Originally posted by Juhqi
View Post
Cabriolet Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
X
-
Tullut aika monia nahanhoitoaineita kokeiltua mutta furniture clinicin leather revive on aivan älyttömän hyvä pehmentämään nahkaa ja samalta firmalta saa myös maalitkin.
-
Noin kuukausi sitten pesin nahan kissasaippualla ja käsittelin Auto Finesse Hide Leather-aineella. Ei tehnyt juurikaan muutosta.Originally posted by TorQuel View PostPari vaihtoehtoa ollut itsellä käytössä sisustojen kanssa puljatessa..
1. Perinteinen pesu kissasaippualla (Le Chat marseillesaippua, löytyy lähiprismasta) jonka jälkeen pigmenttiä sisältävä nahanhoitoaine. Itse olen käyttänyt Liberonin mustaa nahanhoitoainetta, löytyy suutarilta tai huonekaluliikkeestä..
2. Todella kuiville nahoille olen kissasaippuan sijasta käyttänyt ensin pigmentitöntä nahanpuhdistusainetta, kriteereitä sen verran että aine saisi sisältää mehiläisvahaa. Monia merkkejä olen kokeillut mutta parhaaksi ja helppokäyttöisimmäksi on yllättäen osoittautunut Sonaxin xtreme leather care foam. Em. aine antaa kyllä hyvinkin kuivalle nahalle huomattavan paljon elastisuutta ja pehmeyttä, mutta ei sisällä pigmenttiä.. Sinun tapauksessasi siis täytyy vielä tuon sonaxin/vastaavan aineen päälle levittää pigmenttiä sisältävä tökötti, kuten vaikkapa edellä mainittu Liberonin tuote.. Tässä kuitenkin oltava tarkkana, että antaa ensin tuon pehmentävän aineen kunnolla kuivua ennenkuin menee pigmenttiainetta päälle levittämään.. Siten taataan paras lopputulos..
E: Voihan toki olla että markkinoilta löytyy myös tehokkaasti pehmentävää nahan pesu/hoitoainetta joka jo valmiiksi sisältäisi pigmentin, mutta sellaiseen en ole vielä törmännyt :think
Tuo Sonaxin aine näyttää olevan hyvinkin edullista, paikallisesta Mätänetistä 12,90€. Kokeilemisen arvoinen. Kiitos vinkistä! Auttaako useampi puhdistuskerta pehmiintymiseen? Onko kokemuksia Liberonin puhdistus- tai käsittelyaineen pehmittävyydestä?
Kyselinkin eräästä liikkeestä noista Liberonin nahkatuotteista (http://www.pellashop.fi/index.php).
Leave a comment:
-
Pari vaihtoehtoa ollut itsellä käytössä sisustojen kanssa puljatessa..Originally posted by Juhqi View PostMiten olette pehmentäneet auton nahkasisustaa? Mulla on osittain todella kuivaa ja kovaa nahkaa. Pelkään koko ajan, että repeää jostain. Ja kuskin penkistä on lähtenyt väriä, joten saisi olla värjäävää.
1. Perinteinen pesu kissasaippualla (Le Chat marseillesaippua, löytyy lähiprismasta) jonka jälkeen pigmenttiä sisältävä nahanhoitoaine. Itse olen käyttänyt Liberonin mustaa nahanhoitoainetta, löytyy suutarilta tai huonekaluliikkeestä..
2. Todella kuiville nahoille olen kissasaippuan sijasta käyttänyt ensin pigmentitöntä nahanpuhdistusainetta, kriteereitä sen verran että aine saisi sisältää mehiläisvahaa. Monia merkkejä olen kokeillut mutta parhaaksi ja helppokäyttöisimmäksi on yllättäen osoittautunut Sonaxin xtreme leather care foam. Em. aine antaa kyllä hyvinkin kuivalle nahalle huomattavan paljon elastisuutta ja pehmeyttä, mutta ei sisällä pigmenttiä.. Sinun tapauksessasi siis täytyy vielä tuon sonaxin/vastaavan aineen päälle levittää pigmenttiä sisältävä tökötti, kuten vaikkapa edellä mainittu Liberonin tuote.. Tässä kuitenkin oltava tarkkana, että antaa ensin tuon pehmentävän aineen kunnolla kuivua ennenkuin menee pigmenttiainetta päälle levittämään.. Siten taataan paras lopputulos..
