kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • grab_
    replied
    Originally posted by JTP78 View Post
    tommonen tuli vielä mieleen että saako tohon kdfi 1.3 pakolämpöanturin kytkettyä? :think
    En ainakaan usko mutta varma en ole miks et laita ihan mittarilla sitä joka näyttää lämmöt?itellä pro-sportin pakolämpö mittari ja on kuulemma hintansa kapine

    Leave a comment:


  • JTP78
    replied
    kdfi

    tommonen tuli vielä mieleen että saako tohon kdfi 1.3 pakolämpöanturin kytkettyä? :think

    Leave a comment:


  • JTP78
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    Kyllä
    Kiitos vastauksesta.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by JTP78 View Post
    Kysytään nyt kun en löytänyt haulla löytänyt selvää vastausta ja oma järki ei sano.
    Eli on toi kdfi purkki menossa m50 pataan ja jäi epäselväksi et tarviiko se laajakaista lambdan toimintaan saamiseksi myös sen ohjaimen. Ilmeisesti.
    Kyllä

    Leave a comment:


  • JTP78
    replied
    laajakaista kdfi v1.3 Pnp

    Kysytään nyt kun en löytänyt haulla löytänyt selvää vastausta ja oma järki ei sano.
    Eli on toi kdfi purkki menossa m50 pataan ja jäi epäselväksi et tarviiko se laajakaista lambdan toimintaan saamiseksi myös sen ohjaimen. Ilmeisesti.

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by ErPe View Post
    Käytiin korjaamolla mittauttamassa. Ensimittauksen jälkeen asentaja viisasi ovea, kun arvot oli niin perseellään. "Virilastu" lensi kuuseen ja vakio tilalle. Päästöt putosi tämänjälkeen "täydelliselle" tasolle.
    Toki kisakattiakin ajettiin vielä kuumemmaksi välillä, mikä tietysti vaikuttaa tulokseen.
    Nokat on syksyn aikana menossa hiottavasti, ja arveluttaa miten päästöt käyttäytyy tämän jälkeen.
    Yksi konsti tietenkin olisi jos säädettävällä purkilla sais ajettua vaadittavat katsastusarvot paperille. Tämän jälkeen säätää takaisin kisa-asetuksiin. :think
    Kai tuo riippuu vähä virilastustaki, itellä ainaki ollu aina noilla virilastuilla päästöt kunnossa...Tosin ei tää mikään vähäpäästönen ookkaan mut silti ...

    Leave a comment:


  • ErPe
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    Tuo olis suht helppo katsoa halvalla ja hyvin saatavilla olevalla co-mittarilla, säätää sen avulla seoksen päästömittauskuntoon sillä kierrosalueella millä se mitataan leimalla. Sit on muualla "vikaa" jos vielä pomppaa päästöistä, eli esim. HC liian korkea. Se vois kertoa liian kireästä nokasta..
    Käytiin korjaamolla mittauttamassa. Ensimittauksen jälkeen asentaja viisasi ovea, kun arvot oli niin perseellään. "Virilastu" lensi kuuseen ja vakio tilalle. Päästöt putosi tämänjälkeen "täydelliselle" tasolle.
    Toki kisakattiakin ajettiin vielä kuumemmaksi välillä, mikä tietysti vaikuttaa tulokseen.
    Nokat on syksyn aikana menossa hiottavasti, ja arveluttaa miten päästöt käyttäytyy tämän jälkeen.
    Yksi konsti tietenkin olisi jos säädettävällä purkilla sais ajettua vaadittavat katsastusarvot paperille. Tämän jälkeen säätää takaisin kisa-asetuksiin. :think

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Tuo olis suht helppo katsoa halvalla ja hyvin saatavilla olevalla co-mittarilla, säätää sen avulla seoksen päästömittauskuntoon sillä kierrosalueella millä se mitataan leimalla. Sit on muualla "vikaa" jos vielä pomppaa päästöistä, eli esim. HC liian korkea. Se vois kertoa liian kireästä nokasta..

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by ErPe View Post
    Onko porukalla kokemuksia miten pakokaasuarvot heittää säätämisen jälkeen. ( vaparissa ) Vieläkö on säädetyllä purkilla mahdollisuuksia päästä leimasta läpi?:think

    " virilastu" ainakin sekoitti arvot ihan täydellisesti.
    Riippuu hyvin paljon siitä missä kunnossa moottori on ja mitä osia siihen on vaihdettu. Erityisesti nokka-akselien arvoilla on merkitystä.

    Se purkki tai lastu tai ohjelma ei siitä moottorista päästöjä pudota jos muut asiat on pielessä. Säädettävä moottorinohjaus toki mahdollistaa jonkinasteisen päästömittarin huijaamisen kun arvot hierotaan sellaisiksi että lapun saa ulos jossain tietyssä kuormituspisteessä.

    Leave a comment:


  • ErPe
    replied
    Onko porukalla kokemuksia miten pakokaasuarvot heittää säätämisen jälkeen. ( vaparissa ) Vieläkö on säädetyllä purkilla mahdollisuuksia päästä leimasta läpi?:think

    " virilastu" ainakin sekoitti arvot ihan täydellisesti.

    Leave a comment:


  • Jusa20
    replied
    Onkos ihmisillä ollut ongelmia tuon uuden 1.4 version kanssa asetusten säätämisessä? Pistetiin läppäri kiinni boksiin ja ladattiin sieltä asetukset tunerstudioon. Ruvettiin suuttimien asetuksia laittamaan, mutta "injector characteristics" välilehdellä PWM current limit, PWM Time threshold ja injector PWM period on harmaana, eli niiden arvoja ei pysty muuttamaan. Eli pelkästään dead time ja voltage correction on muutettavissa.

    Suuttimethan ovat korkeaohmiset ja current limit on arvossa 75%, tämähän pitäisi olla 100%:ssa korkeaohmisilla. Onkos tuosta jotain haittaa suuttimien toiminnan kannalta? Muut arvot tuolla välilehdellä ovatkin ihan ok.

    Leave a comment:


  • Ezpej
    replied
    Omassa ei ole ollut mitään tuommoista probleemaa.. Normaalisti sitä virtaa on tullut kaapeleistakin

    Leave a comment:


  • vaappu
    replied
    Täällä on myös kaveri joka poltti innovaten purkin 2-3 vuotta sitten, ota akun virta piuha pois, lattaa akku, sitten vasta kokeilu että lähteekö tulille....

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    eiks niis sulake kuulus olla välissä ainaki oman plx ohjeissa neuvotaa laittaa 5A sulake?
    Varmasti juu, mutta sulake ei auta tuollaiseen virtapiikkiin.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by 525TurboIC View Post
    Pistetääs tännekin että jos pitää antaa autolle apuvirtaa niin ottakaa se laajakaistamittarin piuhat irti siksi aikaa... Itellä paloi just innovaten MTX-L mittari ja nyt uutta odotellaan...
    voi perkele..täytyy pistää korvantaakse sen verta arvokkaita et ei viittis turhaa poltella..eiks niis sulake kuulus olla välissä ainaki oman plx ohjeissa neuvotaa laittaa 5A sulake?

    Leave a comment:

Working...
X