Originally posted by Supa
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		Inpa:lla kämmäystä...
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
Et tarvitse D-can interfacea mihinkään vaikka toimii kyllä tuollakin, maksaa vaan turhaan.Originally posted by teho_ View Postjoku tällänen johto vai?
onko inpaa eri versioita vai mistä tiedän mikä ohjelma?
Muutamalla kympillä löytää ulkomailta tarvittavan ns. K-line interfacen.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
joku tällänen johto vai?Originally posted by Arnolds View PostNo höh ei se tarvii kun INPA ja usbi kaapelin ja homma toimiii.
onko inpaa eri versioita vai mistä tiedän mikä ohjelma?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
No höh ei se tarvii kun INPA ja usbi kaapelin ja homma toimiii.Originally posted by teho_ View Postmikä ohjelma tarvii e39 528 1997 kyseiseen bemariin että pystyy lukemaan vikakoodit yms.? entäs millainen johto? ja sit vielä yks mikä navi ohjelma/dvd käy tähän toukkaan?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
mikä ohjelma tarvii e39 528 1997 kyseiseen bemariin että pystyy lukemaan vikakoodit yms.? entäs millainen johto? ja sit vielä yks mikä navi ohjelma/dvd käy tähän toukkaan?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Mitäs noita salaamaanOriginally posted by kaikkone View PostTotaas. mites kun normaalisti yritän iskeä calculate checksum niin homma tulee että faulty.
Ja mitkä ne tarkistus bitit oikein on?
Ja millaselta sen SA rivin oikein pitäs näyttää.
Mulla kun se on: 0000A000****4C4R
Sanokaa vain jos pitää sensuroida enemmänki, nuo oli vain numeroita. :F
Ja normaalisti kun yritän code car / tai pelkästään code ABG niin abg ei vastaa..
Äsken tuossa kokeilin vähän zcs:n muokkausta.. luin ews:stä ja kmb:stä ensin talteen ja sitten muokkasin toista dwa aktiv.. ajoin ne sisälle jonka jälkeen enää en päässy zcs/fa ecu valikosta eteenpäin!! :Oo, noh onneks olin aikasemmin ottanu noista gm, sa,vn kohasta screencapturen joten sitten iskin enter zcs ja kirjotin ne käsin.. tän jälkeen menin back ja peruin sen muutoksen zcs tiedostosta. eli nicht_aktiv iks se dwa.. ja tuuppasin sen takas kmb ja ews. tän jälkeen taas pääs tuonne zcs/fa ecu valikkoon.. :F.
phew. säikähin.. tän jälkeen taas tuli niin et valot jäi palamaan ku sammutti.. nooh sen nopeasti ckm:stä muutti vanhaks jaja tän jälkeen sit lopetin puuhat.. auto lukkoon ja WTF... vilkut välkähti
. auto auki ja woot. vilkut välkähti.. eli ei mitään havaintoa mitä oisin muka tehny oikein O.o...
Kumminkin kun aikasemmin oli jo se toinen ominaisuus GM:ssä laitettu aktiv mutta toinen nicht.. Joten toisen ois pitäny aina toimia?, en nyt muista laitoinko ny GM:ssä dwa:n aktiviks.
 
