kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ippeex
    replied
    Kannattaako vaivautua kytkemään laajakaistaa kdfi perään vai mennä suosiolla erillisellä mittarilla? taitaa noista löytyä myös outputti eculle jos haluaa

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mitäpä luulet? Speeduino
    Oma tietotaito ei riitä speeduinon rakentamiseen...

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Moottori pyörii hukkakipinämoodissa, saako tuon pyörimään sekventiaali sytytyksellä asetuksia muuttamalla

    Ei saa.



    Originally posted by -kalevi- View Post
    ja onko sillä mitään vaikutusta kipinän riittävyyteen?

    On, jos ongelma ei olisi purkin puolella.



    Originally posted by -kalevi- View Post
    Olen jo hommannut bosch p65 puolat tarkoituksena laittaa ne seuraavaksi. Onko kdfi kipinänrajottimien poistosta hyötyä ja onko itse tehtävissä m60 kdfi :hin?

    Se virranrajoitus "systeemi" on se ongelma, ja jos poistat sen niin otat riskin syttykivien käryämisestä kun niiden jäähdytys on alunperin puuttellinen kdfi:ssä



    Originally posted by -kalevi- View Post
    Onko muita vinkkejä miten pääsisi pätkimisestä eroon?

    Mitäpä luulet? Speeduino

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Moottorina m60b40 ja moottorinohjauksena kdfi. Uudet bremin tarvikepuolat ja tulppina nkg bcr8es 0,5 kärkivälillä. 0,5bar ahdoilla toimii, mutta isommilla ahdoilla ahdoilla alkaa pätkimään. Polttoaineena e85 ja ennakkoa kokeiltu 15-25 välillä. Moottori pyörii hukkakipinämoodissa, saako tuon pyörimään sekventiaali sytytyksellä asetuksia muuttamalla ja onko sillä mitään vaikutusta kipinän riittävyyteen? Olen jo hommannut bosch p65 puolat tarkoituksena laittaa ne seuraavaksi. Onko kdfi kipinänrajottimien poistosta hyötyä ja onko itse tehtävissä m60 kdfi :hin? Onko muita vinkkejä miten pääsisi pätkimisestä eroon?

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep onhan tuossa kdfi:ssä laatu vähän mitä sattuu ja prossukortilta puuttuu kokonaan suojaukset jännitepiikkien tms. varalta, niin kummasti noita menee välillä selittämättömästi pimeäksi..
    .
    Mulla tuossa harasteessa nyt V1.4 pnp purkki käytössä. Meneekö laadun/suojausten heikkouden piikkiin, vai onko mulla nyt joku asetus perseellään?

    Oireena että vapaalla tai hyvin kevyessä kiihdytytyksessä kun pitää kierroksia n.5300-5500 hetken aikaa, niin ilmeisesti sytkä katoaa kokonaan pois pelistä ja palautuu kun saavuttaa joutokäyntikierrokset.

    Jos kaasua pitää painettuna yhtään kun sytkä(?) lopettaa toimintansa ja kierrokset tippuu, pamauttaa putkessa helvetin kovaa.
    Välillä kierrokset jää humppaamaan tyhjäkäynnin kohdalle ja vaatii uudelleen käynnistyksen jolloin pelaa taas normaalisti, välillä pelaa suoraan ihan normaalisti kun kierrokset ensin tippuu tuonne joutokäynnille saakka.

    Kovemmalla kuormituksella, esim kiihdyttäessä täyskaasulla kelaa ihan normaalisti rajoittajalle saakka. Muutenkin pelaa ihan normaalisti, mutta ainoastaan tuolla päälle 5k rpm tulee kyseinen häikkä.:think

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    -----
    Last edited by bmw89; 08-03-2020, 10:07.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Maikkeli View Post
    Minkäslaisia asetuksia tuohon sequentiaaliseen suihkutukseen pitää laittaa :think M50NV jos jotain väliä.
    Ei onnistu seqventiaalinen suihkutus kdfi:llä

    Leave a comment:


  • Maikkeli
    replied
    Minkäslaisia asetuksia tuohon sequentiaaliseen suihkutukseen pitää laittaa :think M50NV jos jotain väliä.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Sytkäkivien virranrajoittimet

    Olisiko kellään heittää selvää how to ohjetta noiden ohitukseen KDFI 1.4 m52 levyssä.

