kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lehtiskä
    replied
    Mikäs tossa tunerstudiossa pitää M52 moottorin kanssa valita tohon IGNITION INPUT CAPTURE kohtaan?
    Vakiona oli: falling edge
    Mutta mitä oon kattellu netistä niin yleensä (ainakin M50 moottoreissa on ollu rising edge.)
    Johtuuko tuo nyt siitä että M50 triggerissä puuttuvat hampaat on eri kohdassa kun M52 moottorissa
    Ja siis käytössähän on M52 moottorille tarkoitettu KDFIn boxi
    Last edited by Lehtiskä; 26-08-2018, 21:50.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    No nyt kaikki mikä pitääkin niin pelaa kiitos vielä avuista.
    Eka testilenkki heitetty ja on tuo ihan eri moottori kun sinne työntää vähän painetta bensakartta ainakin turvallisesti rikkaan puolella hiotaan penkissä sitten kohdalleen.
    Kierroslukumittari puuttuu yhä kun en löytänyt kaaviota netistä että mihin pinniin tulee kierrosluku mittarin päässä osaisko joku jelpata tässä? (e39 523i vm96) Eipä tuolla nyt kiire ole kun tunerstudio näyttää kyllä kierrokset.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Kiitos pazi!
    Oon sun videoita kattonu ahkerasti ja niistä ollu suunnaton apu, mahtavaa että jotkut viittii jakaa tietämystään aiheesta. Välillä joutuu vaan tyhmälle vääntämään rautalangasta.
    Tämä on eka moottorinohjaus rojekti niin meinaa välillä kivestää, mutta yritetään opiskella mahdollisimman paljon särkemättä tietenkään mitään

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Oxy1 pinniin vedät vaan laajakaistan 0-5v signaalin. Ja tunerstudiosta oikea laajakaista kalibrointi käyttöön.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Nonniin yksi ehkä vähän tyhmäkin kysymys vielä.
    Eli nyt on laajakaista (AEM) kiinni. Mitään muuta lamdaa ei ole ja tuostahan saa laajakaista signaalin vielä eteenpäin.
    Ihmettelen vaan nyt sitä että mihkä ihmeen pinniin se pitää kytkeä jos haluaa lamdan signaalin boxille.
    Yritin manuaalia lukea mutta enhän mä vissiin tarvi tota KDFIn laajakaista ohjainta? Vaan riittää kun se tieto vaan menee sinne purkille? Täytyy myöntää että tämän kanssa oon ihan hukassa mutta pitää yrittää vaan nyt taistella tää läjään että saa viisaamman ihmisen käsittelyyn rullille ja olis kaikki piuhat oikeassa paikassa.
    VE kartan sain sen verran kuntoon että käy nyt nätisti tyhjää lambda arvolla: 1 sytkä 14°
    Käynnistys rikastuksia joutuu roplaamaan vielä kun on tuo RE85 polttoaineena.
    Edit: luin vielä manuaalia ja sain sellaisen käsityksen että GP2 pinni maihin (kytkee lamdaohjauksen käyttöön) ja sitten se mun mittarilta tuleva 0-5v tohon pinniin OXY1 niin tulee signaali boxille. Menikö sinneppäinkään
    Last edited by Biimersson; 22-08-2018, 19:32.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Juu puhtaasti säädöistä johtuvaa. Et sitä humppaamista saa pois ennenkuin bensakartan olet saanu tasoitettua laajakaistan avulla. Ennakko on aika paljon tyhjäkäynnillä ainakin m5x moottorille. Joku 10-15 ennemmin.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Noniin eli kone lähti tulille yllättävän kivuttomasti
    Mutta ongelmana on seilaava tyhjäkäynti.
    Kone humppaa n100rpm välillä ja TK kierrokset on jossain 900-1000 tienoilla.
    Käytössä on vakio TK venttiili ja se on kytketty kuten vakionakin kaasuläpän taakse.
    Imuvuotoja yritin etsiä mutta en kyllä löytänyt.
    Sytkä on tyhjäkäynnillä n18°
    Bensakarttaa sai nostaa aika reilusti että suostui edes pysymään käynnissä.
    Laajakaista mittari tulee maanantaina että rupeaa näkemään seoksen mutta ajattelin että kysyn täältä vielä että voiko tollanen humppaaminen johtua huonoista säädöistä vai onko jotain muuta ongelmaa mahdollisesti.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Jes kiitos tästä!
    Nyt yritetään vaan saada koneet säätöihin

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ms2:ssa ei ole vvt tukea kuten ms3:ssa esim on. Jotenka vanosta ohjataan programmable outputsin kautta. Esim. näin:

    Ainakin aikaisemmin siellä oli tuo tps raja asetettukkin oikealle outputille, mutta tuo vanoksen poiskytkentä kierroksilla puuttu.

    Ja vakio nokille sopivampi poiskytkentä rpm on ennemmin 4000 kuin tuo 5000. Ja mitään feedbäkkiähän tuossa ei ole, että pelaako vanos oikein vai ei.

    Leave a comment:


  • Biimersson
    replied
    Kokeillaan täältä jos tulis selkeyttä eli E39 M52 sinkkuvanos koneeseen ymppäsin ahtimen ja laitoin KDFI v1.4 ohjaamaan moottoria.
    Pari asiaa on nyt kysymysmerkkinä eli miten tossa tunerstudiossa pystyy vanosta säätämään? Eli milloin päällä/pois.
    Kiekkamittari myös mykkä KDFI:llä mutta se vissiin korjaantuu suoralla johdolla.
    Eniten nyt ihmetyttää tuo vanos.

    Leave a comment:


  • AnttiF
    replied
    Mulla kyllä kun auton käynnistää kierrosmittari toimii sekunnin ajan ja putoaa nollille Että jotain tietoa sinne tulee kuitenkin Ois vaan mukava kun sais mittarit toimimaan niin ei lämpöjä tarvis aina piilovalikosta seurailla

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep sehän voi olla että kaikki boksit linjassa imee sen verran virtaa, että polonen kdfi ei jaksa nostaa signaalin jännitettä tarpeeksi suureksi, et se kelpais mittaristolle.
    Aika varmasti on näin, koska mulla on vm -97 e39 M52B20-koneella ja ite tehty MS1/V3 alkuperäseen johtosarjaan adapterilla ja mittaristo pelaa moitteetta. Ylösveto kierrosluvun ohjaukseen on 1kohm vastuksella +12V:iin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Itse huomasin tuon E36 cabrion kanssa että taitaa kiekkamittarin ongelma olla se kun sen tietoa on jaettu eripuolille autoa, esim. abs-boksin kun otti irti lähtee kiekkamittari pelaamaan.
    Joko nuo muut yksiköt tekee sille signaalille jotain tai sitten ne heikentää sitä signaalia ja ei teho vaan riitä mittaristolle??
    Jep sehän voi olla että kaikki boksit linjassa imee sen verran virtaa, että polonen kdfi ei jaksa nostaa signaalin jännitettä tarpeeksi suureksi, et se kelpais mittaristolle.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Itse huomasin tuon E36 cabrion kanssa että taitaa kiekkamittarin ongelma olla se kun sen tietoa on jaettu eripuolille autoa, esim. abs-boksin kun otti irti lähtee kiekkamittari pelaamaan.
    Joko nuo muut yksiköt tekee sille signaalille jotain tai sitten ne heikentää sitä signaalia ja ei teho vaan riitä mittaristolle??

    Leave a comment:


  • AnttiF
    replied
    96 vuosimallin auto kyseessä
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Itseasiassa tämä riippuu siitä minkäikäinen e39 on kyseessä. Olettaen että kohteena on bensa e39, niin sinkkuvanos m52:lla olevissa tulee perinteinen kiekkasignaali ecu:lta mittaristolle:
    https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...erface/oe3qRcr
    Tämä pitäs kyl KDFI:n kanssa toimia ongelmitta, mutta jostain x-syystä tuon johdon on joutunut vetään erikseen että alkaa pelaamaan.

    Ja lohkossa on tupla-lämpötila-anturi, joista toista käyttää mittaristo. Netti TIS on vaan niin ärsyttävä, etten siitä löytänyt kaaviota. Joka tapauksessa tämän toiminta ei pitäisi riippua ECU:sta mitenkään koska on täysin erillinen systeemi. Mutta taas jostain x-syystä lämpötila ei pelaa mittaristossa jos ei kiekkasignaalikaan. Liekkö sit joku mittariston oma juttu :think Itselläni ei noita ongelmia ole ollut, niin en osaa sanoa tarkemmin.

    Mut joo sit tuplavanos koneissa (m52tu ja m54) lämpötila ja kiekkatiedot kulkee väylän kautta. Nämäkään ei ole mahdottomia toteuttaa, sillä ainakin ms3 osaa pukata oikeanlaiset viestit can väylään, että e39/e46 mittaristoihin saa elämää. En ole kylläkään katsonut onnistuuko tämä ms2:lla (esim. kdfi).

    Leave a comment:

Working...
X