Asiaan... Poista viimeinen merkki jos painat calculate checksum
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Totaas. mites kun normaalisti yritän iskeä calculate checksum niin homma tulee että faulty.Originally posted by Clavurion View Post"Enter ZCS/FA", niin sieltä antaa ensin VIN ja sitten GM, SA ja VN. Tee niihin (pääsääntöisesti pelkkä SA) tarvittavat muutokset, poista viimeiset tarkistusbitit ja valitse "calculate check sum", niin NCS kalkuloi ne tarkistusbitit. Niittaa uusi ZCS (ZCS_SCHREIBEN) niille purkeille, joista se löytyy (E39 mittaristo ja EWS). Tämän jälkeen "Code Car" uuden ZCS:n mukaisesti.
Ja mitkä ne tarkistus bitit oikein on?
Ja millaselta sen SA rivin oikein pitäs näyttää.
Mulla kun se on: 0000A000****4C4R
Sanokaa vain jos pitää sensuroida enemmänki, nuo oli vain numeroita. :F
Ja normaalisti kun yritän code car / tai pelkästään code ABG niin abg ei vastaa..
Äsken tuossa kokeilin vähän zcs:n muokkausta.. luin ews:stä ja kmb:stä ensin talteen ja sitten muokkasin toista dwa aktiv.. ajoin ne sisälle jonka jälkeen enää en päässy zcs/fa ecu valikosta eteenpäin!! :Oo, noh onneks olin aikasemmin ottanu noista gm, sa,vn kohasta screencapturen joten sitten iskin enter zcs ja kirjotin ne käsin.. tän jälkeen menin back ja peruin sen muutoksen zcs tiedostosta. eli nicht_aktiv iks se dwa.. ja tuuppasin sen takas kmb ja ews. tän jälkeen taas pääs tuonne zcs/fa ecu valikkoon.. :F.
phew. säikähin.. tän jälkeen taas tuli niin et valot jäi palamaan ku sammutti.. nooh sen nopeasti ckm:stä muutti vanhaks jaja tän jälkeen sit lopetin puuhat.. auto lukkoon ja WTF... vilkut välkähti
. auto auki ja woot. vilkut välkähti.. eli ei mitään havaintoa mitä oisin muka tehny oikein O.o...
Kumminkin kun aikasemmin oli jo se toinen ominaisuus GM:ssä laitettu aktiv mutta toinen nicht.. Joten toisen ois pitäny aina toimia?, en nyt muista laitoinko ny GM:ssä dwa:n aktiviks.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
"Enter ZCS/FA", niin sieltä antaa ensin VIN ja sitten GM, SA ja VN. Tee niihin (pääsääntöisesti pelkkä SA) tarvittavat muutokset, poista viimeiset tarkistusbitit ja valitse "calculate check sum", niin NCS kalkuloi ne tarkistusbitit. Niittaa uusi ZCS (ZCS_SCHREIBEN) niille purkeille, joista se löytyy (E39 mittaristo ja EWS). Tämän jälkeen "Code Car" uuden ZCS:n mukaisesti.Originally posted by kaikkone View PostTotatota.. jos seuraan jotai ohjeita joilla pitäs pystyä lisäilee laitteita autoon niin tyhjä on se valikko jossa ne laitteet pitäs olla..
Ja jos laitan tuon rastin et calculate checksum. niin erroria heittää. coding is faulty :think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Totatota.. jos seuraan jotai ohjeita joilla pitäs pystyä lisäilee laitteita autoon niin tyhjä on se valikko jossa ne laitteet pitäs olla..
Ja jos laitan tuon rastin et calculate checksum. niin erroria heittää. coding is faulty :think
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ok, mahtava hommaOriginally posted by jartsa02 View PostBMW scannerissa ne vilkku-vilahdukset on siellä GM:n coding osastolla: siinä kohtaa mistä laitoit DWA:n päälle, on pari riviä alempana ne vilkahdukset kumpaankin suuntaan erikseen. BMWscannerissa ei ole CKM:ää varsinaisesti, ne kaikki asetukset tarvii ettiä purkkikohtaisista valikoista.
					
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
BMW scannerissa ne vilkku-vilahdukset on siellä GM:n coding osastolla: siinä kohtaa mistä laitoit DWA:n päälle, on pari riviä alempana ne vilkahdukset kumpaankin suuntaan erikseen. BMWscannerissa ei ole CKM:ää varsinaisesti, ne kaikki asetukset tarvii ettiä purkkikohtaisista valikoista.Originally posted by jsr85 View PostEi pa softilla pääse erikseen tuonne CKM.n, jos tuo nyt on car&key memory. Pitääpä joskus katella kun uudempia autoja käy pihassa et onko niissä valikko erilainen.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Eikö tuosta olekkin valittavissa vaan yksi vaihtoehto valojen vilkahdukseksi?
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Ei pa softilla pääse erikseen tuonne CKM.n, jos tuo nyt on car&key memory. Pitääpä joskus katella kun uudempia autoja käy pihassa et onko niissä valikko erilainen.Originally posted by Clavurion View PostJa sen jälkeen CKM:stä myös avauksen vilkahdus aktiiviseksi? En muista, oliko tuossakin ominaisuudessa jotain rajoituksia alkupään koliyseissä.
Leave a comment:
 - 
	
	
	
	
Kyllä sen pitäisi onnistua aivan samalla tavalla. Keskuslukituksen äänimerkit vain US-versioissa, mutta saa ne sieltä toimimaan, jos käsin puukottaa muutaman akustik-parametrin aktiiviseksi.Originally posted by Ramzez View PostVoisiko tuon vilkkuhomman saada toimimaan E38:ssa? Olen mielestäni lukenut jostain, että ainakin joissakin vuosimalleissa, voisi saada jopa hälyn pitämään jonkun piippauksen, kun avaa ja lukitsee ovet.
Leave a comment:
 
Leave a comment: