Inpa:lla kämmäystä...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jartsa02
    replied
    Originally posted by expertti View Post
    1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
    2. Right click and select “Properties”
    3. Select the “Port Settings” tab
    4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
    5. Save
    Pieni korjaus ..

    1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
    2. Right click and select “Properties”
    3. Select the “Port Settings” tab
    3½. Select the “Advanced”
    4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
    5. Save

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by justjust View Post
    Mistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??


    1. Start menu–> Settings –> Control panel –> device manager –> Ports (COM & LPT) –>{Select your USB port}
    2. Right click and select “Properties”
    3. Select the “Port Settings” tab
    4. Latency timer 16ms(default) > 1ms
    5. Save

    Leave a comment:


  • Arnolds
    replied
    Originally posted by justjust View Post
    Mistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??
    HEH HEH sama vika, kohde kateissa. Laittakaas ihan kuvan kanssa

    Auttakaas nyt tyhmää kun koko ajan herjaa tuo INPA.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    ^ niin osaisiko joku vastata yllä olevaan kysymykseen, vai kysynkö liian vaikeita?

    Jos jollakin on tietoutta, niin olisin erittäin kiitollinen edes jonkinlaisista yleispätevistä ohjeista.

    Leave a comment:


  • Ramzez
    replied
    Lopultakin onnistuin löytämään toimivan NCS expertin, joten nyt onnistuu omatoimiset koodailut. Mutta ennen kuin ryssin koko auton softat, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa, kuinka koodaan autoni keskuslukituksen vilkut toimimaan siten, että ne välähtäisivät, kun avaan lukituksen? Tällä hetkellä vilkahtaa vain lukitessa auto. Pekuz jo aikanaan lähetti jonkinlaiset ohjeet tuosta NCS:n käytöstä, mutta tuntuu jotenkin, ettei nuo E46:n ohjeet päde E38:aan. Ainakin monet eri vaihtoehdot ovat erilaisia, kuin ohjeessa ja siksi en uskaltanut itse alkaa säätämään mitään. Jos jollakin on kokemusta E38:n koodaamisesta, niin olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan jotain ohjeita.

    Pekuz:n ohjeet (tässä ohjeessa yritettiin saada kaistavilkku toimimaan E46 kopassa):

    - Ekana starttaa NCS
    - Filestä load prolife -> Expert profile
    - F1 - VIN/ZCS/FA
    - F3 - ZCS/FA f. eECU
    - valitaan korimalli e46 ja sitten voi valita otetaanko FA:t mittarista AKMB/ KMB vai ALSZ/LSZ elikkä valoboksista.
    - F6 back
    - F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> ok
    - F5 basic functions -> valitaan coapiReadSgGetFswPsw (pitää kelata vähän alaspäin että tuo löytyy)
    - Sitten Ergebnisdatei luukkuun kirjoitetaan FSW_PSW.MAN (asetusten tallennus file)
    - siihen aukeaa luukku sitten jossa ne asetukset on .. se voi panna kiinni, kun sitä ei sillee tarvita.
    - NCS kiinni
    - kaivetaan se FSW_PSW.MAN -file esille c:/NCSEXPER/WORK kansiosta .. ekana siitä voi ottaa kopion johki talteen. Sitten sen siellä WORK-kansiossa olevan voi avata Notepadilla.
    - Sitten etitään sieltä se CYCL_TI_ BLK ja vaihdetaan notepadissa se einmal -> dreimal ja sitten tallennetaan notepad file.

    -Sitten jatketaan FSW_PSW-lataamisella autoon -> NCS käyntiin
    - Load profile -> FSW/PSW manipulate profile
    - F1 -> F3 ->e46 -> ALSZ taikka AKMB tjsp (taas tää FA tunnistus)
    - F6 back
    - F4 process ecu -> ALSZ tai LSZ -> OK
    - F3 execute job, tässä se niittaa sisään sen muutetun asetus-fileen ja asetus sille vilkulle muuttuu ..


    Tuon korimallivalinnan jälkeisessä FA:t ottamiskohdasta alkaen on eroa. Minun autossani ovat vaihtoehdot IKE ja EWS. Tästä kun mennään eteenpäin kohtaan process ecu, niin tuossa kohtaa minulla ei ole annettuja vaihtoehtoja, vaan joku isompi lista muita. Auttakaa nyt miestä mäessä.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Ne on tarkoitettu BMW:n insinööreille vähän niinku backup koodeiksi.
    OK. Ilmeisesti niistä ei sitten tarvitse välittää jos ei normaaleita koodeja ole tullut? Ihmetyttää vaan sekin kun nuo ei nollaannu pois vaikka koittaa muistin tyhjentää.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Osaisiko tähän joku antaa vastauksen mikä tuo shadow memory on kun lukee vikakoodeja?
    Ne on tarkoitettu BMW:n insinööreille vähän niinku backup koodeiksi.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by bmw330ci View Post
    Nyt tosi nolo kysymys ,mutta mitä kautta löytyy esim. huoltojen nollaukset INPA:sta? Ja samaan syssyyn kysytään nyt vielä, kun luet shadow memoryn niin tarkoittaako se että nämä ovat jotain "vanhoja" koodeja vai mikä tämä shadow memory on? Itsellä näyttää maf:fi kolmea eri vikakoodia tuolla shadow:n puolella, mutta itse vikakoodi puolelta ei koodeja löydy.

