Jep, eli jonkinasteinen buginpoikanen päässyt pesiytymään koodin sekaan eikä tuo enää toimi omalla autolllakaan.. ei kannata siis toistaiseksi ladata tuota. Todennäköisesti ei toimi.
Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*
Collapse
X
-
Nyt olisi uusi versio päivitetty. Jos koneelta puuttuu msvcp100.dll niin sen saa täältä: http://www.microsoft.com/en-us/downl...s.aspx?id=5555Last edited by pheno; 30-05-2012, 17:56.
Comment
-
Nyt toimii loistavasti, kiitos!
Käytin konetta samalla sumuttaen isopropanolia imupuolelle, mutta ei tuossa mikään muuttunut, samanlaista fluktuiointia kokoajan.
Mutta kun avasin öljyntäyttökorkin, niin käppyrä lähti menemään heti ylöspäin, kunnes laitoin korkin takaisin. Mistäs tämä johtuu?
BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
Hieno homma, että lähti pelittämään!Originally posted by öpel View PostNyt toimii loistavasti, kiitos!
Käytin konetta samalla sumuttaen isopropanolia imupuolelle, mutta ei tuossa mikään muuttunut, samanlaista fluktuiointia kokoajan.
Mutta kun avasin öljyntäyttökorkin, niin käppyrä lähti menemään heti ylöspäin, kunnes laitoin korkin takaisin. Mistäs tämä johtuu?

Tuostahan tulee massiivinen imuvuoto, kun öljykorkin avaa. Ja tällöin moottorinohjaus kasvattaa ruiskutusaikaa, kuten tästä kuvaajasta nähdään. Sama homma ilmenee M60:ssa.
Tuossa on lisää potentiaalisia imuvuotokohteita, niitä on aika paljon.
Comment
-
Ok. Eli on siis normaalia. En ole vielä täysin perillä noiden imusarja/huohotusjuttujen suhteen, kun täältä saa aina välillä lukea kuinka joku huohottimen kalvo voi olla paskana tai jotain muuta vastaavaa.Originally posted by pheno View PostHieno homma, että lähti pelittämään!
Tuostahan tulee massiivinen imuvuoto, kun öljykorkin avaa. Ja tällöin moottorinohjaus kasvattaa ruiskutusaikaa, kuten tästä kuvaajasta nähdään. Sama homma ilmenee M60:ssa.
Tuossa on lisää potentiaalisia imuvuotokohteita, niitä on aika paljon.
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-leaks-t40634/BMW 523i E39 MY1999
Comment
-
Tätä softaa kyllä aion testata. Ihan jo pelkästään mielenkiinnosta.
Reportoin tuloksia kun ehdin saada dataa.
Comment
-
Kiitoksia. Hemi sanoisi, että "imuvuoto siellä kuitenkin on"Originally posted by TJJ View PostOhjelma vaikuttaa mainiota
Jatka vaan tuon kehittämistä. Täytyypä testailla löytyykö omasta M52TU:sta jotain outoa tai jopa syy siihen miksi autossa on joskus hurjasti tehoa/tehon tuntua mutta yleensä ei.
Nojuu, onse ihan kiva kun näkee livedataa graafisessa muodossa. Ja tässä tosiaan voi valita mitä arvoja haluaa katsella tai useampia samaan aikaan. Ikkunan sisällä toimii jonkinasteinen zoom/panning(keskimmäinen hiiren nappula) toiminto, mutta se vaati vielä hieman säätöä. Hieman hankalaahan tässä vielä on se, että pitää itse kaivaa tiedot tool32:sta. Ja tietää mikä on oikea .prg. Tarkoitus olisi jatkossa saada tiedot esim. eri DME:istä suoraan ohjelmaan.Originally posted by Muurahainen View PostTätä softaa kyllä aion testata. Ihan jo pelkästään mielenkiinnosta.
Reportoin tuloksia kun ehdin saada dataa.
Tähän tarvittaisiinkin apuja kaikilta, eli saa lähettää omaan autoon sopivia listoja (jobs.txt) esim. privalla tai tähän ketjuun. Itse kun en pääse juuri muualle kuin oman auton DME:hen käsiksi.Last edited by pheno; 31-05-2012, 10:50.
Comment
-
Niin sanoisi, mutta osia on vuosien saatossa vaihdettu aikamoisen rajusti (ylihuollon lisäksi myös sellaisia joissa oli vuotoa) eikä auton käytös ole muuttunut yhtään mihinkään. Bensankulutus on laskenut hiukan mutta eipä muuta.Originally posted by pheno View PostHemi sanoisi, että "imuvuoto siellä kuitenkin on"
Testikohta on aina sama ja joinain päivinä auto kiihtyy "hurjasti" ja vääntävästi mutta yleensä tuntuu kuin olisi käsijarru hiukan päällä. Mutta vielä on kunnolla tutkimatta imusarjasta lähtevä ihmeventtiilisysteemi josta menee myös letku jarrutehostimelle. Ja kampiakselin tunnistin on vaihtamatta, täytyypä vaihtaa sekin. Kaikki muu taitaakin olla tehty. Ellei sitten vika olekin katalysaattorissa...
