memebuy23buy

Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jusv
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 145
    • Turenki

    Originally posted by Jarkka View Post
    Mulla samanlailla käynyt kerran EA-90X version kanssa. Tuli vain katsottua DPF-vastapaineet ja vikakoodit luettua. Starttisi normaalisti mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei auttanut vaikka otti INPA:n irti. Vikakoodeja ei tullut kun luki uudelleen. Ei edelleenkään lähtenyt. Sitten vasta lähti käyntiin kun otti avaimen irti ja uudelleen. Vanhemmalla INPA-versiolla ei ole käynyt noin eikä uudellakaan kuin kerran.
    Mistä noi DPF vastapaineet löytyy tuolta? Ihan uteliaisuudesta....

    Jussi

    Comment

    • Jarkka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 70
      • Pks

      Originally posted by jusv View Post
      Mistä noi DPF vastapaineet löytyy tuolta? Ihan uteliaisuudesta....

      Jussi
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....164175&page=75 Sivulta 75 alkaen kun lukaset loppuun asti niin tietoa&ohjeita. Tarvitsee uudemman INPAn EA-90X.
      F15 X5 50i

      Comment

      • Magirus
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 877
        • Keski-Suomi und Sawo

        Originally posted by Perlenbacher View Post
        Ehtisikö kukaan vastata? Ja tuosta ignition timing -arvosta kysyisin, mitä se tarkoittaa? Asteissa ilmeisesti, mutta muuttaako se sytytyksen ajoitusta aikaisemmaksi vai myöhemmäksi? Kuulostaa hurjalta noi astemäärät mitä se joutuu muokkaamaan, jos noin on.. Lukema on noin 15 kun maksimi on 10 ja huutomerkki perässä. Tehon puutetta yritän selvitellä.. M52 kone.
        Laitetaanpas nyt tännekin. Eli lueskelin taas livedataa E39sistä ja hieman pomppas muutama arvo silmille. Missä päin vois olla vianaiheuttaja moiseen. Tyhjäkäynti hieman soutaa ja kuulostaa melko raskaalle.


        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


        O: E24 osasia

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 877
          • Keski-Suomi und Sawo

          Toinen juttu mitä piti kysyä on se että miksi inpan käytön jälkeen ajovaloautomatiikka sekoaa? Ajovalot ja jarruvalot jää palamaan siitä huolimatta missä asennossa valokatkaisija tai virrat on. Joskus lopulta sammuu itsestään mutta yleensä joutuu käyttämään akun kenkää irti että nollautuu. Onko syypää tuo ruotsin mallin LCM jossa ajovalot palaa nolla asennossakin?

          Samaan syssyyn vielä tämäkin ongelma, eli miksi inpa eikä carsoft pääse IHKAan käsiksi? Tulee vaan module not responding. Vai eikö noihin alkupään ihkoihin pääse käsiksi? Ois tarvinnu tsekata livedataa antureilta kun tuntuu että ei osais säätää kuskille oikeaa lämpötilaa..

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • Petteri80
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 578
            • Joensuu

            Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.

            Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
            Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4927
              • Kotka

              Originally posted by Petteri80 View Post
              Noni.. tuli sählättyä inpalla eli seuraavanlainen ongelma ilmeni.

              Menin navigaattorin asetuksia selailemaan seuraavaa polkua: Communication systems-->navigation computer-->ja sieltä taisin valita F7.. (en näe seuraavaa komentoa kun piuha ei ole kiinni autossa). Sit valitsin F1, Sen jälkeen näyttöön tuli teksti jossa pyydettiin uutta softa-cd:tä.. Self-testillä sain päävalikon taas näkymään mutta on-board computer, set ja tv puuttuu?
              Osaisko gurut auttaa miten saan palautettua asetukset ennalleen? Molempia vaihto-ehtoja tosta F7 valikosta oon kokeillu eikä niillä palaa ennalleen..
              No pitäskö tarjota sitä firmware cd:tä
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • Petteri80
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2004
                • 578
                • Joensuu

                -----
                Last edited by Petteri80; 04-05-2012, 22:29.

