Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippunopeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qwe
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 133
    • espoo

    #31
    clip-Tuomani kompressoriahdettu M5 E28 täräytti mittarin tappiin n 290 kohdalle (loppuu 280) ja sen jälkeen kierrokset nousivat vielä n 300K/min. En tiedä mitä se oli mutta kukaan ei tullut ohi.-clip

    oliko sama auto joka meni rännärille? albrex-ahdin? kangas-ruutusisusta ja riittävästi matkaa jo taittanut. siinä oli 300kmh mittarin isoin luku. jos sama auto niin lujempaahan sä oot mennyt kuin sanoit joskus sitä tekniikkaa kyselin, sittemmin se on laitettu johonkin toiseen e28:iin, kaveri vaikuttaa täällä foorumilla, remmi vaihtuu turboon. itseäni hämää vain että onko suomessa 2 noita remmiahdettuja e28 autoja eli sotkenko nyt asioita? lisäksi e32 s38 +remmi oli kanssa lauttiksessa eräällä toisella korjaamolla ja sama laitos ollut lohjalla myynnissä jo useamman vuoden.
    vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

    Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by qwe
      oliko sama auto joka meni rännärille? albrex-ahdin? kangas-ruutusisusta ja riittävästi matkaa jo taittanut. siinä oli 300kmh mittarin isoin luku
      Sama auto ja ei ollut 300 mittarissa kun minä sen ostin/toin. Kaveri jolta sen ostin ajoi sillä 7000km viikossa! Autossa oli 3.s kone menossa, sillä ajettu n 120tkm kun sen ostin. Kaveri valitteli tehonpuutetta kun edellisessä koneessa oli S38B38 kansi. Tässä nyt vaan S38B35.

      Pakoputki oli vakio M5 - siitä ahdisti varmasti mutta hyvin syötti silti menemään.

      Originally posted by qwe
      sittemmin se on laitettu johonkin toiseen e28:iin, kaveri vaikuttaa täällä foorumilla, remmi vaihtuu turboon. itseäni hämää vain että onko suomessa 2 noita remmiahdettuja e28 autoja eli sotkenko nyt asioita? lisäksi e32 s38 +remmi oli kanssa lauttiksessa eräällä toisella korjaamolla ja sama laitos ollut lohjalla myynnissä jo useamman vuoden.
      Meni johonkin 518i bavariaan jos en väärin muista. Tuskin niitä kahta on kun myyjä sanoi teetättäneensä moottorin erikoistilauksena. Autossa on mm teetätetyt männät, muistaakseni Kolbenschmied. Konttiin laittoi vielä paketin käytettyjä mukaan.

      Se toinen remmipeli on aikoinaan mun vanhassa duunipaikassa rakennettu 735iA -87 (ROV-735 vanha kilpi) johon tuli M5 kone, laatikko ja sitten kompura. Auto oli alunperin hopea mutta maalattiin kullanväriseksi (huonosti & kalliisti). Sisusta on kokonaan Recaron kangasta.

      Autossa oli monta tehojarrua kuten aivan liian pieni ilmansuodatin, liian pieni pakoputkisto, pieni jäähdytin ja päin peetä menevät seokset Albrexin typerällä lisäsuuttimella. Paras teho oli Harisella mitattuna 384 hv ja sekin jo 6000k/min kohdalla eli eipä hengittänyt. Potentiaalia parantamiseen olis ollu vaikka kuinka paljon mutta omistajaa ei kiinnostanu joten sellaseksi se jäi.

      Sittemmin auto seisoi monta vuotta ja poistui rekisteristä. Nykyistä kilpeä en muista mutta auto on mm kiertänyt ahvenanmaalla.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • qwe
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 133
        • espoo

        #33
        kato http://www.laatuautot.com/lohjan_laa...tot/index.html , siellä se on myynnissä, kultainen, puuratti, muistaakseni beessi sisusta. toi oli helsingissä myynnissä joku vuosi sitten 150tmk,oli muistaakseni lauttiksessa jonkun ranskalaisiinerikoistuneen korjaamon omistajalla/pomolla silloin. lohjalla sen hinta ollut n.25teur, nyt näköjään laskenut. aika varmasti sama auto?

        siitä 300kmh mittarissa kyllä vieläkin väitän, muistan elävästi kun rännärikin ihmetteli sitä, ei hänellekään tullut silloin kuin joku possu mieleen missä oli nähnyt aikaisemmin 300kmh viimeisenä lukuna.
        vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

        Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

        Comment

        • Jacek
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 552
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by qwe
          muistaakseni beessi sisusta. toi oli helsingissä myynnissä joku vuosi sitten 150tmk,oli muistaakseni lauttiksessa jonkun ranskalaisiinerikoistuneen korjaamon omistajalla/pomolla silloin. lohjalla sen hinta ollut n.25teur, nyt näköjään laskenut. aika varmasti sama auto?

          siitä 300kmh mittarissa kyllä vieläkin väitän, muistan elävästi kun rännärikin ihmetteli sitä, ei hänellekään tullut silloin kuin joku possu mieleen missä oli nähnyt aikaisemmin 300kmh viimeisenä lukuna.
          On sama auto. Jos on beige sisusta niin sitten se on vaihdettu. Sinne teetätettiin harmaasta Recaron villakankaasta koko sisusta, lastenistuinta myöten.