    Kiitos jo etukäteen
    Osaisiko tähän joku antaa vastauksen mikä tuo shadow memory on kun lukee vikakoodeja?

    Leave a comment:


  • justjust
    replied
    Originally posted by Pekka84 View Post
    ongelma on ratkaistu. eli sun pitää laittaa sieltä paikasta mistä valitaan
    com portin numero kohdilleen. kohtaan latency timer arvoksi 1ms.
    vakioona se on 16ms
    Mistä saan määrittää tuon latency timer arvon? Vai onko vain usb-kaapelia käyttävän ongelma??

    Leave a comment:


  • mikkod
    replied
    Onkos noilla poikain vehkeillä mahdollista päivättää auton softat? Vai pitääkö ajaa esim. Laakkoselle?

    Leave a comment:


  • jartsa02
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Äsken kävin autolla katsomassa mitä mittaristo nyt näyttää niin vaikutti ihan oikealta 7.5 astetta, mikähän lie illalla ollut kun näytti niinkin hurjia lukemia...
    Öljynvaihto näyttö ei tosin nollautunut, ei sen kyllä tarvinnutkaan...

    Mistä inpassa löytyy se valikko että saa ne nollaukset tehtyä?
    e39 -> Body -> instrument cluster -> F5 activate -> F2 - F4 sitten on ne nollaukset (F2 oil service, F3 jarruneste-kellonkuva, F4 inspection).

    Leave a comment:


  • OneAndOnly
    replied
    Äsken kävin autolla katsomassa mitä mittaristo nyt näyttää niin vaikutti ihan oikealta 7.5 astetta, mikähän lie illalla ollut kun näytti niinkin hurjia lukemia...
    Öljynvaihto näyttö ei tosin nollautunut, ei sen kyllä tarvinnutkaan...

    Mistä inpassa löytyy se valikko että saa ne nollaukset tehtyä?

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Sitten painoin "the next service oilservice" kohtaa ja seuraus oli että mittaristo kävi pimeänä samoin 16:9 näyttö ja ajotietokone muuttui saksan kieliseksi ja mittaristo rupesi näyttämään +48.0 astetta, pyöri vielä muutaman minuutin niin laski vaan +47.0 asteeseen. minulla oli auto käynnissä kun tein ko. toimenpiteen.

    Kenelläkään ideoita mitä tapahtui?
    Johtuisko ihan vaan siitä, että mittaristo on käynnistynyt uudelleen. Lämpötilat näkyy Fahrenheitteinä?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Itseäkin kyllä hirvittää, kun Carsoftilla tuli jotain aikoinaan tehtyä. Onneksi ei mitään sattunut, mutta myöhemmin on tullut vastaan valitettavia tapauksia, joissa esim. mittariston kielenvaihdossa Carsoft on tiltannut mittariston.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by OneAndOnly View Post
    Katselin tossa äsken huvikseni auton koodeja ja jokunen sieltä löytyikin mut siitä toistaalla lisää.

    Sitten kokeilin etsiä että missä valikossa on huoltojen nollaukset mut enhän minä siitä niitä löytänyt, missä valikossa ne muuten on?

    No, itse asiaan... Sitten kokeilin carsoftia ja siellä menin polkua:
    Special functions -> service / interval reset -> SI- reset / programation

    Siinä näkyi jotain tietoja SI-data kohdassa ja siinä ylempänä.
    Sitten painoin "the next service oilservice" kohtaa ja seuraus oli että mittaristo kävi pimeänä samoin 16:9 näyttö ja ajotietokone muuttui saksan kieliseksi ja mittaristo rupesi näyttämään +48.0 astetta, pyöri vielä muutaman minuutin niin laski vaan +47.0 asteeseen. minulla oli auto käynnissä kun tein ko. toimenpiteen.

    Kenelläkään ideoita mitä tapahtui?
    Tapahtui carsoft Älkää nyt ihmeessä edes nollatko huoltovaloja tuolla roskalla, ei tiedä yhtään et mitä käy

    Leave a comment:

Working...
X