.....
Tämän voi poistaa
Collapse
X
-
Googleta hakusanoilla Bosch VE. Ei välttämättä löydy EDC-pumpun kuvaa mutta säädintä lukuunottamattahan mekaaninen on melko lailla vastaava.Originally posted by Hagle View PostMistä saisi tosta syöttöpumpusta räjäytyskuvan??
Päiväunia. Needforspeedit jne erikseen. Sen välijäähdyttimen suurentaminen sinällään ei nosta yhtään tehoja dieselissä, jos kokoonpano on muuten suht järkevä. Lastutettunakin suurin ongelma on pakopaineet ja kompurasiiven riittämätön paineentuottokyky, ei niinkään se pieni välijäähdytin. Usko jo, ei ole oikotietä onneen. 200hp vaatii sitä paitsi sen isomman nestepään.Originally posted by Hagle View PostTehoakin 180hk, tavoite olisi tosta koneesta saada 200hv, joten eipä tartte ku parikymmentä lisää..isompi ic ja jotain pientä, niin on parimarkkaa tehojen osalta täynnä
Näin minäkin ajattelin (kilometreistä ei tosin tietoa), mutta kone kesti vasta kun about kaikki kuluvat osat oli uusittu.Originally posted by Hagle View PostTuskimpa toi noin.240tkm ajettu kone kilometrien puolesta porsi jos tehoja lisää. Lootan vaan vaihdan.
Lyön vaikka pääni pantiksi, ettei Karala tee pumppuun tarvittavia muutoksia. Tuskin edes hitsailee pakosarjaa tai ahtoputkistoa kasaan.. Oikea osoite on joku pumppupaja, joista voisin suositella Holy Smoke Dieseliä Varkaudessa. Siellä onnistuu myös ohjelmoinnit ja ne pakosarjojen ym tekemiset kun hinnasta sovitaan.Originally posted by Hagle View PostMites jos soittaa karalalle, niin sehän kuulemma vaihtaa palikkaa yms, että tehoja saa!?!?! Pariin tonniin oli luvannu jostain diesel vehkeestä koviakin tehoja..
Se, että autosta A saadaan rahalla X tehoja 50% lisää, ei tarkoita sitä, että sama pätisi autoon B. Kyllä nuo tehonlisät on ihan yksilöllisiä (moottorikoht) juttuja, ei voi yleistää yhtään tarvittavien muutosten määrää. Kovia tehoja ei ole bemun dieseleissä vielä nähty..
Comment
-
Eikös nimim. Tuikku saanut omastaan tuol mersufoorumin puolella aika huomattavan teholisän välijäähdyttimen päivityksellä:thinkOriginally posted by muuris View PostSen välijäähdyttimen suurentaminen sinällään ei nosta yhtään tehoja dieselissä, jos kokoonpano on muuten suht järkevä. Lastutettunakin suurin ongelma on pakopaineet ja kompurasiiven riittämätön paineentuottokyky, ei niinkään se pieni välijäähdytin. Usko jo, ei ole oikotietä onneen. 200hp vaatii sitä paitsi sen isomman nestepään.
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
Kuten jo kirjoitin,Originally posted by jsr85 View PostEikös nimim. Tuikku saanut omastaan tuol mersufoorumin puolella aika huomattavan teholisän välijäähdyttimen päivityksellä:think
Tuota pitäisi ajatella ennemminkin niin päin, että pieni välijäähdytin muuten hengittävässä koneessa laskee tehoa. Ennen pilleriturbon vaihtoa on välijäähdyttimen päivitys vain rahan tuhlausta/kosmeettista virittämistä..Originally posted by muurisSen välijäähdyttimen suurentaminen sinällään ei nosta yhtään tehoja dieselissä, jos kokoonpano on muuten suht järkevä.
Omia kokemuksia: perstuntumassa ei eroa ~170hp tehoilla M21:ssä, kokeiltuna välijäähdyttimet Isuzu Trooperista, Supra MK III:sta ja uusi 450x300mm kenno. Toki kaksi ensin mainittua ei olis riittäneet järkevästi yli 200 tehoihin.Last edited by muuris; 12-10-2008, 22:18.
Comment
-
"Niin ja miten saan umpionlasit ehjänä irti? Yksi lasi hajosi käsiin ja yhtä kuumensin, niin lasi meni keltaiseksi, halkesi vähän ja se hopee heijastus muovi suli."
pese ja kuivaa umpiot ja pistä sähköuuniin , max. lämpö 175 astetta
ainakin alkup.Hella/Bosch -umpiot kestää tuon lämpötilan vioittumatta
Comment
-
Itellä sellanen muistikuva että oon tollasesta aiheesta lukenut tällä foorumilla, löytyy varmaan searchilla, tosin voi kestää tovi ettiäOriginally posted by Hagle View PostSiis kysympähän nytten, että saako tohon m51 perseesee jotain kestävämpää automaattilootaa?? Joku joskus varmaan niin mulle kertonut, mutta en ole varma. Eli millanen kestävä tomaattiloota käy suoraan ja missä hinnoissa sellaset kestävät/hyvät pyörii??
Ite laittasin kyllä manuaalilootan siihen jatkoks.. Mutta nykysellä lootalla on turha ootella mitään ihmeitä, itellä ainakin luisti ihan vitusti se, niinku tuolla aikasemmin kerroin
MB S210 320CDI Avantgarde -00
xXx:
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
MB W201 190D -84
BMW E32 735iA -89
Comment
-
Joo oon searchilla ettiny, mutta ei oikein oo vielä löytynyt. Kaikki manuaalilootat jotka on ollut edes vähän inhimillisissä hinnoissa, niin on ollut tosipaljon ajettuja. Eikös jos jonkin bensavehkeen lootan hommaisi, niin siinähän on sitten ihan eri välitykset yms. joku ainakin sano, että jos laitan bensavehkeen manuaali lootan, niin ei kulje enään mihkään. Noi kaikki dieseli manuaalit mitä oon löytänyt, niin on ollu ihan kauheesti ajettuja. Tavoite kummiskin olisi, että löytyise sellanen loota minkä voisi suoraa asentaa, ettei tarttis mitään remppaa tehdä. Koneella ei kummiskaan ole ajettu, kuin tuo ~240tkm, niin luulisi, että kestää jonkun parisataa heppaa. Kummiskin kansi remppa tehty ja muutakin pikku remppaa. Olen kyllä noita tds viritys tekstejä lueskellut, mutta voi olla silti ongelmallista saada tuo joskus toimimaan. Kunhan joskus löytyisi joku fiksu ratkaisu tuolle manuaaliloota asialle. Löytyiskin jostain sellanen loota minkä voisi vain suoraan asentaa mitään ihmeempiä vahvistelemisia/remontteja tekemättä. Hyviä viripalikoitahan täältä forumillakin näyttää olevan myynnissä. Saispa viripalikatkin mekaanisesta pumpusta turboon yms. valmiina pakettina.Originally posted by h3ba View PostItellä sellanen muistikuva että oon tollasesta aiheesta lukenut tällä foorumilla, löytyy varmaan searchilla, tosin voi kestää tovi ettiä
Ite laittasin kyllä manuaalilootan siihen jatkoks.. Mutta nykysellä lootalla on turha ootella mitään ihmeitä, itellä ainakin luisti ihan vitusti se, niinku tuolla aikasemmin kerroin 
Comment
Comment