Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by eekuusyks View Post
    Noniin, nyt on kokeiltu dis v44 koodausta, ei onnistunut. Asensin dis version v53 (saksa) ja päivityksen dis v56 tuohon v44 päälle ,ja jotta ei ainakaan helpommaksi menis niin kieli muuttui venäjäksi. Näissä v53 ja v56 versioissa coding/programmin nappi on harmaana, nko nyt näin että näillä uusilla versioilla ei koodata enää mitään? Diagnostiikka kyllä toimi molemmissa.

    Eli asennanko nyt progmanin ja onnistuuko silla nyt tehtä tuota dde - cas aligmentia?

    Toinen kyssäri, voiko tuon inpan päivittää jotenkin dis kautta?
    Helpointa olisi tuo ecu synkki tehdä inpalla kun saisi vain uudet tiedostot inpaan.

    Auton dde on päivitetty 29.10.2010 wetterillä jonka jälkeen en ole dde:han saanut inpalla yhteyttä, muihin moduuleihin kylläkin.

    Toivottavasti joku osaisi neuvoa tässä pikkasen eteenpäin, emännän mielestä lomaviikolla voisi olla muutakin tekemistä kuin istua läppärin ääressä tai läppärin kanssa autossa aamusta iltaan ...
    Viimeinen DIS missä ohjelmointi toimii on v44.

    Inpahan on ihan eri ohjelma kuin DIS joten sen päivitys aivan erikseen.

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Noniin, nyt on kokeiltu dis v44 koodausta, ei onnistunut. Asensin dis version v53 (saksa) ja päivityksen dis v56 tuohon v44 päälle ,ja jotta ei ainakaan helpommaksi menis niin kieli muuttui venäjäksi. Näissä v53 ja v56 versioissa coding/programmin nappi on harmaana, nko nyt näin että näillä uusilla versioilla ei koodata enää mitään? Diagnostiikka kyllä toimi molemmissa.

    Eli asennanko nyt progmanin ja onnistuuko silla nyt tehtä tuota dde - cas aligmentia?

    Toinen kyssäri, voiko tuon inpan päivittää jotenkin dis kautta?
    Helpointa olisi tuo ecu synkki tehdä inpalla kun saisi vain uudet tiedostot inpaan.

    Auton dde on päivitetty 29.10.2010 wetterillä jonka jälkeen en ole dde:han saanut inpalla yhteyttä, muihin moduuleihin kylläkin.

    Toivottavasti joku osaisi neuvoa tässä pikkasen eteenpäin, emännän mielestä lomaviikolla voisi olla muutakin tekemistä kuin istua läppärin ääressä tai läppärin kanssa autossa aamusta iltaan ...

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    Elikkä ilmeisesti multa puuttuu nyt oikea prg-tiedosto tuolta edibias\ecu kansiosta että pääsisin tuohon dde:hen kiinni, mistähän sen saa ja miten selvitän mikä on oikea versio?

    ecu synkki pysähtyy virheilmoitukseen johtuen siitä että ei ole mitä kirjoittaa ecuun, lisäksi valikossa lukee sync dme eikä dde, mistä e tuon dme nappasi?

    alkaa usko loppua, kymmenkunta eri inpan versiota on jo kokeiltu ...

    Leave a comment:


  • eekuusyks
    replied
    e61 530 dde sync kämmi

    No niin, onnistuin sotkemaan dde:n muka synkkaamalla sen joka ei tietenkään onnistunut, nyt auta ei käynnisty, pyörittää kyllä. Olisiko jollain nakata inpan uudempia scriptejä vaikka privalla, että pääsen kiinni tuohon dde:hen, jotenkin se vain ei tällä versiolla onnistu.
    vikakoodi 4a63 ja cas ecu ilmoittaa olevansa lukossa.
    nyt tarvis apuja kiireesti...

    En pääse kiinni dde:hen, ilmastointiin ja 3 muuhun purkkiin inpan identificationin mukaan, onko mulla väärä kaapeli. kaapelin malli on uc 232a ...
    Nyt on kokeiltu toistakin kaapelia, kuten edelliselläkin, laatikkoon pääsen mutta en dde:hen.
    Ihmetyttää miten tuo dde on voinu ottaa osumaa kun en siihen pääse edes inpalla kiinni ..

