Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sasumeil
    replied
    Olin suoraan yhteydessä myyjään, ja sainkin moniin kysymyksiin vastauksen.

Väitti että tarvisi toi c pilari systeemi silti ostaa erikseen :think

Vetoketjua ei ole, koska kuulemma vanhoihin kattoihin se uusi ikkuna ei kuitenkaan sovi kun katto elää? Onko mitään kokemuksia tästä?

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Hep! Etes tuo vetoketjukysymys :think semmosen kuitenkin mielelläni haluaisin...

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Joo anteeks en oo purkanu tuota kattoa ikinä enkä ole sitä etes nähnyt kohta puoleen vuoteen

Öm joo eli ulkokatto vaihdetaan, ja strapit ja c-pilarisysteemit. Mutta sitten jos ostan myös sisäkaton niin ei tarvi ostaa noita c-pilarisysteemeitä mutta strapit tietysti sitten?

Niin siis, onko sun tilaamassas katossa vetoketjullinen vaihdettava takaikkuna?

Ulkokatto käy siis sekä vanhaan että uuteen malliin?

Sisäkatto valitaan sen mukaan onko puoliautomaatti?

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Originally posted by Sasumeil View Post
    Jep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.

Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?

Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?
    Tuli ainakin tossa mun paketissa mukana. Mutta jos et vaihda koko kattoa, osta c-pilarit ja strapit, niin saat ainakin avautumaan ja on nätin näkoinen.

Mikä oli vielä epäselvää?

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Jep ei minunkaan sitä aukoa tarvi, siellä se makaa kovan katon alla. Kunhan mainitsin kun jotkut ovat puhuneet että varsinkin noita ikkunoita on mennyt pikkupakkasella. Tiedä sitten miksi etes ovat aukoneet.

Vieläkin kaivattas kaikkea mahdollista infoa?

Esim. nuo edellisessä viestissä lukevat. Sekä sisältääkö tollanen sisäkatto myös ne c pilarin osat, että tarviiko tuo korjaussarja silti ostaa?

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Jaa-a, paha sanoa. Viime kevään tuo oli 3kk kovan katon alla, mutta rätti oli jo valmiiksi repeämässä tosta ikkunan kohdalta. Syysykuussa se sitten repes. Nyt en oo koko rättiin vilkassu sitten syyskuun, ensimmäistä talvea kun mulla nyt on. Mutta miksei se kestäs? Sitä varten kai tuo kova katto tuohon on suunniteltu että puoli vuotta sen kanssa toimii. Kovempi rasitus kai se rätille on jos esim. pakkasella veivaa sitä edestakas :think
    Mulla ei ainakaan ole vielä tullut talvella tarvetta availla ja sulkea rätti? Olen kyllä talvi muutama kerran käyttänyt kattoa auki ja kiinni lämpimässä tallissa auton kuivatuksen jälkeen! Autoglym keväälläja syksyllä ja ei ole kyllä muuttunut mihinkään suuntaan 3 vuoden aikana!
    Last edited by pomo; 14-02-2016, 10:56.

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Noniin, hyvältä näyttää ainakin setti.

Anteeks kun vähän jankkaan mutta mitä noi eriversiot sitten meinaa? Ei kai noita nyt kolmea erilaista pitänyt olla? Mites oliko sulla vetoketjullinen se takaikkuna?

Onkos kellään tietoa miten esim. KL varaosista saatava tensionstrappien korjaussarja eroaa sitten ihan noista uusista strapeista?

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    Toi mistä mä ostin uuden katon laittoi tällaisen kuvan:

Mun katon hinta:

Voin sanoa että oli laadukas. Sisäkatto oli jopa hieman "paksumpi" kuin orkkis.

Tossa se mitä tuossa paketissa mukana

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Sori tuplaposti. Eikös noita ulkokattoja oo välillä saanu reilusti alle 500e, vai kuvittelenko vaan? Onkohan noissa paljon laatueroja? Mites kun noissa on aina vaan että 93-99 mutta näissähän tosiaan on kahta eri leikkausta, niin käykö tuo nyt varmasti tähän vanhempaankin vaikkei päällepäin näytä aivan samalta?

E. jälleen. Onhan noita tosiaan pirusti myynnissä 2-400e, mutta tulevat jenkkilöistä mihin tulee tulleja päälle vissiin kivasti. Näkyy vaan olevan suurinosa ettei oo semmosella vetoketjullisella ikkunalla. Menneepäs valihteminen hankalaks
    Last edited by Sasumeil; 11-02-2016, 21:14.

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Jaa-a, pahapa sitäkin testailla kun kova katto päällä, mut pitää kokkeilla kun pääse johkin talliin.

Kiitos sulle noista linkeistä, tutkaillaanpas hiljakseen! Perkale että alkaa nuukaks käydä, jos pitää vielä siirtotangot ja kaasujousetkin laittaa nii ei puolitoistatonnia riitä

E. jos löydät sen ohjeen niin et viittis sitä skannailla ja pistää yleiseen jakoon?

Leave a comment:

• mikkod
    replied
    hakala-

Kiitos infosta, tostahan löyty paljon hyödyllistä. Tarkentasin muutamaa kohtaa.

