Noissa uudemmissa dieseleissä vaatii hetken odotellua virrat poissa että starttaa.
Ainakin tuo käyntitasaisuusmittaus tuntuut sekoittavan softan.
Inpa:lla kämmäystä...
Collapse
X
-
Mikähän vikana kun olen mielenkiinnon vuoksi katellut INPA:lla autoani BMW 318d E90, niin tuon katselun jälkeen seuraavalla starttauksella ei enää lähtenyt käyntiin..toki starttaa muttei käynnisty....Voiko tuolla INPA:lla sekoittaa jotain systeemeitä et se vaikuttaa käyntiin lähtöön?
Leave a comment:
-
Originally posted by t-o-m-i View PostMiten voisin inpalla tutkia hyvin ärsyttävää vikaa e60:sessa. Herjaa kokoajan että perälunkka olisi auki? Varsinkin kun kiihdyttää tai jarruttaa? Lunkkaan tuleva kieleke uusittu. Ei anna mitään vikakoodia...
Leave a comment:
-
Miten voisin inpalla tutkia hyvin ärsyttävää vikaa e60:sessa. Herjaa kokoajan että perälunkka olisi auki? Varsinkin kun kiihdyttää tai jarruttaa? Lunkkaan tuleva kieleke uusittu. Ei anna mitään vikakoodia...
Leave a comment:
-
Inpallahan sai jotenkin auton niin että se ei käynnisty ja tarvitse tehdä joku temppu jonka jälkeen se sitten taas kännistyy? En nyt yhtäkkiä löytänyt mitä piti tehdä.
Luin vikakoodit ja nollasin ne, sitten menin moottorivalikkoon ja´katselin digitaalisia arvoja, analogisia, sitten jatkoin niitä valikoita siitä eteenpäin olisko ollut seuraavat F4 (suuttimen korjausarvot) ja muistaakseni f5:llä tuli joku virheilmo. Lopetin tohon ja koitin käynnistää auton.
Jotain erikoista tapahtui sillä auto ikäänkuin ottaa kierroksia starttimoottorilla ja "jännä rynkytys" eli ikäänkuin startata yrittäis, mutta esim. mittaristossa ei tapahtu kierroksissa mitään...
Ongelmaahan ei olisi mutta olen vanhempien mökillä ja läppärissäkin alkaa akku vedellä viimeisiä eikä tietenkään laturia käytössä... Autona 6/2007 E61 eli LCI malli jos jotain väliä.
Onkohan tämä sama vika, eli odottelemalla selviäisi:
EDIT: odottamallahan tästäkin selvisi (se mitä täällä surffailin eli ~40min eli auto varmasti mennyt nukkumaan). Tämä oli se mitä muistelin:
http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=251043 , mutta tuo ei siis ollutkaan kyseessä. Jotain erikoista vikaa tuossa inpassa vissiin sitten vaan on kun kerran muillakin käytännössä vikakoodien luvun jälkeen auto tiltissä...
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostEi. ISN:n voi kirjottaa manuaalisesti mutta se ei mene syystä taikka toisesta läpi oikein inpalla.
Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
Leave a comment:
-
Originally posted by rasvapeukalo View PostPitäskö INPA:ssa olla e39 kohalla "sync EWS-DME" nappia?
edit. siis M52 kohalla
Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
Leave a comment:
-
Pitäskö INPA:ssa olla e39 kohalla "sync EWS-DME" nappia?
edit. siis M52 kohalla
Leave a comment:
-
Yritin INPA:lla (e90x) päästä lukemaan induvidual vahvistimen versiota ja zusb numeroa...
Inpan valikosta ei löydy kuin hifi amp. Tätä kun klikkaa niin herjaa pukkaaa:
Gesuchtes Steuergerät: AMP_60 night gefunden
Gefundenes Steuergerät: AMPT70
Das Programm wird abgebrochen
Meinaako tuo herja nyt vaan ettei hifi vahvaria (amp_60) löydy mutta AMPt70 löytyy? => loogista koska INPA valikossa on ainoastaan top hifi
Eli en saa yhteyttä vahvariin.
Saako jollain muulla ohjelmalla selville nuo tiedot (esim. KFP?), ja jos saa niin miten?
Leave a comment:
-
Sain tuossa itsekin hommattua INPA:n ja kaapelin. Vikakoodien luku moottori sammuksissa onnistuu kyllä, mutta moottori käynnissä kun yritän lukea livedataa, jostain syystä virheilmoituksia tulee ja homma tökkää. Ensin kun DDE:n valitsee listalta, ilmoittaa INPA että jotain versioristiriitoja on ja ongelmia voi esiintyä. En tiedä liittyykö tämä INPA:n sisäisiin ristiriitoihin vai INPA:n ja auton välisiin. Sitten kun livedataa yrittää lukea digital-puolelta, ei onnistu, vaan EDIABAS antaa virheen: ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_INCORRECT_RESPONSE_ID] instead of [OKAY] ! Continue script processing? Analogiarvot näkyvät ok ja ilman virheilmoitusta.
Huomasin tuossa myös että kun noita eri statuksia yritti lukea, kävi tyhjäkäynti tasaisesta rynkyttäväksi. Tämä kuitenkin näyttää korjaantuneen kun auton käynnistää uudelleen.
Käytössä on sininen USB-liitäntäinen OBD-II kaapeli jossa näyttäisi olevan nämä modit. Sarjaportin asetukset ovat COM1, 9600, 8N1 ja ei flow control. USB transfer sizes 2048 ja 2048 sekä latency=1ms.
Edit: Auto on siis 2004 E60. Softaversiot ovat EDIABAS = 6.4.3 ja INPA = 5.0.1.Last edited by tabasco; 17-05-2012, 14:33.
Leave a comment:
Leave a comment: