kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 525TurboIC
    replied
    Pistetääs tännekin että jos pitää antaa autolle apuvirtaa niin ottakaa se laajakaistamittarin piuhat irti siksi aikaa... Itellä paloi just innovaten MTX-L mittari ja nyt uutta odotellaan...

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Ei kun siitä piuhasta mistä muutenkin lambda menee sisään.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Kysytään nyt vielä kun ei oikeen valaistunu..eli tuo plx 0-5V tuonne kdfi johonkin tyhjään paikkaan vaan ja sitten tunerstudiolla määritetään se tulo laajakaista lambdaksi ja pitäs toimia?

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Ei pidä, ne on plx:n vaihtoehtoisia outputteja ja kuvaavat samaa asiaa eri tarkkuuksilla. Laita se 0-5v, kuten ohjeissa sanotaan siitä saat laajakaistaisen seossignaalin ja sitähän halutaan purkille.
    Noni nyt sai selvän vastauksen kiitos!

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    joo mutta pitääkö nuo molemmat piuhat viedä sinne levyyn sitä pähkäilen nyt lähinnä..
    Ei pidä, ne on plx:n vaihtoehtoisia outputteja ja kuvaavat samaa asiaa eri tarkkuuksilla. Laita se 0-5v, kuten ohjeissa sanotaan siitä saat laajakaistaisen seossignaalin ja sitähän halutaan purkille.

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    Originally posted by makkis View Post
    Eiköhän se laiteta kuten megallakin, eli tunerstudion kanssa asetuksista määritetään mikä lambda signaali tulee sisään.
    Ja samasta piuhasta se sisään laitetaan.
    joo mutta pitääkö nuo molemmat piuhat viedä sinne levyyn sitä pähkäilen nyt lähinnä..

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Eiköhän se laiteta kuten megallakin, eli tunerstudion kanssa asetuksista määritetään mikä lambda signaali tulee sisään.
    Ja samasta piuhasta se sisään laitetaan.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    mistä pinnistä tuosta kdfi boxista kytketään laajakaistaan kun ostin tuol plx laajakaistan ja siitä lähtee eculle 0-1v narrowband output ecu ja 0-5v wideband output eculle? vähä meinaa olla hukassa 2pienen johdon kanssa..
    Eikö mukana tullut mitään ohjeita/manuaaleja, jossa kerrottu pinnien konffis ? kun itseäkin kiinnostaa tuo kdfi:n purkki, samalla kiinnostaa toki millainen käyttäjätuki tuolla on

    Leave a comment:


  • grab_
    replied
    mistä pinnistä tuosta kdfi boxista kytketään laajakaistaan kun ostin tuol plx laajakaistan ja siitä lähtee eculle 0-1v narrowband output ecu ja 0-5v wideband output eculle? vähä meinaa olla hukassa 2pienen johdon kanssa..

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Ei tue ei, mutta siitä ei tarvitse välittää. EWS:n toiminnot on erillisiä, eculle lähtee vain unlock (riippuen järjestelmästä eri tapoja), mutta siltä ei vaadita vastausta. Vaihdat siis vain ecun ja kaikki muu paitsi ecun lukitus toimii ajonestossa kuten ennenkin. Näin myös EWS3:ssa, eli ei ole tarvetta ohitella mitään.

    Leave a comment:


  • Dunky
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Kai tuo kdFi- purkki osaa ohittaa ajoneston (EWS2) ?
    No juu ei tue mega bemarin ews:ää

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Cell View Post
    Onhan megassa valmius niiden tuelle, mutta mun mielestä niillä ei tee mitään. Jo pelkästään niiden perussäätö vaatii melkeinpä sen että annat koneen nakuttaa, eikä niihin siltikään voi luottaa vaan kohdella ennemminkin "last line of defence" tyyppisesti. Tehdaspelitkin saa naulaamaan itsensä hengiltä sopivissa olosuhteissa ilman että tunnistavat

    Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu
    Taas tuli tietoa lisää, kiitoksia..

    Kai tuo kdFi- purkki osaa ohittaa ajoneston (EWS2) ?

    Leave a comment:


  • Cell
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Osaako tuo MS2 /KdFi hyödyntää auton nakutussensoreita tai saako niistä signaalia näkyviin säädön ajaksi ?
    Onhan megassa valmius niiden tuelle, mutta mun mielestä niillä ei tee mitään. Jo pelkästään niiden perussäätö vaatii melkeinpä sen että annat koneen nakuttaa, eikä niihin siltikään voi luottaa vaan kohdella ennemminkin "last line of defence" tyyppisesti. Tehdaspelitkin saa naulaamaan itsensä hengiltä sopivissa olosuhteissa ilman että tunnistavat

    Enemmän saat niistä hyötyä jos pistät tietokoneen mikrofoni-inputtiin ja suodattelet siitä mekaanisia meteleitä pois, hyvä sitten kuulokkeilla kuunnella mitä tapahtuu

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Ne purkit tulee "raakasäädöillä" ja käyttäjän on viime kädessä säädettävä tai säädätettävä se sopimaan omaan autoon/moottoriin.

    Kaikki säädöt ja muutokset saa tallennettua ja kannattaa aina tallentaa. Säätöohjelmana ei enää tänä päivänä käytetä muuta kun TunerStudiota ja jos haluaa tutustua niin ohjelman saa ladattua tuolta:

    EFI Analytics Software downloads. Download TunerStudio MS and MegaLogViewer free. Electronic fuel injection tuning software unparalleled by any offered by any available efi controller manufacturer.


    Laajakaista on säätöhommissa ehdoton. Kapeakaista ei sovellu kuin valmiiksi säädetyn kartan kanssa käytettäväksi "closed loop"-tyylisesti.

    Sitten on vielä huomautettava että jos ei ole kokemusta miten moottorinohjausta säädetään, saa katalysaattorit poltettua hyvin äkkkiä. Se on kallis lisäkustannus kaiken päälle joten suosittelen että ennenkuin kaikki on hierottu kohdalleen on katit pois säätövaiheessa...
    Osaako tuo MS2 /KdFi hyödyntää auton nakutussensoreita tai saako niistä signaalia näkyviin säädön ajaksi ?

    Mitäs tämä tarkoittaa: prepared for single coils (seperate wires needs to be connected) ?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by grab_ View Post
    ja se johto nappiin ja napista johto maahan ja pitäs toimia?
    Juurikin niin. Saman johdon voit laittaa haarautumaan on-off katkaisimen kautta myös kytkinpolkimelle asennettavaan toiseen katkaisimeen, niin saat flat-shift -toiminnon myös käyttöön. Onnistuu kyllä myös vaihtohetkellä launchin nappia painamalla, mut omasta mielestä paljon kätevämpi, kun polkimella on oma katkaisin.

    Tälleen esim.:

    Leave a comment:

Working...
X