E: Voihan toki olla että markkinoilta löytyy myös tehokkaasti pehmentävää nahan pesu/hoitoainetta joka jo valmiiksi sisältäisi pigmentin, mutta sellaiseen en ole vielä törmännyt :thinkLast edited by TorQuel; 19-04-2015, 19:11.
Leave a comment:
-
Jotain kunnon hoitoainetta useaan kertaan niin pehmenee ainakin jonkin verranOriginally posted by Juhqi View PostMiten olette pehmentäneet auton nahkasisustaa? Mulla on osittain todella kuivaa ja kovaa nahkaa. Pelkään koko ajan, että repeää jostain. Ja kuskin penkistä on lähtenyt väriä, joten saisi olla värjäävää.
Leave a comment:
-
Miten olette pehmentäneet auton nahkasisustaa? Mulla on osittain todella kuivaa ja kovaa nahkaa. Pelkään koko ajan, että repeää jostain. Ja kuskin penkistä on lähtenyt väriä, joten saisi olla värjäävää.
Leave a comment:
-
Apuva
Ongelma täys automaatti katon kanssa, ja auto on e36 320 -97. Ei toimi sitten huonostikkaan.
Olen koittanut resetoida kattosysteemiä parillakin eri tavalla eikä vaan ala toimiin. Eli kun katto on kontissa ja kansi päällä raollaan ja painan katkaisijan pohjaan ja pistän virrat päälle niin hetken päästä kansi menee kiinni mutta sitten ei enään tapahdukkaan mitään. Ja punainen ledi alkaa vilkkuun napin yläpuolella. Olisiko kellään antaa hyviä vinkkejä mikä voisi olla vialla?
Leave a comment:
-
rätti
Onko foorumilla ketään kuka vaihtais e36 rätin korvausta vastaan/tietää jonkun joka vaihtaa?:think
Ja jos hintaa osaa sanoa niin sekin on plussaa
Leave a comment:
-
Tuo ei oo vissiin e46:n katto? Minulla on ainakin erilainen tuo sauma.
Leave a comment:
-
Laita ihmeessä kuvia ja jotain vinkkejä tänne!Originally posted by sakuuuu View PostJoo tässä lähdin kokeilemaan ihan itse ompelua juuri tuolla kuokku neulalla, se alkoikin onnistua ihan hyvin mutta purkautuu samaan tahtiin niin tarvii sitten ommella koko sivu uudelleen kai. Jos ottaisi rätin kokonaan irti niin olisi aika helppokin homma itse laittaa kuntoon nyt kun paikallaan niin varmasti vaikea ihan kelle vaan.
Leave a comment:
-
Joo tässä lähdin kokeilemaan ihan itse ompelua juuri tuolla kuokku neulalla, se alkoikin onnistua ihan hyvin mutta purkautuu samaan tahtiin niin tarvii sitten ommella koko sivu uudelleen kai. Jos ottaisi rätin kokonaan irti niin olisi aika helppokin homma itse laittaa kuntoon nyt kun paikallaan niin varmasti vaikea ihan kelle vaan.Originally posted by Juhqi View PostMulla on samantyyppistä repsotusta kyseisessä saumassa. Ei ihan noin paha ja vain toisella puolella.
Auto menossa Turussa rättikaton korjaukseen 2,5 vkon päästä (takaikkuna revennyt saumasta) ja "räätäli" lupasi ihmetellä myös tuota. Jos tämän kesän pärjäisi vielä vanhalla ja talvella vaihtaisi uuteen rättiin.
Voin ilmoitella saiko sitä korjauttua. Räätäli meinasi että jollain koukkuneulalla voisi saada parsittua, mutta läpi asti kuulemma erittäin hankalaa, koska kyseissä kohdassa on katon mekanismit tiellä.
Lisäys: Tuossa on käytettyä puuvillalankaa joka haurastuu auringossa ja alkaa repeilemään.
Leave a comment:
-
Mulla on samantyyppistä repsotusta kyseisessä saumassa. Ei ihan noin paha ja vain toisella puolella.Originally posted by sakuuuu View PostHei mites kun on toi katto päässyt purkautumaan molemmista kulmista takaikkunoiden yläpuolelta. Olen nyt lukenyt 30 sivua tätä keskustelua ja koittanu googlea niin näyttää ettei muilla ole ollut tälläistä ongelmaa. Eli mitäs mieltä te olette mitä kannattaisi tehdä? Onko rätti vaikea ottaa irti tai se nyt varmasti onnistuu kyllä mutta saako vielä helposti takaisin? Vai olisiko tässä Päijät-hämeen alueella tai sen lähellä jotai liikettä mikä osaisi korjata? Muutamaan auto verhoilu liikkeeseen olen soittanut ja eivät rättikattoja kuulemma korjaa.
