Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tämän voi poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hagle
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 218
    • --------------

    Tämän voi poistaa

    .....
    Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:34.
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14502
    • Oulu

    #2
    Originally posted by Hagle View Post
    Sitten vielä takalasin pyyhkiästä, tässä huomasin, että takalasin pyyhin ei toimi, sulakkeet yms. on ok, voiko moottori olla sökö?
    Tai sitten johdot on poikki sieltä saranakohdasta. Touringin yleinen ongelma ja myös sedanin.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Hagle
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 218
      • --------------

      #3
      .....
      Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:34.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14502
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Hagle View Post
        Tartteekin katsoa, voiko ne olla siellä sen johtojen suojan sisällä poikki?
        Kaikkihan on mahdollista, mutta yleensä ne on aika hapanta kauraa sieltä saranan kohdilta.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 926
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Hae pumpun kansien tiivisteet Boschin huollosta. Ovat edullisia. Ja vaihtaminen helppoa mikäli vuotaa vain ylemmän kannen välistä. Ei muuta kuin kansi pois ja uusi tiiviste ja paikoilleen.
          Mutta monesti senkin alemman kannen tiiviste on vaihtokunnossa ja siinä tapauksessa tulee sen alemman kannen asento merkitä erittäin tarkasti, jotta auton saa enää edes käyntiin. Ja siltikin sitä kantta saa säädellä käsipelissä tovin ennen kuin toimii normaalisti. Kantta liikutetaan noin kymmenesosamilli kerrallaan jne.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • Hagle
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 218
            • --------------

            #6
            .....
            Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:34.

            Comment

            • Hagle
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 218
              • --------------

              #7
              .....
              Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:35.

              Comment

              • Hagle
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 218
                • --------------

                #8
                .....
                Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:35.

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

                  #9
                  Originally posted by Hagle View Post
                  EDIT.Mikä on jos varsinkin 80km/h:n jälkeen jarruttaa kevyesti, niin alkaa kuskinpuolelta edestä täristämään. Epäilin, että jarrusatula löysällä, mutta olisikohan jarrulevy soikea??? Jos jarruttaa poljin melkein pohjassa, tai niin pohjassa ku menee, niin ei täristä. Paljon tollasen tds:n jarrulevyn halkaisija on?? Vai onko joku muu vikana??
                  Alatukivarren- tai/ja reaktiotankojen puslat paskana, tyyppivika e34:sessa.. Lisää haulla, hakusanat vaikka: täristää e34 <- löytyy tietoja

                  Originally posted by Hagle View Post
                  Kysympähän tässä, kun ongelmana on tietää että olisiko tollanen hyvä :


                  Vai meneekö tollasesta kone paskaks?? Tulisi ainakin kivasti vääntöä:think
                  Tehoakin 180hk, tavoite olisi tosta koneesta saada 200hv, joten eipä tartte ku parikymmentä lisää..isompi ic ja jotain pientä, niin on parimarkkaa tehojen osalta täynnä
                  350 Nm kuulostaa aika hyvältä..saako tollasella boksilla noin hyvin muka tehoja??? Hinta on 4 200 SEK eli onko toi n.420€boxi?? Toimiiko tollanen???
                  Ei hyvä. Ei varmasti tuu noin paljoa voimaa, tuohan on niitä potikkavirityksiä hienommassa paketissa. Tuommosella saa vaan pitkäkantisen tds:sän helposti hajalle. Tuon kuvan perusteella tuolla sentään voi säätää ahtojakin isommaksi, mutta siltikään en usko 180heppaan yhtään.

                  Tuolla hintaa saa jo oikean ohjelmoinnin, (tai jos ei ihan 420€, niin ainakin ppdiesel täälä meillä päin mainostaa 500€ ohjelmointia) ja sillä saa taatusti sen mitä lupaavat. Tämä on paras vaihtoehto, ellet halua mekaanista pumppua alkaa vaihtamaan.

                  Mutta jos halvalla haluaa päästä niin osta tuommoset halpislastut mitä täälä foorumillakin myydään, reilun satasen maksaa ja tuo ihan mukavan lisän pellin alle.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • 525 TD
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 281
                    • IISALMI

                    #10
                    hmm... löysit luukkuun meneviä piuhoja ainoastaan takalasin lämmittimelle menevät ?

                    viimeistään luukun avaamalla kummastakin ylänurkasta löytyy piuhasarjat , niistä oikeanreunimmaisessa on mm.takalasin pyyhinmoottorin johdot

                    Comment

                    • jannel
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 283

                      #11
                      Originally posted by Hagle View Post
                      Kysympähän tässä, kun ongelmana on tietää että olisiko tollanen hyvä :


                      Vai meneekö tollasesta kone paskaks?? Tulisi ainakin kivasti vääntöä:think
                      Tehoakin 180hk, tavoite olisi tosta koneesta saada 200hv, joten eipä tartte ku parikymmentä lisää..isompi ic ja jotain pientä, niin on parimarkkaa tehojen osalta täynnä
                      350 Nm kuulostaa aika hyvältä..saako tollasella boksilla noin hyvin muka tehoja??? Hinta on 4 200 SEK eli onko toi n.420€boxi?? Toimiiko tollanen???
                      200 heppaa....ic ja jotain pientä...ootkos kattonu kuin pieni se turbo siellä pakosarjan jatkeena oikein on? Eipä taida ihan tuolleen irrota...muuta kuin halkeamia kanteen.

                      Comment

                      • Hagle
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 218
                        • --------------

                        #12
                        .....
                        Last edited by Hagle; 11-12-2010, 10:35.

                        Comment

                        • bme535
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2004
                          • 105
                          • Jkl

                          #13
                          Juu ne toiset johdot ovat todella toisen saranan vieressä..

                          Tuota voimarasiaa en suosittele. Mieluummin vaikka se halpislastu, tai sitten oikea ohjelmoitava lastu..

                          Tuosta vaan alkaa kiva kierre tuon 200hv:n kanssa..
                          Lastu, isompi cooleri, isompi turbo, jos manuaaliloota, niin sitten jyristää vauhtipyörä ja kytkin luistaa, pitäisi saada lukkoperä..
                          Mutta sehän on virittämisen idea!

                          Täristys voi johtua kierosta jarrulevystä ja/tai väljästä reaktiotangon helasta.
                          Jos kävis jarrudynamolla tarkastamassa onko levyt kierot ja repis vähän pyörästä välyksiä, niin tietäisi enempi..

                          Juu keskisuomessa Karala tai Motest.
                          Last edited by bme535; 09-10-2008, 20:48.
                          E34 535 tic

                          Ex:
                          E34 525 tds Touring
                          E30 320i Touring
                          E34 535i
                          E30 325i
                          E12 518
                          E30 316 -> 318i

                          Comment

                          • h3ba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 334
                            • Oulu

                            #14
                            onhan manuaali ? Meinaan et ei tainnu tuon loota juurikaan kestää tehonlisäystä, itellä "lievät" lisäykset oli ja loota luisti välillä aika kiitettävästi (tomaatti)
                            MB S210 320CDI Avantgarde -00
                            xXx:
                            MB S124 300TDT -92

                            MB C124 300CE 24V Sportline -91
                            MB W124 300D -93
                            BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                            MB W201 190D -84
                            BMW E32 735iA -89

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14502
                              • Oulu

                              #15
                              E34 Touring johtosarjan korjausta: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Harness
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