Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tonton
    replied
    Originally posted by Dunky View Post
    Juu typo... RM eikä RC
    Tossa jotain http://www.bimmerforums.com/forum/sh...-BBS-RM-and-RS

Mutta jos lähtökohta on 6,5" et33 niin about 7-8 eteen ja puoli tuumaa enemmän taakse. Et:t löydät Linkin takaa

Vanne itsessään on niin pieni että rengaskoko määrittää miten se mahtuu.

Meinaan että siitä voi tehdä vaikka 10" et-5 niin mahtuu kun laittaa 155/60 kumin päälle, mutta et varmaan tarkoittanut sitä
    Last edited by Tonton; 13-11-2016, 22:14.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Nyt ei kyllä joku asia täsmää
    Kysyt 15" vanteista ja meinaat tehdä vanteet joita on tarjolla vain 17" ja 18"
    Juu typo... RM eikä RC

Leave a comment:

• Tonton
    replied
    E30 cabriolet; minkäkokoiset 15" vanteet (ja millä ET:llä) menee heittämällä auton kaariin, mankelia EI siis käytetä!

Meinasin rakentaa BBS RC:t teetetyillä ulkokehillä :think
    Nyt ei kyllä joku asia täsmää
    Kysyt 15" vanteista ja meinaat tehdä vanteet joita on tarjolla vain 17" ja 18"

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    E30 cabriolet; minkäkokoiset 15" vanteet (ja millä ET:llä) menee heittämällä auton kaariin, mankelia EI siis käytetä!

Meinasin rakentaa BBS RM:t teetetyillä ulkokehillä :think
    Last edited by Dunky; 13-11-2016, 18:16. Reason: RM EIKÄ RC :)

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by pomo View Post
    Tiedostin, että sulla oli eri malli, mutta samalla oletin, että aika samanlaiset perustoiminnot kaikissa! Lähinnä vinkiksi vianetsintään kun jaksanut ruveta sun auton osalta kaivamaan onko samanlainen!
    EN minä pahalla sitä sanonut Nää on kuitenkin aivan eri planeetalta

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Tiedostin, että sulla oli eri malli, mutta samalla oletin, että aika samanlaiset perustoiminnot kaikissa! Lähinnä vinkiksi vianetsintään kun jaksanut ruveta sun auton osalta kaivamaan onko samanlainen!

Leave a comment:

• JIPSKI
    replied
    Pomo: tää mun auto on E30 En kyllä ole löytänyt pikaisella googletuksella, taikka realOEM:sta tuota vaijeria. Sähköikkuna pelaa, pikkusen kun koputteli moottoria niin johan alkoi liikkumaan. Kattomekanismikin toimii, pitää vaan odotella kolmea kaasujousta et toimis käsinauttamattakin. Yksi jousi katolle ja kaksi kotelon kannelle realoem väittää et menis kaksi jousta katollekin, mutta on väärässä

osa 20 menee sille läpälle ja 19 takaluukkuun. estää tosiaan takaluukun aukeamisen silloin kun kattokotelo on auki että ei tule osumia. Itse sähkökattoa säädellessä nostin takaluukun pois niin pääsi mikrokytkimiin ym käsiksi.

edit.Jesus ku olin hidas
    Last edited by JIPSKI; 05-09-2016, 09:02.

Leave a comment:

• MarQu
    replied
    Joku sellainen varmasti, mutta onko kaikissa avoissa ko vaijeri?
    Vilkkuu katon punainen merkkivalo mittaristossa. Toinen takasivuikkunakaan ei aukea ja tuo vaijeri; katto ei toimi, eiks niin
    On ollut kaikissa neljässä e30 avossa mitkä minä olen omistanut. Tosin yhdestä oli mennyt se poikki ja jäljet oli sen mukaiset takaluukussa.
    Noi kaikki oli manuaalikattoja.

edit: Tossa noin:http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...lap_mechanism/
    Osat 18-22
    Last edited by MarQu; 05-09-2016, 08:38.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Pomo: tää mun auto on E30 En kyllä ole löytänyt pikaisella googletuksella, taikka realOEM:sta tuota vaijeria. Sähköikkuna pelaa, pikkusen kun koputteli moottoria niin johan alkoi liikkumaan. Kattomekanismikin toimii, pitää vaan odotella kolmea kaasujousta et toimis käsinauttamattakin. Yksi jousi katolle ja kaksi kotelon kannelle realoem väittää et menis kaksi jousta katollekin, mutta on väärässä

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Tarkoitatko osaa numero 19?

Tuosta lähtee vaijeri tuonne takapenkin keskellä olevalla motoriikalla joka käyttää tuota Compartment lid:ä. Tuossa osassa on kiinni myös tunnistin, joka tunnistaa, että tuo "takaluukku" on kiinni ja katto saa sulkeutua.Voi hyvin olla, että jos tuo vaijeri on poikki tai pois paikoiltaan se saattaa estää myös ikkunan sulkeutumisen?

Minulla lakkasi e46:ssa toimimasta tuo tunnistin ja katto jäi auki eikä suostunut menemään kiinni kuin käsin, koska CVM II moduuli ei saa singnaalia, että katon suojaluukku on kiinni ja lukittu jakatto voi siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Oireili aluksi niin, että junnas tavallaan "paikoillaan" vähän aikaa ennen kuin katto meni kiinni. Mulla on kyllä se osa edelleen tallella, kun se oli tunnistinta lukuunottamatta toimiva. Ja tunnistinta ei saa irrallaan mistään...

Mulla meni muuten myös just kuskinpuolelta...

Kunnolisella vikakoodin luvulla pitäisi näkyä.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Vilkkuu katon punainen merkkivalo mittaristossa. Toinen takasivuikkunakaan ei aukea ja tuo vaijeri; katto ei toimi, eiks niin
    Kyllä mielestäni on kaikissa:think

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    Originally posted by MarQu View Post
    Oisko lukkovaijeri joka estää takaluukun ja kattoluukun aukeamisen yhtäaikaa.

Leave a comment:

• MarQu
    replied
    E30 -89 hydro electric roof....
    Paksissa, vasemmalla puolella menee vaijeri kannensaranasta jonnekin auton uumeniin (keulaa kohti) Mikä on tämän vaijerin funktio? Katto ei toimi nyt, kuin ei myöskään kuljettajanpuoleinen takaikkunakaan
    Oisko lukkovaijeri joka estää takaluukun ja kattoluukun aukeamisen yhtäaikaa.

Leave a comment:

• Dunky
    replied
    E30 -89 hydro electric roof....
    Paksissa, vasemmalla puolella menee vaijeri kannensaranasta jonnekin auton uumeniin (keulaa kohti) Mikä on tämän vaijerin funktio? Katto ei toimi nyt, kuin ei myöskään kuljettajanpuoleinen takaikkunakaan

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Kannattaa imuroida katto ennen pesua, siihen kertyy yllättävän paljon hiekkaa yms kökköä... Aq:n hyvä puoli näissä aineissa on se, että mukana on kaikki imuria lukuunottamatta eli pesuaine, sille oma hankausvekotin ja suoja-aine. Mikä parasta, katon voi pestä ja sitten heti suojata kun aineen voi laittaa myös märkään pintaan. Toimii hyvin, itse olen käsitellyt kaksi kertaa vuodessa, auto on ympärivuotisessa käytössä!

Olen joskus miettinyt, että pitäisi kokeilla jotain muutakin,mutta en taaskaan jaksanut värkätä ja hain saman hyväksi havaitun paketin kaupasta hintaan 39€. Ja miksi vaihtaa toimivaa?

Leave a comment:

Working...
X