                Comment

                • Petteri80
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 578
                  • Joensuu

                  -----
                  Last edited by Petteri80; 05-05-2012, 18:10.

                  Comment

                  • Petteri80
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 578
                    • Joensuu

                    -----
                    Last edited by Petteri80; 05-05-2012, 18:11.

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Sain tuossa itsekin hommattua INPA:n ja kaapelin. Vikakoodien luku moottori sammuksissa onnistuu kyllä, mutta moottori käynnissä kun yritän lukea livedataa, jostain syystä virheilmoituksia tulee ja homma tökkää. Ensin kun DDE:n valitsee listalta, ilmoittaa INPA että jotain versioristiriitoja on ja ongelmia voi esiintyä. En tiedä liittyykö tämä INPA:n sisäisiin ristiriitoihin vai INPA:n ja auton välisiin. Sitten kun livedataa yrittää lukea digital-puolelta, ei onnistu, vaan EDIABAS antaa virheen: ApiCheckJobStatus: Job-Status error: [ERROR_ECU_INCORRECT_RESPONSE_ID] instead of [OKAY] ! Continue script processing? Analogiarvot näkyvät ok ja ilman virheilmoitusta.

                      Huomasin tuossa myös että kun noita eri statuksia yritti lukea, kävi tyhjäkäynti tasaisesta rynkyttäväksi. Tämä kuitenkin näyttää korjaantuneen kun auton käynnistää uudelleen.

                      Käytössä on sininen USB-liitäntäinen OBD-II kaapeli jossa näyttäisi olevan nämä modit. Sarjaportin asetukset ovat COM1, 9600, 8N1 ja ei flow control. USB transfer sizes 2048 ja 2048 sekä latency=1ms.

                      Edit: Auto on siis 2004 E60. Softaversiot ovat EDIABAS = 6.4.3 ja INPA = 5.0.1.
                      Last edited by tabasco; 17-05-2012, 14:33.

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5476
                        • S:t Karins

                        Yritin INPA:lla (e90x) päästä lukemaan induvidual vahvistimen versiota ja zusb numeroa...

                        Inpan valikosta ei löydy kuin hifi amp. Tätä kun klikkaa niin herjaa pukkaaa:

                        Gesuchtes Steuergerät: AMP_60 night gefunden
                        Gefundenes Steuergerät: AMPT70
                        Das Programm wird abgebrochen

                        Meinaako tuo herja nyt vaan ettei hifi vahvaria (amp_60) löydy mutta AMPt70 löytyy? => loogista koska INPA valikossa on ainoastaan top hifi
                        Eli en saa yhteyttä vahvariin.

                        Saako jollain muulla ohjelmalla selville nuo tiedot (esim. KFP?), ja jos saa niin miten?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • rasvapeukalo
                          Newbiemmer
                          • Oct 2010
                          • 22
                          • Siuro, Nokia

                          Pitäskö INPA:ssa olla e39 kohalla "sync EWS-DME" nappia?

                          edit. siis M52 kohalla
                          528i Touring steptr. 1997 270tkm

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by rasvapeukalo View Post
                            Pitäskö INPA:ssa olla e39 kohalla "sync EWS-DME" nappia?

                            edit. siis M52 kohalla
                            Ei. ISN:n voi kirjottaa manuaalisesti mutta se ei mene syystä taikka toisesta läpi oikein inpalla.
                            Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by Supa View Post
                              Ei. ISN:n voi kirjottaa manuaalisesti mutta se ei mene syystä taikka toisesta läpi oikein inpalla.
                              Vanhemmalla DISsillä ainakin onnistuu suoraan missä koodaustoiminnot vielä.
                              Eikös ISN:n kirjoittaminen DME/DDE:lle vaadi neitseellisen purkin? Vai kuinka vanhoista tässä on kyse?
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Eikös ISN:n kirjoittaminen DME/DDE:lle vaadi neitseellisen purkin? Vai kuinka vanhoista tässä on kyse?
                                Käsitin että sigun auto eli -97. M52 siis.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X