    Leave a comment:


  • Jisv
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Eikös tuollainen polttaisi nopeasti lyhyitä lyhtyjä?
    Kun tulisi vähän väliä ajossa naksuteltua päälle ja pois
    Originally posted by humala View Post
    Miten sitten kun vastaan tulee auto ja sun pitää kytkeä pitkät pois ja lyhyet syttyy? Ei taida tämä tapahtua niin etteikö siinä tapahtuisi viivettä pitkien sammumisen ja lyhyiden syttymisen välillä.
    Nopeestippa ihmiset unohtaa miten H4:t toimi.

    Leave a comment:


  • humala
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Mikä tästä tekee laittoman?
    Miten sitten kun vastaan tulee auto ja sun pitää kytkeä pitkät pois ja lyhyet syttyy? Ei taida tämä tapahtua niin etteikö siinä tapahtuisi viivettä pitkien sammumisen ja lyhyiden syttymisen välillä.

    Itse en löytänyt laista muuta määritelmää kuin että ajovalot saavat olla kytkettyinä yhtäaikaa kaukovalojen kanssa. Jos sitä valotehoa tarvii niin eikös lisäpitkät olisi kova sana?

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Asiasta toiseen, asentelin INPAn koneelle ja se käynnistyy ihan ok ei mitään hämminkiä, asentelin sarjaportti-> usb adapterin ohjelmiston tämä ok mutta tämän jälkeen kun piuhan esim laittaa kiinni niin windowsin automaattiasennus rupeaa heti tyrkyttämään että pitäis asentaa ajurit kaapelille vaikka ne on hetki sitten asennettu. Yritin myös silleen että poistin ajurit ja kun windows tyrkyttää tuota ajureitten asentamista niin yritin asentaa windowsin avulla ajurit mutta tämä ei onnistu eli pitää manuaalisesti asentaa ajuri levyltä. Vaikka ajuri on asennettu niin aina kun kaapelin törkkää kiinni niin windows suosittelee ajureita JA adapterin mukana tulleessa ohjeessa sanottiin että pitäs mennä com porttia muuttamaan laitehallinnasta Ports (COM & LPT) kohdasta mutta ei tuollaista edes ole siellä läppärin valikossa .

    Buuaaah eli mikä avuksi?

    EDIT!

    Eli löysin netistä jonku ajurin minkä törkkäsin koneeseen ni johan ilmaantu Ports kohta sinne , tuon jälkeen kaikki muukin tuntu toimivan mutta INPAa en oo vielä kerenny kokeilemaan mutta jospa se toimis
    Last edited by jukkae; 19-12-2010, 13:30.

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Voin sanoa että ideasi on sen lisäksi, että se on paska, myös laiton. Mutta meitähän on moneen eri kastiin. Jos säätäisit lisäksi sumuvalot näyttämään kaukovaloiksi, näkisit paremmin, lisäksi moponvirittäjäviiksillä varustettu Pena 1.3l corollassa varmasti kunnioittaa. Ugh
    Mikä tästä tekee laittoman?

    Leave a comment:


  • Jolli
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    No ei se voittoa vie mutta alkaa niiltä main. Eilen kävin ihan valojen säätöä varten pikkuteillä yöllä mutta normisti en aja mitään metsäteitä, työmatkaa varten mietin tätä vaan. Muutenkin E39:n lyhyissä valoissa ei ole sitä leveyttä, Nykyisillä säädöillä kun nappaa pitkät päälle niin pitkät valot ikäänkuin peittää "tarvittavilta" alueilta lyhkästen valokeilan eli pitkissä on ihan riittävästi leveyttä ajatellen tuollaisia teitä mitä minä ajan pääasiassa.
    Voin sanoa että ideasi on sen lisäksi, että se on paska, myös laiton. Mutta meitähän on moneen eri kastiin. Jos säätäisit lisäksi sumuvalot näyttämään kaukovaloiksi, näkisit paremmin, lisäksi moponvirittäjäviiksillä varustettu Pena 1.3l corollassa varmasti kunnioittaa. Ugh

