Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.
Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..
Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.
Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..
Toinen juttu mitä piti kysyä on se että miksi inpan käytön jälkeen ajovaloautomatiikka sekoaa? Ajovalot ja jarruvalot jää palamaan siitä huolimatta missä asennossa valokatkaisija tai virrat on. Joskus lopulta sammuu itsestään mutta yleensä joutuu käyttämään akun kenkää irti että nollautuu. Onko syypää tuo ruotsin mallin LCM jossa ajovalot palaa nolla asennossakin?
Samaan syssyyn vielä tämäkin ongelma, eli miksi inpa eikä carsoft pääse IHKAan käsiksi? Tulee vaan module not responding. Vai eikö noihin alkupään ihkoihin pääse käsiksi? Ois tarvinnu tsekata livedataa antureilta kun tuntuu että ei osais säätää kuskille oikeaa lämpötilaa..
Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.
Laitetaanpas nyt tännekin. Eli lueskelin taas livedataa E39sistä ja hieman pomppas muutama arvo silmille. Missä päin vois olla vianaiheuttaja moiseen. Tyhjäkäynti hieman soutaa ja kuulostaa melko raskaalle.
Mulla samanlailla käynyt kerran EA-90X version kanssa. Tuli vain katsottua DPF-vastapaineet ja vikakoodit luettua. Starttisi normaalisti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei auttanut vaikka otti INPA:n irti. Vikakoodeja ei tullut kun luki uudelleen. Ei edelleenkään lähtenyt. Sitten vasta lähti käyntiin kun otti avaimen irti ja uudelleen. Vanhemmalla INPA-versiolla ei ole käynyt noin eikä uudellakaan kuin kerran.
Mistä noi DPF vastapaineet löytyy tuolta? Ihan uteliaisuudesta....
Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?
Niin ja autona E61 530D vm 11/2006
EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
Mulla samanlailla käynyt kerran EA-90X version kanssa. Tuli vain katsottua DPF-vastapaineet ja vikakoodit luettua. Starttisi normaalisti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei auttanut vaikka otti INPA:n irti. Vikakoodeja ei tullut kun luki uudelleen. Ei edelleenkään lähtenyt. Sitten vasta lähti käyntiin kun otti avaimen irti ja uudelleen. Vanhemmalla INPA-versiolla ei ole käynyt noin eikä uudellakaan kuin kerran.
Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?
Niin ja autona E61 530D vm 11/2006
EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
Itellä kävi muutama viikko sitten samalla tavalla oman 12/2006 E91 330D:n kanssa, eli ei startannut vikakoodien luvun/nollauksen jälkeen. Otin sitten INPAlla uusiksi yhteyden DDE:lle ja lukaisin vikakoodit. Ei ollut mitään, INPA irti ja starttia ja hyvin lähti käyntiin. Pelästytti toki, mutta ihmetyttää mitä tuossa on syynä. Mielestäni en mitään adaptaatioarvoja käynyt nollaamassa tms..
Käytin INPA EA-90X versiota, ja luin autosta DDE:n error ja information memoryn. Autossa oli virrat 2. asennossa päällä. Tämän jälkeen suljin inpan ja koitin starta mut eipä käynnistykään! Pyörittää vaan starttia eikä starttaa. Neuvoja, apuja?!?
Niin ja autona E61 530D vm 11/2006
EDIT: Auto starttasi parinkymmenen minuutin päästä normaalisti. Huh huh
Mulla ois tuommonen Kiinan Carsoft 6.5 ja Inpa Ediabas / OBD2 käytettävissä.
CS ei suostu tarraamaan mihinkään moduuliin, jonkun sarjanumeron se sai jostain boksista kaivettua, muttei mitään muuta.
Kokeilin Inpalla, mutta onko nyt näin, että tuo kaapeli on liian uus E36 -93 autoon? ja pitäis hommata vielä joku ADS kaapeli? vai kämmäänkö nyt jotain muuta? Ignition ja battery täpät palavat ja ini tiedostoa on kokeiltu ADS ja STD:OBD, mutta eipä sieltä mikään vastaile.
Mielellään ennen katastusta ois katellu, mikä välillä pistää ABS valon palamaan, kun meinaa olla sellanen tutina, että syttyy iskaripenkissä
Joo, nyt ei tarvis kuin uudemman d50m57e0.prg tiedoston että pääsis kiinni dde:hen niin inpalla voisi naittaa taas tuon dde:n ja cas:n. Kyseistä tiedostoa vain ei löydy mistään.
Haluaisko joku jolla on uudet skriptit Oulun seudulta tulla kaveriksi?
Last edited by eekuusyks; 15-07-2011, 12:24.
Reason: kirotusvirhe
Leave a comment: