Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #16
    Jep, eli jonkinasteinen buginpoikanen päässyt pesiytymään koodin sekaan eikä tuo enää toimi omalla autolllakaan.. ei kannata siis toistaiseksi ladata tuota. Todennäköisesti ei toimi.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1985
      • Tampere

      #17
      Nyt olisi uusi versio päivitetty. Jos koneelta puuttuu msvcp100.dll niin sen saa täältä: http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=5555
      Last edited by pheno; 30-05-2012, 17:56.

      Comment

      • öpel
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 253
        • ??????

        #18
        Nyt toimii loistavasti, kiitos!

        Käytin konetta samalla sumuttaen isopropanolia imupuolelle, mutta ei tuossa mikään muuttunut, samanlaista fluktuiointia kokoajan.

        Mutta kun avasin öljyntäyttökorkin, niin käppyrä lähti menemään heti ylöspäin, kunnes laitoin korkin takaisin. Mistäs tämä johtuu?

        BMW 523i E39 MY1999

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1985
          • Tampere

          #19
          Originally posted by öpel View Post
          Nyt toimii loistavasti, kiitos!

          Käytin konetta samalla sumuttaen isopropanolia imupuolelle, mutta ei tuossa mikään muuttunut, samanlaista fluktuiointia kokoajan.

          Mutta kun avasin öljyntäyttökorkin, niin käppyrä lähti menemään heti ylöspäin, kunnes laitoin korkin takaisin. Mistäs tämä johtuu?

          Hieno homma, että lähti pelittämään!

          Tuostahan tulee massiivinen imuvuoto, kun öljykorkin avaa. Ja tällöin moottorinohjaus kasvattaa ruiskutusaikaa, kuten tästä kuvaajasta nähdään. Sama homma ilmenee M60:ssa.

          Tuossa on lisää potentiaalisia imuvuotokohteita, niitä on aika paljon.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Ohjelma vaikuttaa mainiota Jatka vaan tuon kehittämistä. Täytyypä testailla löytyykö omasta M52TU:sta jotain outoa tai jopa syy siihen miksi autossa on joskus hurjasti tehoa/tehon tuntua mutta yleensä ei.
            E39 528iA

            Comment

            • öpel
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 253
              • ??????

              #21
              Originally posted by pheno View Post
              Hieno homma, että lähti pelittämään!

              Tuostahan tulee massiivinen imuvuoto, kun öljykorkin avaa. Ja tällöin moottorinohjaus kasvattaa ruiskutusaikaa, kuten tästä kuvaajasta nähdään. Sama homma ilmenee M60:ssa.

              Tuossa on lisää potentiaalisia imuvuotokohteita, niitä on aika paljon.

              http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-leaks-t40634/
              Ok. Eli on siis normaalia. En ole vielä täysin perillä noiden imusarja/huohotusjuttujen suhteen, kun täältä saa aina välillä lukea kuinka joku huohottimen kalvo voi olla paskana tai jotain muuta vastaavaa.
              BMW 523i E39 MY1999

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Tätä softaa kyllä aion testata. Ihan jo pelkästään mielenkiinnosta.

                Reportoin tuloksia kun ehdin saada dataa.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by TJJ View Post
                  Ohjelma vaikuttaa mainiota Jatka vaan tuon kehittämistä. Täytyypä testailla löytyykö omasta M52TU:sta jotain outoa tai jopa syy siihen miksi autossa on joskus hurjasti tehoa/tehon tuntua mutta yleensä ei.
                  Kiitoksia. Hemi sanoisi, että "imuvuoto siellä kuitenkin on"

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Tätä softaa kyllä aion testata. Ihan jo pelkästään mielenkiinnosta.

                  Reportoin tuloksia kun ehdin saada dataa.
                  Nojuu, onse ihan kiva kun näkee livedataa graafisessa muodossa. Ja tässä tosiaan voi valita mitä arvoja haluaa katsella tai useampia samaan aikaan. Ikkunan sisällä toimii jonkinasteinen zoom/panning(keskimmäinen hiiren nappula) toiminto, mutta se vaati vielä hieman säätöä. Hieman hankalaahan tässä vielä on se, että pitää itse kaivaa tiedot tool32:sta. Ja tietää mikä on oikea .prg. Tarkoitus olisi jatkossa saada tiedot esim. eri DME:istä suoraan ohjelmaan.

                  Tähän tarvittaisiinkin apuja kaikilta, eli saa lähettää omaan autoon sopivia listoja (jobs.txt) esim. privalla tai tähän ketjuun. Itse kun en pääse juuri muualle kuin oman auton DME:hen käsiksi.
                  Last edited by pheno; 31-05-2012, 10:50.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Originally posted by pheno View Post
                    Hemi sanoisi, että "imuvuoto siellä kuitenkin on"
                    Niin sanoisi, mutta osia on vuosien saatossa vaihdettu aikamoisen rajusti (ylihuollon lisäksi myös sellaisia joissa oli vuotoa) eikä auton käytös ole muuttunut yhtään mihinkään. Bensankulutus on laskenut hiukan mutta eipä muuta.

