Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippunopeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppe2
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 70

    huippunopeus?

    onko kukaan kokeillu paljo e30 325 kulkee vakioperällä ja laatikolla?? siis 5 vaihteella rajoittajaan 6300r/min (vai paljo se nyt on)... todellinen nopeus? :idea: :idea: :idea:
    kesää odotellessa...
  • qwe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 133
    • espoo

    #2
    vm. -89 325im, siis mtech2 paketilla meni helposti 200kmh, hinkuttamalla 220kmh ja kaikki siitä eteenpäin on tuskaa. nämä mittarinopeutta ja luonnollisesti saksassa ajettuna.

    joskus tuollainen tuli haettua. vetää suht mukavasti pikkuvaihteilla 2000 kierrosta ennen punarajaa -punarajalle.

    sitten hain e30 m3 -90, joka vetää vielä iloisemmin punarajalle, eli hyvään bemarityyliin teho tulee korkeilla kierroksilla kuten moottoripyörissä. lisäksi kun tottuu dogleg-kaavioon vaihteistossa niin se on erittäin hyvin välitetty ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen. ainoastaa suolenkille noustessa saa miettiä käyttääkö 2. vai kolmos vaihdetta, useimmiten vedin 2:lla juuri rajoittajalle radan ylimpään kohtaan. äärimmäisen hyvin toimiva auto radalla. erittäin miellyttävä ja tasapainoinen ajettava kuten kaikki e30 mallit. tuon auton vahvuus on juuri varikon nousuun ja sieltä tarun mutkaan taittaessa, siinä on monella ns. nopeammalla autolla ihmettelemistä. tuo onkin radan haastavin kohta. m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta. vielä kun siihen saisi vähän räjähtävyyttä lisää jota juuri tuolla s38 muutoksella haen. luultavasti samaan kierrosaikaan pääsisi s14 konetta laittamalla sinne 260-280hv, mutta on ainakin haastetta tottua autoon jos siinä on s38 jopa vähän piristettynä.

    suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.
    vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

    Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #3
      325i on suuria yksilöeroja huippunopeuden suhteen mutta keskimäärin jokainen kulkee ainakin sen 230 mittariin. Hyvä yksilö taasen humauttaa sen tappiin sinne 245 hujakoille. Farkku, Cabrio ja iX on luonnollisesti hitaampi mutta varsinkin 325iX tuntuu olevan suuria eroja ilmeisesti voimansiirron tehohäviöistä/kunnosta johtuen.

      Pitää muistaa että rengastus vaikuttaa oleellisesti mittarinäyttöön - mitä isompi dynaaminen vierintäsäde sitä vähemmän mittari näyttää suhteessa todelliseen nopeuteen.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        E30 325i '88 (mtech2). Vakio, madallettu 60/60mm, 205/55-15, 3.64 perä, 240km/h mittariin.

        E30 325i cabriolet '88. Vakio, madallettu ~90/70mm, 215/40-16, 3.91? perä, ~235km/h mittariin.

        20km/h molemmista pois niin aika lähellä todellista lienee nopeus.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          e30 '89 325i cabrio karvan yli 220km/h, 225/45R16 kumeilla.. manuskan mukaan tais olla 217km/h huippunopeus
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • tepabmw
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 834
            • LAITAMAA

            #6
            Originally posted by qwe
            vm. -89 325im, siis mtech2 paketilla meni helposti 200kmh, hinkuttamalla 220kmh ja kaikki siitä eteenpäin on tuskaa. nämä mittarinopeutta ja luonnollisesti saksassa ajettuna.

            joskus tuollainen tuli haettua. vetää suht mukavasti pikkuvaihteilla 2000 kierrosta ennen punarajaa -punarajalle.

            sitten hain e30 m3 -90, joka vetää vielä iloisemmin punarajalle, eli hyvään bemarityyliin teho tulee korkeilla kierroksilla kuten moottoripyörissä. lisäksi kun tottuu dogleg-kaavioon vaihteistossa niin se on erittäin hyvin välitetty ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen. ainoastaa suolenkille noustessa saa miettiä käyttääkö 2. vai kolmos vaihdetta, useimmiten vedin 2:lla juuri rajoittajalle radan ylimpään kohtaan. äärimmäisen hyvin toimiva auto radalla. erittäin miellyttävä ja tasapainoinen ajettava kuten kaikki e30 mallit. tuon auton vahvuus on juuri varikon nousuun ja sieltä tarun mutkaan taittaessa, siinä on monella ns. nopeammalla autolla ihmettelemistä. tuo onkin radan haastavin kohta. m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta. vielä kun siihen saisi vähän räjähtävyyttä lisää jota juuri tuolla s38 muutoksella haen. luultavasti samaan kierrosaikaan pääsisi s14 konetta laittamalla sinne 260-280hv, mutta on ainakin haastetta tottua autoon jos siinä on s38 jopa vähän piristettynä.

            suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.
            240kmh ahvenistolla...?e30 m3:lla...?just joo,ihan varmasti... :(b)
            -Tepan Paja-
            Veikkola city
            0405203098
            Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

            Comment

            • qwe
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 133
              • espoo

              #7
              lue tarkemmin, varikon mäkeen kolmosella, 240kmh tarkoittaa huippunopeutta. "siinä" sana tarkoittaa tuossa yhteydessä samaa kuin "noin"- sana.
              vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

              Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

              Comment

              • OMN
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 103

                #8
                Entäs paljonko ootte ajanu 325 E36 -bemuilla? Paljoko pitäis ottaa lasiin jotta kone olisi suunnilleen kunnossa?

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • tepabmw
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 834
                    • LAITAMAA

                    #10
                    Originally posted by qwe
                    lue tarkemmin, varikon mäkeen kolmosella, 240kmh tarkoittaa huippunopeutta. "siinä" sana tarkoittaa tuossa yhteydessä samaa kuin "noin"- sana.

                    sori...tarttee hommata lasit... :oops:
                    -Tepan Paja-
                    Veikkola city
                    0405203098
                    Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by qwe
                      ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen.

                      suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.
                      Itse vaihdoin toisinaan nelosta varikkosuoran päässä perä aidassa kiinni vaikka omani kiersi 7800/kmin. Hieman kyllä hirvitti siinä Mäkeä ylös 3.sisässä ja kiva loikka mäen päällä. Pääsuoran päähän sain sellaiset 175km/h mittariin - pääsuoralle taittaessani nopeutta oli n 150-155.

                      Radalla ajoa kannattaa suositella jokaiselle. Ensimmäinen asia mitä siellä oppii on se etteihän sitä osaa ajaa ollenkaan

                      qwe ei taatusti tarkoittanut ajaneensa 240 ahvenistolla. Topicin aiheesta voisi jo päätellä mitä sillä tarkoitti.
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        vanha e30 325i 205/50 15"-rengastuksella otti 235km/h mittariin ja hankaamalla olisi varmaan vielä vähän lisää tullut.

                        Nykyinen e36 325i lintta 225/45 16" varustuksella otti kesällä 240km/h mittariin ja tuntui, että vielä olisi varaa ollut.

                        ja muistaakseni Saksassa nämä tulokset tuli ajettua :roll:

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #13
                          Paljonkos teillä kulkee 535i e34?
                          Kaverilla 535ia kulki 210km/h. Kaverin nykyistä manuaalivaihteilla olevaa 535:sta ei ole vielä testattu.
                          Millainen perävälitys on e34 520i, entäs 535i
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • Juhanik
                            BTCF Member
                            • Mar 2003
                            • 531
                            • Oulu

                            #14
                            E30 325 Touring 215/40-16 rengastuksella kulki vitosella rajottajalle ja 235km/h mittari nopeutta. Kokeltu suljetulla alueella :lol: :lol:
                            -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

                            Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

                            http://www.jk-import.net

                            -Member of BTCF-Sauna Team-

                            Vikakoodin lukua Oulussa

                            Comment

                            • copy1
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2003
                              • 236
                              • Tampere connection

                              #15
                              Originally posted by OMN
                              Entäs paljonko ootte ajanu 325 E36 -bemuilla? Paljoko pitäis ottaa lasiin jotta kone olisi suunnilleen kunnossa?
                              Vanhalla coupelaisella otin mittariin 245km/h sitten tuli rajotin vastaan..!! Avo ottaa jotain 230-235km/h
                              Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

                              E36 Cabrio

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