Announcement

Collapse
No announcement yet.

huippunopeus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJP
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1282
    • Helsinki

    #46
    Kyllä siihen varmaan tuo 28km loiva alamäki vaikuttaa, jos huippuja siihen ajelet niin eiköhän lopussa ole hieman enemmin jo mittarissa.

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by tepabmw
      mitä siihen m5,3,6 oli tehty ku se mäni niinkin lujasti...?itellä penkitetty 330hv,rajotin omassa kohdassa ja vitosella 270km/h...
      Ostin auton sellasenaan saksasta ja joudun luottamaan edellisen omistajan puheisiin. Tämä sanoi että koneessa oli 280° Schrick -nokat, portattu kansi ja penkissä säädetty Motronic.

      Olen tehnyt itsekin vastaavan muutoksen 2x eikä sillä ole ihmeitä aikasemmin saavutettu. Tuo oli kumminkin selkeästi ripeämpi kuin vakio eli en tiedä mitä muuta oli mahdollisesti tehty kun en sitä purkanut. Pirun hyvin kumminkin kulki.

      Vakio M5 3.6 E34 kulkee ilman rajotinta sellaset 265-270 mittariin.

      Käytännössäkin on myös huomattu se että moottorit menevät suomen oloissa tukkoon. Kun ajaa autolla saksassa suurempia nopeuksia aluksi varovasti niin moottori "aukeaa" eli karsta palaa pois. Parin tunnin koulutuksen jälkeen kotimainenkin auto kulkee ihan eri tavalla kun aikasemmin. Ero on ällistyttävä ja uskomatonta on myös se miten pian se menee takasin tukkoon suomessa (vrt kaupunkiajossa).

      Eräs tuomani 328i E36 4D kulki samaisessa mäessä 5.lla rajottajalle eli muistaakseni hieman alle 270. Autolla oli ajettu reilusti yli 200tkm mutta jokaikinen huolto oli tehty BMWllä ja auto oli moitteettomassa kunnossa. Tiedossa ei ollut mitään mahdollisia moottorimuutoksia autoon enkä usko niitä siinä olleenkaan kun auton ainoa omistaja oli eläkeikäinen mieshenkilö.
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • uggi
        Newbiemmer
        • Apr 2005
        • 11
        • suomi

        #48
        huipuista...

        no siis tuosta : "m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta."

        eli e30 m3 menee luultavasti ton verran, mut ei ahvenistolla todellakaan.

        siellä ei huiput kyllä nouse paljoa yli sadan.
        e28 520i, e34 520i, e30 325i touring, e21 316, e30 318i, e30 325i, e30 318i

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2766
          • Espoo, HML

          #49
          Originally posted by uggi
          no siis tuosta : "m3 menee mittarin mukaan sinne 240kmh suht´mukavasti mittarinopeutta."

          eli e30 m3 menee luultavasti ton verran, mut ei ahvenistolla todellakaan.

          siellä ei huiput kyllä nouse paljoa yli sadan.
          Taitaa kuitenkin aika paljon yli 100 nousta
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #50
            Uggi vois lukea threadin läpi niin tietäisi mistä puhutaan
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • rampale
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 249

              #51
              Originally posted by Tomba87
              Paljonko porukat saanu kerättyä vauhtia tommosella e36 318is:llä?
              Saksassa kun ajelin, niin olihan huippuja pakko testata. 200km/h (mittarinopeus) kohdalla alkoivat kierrokset mennä punaiselle, jolloin ryhdyin kaasua löysäämään. Virallinen huippunopeus tuollehan on hieman yli 200km/h.

              Comment

              • Check Control
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 502
                • Kuopio

                #52
                SpeedPartyssa omalla "mopolla" 285km/h mittarissa kierrosten ollessa ~6300rpm!

                Välitykset: 205/40-16" renkaat, 3.15 perävälitys + Getrac 260

                PS. Todellinen nopeus 253km/h
                R.I.P
                E30 325 Hartge Cabriolet -90, E30 327 Hartge/Turbo -88, E30 316/325 -85, E30 316/325 -84, E30 316 -85, E30 316 -87,BMW E30 318i -88[/SIZE]

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4321
                  • Kannus/Kokkola

                  #53
                  E30 335i cabriolla 3.73 perävälityksellä 5:lla rajotinta vasten (6200rpm) kevyesti ~220km/h.