                    Testikohta on aina sama ja joinain päivinä auto kiihtyy "hurjasti" ja vääntävästi mutta yleensä tuntuu kuin olisi käsijarru hiukan päällä. Mutta vielä on kunnolla tutkimatta imusarjasta lähtevä ihmeventtiilisysteemi josta menee myös letku jarrutehostimelle. Ja kampiakselin tunnistin on vaihtamatta, täytyypä vaihtaa sekin. Kaikki muu taitaakin olla tehty. Ellei sitten vika olekin katalysaattorissa...
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11086
                      • Oulu

                      #25
                      Tämähän on mielenkiintoinen topic. Pitänee itsekkin kokeilla tätä jossain välissä kun saan läppäriä käyttöön. Joko löytyy normi M52:lle tuo tiedosto, vai rupeenko itse ihmetteleen sitä?

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Tämähän on mielenkiintoinen topic. Pitänee itsekkin kokeilla tätä jossain välissä kun saan läppäriä käyttöön. Joko löytyy normi M52:lle tuo tiedosto, vai rupeenko itse ihmetteleen sitä?
                        Ei ole vielä normi-M52:lle. Öpel postasikin jo M52TU:lle sopivan.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by TJJ View Post
                          Niin sanoisi, mutta osia on vuosien saatossa vaihdettu aikamoisen rajusti (ylihuollon lisäksi myös sellaisia joissa oli vuotoa) eikä auton käytös ole muuttunut yhtään mihinkään. Bensankulutus on laskenut hiukan mutta eipä muuta.

                          Testikohta on aina sama ja joinain päivinä auto kiihtyy "hurjasti" ja vääntävästi mutta yleensä tuntuu kuin olisi käsijarru hiukan päällä. Mutta vielä on kunnolla tutkimatta imusarjasta lähtevä ihmeventtiilisysteemi josta menee myös letku jarrutehostimelle. Ja kampiakselin tunnistin on vaihtamatta, täytyypä vaihtaa sekin. Kaikki muu taitaakin olla tehty. Ellei sitten vika olekin katalysaattorissa...
                          En usko, että mitään isoa vikaa tuolla on. Aika hyvin olet myös tehnyt retrofittausta autollesi Mitä adaptaatioarvot näyttää ?

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by pheno View Post
                            En usko, että mitään isoa vikaa tuolla on. Aika hyvin olet myös tehnyt retrofittausta autollesi Mitä adaptaatioarvot näyttää ?
                            En ole pitkään aikaan adaptaatioita katsellut, mutta viimeksi ne oli ihan normaalit. Siis kaikki näyttää normaalia, mutta silti tuo vaihtelu on ihan selvä. Mutta auto on ollut tuollainen jo monta vuotta. Tarttis tutkia Vanoksen toimintaa vielä tarkemmin, O-renkaat ja nokka-akselin tunnistimet on vaihdettu ja DIS:in Vanos-testikin näyttää normaalit arvot. Mutta silti arveluttaa jos siinä kuitenkin olisi joku vika. Vaikkapa noissa säätösolenoideissa.

                            Jossain jenkkipalstalla oli juttua vastaavasta viasta ja kuulemma Vanoksen liittimien nastojen kiristäminen auttoi. Eipä sekään minulla tietenkään mitään vaikuttanut. Mutta liittimet menee noille solenoideille, joten täytyy tutkia ne.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • pheno
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1985
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Mutta silti arveluttaa jos siinä kuitenkin olisi joku vika. Vaikkapa noissa säätösolenoideissa.

                              Mutta liittimet menee noille solenoideille, joten täytyy tutkia ne.
                              Jep, jos tiedetään mitä vanos-yksikön eri arvot pitäisi olla tai missä suhteessa esim. muihin moottorinohjauksen antamiin arvoihin, olisi se helppo ilmoittaa ohjelmassa.

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by pheno View Post
                                Jep, jos tiedetään mitä vanos-yksikön eri arvot pitäisi olla tai missä suhteessa esim. muihin moottorinohjauksen antamiin arvoihin, olisi se helppo ilmoittaa ohjelmassa.
                                Inpassa näkyy Vanoksen (nokka-akselien) pyydetty arvo ja todellinen arvo. Tuon pyydetyn arvon ja todellisen arvon tietojen tallentaminen/seuraaminen voisi antaa vastauksia. Ja samoin jos saisi talteen eri antureiden livedataa siltä ajalta kun auto on "hurjan" tehokas. Harmi vaan, että sitä tilannetta ei voi täysin varmasti ennakoida.

                                Mutta koko systeemi on aikamoinen soppa, siis kun kaikki vaikuttaa kaikkeen eikä oikein tiedä mikä on se varsinainen perussyy.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