Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oma proggis: graafista live-dataa TestO:lla. *Päivitys 26.06.2017*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #31
    Originally posted by TJJ View Post
    Inpassa näkyy Vanoksen (nokka-akselien) pyydetty arvo ja todellinen arvo. Tuon pyydetyn arvon ja todellisen arvon tietojen tallentaminen/seuraaminen voisi antaa vastauksia. Ja samoin jos saisi talteen eri antureiden livedataa siltä ajalta kun auto on "hurjan" tehokas. Harmi vaan, että sitä tilannetta ei voi täysin varmasti ennakoida.

    Mutta koko systeemi on aikamoinen soppa, siis kun kaikki vaikuttaa kaikkeen eikä oikein tiedä mikä on se varsinainen perussyy.
    Miksi keksiä pyörää uudestaan? DISsitä löytyy vanostestit jotka mittaa säädön nopeutta sekä stabiilisuutta (vuotoa). Nuo kun ajaa niin on paljon viisaampi jo toiminnasta.
    Testi kosahtaa yleensä pakopuolella säädön heittelyyn vanhoilla tiivisteillä, siellä on jousi mitä vasten öljypaineen pitää mäntää painaa.
    Sitten löytyy erikseen testi joka käy läpi anturiarvot, vastaako laskettua ja esim nokkien asennot, maffi, adaptaatio on helppo käydä läpi. Kertoo kyllä jos ei mene raja-arvojen sisään.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • Antsah
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1776
      • Oulu

      #32
      Vieläkö jostain löytäis toimivan DISsin

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #33
        Originally posted by TJJ View Post
        Inpassa näkyy Vanoksen (nokka-akselien) pyydetty arvo ja todellinen arvo. Tuon pyydetyn arvon ja todellisen arvon tietojen tallentaminen/seuraaminen voisi antaa vastauksia. Ja samoin jos saisi talteen eri antureiden livedataa siltä ajalta kun auto on "hurjan" tehokas. Harmi vaan, että sitä tilannetta ei voi täysin varmasti ennakoida.

        Mutta koko systeemi on aikamoinen soppa, siis kun kaikki vaikuttaa kaikkeen eikä oikein tiedä mikä on se varsinainen perussyy.
        Seuraavaksi voisikin toteuttaa jonkinlaisen datan tallennustoiminnon. Aika tahtoo olla vaan aina kortilla eikä tämä kovin nopeasti edisty.

        Semmoinenkin vois olla hyvä, että toi näyttäisi kaksi graafia samassa ikkunassa. Esim. Pyydetty / todellinen arvo.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Supa View Post
          Miksi keksiä pyörää uudestaan? DISsitä löytyy vanostestit jotka mittaa säädön nopeutta sekä stabiilisuutta (vuotoa). Nuo kun ajaa niin on paljon viisaampi jo toiminnasta.
          Testi kosahtaa yleensä pakopuolella säädön heittelyyn vanhoilla tiivisteillä, siellä on jousi mitä vasten öljypaineen pitää mäntää painaa.
          Sitten löytyy erikseen testi joka käy läpi anturiarvot, vastaako laskettua ja esim nokkien asennot, maffi, adaptaatio on helppo käydä läpi. Kertoo kyllä jos ei mene raja-arvojen sisään.
          DIS:in Vanostesti menee läpi ilman ongelmia. Täytyypä yrittää etsiä nuo muut, vai satutko muistamaan mistä ne löytyy?
          E39 528iA

          Comment

          • E34M60
            BTCF Member
            • Mar 2012
            • 110
            • Tampere

            #35
            Aivan loistava softa, suuri KIITOS!

            Omassa koneessani tuo mukana tuleva jobs.txt ei toiminut, koska osa oli pienellä kirjoitettu. Alla sama toimivana, lisäksi lisäsin TPS-jännitteen koska sillä on mukava testata testijärjestelmän toimivuus vaikka moottori ei olisi käynnissä. Ai niin, tämäkin siis on tietenkin M60B40 moottorille, 1995 tuo on valmistettu jos sillä mitään merkitystä.

            Code:
            M60_338D,M60 DME 3.3
            STATUS_INT,STATUS_INT_WERT,REAL,lambdaintegrator #1
            STATUS_INT_2,STATUS_INT_2_WERT,real,lambdaintegrator #2
            STATUS_L_SONDE,STATUS_L_SONDE_WERT,real,O2 sensor voltage #1
            STATUS_L_SONDE_2,STATUS_L_SONDE_2_WERT,real,O2 sensor voltage #2
            STATUS_LMM,STATUS_LMM_WERT,real,MAF (kg/h)
            status_dkp_volt,STATUS_DKP_VOLT_WERT,real,TPS voltage
            E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

            Comment

            • Tommi
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 289
              • Kajaani

              #36
              Tätä täytyy kyllä testata.
              Nyt: e61 lci 530da m-sport; e34 m5 3,8 -92
              Ex:e39 540i 4,4 m62 6-gang -97; e30 320i 2,0 m20 -86
              e30 320i 2,0 m20 -85 "Zender"; e34 520i 2,0 m20 -89

              Comment

              • pheno
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1985
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Tommi View Post
                Tätä täytyy kyllä testata.
                Originally posted by E34M60 View Post
                Aivan loistava softa, suuri KIITOS!

