                                Attached Files
                                Last edited by John Doe; 05-10-2012, 22:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