Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dunky
    replied
    Originally posted by Izzman View Post
    Sinänsä tuo instrument cluster toimii eli mittaristo (eikö?). Tarkoitus oli kokeilla tuota kautta nollata huolto, ihan mielenkiinnosta. Miten toi väärän mittariston hakeminen tapahtuisi jos on valittu oikea DDE?
    Eihän DDE:llä ole mitään tekemistä tässä asiassa mittariston kanssa.
    Tarkoitatko että Functional Jobs ei löydä mittaristoa vai miten sitä olet yrittänyt etsiä?

    Leave a comment:


  • Izzman
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Se on rikki tai sitten yrität väärää mittaristoa etsiä.
    Sinänsä tuo instrument cluster toimii eli mittaristo (eikö?). Tarkoitus oli kokeilla tuota kautta nollata huolto, ihan mielenkiinnosta. Miten toi väärän mittariston hakeminen tapahtuisi jos on valittu oikea DDE?

    P.S. Varoittavana esimerkkinä pitää vielä mainita, että meinasin joutua kuseen kun tarkoituksena oli etsiä vastaava toiminto INPAsta, jonka ryssänresetti aiheuttaa. Tuolla jälkeenmainitulla lakkaa savuttamasta, käynnistyminen nopeutuu selvästi, tyhjäkäynti tasoittuu sekä pintakaasulla (esim. 2. vaihde ja 20 km/h) hiljaa ajaessa esiintyvä ynn-ynn-ynn aaltoilukin katoaa.. mutta vain muutamaksi päiväksi. Lienee kyse pariin vuotavaan suuttimeen adaptoitumisesta, joka ei kuitenkaan tässä tapauksessa aiheuta kuin haittaa.

    ANYWAY, siinä sitten valikoissa seikkaillessa tulin käynnistäneeksi sen EWS/CAS synchronization ja stopanneeksi sen ilmeisesti kesken kaiken.. ei näet lähtenyt auto kohta enää kummallakaan avaimella (eikä kirveelläkään) käyntiin, starttasi kyllä. Vikakoodia "EWS manipulation" pukkasi. Puhelu Ongelmalapselle ja seikkailtiin samoissa valikoissa, mutta tällä kertaa maltoin ohjeesta odottaa sen toiminnon starttaamisen jälkeen, että Current Status muuttui blaablaablaa succesful-tilaan, jonka jälkeen käynnistyi taas normaalisti.. PHIUH.

    Tämän kerroin siis vain, jotta joku haulla löytäisi ko. vikakoodia etsiessään tuon mahdollisen ratkaisun.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by Izzman View Post
    Miksi mahtaa Instrument Cluster sanoa, että NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.. muut moduulit (joita autossa oikeasti on) pääsee OK ja on oikein valittu automalli?
    Se on rikki tai sitten yrität väärää mittaristoa etsiä.

    Leave a comment:


  • Izzman
    replied
    Originally posted by O.J View Post
    Instrument Cluster - kohdan alta pitäisi löytyä...
    Miksi mahtaa Instrument Cluster sanoa, että NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT.. muut moduulit (joita autossa oikeasti on) pääsee OK ja on oikein valittu automalli?

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    No joo, se kyl helpottaa hommaa, kun koko USB-portti tulee näkyviin sinne laitehallintaan vasta tuon jälkeen .
    Hiukan aikaa meni itselläkin ennekuin keksin mistä kiikastaa

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Toimiikos inpa win7 64bit käyttiksellä jos sitä ajaa win xp SP3 compatibility modessa?

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by Arnolds View Post
    Pieni lisäys niin menee helpommin.

    "kiinnitä usb-porttiin INPA kaapeli ...."
    No joo, se kyl helpottaa hommaa, kun koko USB-portti tulee näkyviin sinne laitehallintaan vasta tuon jälkeen .

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by jartsa02 View Post
    Pieni korjaus ..

    1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
    2. Right click and select “Properties”
    3. Select the “Port Settings” tab
    3½. Select the “Advanced”
    4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
    5. Save
    Pieni lisäys niin menee helpommin.

    "kiinnitä usb-porttiin INPA kaapeli ...."

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.
    Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.
    Last edited by Perlenbacher; 26-07-2010, 10:56.

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Pystyykö kukaan lisäilemään lisävarusteita E6x:een pks? Tarvetta olisi cd-boksille ja valopaketille.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Kiitos jälleen kerran. Tuo engine load mittaa ilmeisesti koneelle menevää bensamäärää milligrammoina iskua kohti? Rupeaa hieman aukeamaan tuo livedata.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Kiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?
    livedatasta näet onko moottori closed loop tilassa.. eli muistaaakseni status->digital ja tuossa on kohta closed loop

    closed loop tilassa lambda ohjaus on käytössä

    silloinkun annetaan kenkään mennään imm tietojen perusteella.. ja lambdojen tiedoista ei välitetä mitään

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Kiitos! Hmm.. Onko niin että ecu ei kuuntele lambdaa reilulla kaasulla kiihdyttäessä? Lambdan jännite tippuu sinne alle volttiin aina kun reilummin kiihdyttää, eikä siis näköjään korjaa sitä itsestään, imuvuoto ehkä?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Olen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?
    Kiitos jo etukäteen!
    Moottorinohjaus seuraa kampiakselin kiihtymistä kampiakselin asentotunnistimella kipinän jälkeen. Tästä voidaan esim vetää johtopäätös
    käykö auto ko sylinterillä. Tästä tulee myös tuo roughness arvo..

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Olen yrittänyt etsiä netistä paria juttua, ei löytynyt joten häiriköin teitä: mul on vehkeessä vähän käyntihäikkää, ja luulen että tuo engine roughness on vastaus siihen. Kakkospytyssä se pyörii tuhannen päällä. Vaihdoin ykkös ja kakkospytyn puolat ja tulpat päikseen, ei vaikutusta. Mitä tuo mittaa tuo kys. ominaisuus? Kuunteleeko nakutustunnistimella vai miten?

    Sitten tuosta livedatan päivitysnopeudesta, saako sitä tihennettyä jostain?

    Kiitos jo etukäteen!

    Leave a comment:

Working...
X