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Aika heikot ajovalot sulla autossa jos kymmenen metrin päästä alkaa jo pitkien valokeila viemään voiton. Kokeile pimeällä metsätiellä ajaa pelkillä pitkillä ja päättele sitten kannattaako kyseinen modi tehdä. Ota vaikka kuvia pelkillä pitkillä ja sitten niin kuin tehdas asetukset on laitettu
    No ei se voittoa vie mutta alkaa niiltä main. Eilen kävin ihan valojen säätöä varten pikkuteillä yöllä mutta normisti en aja mitään metsäteitä, työmatkaa varten mietin tätä vaan. Muutenkin E39:n lyhyissä valoissa ei ole sitä leveyttä, Nykyisillä säädöillä kun nappaa pitkät päälle niin pitkät valot ikäänkuin peittää "tarvittavilta" alueilta lyhkästen valokeilan eli pitkissä on ihan riittävästi leveyttä ajatellen tuollaisia teitä mitä minä ajan pääasiassa.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    No en ole kysynyt kertaakaan että kantsiiko tämä tehdä, olen vaan kysynyt että onnistuuko ja miten mutta ei tarvitse kertoa sitten jos en nää kerran pelkästään pitkillä valoilla eteenpäin. Kokeilkaapa huvikseen PIMEÄLLÄ laittaa pelkät parkit ja pitkät päälle ja räpytelkää lyhkäsiä siihen ja kertokaa kummin näätte KAUEMMAS. Lähempänä liika valo "häivyttää" kauempaa näkyvät objektiivit.
    Itellä kun ei ole vittuakaan väliä näänkö siihen 10m päähän hyvin(siitä kumminkin pitkien valokeila alkaa) Työmatkalla(40km) kun ajetaan 100-120km/h kokoajan pimeässä niin kaikki pitkälle suunnattu valo on hyvästä.
    Aika heikot ajovalot sulla autossa jos kymmenen metrin päästä alkaa jo pitkien valokeila viemään voiton. Kokeile pimeällä metsätiellä ajaa pelkillä pitkillä ja päättele sitten kannattaako kyseinen modi tehdä. Ota vaikka kuvia pelkillä pitkillä ja sitten niin kuin tehdas asetukset on laitettu

    Leave a comment:


  • jukkae
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Valoa pois ja keulalta niin näkee paremmin :think
    Ko operaatio kyllä tehtävissä mutta ei mitään järkeä.
    No en ole kysynyt kertaakaan että kantsiiko tämä tehdä, olen vaan kysynyt että onnistuuko ja miten mutta ei tarvitse kertoa sitten jos en nää kerran pelkästään pitkillä valoilla eteenpäin. Kokeilkaapa huvikseen PIMEÄLLÄ laittaa pelkät parkit ja pitkät päälle ja räpytelkää lyhkäsiä siihen ja kertokaa kummin näätte KAUEMMAS. Lähempänä liika valo "häivyttää" kauempaa näkyvät objektiivit.
    Itellä kun ei ole vittuakaan väliä näänkö siihen 10m päähän hyvin(siitä kumminkin pitkien valokeila alkaa) Työmatkalla(40km) kun ajetaan 100-120km/h kokoajan pimeässä niin kaikki pitkälle suunnattu valo on hyvästä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Valoa pois ja keulalta niin näkee paremmin :think
    Ko operaatio kyllä tehtävissä mutta ei mitään järkeä.
    Joo, kyllä ne tehdasasetuksena varmaan poistuisi päältä, jos tilanne olisi parempi niin. Muuten kyllä turhasta sumuvalojen polttamisesta sanotaan että heikentää näkemistä kauemmaksi koska auton eteen tulee liikaa valoa:think

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by jukkae View Post
    Pystyykö E39:ssä koodaamaan jollain ohjelmalla valot silleen että kun laittaa pitkille niin vaan ainoastaan pitkät palaa?
    Eikös tuollainen polttaisi nopeasti lyhyitä lyhtyjä?
    Kun tulisi vähän väliä ajossa naksuteltua päälle ja pois

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Jolli View Post
    Eteenpäin suunnattu valoteho vähenee, valokeilasta tulee kapeampi, mutta pituus ei kasva, en näe nyt yhtään syytä tässä siihen että kauas näkee paremmin.
    Valoa pois ja keulalta niin näkee paremmin :think
    Ko operaatio kyllä tehtävissä mutta ei mitään järkeä.

    Leave a comment:

Working...
X