Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippunopeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • copy1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 236
    • Tampere connection

    #16
    Originally posted by Jonsku
    kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
    Taitaa olla mittari 260km/h saakka..!! :roll:
    Ajaa yhtä hitaasti kuin vanhat ihmiset nussii.('')

    E36 Cabrio

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11717
      • Kouvola

      #17
      juu sinne 230km/h hujakoille toi omakin ottaa mittarinopeutta mut mitä se sitte on todellisuudessa ku mittari kusee jo 50km/h nopeudessa 10km/h :lol:

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by OMN
        Entäs paljonko ootte ajanu 325 E36 -bemuilla? Paljoko pitäis ottaa lasiin jotta kone olisi suunnilleen kunnossa?
        Viisarin paksuuden yli 240 mittariin ja siinä myös rajotin lyö vitosella...

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by copy1
          Originally posted by Jonsku
          kaverin e36 325 meni mittarin tappiin asti eli 240km/h
          Taitaa olla mittari 260km/h saakka..!! :roll:
          My bad, tottunu tohon E30 240km/h mittariin
          Anyways, rajottimelle asti se jakso mennä
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Sami
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1332
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Jacek
            Originally posted by qwe
            ahvenistolle, kolmosella juuri rajoittajalle varikon mäkeen, ei tarvitse nelosta, sitten tarun mutkaan taittaen lähes rajoittajalle 3:lla vetäen.

            suosittelen kaikille radalla ajoa auton ominaisuuksia testatessa, ei siis kadulla riehumalla.
            Pääsuoran päähän sain sellaiset 175km/h mittariin - pääsuoralle taittaessani nopeutta oli n 150-155.

            Radalla ajoa kannattaa suositella jokaiselle. Ensimmäinen asia mitä siellä oppii on se etteihän sitä osaa ajaa ollenkaan

            .
            Tuo kyllä niin totta... Itse kävin koskus ajamassa e30:llä missä m50 turbo kone ja se kelas siinä suoralla noin 180 km/h laskennallista nopeutta....sitten iskikin paniikki saada vauhtia laskemaan tarpeeksi kun mutka tulee vauhdilla ja autossa liian pehmeä alusta ja paskat renkaat....Eikä jarruissakaan paljon enää pitoa kolmen kierroksen jälkeen...

            No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....Ehkä "paras" muisto kuitenkin siitä reissusta kun mutkissa roikku corsa persiissä kiinni ja olipa mennä pari kertaa ohikin kun luistelin pitkin rataa, mutta suoralla aina sai jätettyä kivasti....Corsa kundeilla varmaan hyvä ilme ollu kun siellä perässä ajelivat.... ei millään pääse bemari karkuun mutta kumi ainakin palaa kun parhaillaan ei saanut vielä pitoja 4:lla ja jopa 5:llakaan.....( tosissaan paskat renkaat)

            Comment

            • Check Control
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 502
              • Kuopio

              #21
              250km/h mittariin, eikä vielä rajottimessa! Autona oma turbo!
              R.I.P
              E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

              Comment

              • Maza
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 4321
                • Kannus/Kokkola

                #22
                No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....
                Sanoppas muuta.. itsekin kävin tuolla erittäin keskeneräisellä 335 turbolla radalle.com:ssa kemorassa ajamassa.. puolittan märkä keli, rälläkkä alusta, sileet renkaat, vakiopenkit (kiinni yhdellä mutterilla)... lukoton perä ja 513hv... kaikenkaikkiaan erittäin hieno kokemus.. :lol: Suorilla meni hienosti, mutta mutkissa oli piru irti.. välillä löysi itsensä vänkärin paikalta ku kunnolla kanttas.. Ajolinjat oli kyllä aivan erilaiset ku muilla.. pitihän sitä kerran kokeilla m30:n öljypohjan kestoa kanttarin päällä.. onneks vauhtia ei ollut paljoa tuossa tilanteessa. Ehkä ens kerralla vähän valmiimmalla autolla.

                Comment

                • Tumppa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1812
                  • Oulu

                  #23
                  eikös E36 325i:tä ole alkupään mallit 260km/h nopeusmittarilla ja uudemmat sitten 240km/h ? muistelen näin...
                  F31 320d LCI

                  Comment

                  • olaus
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 687
                    • jyväskylä

                    #24
                    325 coupe -92 230kmh mittariin jolloin kierrokset punarajan tuntumassa,
                    renkaina 15" kitkat.