          Kävin kerran sen Larulaisen korjaamokaverin juttusilla sitä autoa katsomassa kun siitä oli se kompura sylkässy. En sen koommin ollu sen kanssa yhteydessä.

          M5 E28 mittari loppuu 280kmh ja olen kyllä 100% varma että sellanen siinä oli kiinni sillon kun sen ostin ja Jugille myin. Eikä se nyt sentäs 320 kulje :lol:
          (M3 + M3) - M5 = M1 ?

          Osia myytävänä

          http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

          Comment

          • qwe
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 133
            • espoo

            #35
            sitä tekniikkaa rakentaa nimimerkillä mph178 täällä kirjoitteleva kaveri, siis e28 vehettä, myi remmin pois tossa joku kuukausi sitten, laittaa ahdinta (siis turboa) koneeseen.
            vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

            Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

            Comment

            • TONI_VAAN
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 210

              #36
              Originally posted by Jonsku
              Originally posted by copy1
              Originally posted by Jonsku
              kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
              Taitaa olla mittari 260km/h saakka..!! :roll:
              My bad, tottunu tohon E30 240km/h mittariin
              Anyways, rajottimelle asti se jakso mennä
              eikös muute valmistaja lupaa E-kolmikuutoselle 232 huipuiks :roll:

              Comment

              • FroZ
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 298
                • jkl

                #37
                Originally posted by TONI_VAAN
                eikös muute valmistaja lupaa E-kolmikuutoselle 232 huipuiks :roll:
                koskaan kuullu mittarivirheestä :roll:

                Comment

                • Tomba87
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 4029
                  • Imatra

                  #38
                  Paljonko porukat saanu kerättyä vauhtia tommosella e36 318is:llä?
                  Luukku auki ja risut kyytiin

                  Comment

                  • koonan
                    Newbiemmer
                    • Apr 2004
                    • 16
                    • Tampere

                    #39
                    piti käydä oikein ohjekirjasta ruokatunnilla katsomassa. e36 325 huiput 233/231(automaagi) ja coupelle 229/225. Taitaa mittari huijata noissa nopeuksissa reippaasti kun sain mittarin 250:iin saksassa ajellessa... lievässä alamäessä tosin...
                    ---- 325A e36 ----

                    Comment

                    • HJP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1282
                      • Helsinki

                      #40
                      Originally posted by koonan
                      piti käydä oikein ohjekirjasta ruokatunnilla katsomassa. e36 325 huiput 233/231(automaagi) ja coupelle 229/225. Taitaa mittari huijata noissa nopeuksissa reippaasti kun sain mittarin 250:iin saksassa ajellessa... lievässä alamäessä tosin...
                      Hmm, miksiköhän noi sun coupen huippunopeudet on ihan päin haitaria? saman verran luvataan sille, 233/231. Cabriolle luvataan manuaalilla 229, älä siihen coupea sekoita.

                      On se omanikin (325iA coupe) kuulemma saksassa sen 240 mittariin mennyt.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15255
                        • Ajamisen Iloa

                        #41
                        Originally posted by Jonsku
                        kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
                        Taisetu siten mittari vaihtaa, koska kaikissa E36 325 on mittari 260 asti.

                        Itsellä on ottanut 243mittarin näyttämää, 17" nugeteilla ja ilmastointi päällä. Automaatilla sillon napsahtaa just 4 tappiin ja sitten yli vaihteen saa kun hellittää kaasua mut ei se oikeestaan jaksa sillä enää riuhtoa enempää...
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15255
                          • Ajamisen Iloa

                          #42
                          Originally posted by Tumppa
                          eikös E36 325i:tä ole alkupään mallit 260km/h nopeusmittarilla ja uudemmat sitten 240km/h ? muistelen näin...
                          Ei näin, vaan osassa 323 ja 328 on 240 viimeinen lukema, jonka jälkeen on vielä 250 osoittamassa viimenen tappi.
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • TONI_VAAN
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 210

                            #43
                            no niin

                            onneks sen saa turbottamalla ja oikialla perällä kulkemaan todellista nopeutta sen 250-260km/h :wink:

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #44
                              318iS otti vähän päälle 220km/h. Sitten kiekat olikin rajoittimessa. Renkaina 195/55/15.

                              Comment

                              • tepabmw
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 834
                                • LAITAMAA

                                #45
                                Originally posted by Jacek
                                Suurin mittarinopeus mitä olen itse BMWllä ajanut on ollut 295km/h. Auto oli 345hv M5 E34 3.6L ja paikkana A7 moottoritie saksassa Hannoverin eteläpuolella jossa on mukava n 28km pitkä loiva alamäki ja 3 kaistaa per suunta.

                                Todellinen nopeus oli mitälie mutta ripein M5 vapari se on mitä olen ajanut.

                                Tuomani kompressoriahdettu M5 E28 täräytti mittarin tappiin n 290 kohdalle (loppuu 280) ja sen jälkeen kierrokset nousivat vielä n 300K/min. En tiedä mitä se oli mutta kukaan ei tullut ohi.

                                4.vaihde veti rajottajalla tasan 260, perävälitys oli muistaakseni 3,46.

                                Molemmat autot ovat suomessa liikenteessä, ellei joku ole ajanut niitä kuuseen.
                                moro!mitä siihen m5,3,6 oli tehty ku se mäni niinkin lujasti...?itellä penkitetty 330hv,rajotin omassa kohdassa ja vitosella 270km/h...
                                -Tepan Paja-
                                Veikkola city
                                0405203098
                                Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