Comment
-
Tämähän on mielenkiintoinen topic. Pitänee itsekkin kokeilla tätä jossain välissä kun saan läppäriä käyttöön. Joko löytyy normi M52:lle tuo tiedosto, vai rupeenko itse ihmetteleen sitä?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Ei ole vielä normi-M52:lle. Öpel postasikin jo M52TU:lle sopivan.Originally posted by Pazi88 View PostTämähän on mielenkiintoinen topic. Pitänee itsekkin kokeilla tätä jossain välissä kun saan läppäriä käyttöön. Joko löytyy normi M52:lle tuo tiedosto, vai rupeenko itse ihmetteleen sitä?
Comment
-
En usko, että mitään isoa vikaa tuolla on. Aika hyvin olet myös tehnyt retrofittausta autollesiOriginally posted by TJJ View PostNiin sanoisi, mutta osia on vuosien saatossa vaihdettu aikamoisen rajusti (ylihuollon lisäksi myös sellaisia joissa oli vuotoa) eikä auton käytös ole muuttunut yhtään mihinkään. Bensankulutus on laskenut hiukan mutta eipä muuta.
Testikohta on aina sama ja joinain päivinä auto kiihtyy "hurjasti" ja vääntävästi mutta yleensä tuntuu kuin olisi käsijarru hiukan päällä. Mutta vielä on kunnolla tutkimatta imusarjasta lähtevä ihmeventtiilisysteemi josta menee myös letku jarrutehostimelle. Ja kampiakselin tunnistin on vaihtamatta, täytyypä vaihtaa sekin. Kaikki muu taitaakin olla tehty. Ellei sitten vika olekin katalysaattorissa...
Mitä adaptaatioarvot näyttää ?
Comment
-
En ole pitkään aikaan adaptaatioita katsellut, mutta viimeksi ne oli ihan normaalit. Siis kaikki näyttää normaalia, mutta silti tuo vaihtelu on ihan selvä. Mutta auto on ollut tuollainen jo monta vuotta. Tarttis tutkia Vanoksen toimintaa vielä tarkemmin, O-renkaat ja nokka-akselin tunnistimet on vaihdettu ja DIS:in Vanos-testikin näyttää normaalit arvot. Mutta silti arveluttaa jos siinä kuitenkin olisi joku vika. Vaikkapa noissa säätösolenoideissa.Originally posted by pheno View PostEn usko, että mitään isoa vikaa tuolla on. Aika hyvin olet myös tehnyt retrofittausta autollesi
Mitä adaptaatioarvot näyttää ?
Jossain jenkkipalstalla oli juttua vastaavasta viasta ja kuulemma Vanoksen liittimien nastojen kiristäminen auttoi. Eipä sekään minulla tietenkään mitään vaikuttanut. Mutta liittimet menee noille solenoideille, joten täytyy tutkia ne.
Comment
-
Jep, jos tiedetään mitä vanos-yksikön eri arvot pitäisi olla tai missä suhteessa esim. muihin moottorinohjauksen antamiin arvoihin, olisi se helppo ilmoittaa ohjelmassa.Originally posted by TJJ View PostMutta silti arveluttaa jos siinä kuitenkin olisi joku vika. Vaikkapa noissa säätösolenoideissa.
Mutta liittimet menee noille solenoideille, joten täytyy tutkia ne.
Comment
-
Inpassa näkyy Vanoksen (nokka-akselien) pyydetty arvo ja todellinen arvo. Tuon pyydetyn arvon ja todellisen arvon tietojen tallentaminen/seuraaminen voisi antaa vastauksia. Ja samoin jos saisi talteen eri antureiden livedataa siltä ajalta kun auto on "hurjan" tehokas. Harmi vaan, että sitä tilannetta ei voi täysin varmasti ennakoida.Originally posted by pheno View PostJep, jos tiedetään mitä vanos-yksikön eri arvot pitäisi olla tai missä suhteessa esim. muihin moottorinohjauksen antamiin arvoihin, olisi se helppo ilmoittaa ohjelmassa.
Mutta koko systeemi on aikamoinen soppa, siis kun kaikki vaikuttaa kaikkeen eikä oikein tiedä mikä on se varsinainen perussyy.
Comment
Comment