                    Comment

                    • takahiki
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 203
                      • home

                      #25
                      Sanoppas muuta.. itsekin kävin tuolla erittäin keskeneräisellä 335 turbolla radalle.com:ssa kemorassa ajamassa.. puolittan märkä keli, rälläkkä alusta, sileet renkaat, vakiopenkit (kiinni yhdellä mutterilla)... lukoton perä ja 513hv... kaikenkaikkiaan

                      Oli muuten mieletön peli, suoralla kiihdytyksessä ei mitään pitoa vaan joka vaihteella melkein poikittain, Pulkkinenkin ihmeissään..
                      Ei aivan päälle päin arvaisi mikä tekniikka sisällä...

                      Comment

                      • rennwagen
                        Newbiemmer
                        • Aug 2004
                        • 29
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Sami
                        Tuo kyllä niin totta... Itse kävin koskus ajamassa e30:llä missä m50 turbo kone ja se kelas siinä suoralla noin 180 km/h laskennallista nopeutta....sitten iskikin paniikki saada vauhtia laskemaan tarpeeksi kun mutka tulee vauhdilla ja autossa liian pehmeä alusta ja paskat renkaat....Eikä jarruissakaan paljon enää pitoa kolmen kierroksen jälkeen...

                        No eipä siinä vakio jakkarassakaan meinannut pysyä ja taispa sitä olla meikäläisellä ihan omat ajolinjatkin, mutta eka kertaa radalla ja liian tehokas auto alla.....Ehkä "paras" muisto kuitenkin siitä reissusta kun mutkissa roikku corsa persiissä kiinni ja olipa mennä pari kertaa ohikin kun luistelin pitkin rataa, mutta suoralla aina sai jätettyä kivasti....Corsa kundeilla varmaan hyvä ilme ollu kun siellä perässä ajelivat.... ei millään pääse bemari karkuun mutta kumi ainakin palaa kun parhaillaan ei saanut vielä pitoja 4:lla ja jopa 5:llakaan.....( tosissaan paskat renkaat)
                        Ootte te kyllä E30:n kovaan vauhtiin saaneet. Itse muistan, kun ajoin F4:lla SM-sarjaa, niin sillä vanhalla lullalla sain n 185 - 190 pääsuoran päässä (laskettu rpm + välitykset), kun muistaakseni sekä Nevalainen että Tähkäpää menivät karvan alle 200 km/h. No, niillä olikin uudet slciksit (ehkä n 300 leveät takana), hiilikuiturungot, siivet, diffuusoripohja (auttaa hyvin siinä tornin mutkassa) jne. Itsellä kaikki vanhaa. Tehoahan tuollaisessa ei ole kuin n 155 hp = kiihtyy yli 3,9 sek 0 - 100 km/h...

                        Comment

                        • HJP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1282
                          • Helsinki

                          #27
                          Originally posted by Tumppa
                          eikös E36 325i:tä ole alkupään mallit 260km/h nopeusmittarilla ja uudemmat sitten 240km/h ? muistelen näin...
                          Kyllä, uudemmissa vain 240kmh asti.

                          Comment

                          • Jacek
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 552
                            • Helsinki

                            #28
                            Suurin mittarinopeus mitä olen itse BMWllä ajanut on ollut 295km/h. Auto oli 345hv M5 E34 3.6L ja paikkana A7 moottoritie saksassa Hannoverin eteläpuolella jossa on mukava n 28km pitkä loiva alamäki ja 3 kaistaa per suunta.

                            Todellinen nopeus oli mitälie mutta ripein M5 vapari se on mitä olen ajanut.

                            Tuomani kompressoriahdettu M5 E28 täräytti mittarin tappiin n 290 kohdalle (loppuu 280) ja sen jälkeen kierrokset nousivat vielä n 300K/min. En tiedä mitä se oli mutta kukaan ei tullut ohi.

                            4.vaihde veti rajottajalla tasan 260, perävälitys oli muistaakseni 3,46.

                            Molemmat autot ovat suomessa liikenteessä, ellei joku ole ajanut niitä kuuseen.
                            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                            Osia myytävänä

                            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                            Comment

                            • jahopelt
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 38
                              • Pohojanmaa

                              #29
                              Ajoin omalla 735i -87 manuaali, 230km/h. Se olis viel menny lujempaa mut riitti mulle

                              Comment

                              • mikko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1762
                                • kotona

                                #30
                                rengastus meinaa aika vitusti...

                                aikanaa M40B18 meni 195/50r15 renkailla 210km/h-5950+rpm
                                ja 225/50R15 196km/h-5660+rpm

                                nykyinen M42 mosa tökkii 205/55R15 218km/h-6200+rpm

                                jälkimmäinen ei ihan kaikkein tarkimmin muistissa ku piti taittaa 0.7G mutkaa samalla 8)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