Eli olin mittaavinani tuon puslan ehjäks, mutta siihen en mittoja ikinä saanut. Joten onko sulla tietoa mikä sen halkasija on kerta sen uusit?

Miten pääsit noihin kaasujousiin järkevästi käsiks? näyttäs olevan vittumaisessa paikassa, mutta en kyllä ole sen tarkemmin tutkinut

Katon muoviosat, mitä tarkoitat? taakse ne mitkä kiristää sen sisäkaton takaosan vai mitä muita?

Mitä ajat tolla kuvalla takaa? Mitkä nauhat tosta korjautit ja mitä ne tekee? Mulla katto istuu muuten nätisti, mutta repsotti takareunasta ja edestä. Edestä liimailin sen kylmästi sinne taakse pienten tukien kanssa ja nyt ois hyvä, taakse en kerinny ennen kovakattokautta tekemään mitään. Nyt vaan pelottaa että tuota on varmaan liimailtu sieltä sun täältä, että mitä käy kun tuon avaan.

Onko sulla kuvaa siitä stensionstrappien viereltä, et millaset kuminauhat laitoit?

Mistä tilasit noita sun osias?

Tosiaan tarkotus ois että sähköllä ei ajella ennen kun joka paikka on oikeasti kunnossa, joten menee manualina ennen kun saan tangot suoriks ja sen takaluukku ongelman kuntoon.

Onko muilla muuten ollut ongelmaa että se luukku ei tahdo oikein mennä kiinni kun moottorit on vapautettu? jäis vähän raolleen.

Sain toiseltakin verhoilijalta mielipiteen että vaihtoon vaan koko paska, ei onnistu paikoillaan.

Joten mitä muuta sinne nyt samalla vaihellaan, vaihdetaanko esim ne strapit vai laitellaanko niihi vaa lisäkuminauhaa, jos niin mistä ja millasta? Mistä ootte noita osia tilannu? ite en oo osannu ku ebaysta kattella. Onko noissa hyvät ohjeet ja mitenkäs laatu? Tarvisko jotain muuta tietää?

Jos joku jolla toi katon vaihto on tuoreessa muistissa haluais jakaa kokemuksiaan vaikkapa puhelimitse niin nakkaappa yv numeroa!

Että mua ottaa päähän, ja suoraan sanottuna vähän pelottaa koko homma, mutta ei kai se auta kun rueta osia kattelemaan ja tilata ne, kunhan nyt tietää mitä kaikkea siihen itse rätin vaihtoon pitää laittaa. :roll:

Luukun ei kuulukaan lukittautua jos moottorit on vapautettu. Kun luukku on kiinni avaa kontti ja vedä niistä vaijereista huomaat mitä tapahtuu.

Katon vaihto hiljakseen tehtyä lämpimässä tallissa 3-5 päivän homma. Mulla saattaa olla ohje jossain tallessa. Mutta yksinkertaisesti - poraa niitit irti, ruuvaa muutama ruuvi irti, pujota narut, asenna strapit. Aivan vittumainen homma mutta tehtävissä perustyökaluilla.

Uusi katto + uusi sisäkatto + uudet strapit + liimat yms. n 1000e

C-pilarien korjaussarja:

Strapit

Sisäkatto

Katto

https://www.verdeck.de/de/cabrioverd...w-3er-e36.html Täältä saat tilattu kaikki kerralla.

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Jaa-a, paha sanoa. Viime kevään tuo oli 3kk kovan katon alla, mutta rätti oli jo valmiiksi repeämässä tosta ikkunan kohdalta. Syysykuussa se sitten repes. Nyt en oo koko rättiin vilkassu sitten syyskuun, ensimmäistä talvea kun mulla nyt on. Mutta miksei se kestäs? Sitä varten kai tuo kova katto tuohon on suunniteltu että puoli vuotta sen kanssa toimii. Kovempi rasitus kai se rätille on jos esim. pakkasella veivaa sitä edestakas :think

Leave a comment:

• pomo
    replied
    Miten rätti on kestänyt olla monta kuulauta auki-asennossa siellä kovankaton alla? Minulla e46 cab ja ajelen nyt kolmatta talvea rätillä. Aluksi ajattelin ostaa kovankaton, mutta tiedän pari tapausta (z3), jossa rätti on mennyt syksyllä ehjänä auki ja keväällä kiinnilaitettaessa revennyt?

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Nostellaas :think

Leave a comment:

• Sasumeil
    replied
    Noniin kiitos!

Tosiaan sillähän tällänen vehje on ostettu jotta sillä vois avona ajella, joten kyllä se laitetaan vaikka mullahan tää on kyllä ihan ympärivuotisessa käytössä kun on kovat katot, lohkolämppärit ja pelit.

Omassani holkki ei yhtään urilla.

Edelleen noihin edellisen viestin loppuosan kysymyksiin kaipaisin katon vaihtoa tehneiden mielipiteitä :think Lisäksi kiinnostaisi tietää, että kun uuden katon tilaa, niin täytyykö se tilata tällä vanhalla leikkauksella mikä omassani on, vai voiko ottaa uudella leikkauksella? onko niillä jotain muutakin eroa siis.

Leave a comment:

Working...
X