                Omassa koneessani tuo mukana tuleva jobs.txt ei toiminut, koska osa oli pienellä kirjoitettu. Alla sama toimivana, lisäksi lisäsin TPS-jännitteen koska sillä on mukava testata testijärjestelmän toimivuus vaikka moottori ei olisi käynnissä. Ai niin, tämäkin siis on tietenkin M60B40 moottorille, 1995 tuo on valmistettu jos sillä mitään merkitystä.

                Code:
                M60_338D,M60 DME 3.3
                STATUS_INT,STATUS_INT_WERT,REAL,lambdaintegrator #1
                STATUS_INT_2,STATUS_INT_2_WERT,real,lambdaintegrator #2
                STATUS_L_SONDE,STATUS_L_SONDE_WERT,real,O2 sensor voltage #1
                STATUS_L_SONDE_2,STATUS_L_SONDE_2_WERT,real,O2 sensor voltage #2
                STATUS_LMM,STATUS_LMM_WERT,real,MAF (kg/h)
                status_dkp_volt,STATUS_DKP_VOLT_WERT,real,TPS voltage
                Kiva kuulla, että jollekin muullekin on tästä hyötyä ja että se ylipäätään toimii muillakin.

                Mulla toimii useampi .PRG omassa M60B40 koneessa. Voi hyvinkin olla eroa eri vuosimalleilla ja tämä M60_338D ei välttämättä toimi vanhemmissa.

                Seuraavasta versiosta poistuu tuo vaatimus isoille kirjaimille. Softa on edelleen beta/testi vaiheessa ja pieniä parannuksia on taas tullut tehtyä.

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #38
                  Uutta versiota laitettu servolle. Vain hieman parannuksia, esim. jos tulee virheitä, niiden pitäisi tulla paremmin esille. Eikä tiedoston sisältö tarvitse olla isoilla kirjaimilla + muuta.

                  Comment

                  • E34M60
                    BTCF Member
                    • Mar 2012
                    • 110
                    • Tampere

                    #39
                    Uutta versiota en ole vielä kokeillut, mutta tässä edellisellä versiolla otettua lambda-jännitettä:




                    Kylmiltään molemmat näyttävät sen noin 0,45V, mutta tältä näyttää siis tyhjäkäynnillä... Yksi vika siis varmistunut.
                    E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                    Comment

                    • pheno
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1985
                      • Tampere

                      #40
                      Originally posted by E34M60 View Post
                      Uutta versiota en ole vielä kokeillut, mutta tässä edellisellä versiolla otettua lambda-jännitettä:

                      Kylmiltään molemmat näyttävät sen noin 0,45V, mutta tältä näyttää siis tyhjäkäynnillä... Yksi vika siis varmistunut.
                      Katos vaan sieltä tosiaan löytyi vika.

                      Niin tuo M60B40:n DME ei kovin nopea ole päivittämään arvoja. Jos haluaa nopeamman päivityksen kannattaa jättää vain yhden ikkunan päivittämään arvoja. Tai muut paussille.

                      Maf:n antamia arvoja pystyisi havainnollisesti vertailemaan tällä. Tietäisi vähän minkälaisia arvoja muilla antaa..

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1985
                        • Tampere

                        #41
                        Seuraavaan versioon olisi tarkoitus saada INPA:n tukemat DME:t valmiiksi sisällytettynä ohjelmaan. Katsotaan nyt kuinka nopeasti tuo käy.

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          #42
                          ei tartte enää manuaalisesti lisäillä mitään tietoja. Tossa muutama ecu lisätty ja vastaa suoraan .PRG:n tietoja. Nyt on vaan "ongelmana" se, että kommentit on lyhyitä ja saksankielellä INPAN tiedostoista löytyy englanninkielisiä teksejä, pitää vissiin koittaa sieltä parsia ja yhdistellä tähän jollain kikkakolmosella..

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #43
                            Onkos latauslinkkiä tyrkyllä?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Joku moderaattori voisi siirtää tämän viestiketjun tuonne yleiselle tekniikka-alueelle. Voi jäädä monelta huomaamatta E34-osiossa.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Onkos latauslinkkiä tyrkyllä?
                                ei ole vielä tätä uutta. Hieman vaiheessa.

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Joku moderaattori voisi siirtää tämän viestiketjun tuonne yleiselle tekniikka-alueelle. Voi jäädä monelta huomaamatta E34-osiossa.
                                Jos joku moderaattori on kuulolla, niin saa mun puolesta siirtää. Sopii tosiaan paremmin sinne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