    Pazi88 olikin johonkin topikkiin laittanut m50 ja m52 kuvat, mutta tässä nuo rajoittimet on toisella puolella levyä kuin itse nuo sytkämorkulat eli lieneekö vanhat kuvat jostain aiemmasta versiosta:think

    Pakko kysellä tyhmiä ja rämpiä tämän kdfi:n kanssa kun elektroniikka ymmärrys ei riitä speeduinon kanssa pelaamiseen ja kukkaro on erimieltä ns. oikeista moottorinohjaimista

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    E36 m52b28 kiekkamittari

    Noniin elikkä tänään jaksoin tuon mittariston kanssa ihmetellä joten tässäpä selkeä ohje jos joku saman asian kanssa painii.

    Ecun liittimestä pinnistä 36 suora johto mittariston 1liittimen(valkoinen) pinniin 20. Ja siis johto molemmista päistä poikki jotta uusi johto ohittaa kaikki kummajaiset väliltä.

    Tämä ei vielä yksin riittänyt vaan tunerstudiosta pitää vielä vaihtaa se tacho output pin ign(js10) arvoon kun oletuksena siellä oli ac1.

    Ja lämpömittari herää samalla
    Last edited by Tikkunen85; 31-03-2019, 19:03.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Kohta voisi varmaan laittaa Speeduino-topicin pystyyn ja unohtaa nämä sontaa olevat mega-piraatit?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by TeiniDX View Post
    Nonii lambda rupes toimii tai ainaki järkevän oloisia lukuja näyttää ja säätöä ym. Testiä sen suhteen päästy tekemään.

    Nyt olisi sitten aikaa tuolle mittaristolle mutta ei tunnu menevän putkeen se homma. Mustia johtoja eculta lähtee aika monta ja kaavioiden mukaan pinnistä 36 pitäisi lähteä rpm signaali mustalla johdolla mittaristolle. No autossa pinnistä 36 lähtee pua keltainen piuha ni mitäs perkelettä:think

    Mittaristostahan siis puuttuu koko oikea puoli eli rpm,lämpö ja kulutus. Kaikille tuntuisi olevan omakin piuha, mutta onko joidenkin pinnien välillä nyt jokin suora yhteys mikä herättää kerralla nuo kaikki?
    Kulutus mittari ei kdfi:llä tule toimimaan ikinää oikein. (Eikä monella muullakaan aftermarket eculla). Ja lämpörila tulee ihan omaa piuhaansa pitkin suoraan moottorilta. Mutta e36 mittaristonon niin hieno että se ei herätä lämpömittaria henkiin jos kiekkasignaali ei pelaa.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Nonii lambda rupes toimii tai ainaki järkevän oloisia lukuja näyttää ja säätöä ym. Testiä sen suhteen päästy tekemään.

    Nyt olisi sitten aikaa tuolle mittaristolle mutta ei tunnu menevän putkeen se homma. Mustia johtoja eculta lähtee aika monta ja kaavioiden mukaan pinnistä 36 pitäisi lähteä rpm signaali mustalla johdolla mittaristolle. No autossa pinnistä 36 lähtee pua keltainen piuha ni mitäs perkelettä:think

    Mittaristostahan siis puuttuu koko oikea puoli eli rpm,lämpö ja kulutus. Kaikille tuntuisi olevan omakin piuha, mutta onko joidenkin pinnien välillä nyt jokin suora yhteys mikä herättää kerralla nuo kaikki?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Meillä ainalain, kun siitä kdfi:n prossukortilta, kun putsasi fluksijämät ja mitkä lie hapettuman näköset setit alko se laajakaistaohjain näyttämään pääasiasa järkeviä lukuja. Sen verran että koneen sai säädettyä lukemien perusteella.

    Leave a comment:


  • Tikkunen85
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kuulosta kdfi:n oman laajakaistaohjaimen normaali toiminnalta. Aivan paska. Ei sitä kannata käyttää.
    Tyhjentävä muttei niinkään toivottu vastaus. Kai joku on sentään jollakin konstilla saanut katiskansa tämänkin avulla säätöihin vai onko ihan toivotonta? Mikäs pulikka tuohon tulisi nyt sitten ostaa lisäksi kun itse anturi siis jo keritty erikseen ostaa. Plx yms. Taidetaan myydä aina settinä:think

    Leave a comment:

Working...
X