Auto menossa Turussa rättikaton korjaukseen 2,5 vkon päästä (takaikkuna revennyt saumasta) ja "räätäli" lupasi ihmetellä myös tuota. Jos tämän kesän pärjäisi vielä vanhalla ja talvella vaihtaisi uuteen rättiin.
Voin ilmoitella saiko sitä korjauttua. Räätäli meinasi että jollain koukkuneulalla voisi saada parsittua, mutta läpi asti kuulemma erittäin hankalaa, koska kyseissä kohdassa on katon mekanismit tiellä.
Lisäys: Tuossa on käytettyä puuvillalankaa joka haurastuu auringossa ja alkaa repeilemään.Last edited by Juhqi; 27-03-2015, 11:56.
Leave a comment:
-
Onpa pirulline sauman aukeama! Korjaajat voi olla vähissä. Irti se kuulemma lähtee helpostikin, mutta takaisin laittaminen on kuulemma vaikeampaa. Korjaajan löytäminen voinolla hankalaa, niitä ei tahdo oikein olla. Jos auto ei ole jokapäiväisessä käytössä niin sittenhän sitä voi ite koittaa? E36:n niitä on varmaan jotku täällä olijatkin vaihtanut. Varmaan samanlaine homma?
Totahan vois kyllä koittaa liimatakin? kattoa auki niin, että tuo kohta jää löysälle ja sitten liimaa ja puristin. Ehkä myös pientä ompelua omin kätösin?
Leave a comment:
-
Hei mites kun on toi katto päässyt purkautumaan molemmista kulmista takaikkunoiden yläpuolelta. Olen nyt lukenyt 30 sivua tätä keskustelua ja koittanu googlea niin näyttää ettei muilla ole ollut tälläistä ongelmaa. Eli mitäs mieltä te olette mitä kannattaisi tehdä? Onko rätti vaikea ottaa irti tai se nyt varmasti onnistuu kyllä mutta saako vielä helposti takaisin? Vai olisiko tässä Päijät-hämeen alueella tai sen lähellä jotai liikettä mikä osaisi korjata? Muutamaan auto verhoilu liikkeeseen olen soittanut ja eivät rättikattoja kuulemma korjaa.
Leave a comment:
-
Tilasin kyseisen tuulisuojan, kun ei noita orkkiksia löydy mistään. Kerron kokemuksia jossain vaiheessa.Originally posted by Juhqi View PostKyselin tuolta E36-ryhmästä jo, ja löysin nyt tämän cabrio-ryhmän, joten laitetaan kysymystä tänne, jos löytyis tietoa noista ei-OEM tuulisuojista, kun saksalaiset eivät ole kiinnostuneita lähettämään Saksan ulkopuolelle.
Ebaystä katselin tämmöistä, vaikuttaa ihan hyvältä, on ainakin saanut positiivista palautetta. Hintaa 150€ ja ilmainen kuljetus Saksasta. Merkki on Zymexx. http://http://www.ebay.de/itm/Windsc...item234ccdef15
Onko jollain kokemuksia, omia tai kuultuja?
E: Tuossa vielä sama tuote Zymexxin omilta nettisivuilta (164,95€) https://zymexx.de/en/product/windschott_bmw_4.html
Leave a comment:
-
Kyllä kai ne perustoimivia on, hydraalikkanesteet saattaa haihtua tai hävitä ajan kanssa, mutta niitähän voi lisätä. Oma hommansa kyllä, koska nestesäiliöä on paketoitu äänieristyksen vuoksi.Originally posted by maukk1s View PostKuinka varmatoimisia e46 kattosysteemit on näin keskimäärin? Onko niissä usein ongelmia?
Ei kai noissa nettikirjoittelunkaan mukaan hirveesti oo vikaa ollut. Onhan siinä toki montaliikkuvaa osaa ja ite niitä mahdollisia vikoja pitää koittaa selvittää. Korjaajia ei vian etsintään tahdo korjaamoilla oikein olla
Jos perse kestää niin tuleehan se kuntoon myös sillee, että aletaan vaihtaa osia!
Leave a comment:
Leave a comment: