onko kukaan kokeillu paljo e30 325 kulkee vakioperällä ja laatikolla?? siis 5 vaihteella rajoittajaan 6300r/min (vai paljo se nyt on)... todellinen nopeus? :idea: :idea: :idea:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
huippunopeus?
Collapse
X
-
vm. -89 325im, siis mtech2 paketilla meni helposti 200kmh, hinkuttamalla 220kmh ja kaikki siitä eteenpäin on tuskaa. nämä mittarinopeutta ja luonnollisesti saksassa ajettuna.
joskus tuollainen tuli haettua. vetää suht mukavasti pikkuvaihteilla 2000 kierrosta ennen punarajaa -punarajalle.
sitten hain e30 m3 -90, joka vetää vielä iloisemmin punarajalle, eli hyvään bemarityyliin teho tulee korkeilla kierroksilla kuten moottoripyörissä. lisäksi kun tottuu dogleg-kaavioon vaihteistossa niin se on erittäin hyvin välitetty ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen. ainoastaa suolenkille noustessa saa miettiä käyttääkö 2. vai kolmos vaihdetta, useimmiten vedin 2:lla juuri rajoittajalle radan ylimpään kohtaan. äärimmäisen hyvin toimiva auto radalla. erittäin miellyttävä ja tasapainoinen ajettava kuten kaikki e30 mallit. tuon auton vahvuus on juuri varikon nousuun ja sieltä tarun mutkaan taittaessa, siinä on monella ns. nopeammalla autolla ihmettelemistä. tuo onkin radan haastavin kohta. m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta. vielä kun siihen saisi vähän räjähtävyyttä lisää jota juuri tuolla s38 muutoksella haen. luultavasti samaan kierrosaikaan pääsisi s14 konetta laittamalla sinne 260-280hv, mutta on ainakin haastetta tottua autoon jos siinä on s38 jopa vähän piristettynä.
suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
-
-
325i on suuria yksilöeroja huippunopeuden suhteen mutta keskimäärin jokainen kulkee ainakin sen 230 mittariin. Hyvä yksilö taasen humauttaa sen tappiin sinne 245 hujakoille. Farkku, Cabrio ja iX on luonnollisesti hitaampi mutta varsinkin 325iX tuntuu olevan suuria eroja ilmeisesti voimansiirron tehohäviöistä/kunnosta johtuen.
Pitää muistaa että rengastus vaikuttaa oleellisesti mittarinäyttöön - mitä isompi dynaaminen vierintäsäde sitä vähemmän mittari näyttää suhteessa todelliseen nopeuteen.
Comment
-
-
e30 '89 325i cabrio karvan yli 220km/h, 225/45R16 kumeilla.. manuskan mukaan tais olla 217km/h huippunopeusex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by qwevm. -89 325im, siis mtech2 paketilla meni helposti 200kmh, hinkuttamalla 220kmh ja kaikki siitä eteenpäin on tuskaa. nämä mittarinopeutta ja luonnollisesti saksassa ajettuna.
joskus tuollainen tuli haettua. vetää suht mukavasti pikkuvaihteilla 2000 kierrosta ennen punarajaa -punarajalle.
sitten hain e30 m3 -90, joka vetää vielä iloisemmin punarajalle, eli hyvään bemarityyliin teho tulee korkeilla kierroksilla kuten moottoripyörissä. lisäksi kun tottuu dogleg-kaavioon vaihteistossa niin se on erittäin hyvin välitetty ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen. ainoastaa suolenkille noustessa saa miettiä käyttääkö 2. vai kolmos vaihdetta, useimmiten vedin 2:lla juuri rajoittajalle radan ylimpään kohtaan. äärimmäisen hyvin toimiva auto radalla. erittäin miellyttävä ja tasapainoinen ajettava kuten kaikki e30 mallit. tuon auton vahvuus on juuri varikon nousuun ja sieltä tarun mutkaan taittaessa, siinä on monella ns. nopeammalla autolla ihmettelemistä. tuo onkin radan haastavin kohta. m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta. vielä kun siihen saisi vähän räjähtävyyttä lisää jota juuri tuolla s38 muutoksella haen. luultavasti samaan kierrosaikaan pääsisi s14 konetta laittamalla sinne 260-280hv, mutta on ainakin haastetta tottua autoon jos siinä on s38 jopa vähän piristettynä.
suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.-Tepan Paja-
Veikkola city
0405203098
Maalaustyöt yli 25v kokemuksella
Comment
-
-
lue tarkemmin, varikon mäkeen kolmosella, 240kmh tarkoittaa huippunopeutta. "siinä" sana tarkoittaa tuossa yhteydessä samaa kuin "noin"- sana.vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union
Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-
Comment
-
-
kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/hex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by qweahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen.
suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.Mäkeä ylös 3.sisässä ja kiva loikka mäen päällä. Pääsuoran päähän sain sellaiset 175km/h mittariin - pääsuoralle taittaessani nopeutta oli n 150-155.
Radalla ajoa kannattaa suositella jokaiselle. Ensimmäinen asia mitä siellä oppii on se etteihän sitä osaa ajaa ollenkaan
qwe ei taatusti tarkoittanut ajaneensa 240 ahvenistolla. Topicin aiheesta voisi jo päätellä mitä sillä tarkoitti.
Comment
-
-
M1
vanha e30 325i 205/50 15"-rengastuksella otti 235km/h mittariin ja hankaamalla olisi varmaan vielä vähän lisää tullut.
Nykyinen e36 325i lintta 225/45 16" varustuksella otti kesällä 240km/h mittariin ja tuntui, että vielä olisi varaa ollut.
ja muistaakseni Saksassa nämä tulokset tuli ajettua :roll:
Comment
-
E30 325 Touring 215/40-16 rengastuksella kulki vitosella rajottajalle ja 235km/h mittari nopeutta. Kokeltu suljetulla alueella :lol: :lol:-Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-
Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450
http://www.jk-import.net
-Member of BTCF-Sauna Team-
Vikakoodin lukua Oulussa
Comment
-
-
Originally posted by OMNEntäs paljonko ootte ajanu 325 E36 -bemuilla? Paljoko pitäis ottaa lasiin jotta kone olisi suunnilleen kunnossa?Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')
E36 Cabrio
Comment
-
Comment