                  Samalla autolla 3.25 perävälityksellä ja tuninki chipillä 240km/h mittariin.. mitälie sitten todellista.. Mopo mikä mopo... Jossei ensi kesänä meni katto alhaalla +260km/h niin myydään pois...

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #54
                    Originally posted by Maza
                    E30 335i cabriolla 3.73 perävälityksellä 5:lla rajotinta vasten (6200rpm) kevyesti ~220km/h.

                    Samalla autolla 3.25 perävälityksellä ja tuninki chipillä 240km/h mittariin.. mitälie sitten todellista.. Mopo mikä mopo... Jossei ensi kesänä meni katto alhaalla +260km/h niin myydään pois...
                    Asenne kohdallaan. Ei tuolla pääse vielä noiden rajoitinten ohi, mutta sitten kun pääsee niin se irvileuka mersukuskikin on ihmeissään.
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • e36
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 241
                      • TKU

                      #55
                      Onko lukkoperässä eri välitykset kun lukottomassa e36 325:ssa?

                      Itellä vetää rajottimelle (6500rpm) asti ilosesti ja mittariin karvan yli 230km/h.

                      Siihen kun arvioi mittarivirheen niin ei paljon päälle 200km/h päästä...

                      Rengastus 235/40 17"

                      Comment

                      • silbersix
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 770

                        #56
                        Originally posted by e36
                        Onko lukkoperässä eri välitykset kun lukottomassa e36 325:ssa?

                        Itellä vetää rajottimelle (6500rpm) asti ilosesti ja mittariin karvan yli 230km/h.

                        Siihen kun arvioi mittarivirheen niin ei paljon päälle 200km/h päästä...

                        Rengastus 235/40 17"
                        kyllä muuten päästään..
                        E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                        E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                        Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                        Comment

                        • Hunni
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 621
                          • Toijala

                          #57
                          Hiukan yli 220 mittariin tasasella oli sit yksin tai auto täynnä. Sit rupee hakkaan kierrostenrajotin vastaan. Kai se lähelle sitä 214 on mitä tolle luvataan.
                          BMW 330e Touring -21
                          Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #58
                            Originally posted by Maza
                            E30 335i cabriolla 3.73 perävälityksellä 5:lla rajotinta vasten (6200rpm) kevyesti ~220km/h.

                            Samalla autolla 3.25 perävälityksellä ja tuninki chipillä 240km/h mittariin.. mitälie sitten todellista.. Mopo mikä mopo... Jossei ensi kesänä meni katto alhaalla +260km/h niin myydään pois...
                            millä kierroksilla toi 240km/h mittariin ??
                            mulla nelosella 7000rpm ja 230km/h mittariin ja sama välitys (tosin oma mittari näytti 210km/h ja toinen bemu 230km/h)
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • Gegone
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 43
                              • Helsinki

                              #59
                              Originally posted by Juppe
                              318iS otti vähän päälle 220km/h. Sitten kiekat olikin rajoittimessa. Renkaina 195/55/15.
                              Mä sain 318is:lle vaan 210km/h mut ois siitä kai saanu vielä enemmänki väännettyä jos ei olis tullu ruuhkaa.
                              E36 318iS coupe <myydään>

                              Comment

                              • Maza
                                BTCF Member
                                • Jul 2002
                                • 4321
                                • Kannus/Kokkola

                                #60
                                Originally posted by seidltuning
                                millä kierroksilla toi 240km/h mittariin ??
                                mulla nelosella 7000rpm ja 230km/h mittariin ja sama välitys (tosin oma mittari näytti 210km/h ja toinen bemu 230km/h)
                                Hyvä kysymys.. eipä ole tullut ajettua kuin kerran tuo 240km/h tauluun (hartgen 280km/h mittari) eikä tullut sillä kertaa katsottua kiekkamittaria. Kierroksia lienee ollut ehkä jotain 5500rpm?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